Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:17



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Hoe leuk ik het ook vind, 275 op de openbare weg is natuurlijk debiel... Het grootste gevaar zit m in de enorme snelheidsverschillen. En aangezien je mensen niet kunt dwingen om 200+ te rijden, mogen ze van mij een snelheidslimiet invoeren. Ga je lekker op het circuit rijden als je zo nodig dat soort snelheden wil rijden.
:drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


28 nov 2013 22:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
horn schreef:
lindemans schreef:
ik rij wel te hard maar alleen waar (ik vind dat) dat kan.

Maar op plaatsen waar geen maximum snelheid geldt, kun je dus ook niet te hard rijden. Ander verhaal dus.


In Duitsland betekent dat "harder rijden dan de adviessnelheid van 130".

In NL willen we kennelijk altijd graag praten in termen van wat wel en niet mag, en vervolgens ter discussie stellen waarom iets niet mag EN hoe kunt je doen wat niet mag zonder aangesproken te kunnen worden. Is wel erg Nederlands.

Wat dat betreft geeft de Duitse regeling mi juist de ruimte aan het eigen inschattingsvermogen die velen hier juist zouden willen.

Je kunt altijd extremen opzoeken: iemand die moedwillig opzij komt met het idee ellende te veroorzaken die je vervolgens lekker kunt verhalen omdat enz. Tsja, ook weer erg Nederlands. Als je dat wil voorkomen moet alleen mij nog toelaten op de weg :-)

Ik ben in NL ook voor de wettige bescherming van zwakke verkeersdeelnemers in bv onze winkelstraat. Ik vind dat niemand het recht heeft om mijn kleine met 60 omver te rijden met het argument dattie maar beter moet uitkijken met oversteken. Ik heb ook niet de indruk dat er veel fietsers zijn die zich moedwillig het ziekenhuis in laten rijden omdat de aansprakelijkheid toch vaak bij de automobilist terecht komt.

Sterker nog dat is zeker niet altijd het geval: ik heb enkele jaren geleden ook succesvol schade aan mn 911 kunnen verhalen op een fietser die door rood was gereden.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


28 nov 2013 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Juist, Lindemans. Het is "principle based", not "rule based". Beter, vind ik, maar het verlangt wel dat mensen verstandig omgaan met de gegeven vrijheid en eigen verantwoordelijkheid nemen. Voor sommigen lijkt dat teveel gevraagd. En dan vervalt het systeem maar al te vaak in een oerwoud van regels, dat alle vrijheid van interpretatie wegneemt en een enorme bureaucratie met zich meebrengt om alle regels te handhaven. En mensen wenden dan hun talenten aan om onder de vele regels uit te komen, beroepen aan te tekenen, met als gevolg nog meer bureaucratie….


29 nov 2013 3:30
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
maar dan heb je vanaf 2015 wel een tolvignet nodig om je 3.2 uit te laten, en de duitsers worden gecompenseerd zodat het alleen geld voor buitenlanders
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


29 nov 2013 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
+2 Lindemans en Enguess

Principe in Duitsland was altijd al: snelheid aanpassen aan omstandigheden. Je mag alleen harder dan 130 als het mag en kan. Ben je betrokken bij een ongelijk waarbij snelheid of snelheidsverschil een rol speelt, moet je als hardrijder kunnen duidelijk maken dat wat je deed verantwoord was. Ook als er een oud vrouwtje opeens met 90 km/u de linkerbaan op knalde.

Idem met winterbanden, niet verplicht, bij een ongeluk moet je wel kunnen aantonen dat dat geen enkele rol speelde bij het veroorzaken of niet kunnen voorkomen ervan.


29 nov 2013 17:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
MickRS schreef:
Hoe leuk ik het ook vind, 275 op de openbare weg is natuurlijk debiel... Het grootste gevaar zit m in de enorme snelheidsverschillen. En aangezien je mensen niet kunt dwingen om 200+ te rijden, mogen ze van mij een snelheidslimiet invoeren. Ga je lekker op het circuit rijden als je zo nodig dat soort snelheden wil rijden.
:drive: :drive: :drive:


Welk circuit denk jij 275 te gaan halen? Ik haalde 265 op de Nordschleife net voor Schwedenkreuz en mijn 911 was heel rap, want slechts zelden zie ik in de supertest dat er een auto is die daar overheen gaat met een coureur ipv een goedwillende amateur.

