Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Druppellader Boxster S 986 2001
Klopt, maar let wel goed op de juiste polen + op + en - op - Ojee als dit een keer fout gaat met al die elektronica
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 nov 2013 22:16 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Heb sinds deze week stroom in mijn garage-box, en dus ook een druppel-lader (Ctek). Plug voor de aansteker zit er niet bij, komt nog wel een keer. In de gebruiks-aanwijzing staat dat dat je bij een in de auto gemonteerde akku de zwarte klem NIET op de min-pool moet aansluiten, maar op een ander massa-punt. In jullie vorige reakties lees ik daar niets over.
Deze instruktie negeren ? Wat is het risico ?
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
27 nov 2013 22:55 |
|
|
Pw250
964
|
Hahaha, sorry. Heel herkenbaar. Maar toch bij mij gewoon 365 dgn p/jr (Als hij binnen staat) aan de Ctek met sig-plug.
_________________________________________ You've only got one life, live it!
|
27 nov 2013 22:59 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 nov 2013 0:00 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Ik had dit verhaal middels de zoek-funktie al gelezen, maar het kwartje was nog niet gevallen. Nu wel
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
28 nov 2013 22:19 |
|
|
kermitboxster
Drenthe
|
Hij is gekocht bij de P dealer en inmiddels aangesloten. Weten jullie of het rode led lampje op de lader blijft branden, of gaat ie ook wel eens uit? kan me voorstellen dat het alarm ook nogal wat energie vraagt bij stilstand en ie dan altijd moet blijven druppel len, of zit ik mis ? Nou 2 dagen er aan hangen, en lampje blijft branden.
Problemen dynamo zijn opgelost onder garantie van de verkoper, is gereviseerd en werkt weer top!
grtz,
Jeroen
_________________________________________ Follow your dreams !
|
02 dec 2013 23:44 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Staat er geen 'smiley' bij het rode led.....of staat er iets in de beschrijving...of is het gewoon de indicatie dat hij aan staat.
De Optimate kent een viertal led's waarvan 3 de laadfases aangegeven worden.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
03 dec 2013 0:10 |
|
|
kermitboxster
Drenthe
|
Er is maar 1 led, en vlgs. Beschrijving laad ie dan. Had verwacht dat ie laad met tussenpozen, en ie uitslaat zodra de accu zijn maximum heeft bereikt. Maar mischien moet ik gewoon nog ff geduld hebben en gaat dat druppelen gewoon traag, mischien beter voor accu ?
|
03 dec 2013 0:15 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Ook al heeft hij zijn Max. bereikt dan gaat de lader over in druppelmode, dus altijd laden...dus geen zorgen lijkt mij.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
03 dec 2013 0:28 |
|
|
kermitboxster
Drenthe
|
Dacht ik ook al, komt goed !
|
03 dec 2013 0:30 |
|
|
MrGrindweg
|
Ik heb voor mijn Boxster, die altijd in weer, wind en koude buiten staat voor een ingebouwde druppelaar gekozen van Dometic/Waeco. Dit systeem controleert de accu en kan zichzelf op-boosten naar acculader. Overigens heb ik dit systeem gecombineerd met een interieurverwarming en verwarming van het motorblok. Middels een temperatuursensor bepaalt het systeem wat/wanneer/hoelang hij zichzelf inschakeld. Dus geen last meer van vastgevroren ramen, een motorblok op temperatuur (dus minder slijtage) en een accu die goed wordt onderhouden. Ook als je in de winter wat vaker kortere stukken rijdt. Dit is echt een aanrader voor de winterrijders onder ons.
|
07 dec 2013 15:27 |
|
|