Auteur |
Bericht |
JD 911
|
 Cuprohr vraag 964
Hallo allen, Even een korte vraag. Kan ik een cuprohr buis/demper ook gebruiken met mijn bestaande uitlaat einde (zichtbare gedeelte achter) of moet er een ander eindstuk op gemonteerd worden? Dank 
_________________________________________ Porsche 964 Carrera 2
|
08 dec 2013 21:15 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Jij bedoelt dat je de einddemper elimineert? Dat kan - dan moet je er wel een G-bocht tussen zetten ... en oordopjes kopen
|
08 dec 2013 21:20 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Cuprohr vraag 964
De Cup Rohr (zie foto) zit tussen de 1e demper en de einddemper, als je die gewoon laat zitten dan kan je eindstuk (wat zichtbaar is) gewoon blijven zitten  Ga je de einddemper ook weglaten en vervangen voor een G-pijp dan moet je Olaf's advies opvolgen Edit: (kon 'm ff niet vinden)  1= 1e demper met Katalysator 2= tussendemper (die kan worden vervangen door de Cup Rohr) 3= Eind demper 4= Eindstuk
Laatst bijgewerkt door WillemB op 08 dec 2013 21:39, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 dec 2013 21:22 |
|
 |
JD 911
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Super! Het is dus mogelijk met bestaande uitlaatstuk, dat scheelt weel 100 - 150 euro  En hoe is door jullie het verschil met of zonder te omschrijven? De Katalysator is overleden dus ga ik vervangen voor een lege versie. Merci
_________________________________________ Porsche 964 Carrera 2
|
08 dec 2013 21:27 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Cuprohr vraag 964
De foto van de cuppijp die ik snel op internet had gevonden heeft ook een filmpje op Y-tube staan, met voor en na geluid Klik, luister en oordeel zelf 
|
08 dec 2013 21:33 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Hopelijk heb je een vroege 964 93'ers hebben een probleem met de APK goedkeuring ... als er 'n lege kat. onder zit
|
08 dec 2013 21:59 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Volgens mij is met een lege kat het een betere optie alleen een G-pijp te monteren 
|
08 dec 2013 22:06 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Cuprohr vraag 964
100 Zellen Kat en origineel (verchroomd evt) eindstuk icm cuprohr. mooie combi 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 dec 2013 23:09 |
|
 |
Liam
964C2010
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Je zult er geen moment spijt van hebben. Vanmiddag weer even een paar tunnels gepakt met de ramen open! Geweldig
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
|
08 dec 2013 23:35 |
|
 |
fins
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Hier cuprohr én een katvervanger in de 964 cabrio. Aangepast luchtfilterhuis.
Heerlijke sound...
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
09 dec 2013 18:42 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Cuprohr en Kat. vervanger gaat prima 
|
09 dec 2013 18:51 |
|
 |
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Kan ik de kat dan onder mijn 90-er uit halen zonder APK problemen?
|
09 dec 2013 20:56 |
|
 |
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Mea Culpa, ik was van mening dat Horn zo'n combi had maar dat klopt dus niet, gezien zijn post 
|
09 dec 2013 21:10 |
|
 |
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Waarom vervangen en niet "gewoon" zelf leeghalen. Kwestie van het "cellenblok" stuk slaan en eruit halen. In combinatie met cuprohr een erg mooi geluid. Mocht je een G-bocht nemen ipv een cuprohr dan zou ik er meteen een petje bijkopen. 
|
09 dec 2013 21:11 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Nee, een oud-forummer uit Friesland had de combi cuprohr en g-pijp onder zijn 964. Dat wil ik bij een volgende ook doen, ondanks dat ik het vroeger een boze hoop herrie vond  Mijn cabrio had een 100 Zellen kat, cuprohr en LM220 hittedraad conversie. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 dec 2013 0:12 |
|
 |
fins
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Eh. Wat is dat dan? 
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
10 dec 2013 10:23 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Heb jij geen Google  ... of je gebruikt(e) de zoekfunctie  
|
10 dec 2013 10:39 |
|
 |
fins
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Sorry, thanks!
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
10 dec 2013 10:52 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Cuprohr vraag 964
... je bent vast niet de enige - die die vraag had 
|
10 dec 2013 11:45 |
|
 |
Stephan911
|
 Re: Cuprohr vraag 964
zou er nog enige vermogenswinst in zitten met G-pijp? Wij hadden t destijds ook op onze Carrera 2 964, echt super mooie roffel  Nooit spijt van gehad.
|
12 dec 2013 10:49 |
|
 |
fins
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Naar mijn idee heeft het zoeken naar vermogen in uitlaatsystemen alleen zin als je aan het zoeken bent naar de laatste pi'tjes. Als je écht aan het tunen bent pak je dat natuurlijk mee.
De rest van de boerenlullen (inclusief ondergetekende) doet het alleen voor het geluid denk ik.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
12 dec 2013 10:56 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Op het aantal Pk's wat de 964 "af-fabriek" heeft, niet noemenswaardig. Men spreekt van 8 Pk .. en 12,5 Kg minder gewicht ... 
|
12 dec 2013 11:02 |
|
 |
fins
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Dat geloof ik pas als ik het op een vermogensbank heb gezien.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
12 dec 2013 11:23 |
|
 |
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Beleving van vermogen is heel anders met een ander geluid.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 dec 2013 11:33 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
 Re: Cuprohr vraag 964
Haal de uitlaat maar los na de kachelpotten, ga daar maar eens mee rijden. Voor je gevoel heb je 500 pk Dit gaat echter wel gepaard met een hoop boze blikken
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
12 dec 2013 11:47 |
|
|