275 op de openbare weg is heel rap en vereist rust op de weg en minimaal een vrije rijstroken naast je (anders ga je maar van het gas), maar debiel? Nee. Het kan prima, mits je maar weet wanneer (en dat is tegenwoordig zeer zelden).


30 nov 2013 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
lindemans schreef:

Wat dat betreft geeft de Duitse regeling mi juist de ruimte aan het eigen inschattingsvermogen die velen hier juist zouden willen.


Ja, maar deze rechter lijkt een stapje verder te gaan, te weten dat bij een hogere snelheid dan 130 km/u medeaansprakelijkheid wordt verondersteld. Dan kun je denken aan iemand die met 300 km/u inhaalt en dan lijkt deze vooronderstelling niet zo vreemd meer, maar bij 140 km/u rij je ook harder. En in NL (waar je niet eens harder mag) kan ik je vertellen dat dit enkele feit onvoldoende is om medeaansprakelijkheid te vooronderstellen bij een ongeval. Zodra iemand naar links gaat terwijl jij daar rijdt en jij rijdt 140 (even uitgaande van dat je er 130 mag), dan zal dat niet snel een issue worden.

Maar de uitspraak kennen we niet, dus wellicht ligt het ook wel genuanceerd.


30 nov 2013 12:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
dirty gertie schreef:
Ben je betrokken bij een ongelijk waarbij snelheid of snelheidsverschil een rol speelt, moet je als hardrijder kunnen duidelijk maken dat wat je deed verantwoord was.


Maar dan is het ook logisch, althans als je met rol "rol van betekenis" bedoelt, want snelheid speelt bij iedere aanrijding een rol... ;)


30 nov 2013 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Mensen die een rechtsrijder van de weg drukken omdat ze niet goed kunnen inschatten is altijd al een probleem geweest. Dat lijkt een toenemend verschijnsel. Of de rechtsrijder nou te hard rijdt of zich aan de snelheid houdt.
Volgens mij worden ook de langzamere, oudere en minder vaardige automobilisten veel te weinig op hun vaardigheden getest. De rechter zou ook aan de betrokkenen kunnen vragen: wie van U heeft een slipcursus, rijvaardigheidstraining of andere cursus gevolgd, om uw verantwoordelijkheidsgevoel te kunnen inschatten met betrekking tot autorijden?

Ik denk dat de gemiddelde Citroën-rijder-met-baard geen enkele moeite zal doen om zijn vaardigheden te verbeteren, dat zijn gemiddeld genomen de 'vingertjes-wijzers'. Uit gemakzucht en jalouzie zijn in hun optiek BMW- en Porscherijders asociale kapitalisten. Je zou maar zo'n rechter treffen. En uit ervaring weet ik dat een groot deel van de verkeersdeelnemers een slechte mobiliteit hebben, waardoor ze nauwelijks hun hoofd kunnen draaien om opzij te kunnen kijken. Heel vreemd dat in ons drukke verkeer mensen bepaalde basis-motorische vaardigheden niet hoeven te bezitten! Elke nitwit mag mijn kinderen in gevaar brengen, zelfs drugs- en drankgebruikers.

Als je naar links gaat met je auto, moet je handelen, zoals een piloot dat ook moet doen. Eerst denken, dan kijken, en dan pas handelen. Dat wordt in deze gevallen nooit ter sprake gebracht. Het is immers makkelijker om diegeen die harder reed, aansprakelijk te stellen. Er wordt nooit gevraagd: bent U wel vaardig genoeg geweest om in uw auto te rijden. Ik pleit dan ook voor een soort APK keuring voor álle automobilisten, en dan zal je zien dat ongelukken waarbij inschattingsvermogen een rol speelt, dramatisch af zal nemen. Helaas voor onze geldbeluste overheid, zal ook het aantal weggebruikers afnemen, en dat willen ze nou ook weer niet PUNT
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


