Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:44

Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Weer WB betalen voor A-label 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Weer WB betalen voor A-label
Maar gelukkig hebben we de ANWB (ruimt op ..B) die voor ons opkomt! Met 4m+ leden kun je dan wel dingen bereiken.

05 dec 2013 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Pascal schreef:
En daarom moeten ze dus maar weer meer betalen? ;)... (oh, sorry, maatschappelijke discussie, laten we dat niet doen)...

Hmm nee, ik zie me nergens beweren dat iemand die vrijstaand woont meer WB moet gaan betalen als iemand die in een rijtjeshuis of flat woont. :wink:

Ik probeerde uit te leggen, dat het voor veel (wellicht de meeste) mensen niet een vrije keuze is om op een hoopje te wonen, maar dat er financieel gezien gewoonweg geen andere keuze is.

06 dec 2013 0:02
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik keek mijn ogen uit, toen ik in een woonwijk in Utrecht parkeermeters zag staan :shock:

Niet serieus: eigenlijk terecht, want zo ontmoedig je mensen die goedkoop wonen, veel auto's te bezitten....
Serieus: een schande, die eigenlijk de kop ingedrukt moet worden middels een regelrechte opstand!
Er wordt immers al wb betaald door die bewoners, dus die hebben net zo veel recht om vrij te parkeren, als mensen in een vrijer gebied. Dat overheden zoveel mogelijk bebouwing in dit miezerige landje wensen te plaatsen, is al een rendabele/discutabele maatregel, en dan ook nog de magere ruimte uitbuiten, dat vindt ik wederom een walgelijk voorbeeld van de graaicultuur van de overheid.

06 dec 2013 0:35
Profiel
Omg. Amsterdam
:mrgreen: ... iedereen wordt beet-genomen! Ik heb redelijk werk aan het plaatsen en aansluiten van laadpalen ed.. maar uit eindelijk verdwijnen die dingen weer!
Eerst lekker maken en daarna de volle pont betalen!

06 dec 2013 0:42
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
't is in iedergeval goed voor de werkgelegenheid :wink:

Naast de laadpalen - wordt o.a. de Tesla Model S hier aan het vast land in elkaar gesleuteld ... en wordt de Chevrolet Volt omgebouwd naar Opel Ampera

06 dec 2013 2:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Curaçao
Persoonlijk begrijp ik dit soort discussies niet. Is er nu echt iemand op dit forum die denkt dat de overheid een “eerlijk” systeem wil?
Het gaat puur om het aanvullen van de schatkist, niet meer en niet minder. Waar anders kan de overheid zo makkelijk geld vandaan halen als ze weer eens tekort komen?
(los natuurlijk van het verhogen van de boetes voor schandalige misdrijven zoals het overtreden van de maximum snelheid met wel drie kilometer per uur!)
Natuurlijk kun je allerlei andere systemen bedenken die mogelijk veel eerlijker zijn maar die hebben allemaal één ding gemeen: ze brengen minder geld op voor de overheid. En dus komen ze er niet!
We hebben het gewoon te accepteren, leuk of niet.

06 dec 2013 4:17
Profiel
993 4S
Ja hoor, we hebben weer een huilie huilie topic...

06 dec 2013 10:33
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Subdriver schreef:
Persoonlijk begrijp ik dit soort discussies niet. Is er nu echt iemand op dit forum die denkt dat de overheid een “eerlijk” systeem wil?

Af en toe zitten er zulke typetjes tussen. Maar ze zijn nooit een lang leven in de overheid beschoren.

06 dec 2013 10:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
ha ha, dat had ik gelukkig al als 10-jarige geschoten

06 dec 2013 14:54
Profiel
Dimitri-Turbo schreef:
:mrgreen: ... iedereen wordt beet-genomen!
Zeker als je ziet waar het geld heen gaat..... :wink:

08 dec 2013 15:11
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Het is precies dit geneuzel en typisch NL redenering en gedrag, dat ervoor zorgt dat je dit soort regeltjes krijgt.
Een volk krijgt de regeltjes die hij zelf afdwingt.

Niemand dwingt je tot een bepaalde keuze om iets wel of niet te doen, die afweging mag je zelf maken.
Als je dat dat doet met de consequenties die je vooraf weet, moet je niet gaan zeuren joh.

Mijn 89-er komt met de huidige plannen ook nooit in het laag MRB tarief. Nou jammer dan.

08 dec 2013 16:33
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Lindemans, het ging alleen maar om het gevoel dat ik kreeg dat ik voor mijn milieuvriendelijke auto nu toch weer wb moet betalen, ondanks dat ik het wist. Verder nix. Ik zeur niet, alhoewel, ik zeur altijd over de overheid en zijn maatregelen. Ik heb een bloedhekel aan ambtenaren, aan politici, die in mijn ogen een soort pooiers zijn van een soort van hoerenvolk (ik dus), altijd maar mooi weer spelen en sigaren uitdelen uit eigen doos, ten koste van het volk.