30 nov 2013 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Devils son schreef:
MickRS schreef:
Hoe leuk ik het ook vind, 275 op de openbare weg is natuurlijk debiel... Het grootste gevaar zit m in de enorme snelheidsverschillen. En aangezien je mensen niet kunt dwingen om 200+ te rijden, mogen ze van mij een snelheidslimiet invoeren. Ga je lekker op het circuit rijden als je zo nodig dat soort snelheden wil rijden.
:drive: :drive: :drive:


Welk circuit denk jij 275 te gaan halen? Ik haalde 265 op de Nordschleife net voor Schwedenkreuz en mijn 911 was heel rap, want slechts zelden zie ik in de supertest dat er een auto is die daar overheen gaat met een coureur ipv een goedwillende amateur.


Het gaat mij niet om die 275, maar meer om de gedachte van zeer hoge snelheden op een openbare weg. Ook ik heb die 275 op een circuit nooit gehaald...

Devils son schreef:
275 op de openbare weg is heel rap en vereist rust op de weg en minimaal een vrije rijstroken naast je (anders ga je maar van het gas), maar debiel? Nee. Het kan prima, mits je maar weet wanneer (en dat is tegenwoordig zeer zelden).


Alleen al het feit dat jij zegt "en dat is tegenwoordig zeer zelden" geeft aan dat je weet waar je mee bezig bent. Ben alleen bang dat het merendeel van de automobilisten niet in voldoende in staat is de situatie, hun eigen kunnen en dat van hun auto juist in te schatten... Ook op dit forum is daar voldoende bewijs van te vinden met de zoekterm autobahnrasen :idea:
_________________________________________
rouge et noir


30 nov 2013 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Waar het in de discussie in Duitsland om gaat: het gaat er niet alleen om hoe goed jij jezelf vindt, maar in hoeverre van jou verlangd mag worden dat je rekening met het feit dat anderen jou wellicht niet altijd goed inschatten. Eigenlijk gaat dat om marge aanhouden waarbinnen anderen foutjes kunnen maken.

Je kunt moeilijk volhouden dat iedereen minstens zo goed moet kunnen rijden als jijzelf.
(dat zou trouwens betekenen dat je zelf de kneus bent die nog net op de weg toegelaten zou mogen worden :-) )
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


30 nov 2013 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Eens, en juist de inschatting van die marge waarin anderen, maar ook jijzelf fouten kunnen maken is verdomd lastig. Volgens mij bepaalt dat in belangrijke mate hoe goed je bent. Of eigenlijk: erkennen dat je dat niet goed kan inschatten en daarmee je rijgedrag aanpassen is het begin van beter autorijden :idea:
_________________________________________
rouge et noir


30 nov 2013 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
klikkerdeklik............. :shock: :wink:


30 nov 2013 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
:lol:
:drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


30 nov 2013 23:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
steef schreef:
Als je naar links gaat met je auto, moet je handelen, zoals een piloot dat ook moet doen.



Da's voor mij vaak een ergenis - automobilsten die niet met het auto-rijden "as such" bezig zijn .... en dan hoef je niet eens te hard te rijden om daar last van te hebben :idea:


30 nov 2013 23:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Thats my point! Wie let er tegenwoordig nou nog op de weg! Wie is er nog met autorijden bezig?
Maar eerlijk is eerlijk: op de A2 zit ik ook meestal niet meer op te letten, ik ga wat anders doen, want ik verveel me :shock:
De automobilist moet geprikkeld blijven om op te letten. Maar dit ging over hardrijders aansprakelijk stellen, en bewijslast is moeilijk aan te dragen voor beide partijen.

Overigens: als je hard rijdt in duitsland, je ziet twee km verderop twee autootjes rijden, en de achterste haalt in op het moment dat jij er naast zit, kan je donder op zeggen dat het een nederlander is! Ik weet niet wat daaraan ten grondslag ligt, maar ze voelen gewoon dat er een snelle aankomt. Waarom niet even wachten? Dat deden ze immers al twee kilometer! Ik snap werkelijk niet, waarom dat niet ingeschat kan worden. Je hebt ogen, je kan kijken, beoordelen, twee keer kijken en dan weten dat die auto snel nadert, en dan de beslissing nemen om die auto vol in de ankers te laten gaan :shock: Onbegrijpelijk! Haal dan gewoon niet in, dan maakt die maneuvre echt geen ruk uit in tijdwinst! Hard rijden weer wel :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 dec 2013 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Niet heel verrassend.
En al eerder door het Bundesgerichtshof:
Citaat:
bereits 1992 hat der Bundesgerichtshof entschieden: Die Richtgeschwindigkeit muss eingehalten werden. Dies bedeutet, dass derjenige, der schneller als 130 km/h fährt in der Regel bei einem Unfall mithaftet, und zwar unabhängig davon, ob er den Unfall verschuldet hat oder nicht. Je nach Geschwindigkeit liegt diese Mithaftung bei 20 bis 25 Prozent. Wer sich also nicht an die Richtgeschwindigkeit hält, wird im Falle eines Falles grundsätzlich auch zur Rechenschaft gezogen.


Bijv. een Mercedes testrijder kan er inmiddels ook over meepraten.
Als dezelfde schade was ontstaan bij 130 of minder, dan vervalt medeaansprakelijkheid voor schade. Bewijslast daarvan ligt volgens mij wel bij degene die harder dan de adviessnelheid reed...
_________________________________________
Tjolk.


01 dec 2013 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
steef schreef:
Overigens: als je hard rijdt in duitsland, je ziet twee km verderop twee autootjes rijden, en de achterste haalt in op het moment dat jij er naast zit, kan je donder op zeggen dat het een nederlander is! Ik weet niet wat daaraan ten grondslag ligt, maar ze voelen gewoon dat er een snelle aankomt. Waarom niet even wachten? Dat deden ze immers al twee kilometer! Ik snap werkelijk niet, waarom dat niet ingeschat kan worden. Je hebt ogen, je kan kijken, beoordelen, twee keer kijken en dan weten dat die auto snel nadert, en dan de beslissing nemen om die auto vol in de ankers te laten gaan :shock: Onbegrijpelijk! Haal dan gewoon niet in, dan maakt die maneuvre echt geen ruk uit in tijdwinst! Hard rijden weer wel :mrgreen:

Er zijn ontzettend veel mensen die zeer slecht kunnen anticiperen in het verkeer maar toch beschikken over een rijbewijs. Je zal daar toch rekening mee moeten houden en de rollen niet omdraaien.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


01 dec 2013 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Ik rij niet dagelijks in Duitsland, ongeveer 10 tot 20 keer per jaar.
De keren dat ik er echter geblokt wordt op een stuk waar een adviessnelheid geldt, dan is dit eigenlijk bijna altijd door een Duitse wagen.
En dat zijn dan meestal 50+ers die al een aantal kilometer vantevoren naar de linkerbaan gaan als ze willen inhalen.
Daar is overigens niets vreemds aan (ondanks dat het irritant is), want hetzelfde maak ik ook in Nederland en België mee.

De situatie geschetst in het door Jort geplaatste artikel, maak ik bijna dagelijks mee.
Er blijven altijd horken, die hun wagen ineens vanaf de invoegstrook, naar de uiterst linkse baan slingeren en die sch**t hebben aan de mensen die al op snelheid op die linkerbaan zitten.
Het blijft op zulke plekken een zaak om extra alert te zijn, ondanks dat je al je snelheid erop heb aangepast.
Van mij mogen ze bij elke oprit, een doorgetrokken streep aan de linkerkant van de rechterbaan plaatsen, dat zal zeker helpen die plekken minder risico vol te maken.


01 dec 2013 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Ik rijd ook graag snel, veel sneller dan mag ( op de snelweg dan) in Nl, en gewoon absoluut snel in D. Maar waar ik eerlijkheidshalve wel eens last van had is snel rijden alsof mijn leven ervan afhangt. Alsof elke verloren seconde telt.
Daar ben ik inmiddels vanaf. Ik rem op tijd, ook al omdat remmen in een p deel van de fun is. Als er een auto goed kan remmen, is het wel je porsche! Optrekken daarna, al dan niet met terugschakelen 8) geeft nog meer voldoening in mijn ogen. In ieder geval veel meer dan me te ergeren aan anderen.