Maar ik wist het, en heb er misbruik, oh nee, gebruik van gemaakt. Maar in plaats van ondernemen, moet ik nu weer naar andere mazen gaan zoeken om zo min mogelijk van mijn eigen centen in de bodemloze put der staatskas te laten verdwijnen. Daar gaat dit hele verhaal om. Maar om dit te ontkrachtigen: IK WIST HET!

Maar het blijft me een rotgevoel geven :mrgreen:

De overheid is mij in elk geval zo aan het manipuleren, dat ik steeds minder om het milieu geef, misschien psychologische zwakte, of misschien opstand, maar mijn geverfde hout gaat gewoon weer in de kachel, plastic gaat ook gewoon weer in de prullebak, want ik mag maar 1 x per jaar zakken bestellen, asbest flikker ik langzaamaan weer in de wegberm, batterijen gaan weer af en toe in de container, en op de ringweg waar ik 80 moet tuffen, trek ik tussen de 60 en 90 km maximaal op om zo veel mogelijk brandstof te verstoken op zo'n stuk......het is tenslotte toch een trajectcontrole, en inderdaad kan die wegenbelasting me ook nix schelen, die kan ik makkelijk betalen, benzine ook trouwens, en ik hoop dat dat nog heel lang voorradig blijft. Ik stook me rot.
(Bovenstaande is natuurlijk niet waar, maar zo voel ik het wel, het is maar mijn gevoel, vast en zeker het verkeerde gevoel, behalve dan dat over benzine stoken :cheers: )

08 dec 2013 19:53
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
balen zeg.... ook zo lekker gegeten vanavond? :popcorn:

08 dec 2013 21:53
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
....ben niet gewend aan drie flesjes....rood welteverstaan....isniegoed voor me :mrgreen: (en niet in me eentje hoor, anders kwam er helemaal geen goed woord meer uit....)

08 dec 2013 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
A labels gebruiken ook de wegen, dus waarom niet betalen ? Ik heb 3 auto's en ik betaal voor 3 ... Laat elke auto evenveel betalen... Het is toch ook te gek voor woorden dat sommige provincies in het land minder betalen dan in de Randstad ?
En die elektrische hokken zorgen ook voor files....

08 dec 2013 22:25
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Maba44 schreef:
... files....

Daar slijten de wegen niet van ...

08 dec 2013 23:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Lekker zeg, zal nog ff wat zout in de wonde strooien!

Ik blijf tot 2016 nog wel wegenbelastingvrij rijden met mijn V60 Plug in Hybride en nog ruim 4 jaar en 8 maanden zonder bijtelling.

Wil nog even van de gelegenheid gebruik maken om jullie te bedanken, ook namens vrouw en kinderen, voor de ruimhartige sponsoring die ik bij de aanschaf van mijn V60 PIH, de laadpaal en de zonnepanelen, mede namens jullie, van Weekers heb mogen ontvangen. :salut:

Even zonder dollen, vanuit de gedachte: Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van!, heb ik mijn V70 ingerolen (lokaal dialect) op een V60 PIH. Natuurlijk alles er op en aan, gelijk maar ff fiscaal gefacilieerde zonnepanelen en laadpaal aangeschaft.

Inmiddels ruim 5500 km er in gereden bij een gemiddeld verbruik van 3,3 liter diesel per 100 kilometer. De stroom is nagenoeg "gratis", de zonnepanelen leveren stroom voor 250 keer opladen per jaar. Ik betrap me erop dat ik in de regel mijn best doe op om zo zuinig mogelijk te rijden, is gewoon een sport op zich.... Vier dingen zijn daarbij belangrijk, ten eerste: niet stil komen te staan, want het op gang brengen van 1.800 kg massa kost nog de meeste energie. De andere drie dingen die belangrijk zijn, zijn in willekeurige volgorde: uitrollen, uitrollen en uitrollen.....

Verder zal ik jullie er niet mee vermoeien, maar mij verschaft het een alibi om ook in een oude(re) 911 te kunnen blijven rijden.....

09 dec 2013 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Gelijk heb je! Voor mijn bijtelling alleen al kan ik een klassieker rijden.....

09 dec 2013 17:52
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
dus dat je dan weer opnieuw wegenbelasting moet gaan betalen en dat dat geld dan via brussel bij een zwik werkeloze ambtenaren in gaza terechtkomt.

11 dec 2013 14:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Of bij een containerscannert.

11 dec 2013 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig Ondernemer
Corona, California / Spijkenisse, Nederland
André schreef:
Gizmo schreef:
uberhaubt triest dat ze deze milieu vervuilers ooit korting durfde te geven, ik zeg eindelijk gerechtigheid en ze zouden feitelijk extra moeten betalen.

+1

+1 AMEN !

09 jan 2014 18:23
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3