Sinds ik regelmatig op circuit rijd, heb ik meer respect voor mensen met andere snelheden en vaardigheden, zowel voor hen die beter/sneller rijden als voor de minderen/langzameren. Das de enige manier om fun te hebben met zn allen en weer met de auto naar huis te gaan aan t end van de trackday :) . Zo ook voor n ritje op de weg.

De vaardigheid van een goede rijder zit niet in de rechtervoet, maar tussen de oren. Je moet alle relevante zaken goed inschatten, zoals bochten, wegdek, eigen kunnen, eigen auto, en inderdaad het gedrag van anderen. Ik zie het steeds meer als een sport dat inschatten goed te doen, het proces van het rijden te beheersen, veel meer dan als een kip zonder kop hard te rijden.. :drive:


01 dec 2013 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
En zo is het! Zo ga ik er eigenlijk ook mee om. Als ik wil knallen, dan op een circuit. Ook wel eens op dijkjes, als er niemand in de buurt is. En als je naar het zuiden van Frankrijk rijdt, is niets leuker dan de Route National te rijden, i.p.v. de Route de Soleil. Daar denken de passagiers overigens heel anders over :mrgreen:

Maar ik ga nog voor het rijden, daar kan je me voor wakker maken, een radio heb ik nauwelijks aan, die hoor ik toch niet, een normaal gesprek kan je met mij niet voeren als ik rij. Maar ik kan ook nog mijn eigen band verwisselen, ik zou me schamen, als ik daar de ANWB voor moet bellen, en ik ben zo trots en zuinig op mijn auto's, dat ik alles om me heen wil zien, voordat ik mezelf, een ander, maar vooral mijn dierbare auto aan schade blootstel. Zelfs het circuit vindt ik al zonde, daar zou ik een waardeloze auto voor misbruiken, maar ook daar een traan bij laten als de vorm iets is veranderd. Ik kan ook woest worden als ik mensen tijdens parkeren een auto zie raken, en vervolgens net doen alsof ze niets gezien of gehoord hebben. Laconiek gedrag, geen richting aangeven, niet kunnen inschatten, 'het is maar een deuk', 'dat is een dure auto, die kan het betalen', 'ik verander van richting zonder te kijken, want ik rij zachtjes'.

Wie en welke overheid gaat de automobilist hier op aanspreken?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 dec 2013 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
dobbelsteen schreef:
drknauf schreef:

voor mij persoonlijk maakt het niet uit in duitsland rijd ik 130/120/100 waar het aan staat gegeven, waarvoor zou ik harder gaan op dat stukje terwijl je op de andere aangegeven stukken weer vol gas mag :idea:
.


Het punt is toch net dat het om die banen gaat waar je vol gas mag? Daar blijft het toch ook advies 130km/u?
Anders vind ik die uitspraak van de rechter niet zo heel vreemd, je overtreedt namelijk de wet door de snelheidslimiet te overschrijden.


dan heb ik het verkeed begrepen idd

nu ik het goed gelezen heb staat er ook

beduidend harder dan 130 k/pu.


dan enkelt maar volgas DL waar het zou kunnen als je hlml niemand meer voor je ziet :idea:

kunnen ze vd tol geen 3 baans maken met :

rechterbaan 100 + km/pu

middenbaan 200+ km/pu

en linkerbaan 300+ km/pu

:mrgreen:


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


01 dec 2013 15:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Zo bezien pleit ik voor een vierde baan voor de Veyron rijder... 8)
:drive: :drive: :drive:
_________________________________________
rouge et noir


01 dec 2013 20:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
.. en een 5de baan voor een onbegrensde Tesla Model S :popcorn:


01 dec 2013 20:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Verhoogde aansprakelijkheid bij hogere snelheden in D
Je bedoelt de vluchtstrook toch.... :mrgreen:
_________________________________________
rouge et noir


01 dec 2013 21:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Nijmegen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.