Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:21

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Activeren alarm opent de sloten Porsche 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Activeren alarm opent de sloten Porsche 996
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Porsche 996. Helaas 1 ding niet naar gekeken bij de aanschaf: of ik de auto op slot krijg....

Als ik met de afstandsbediening de auto op slot probeer te zetten, dan hoor je dat de deuren afgesloten worden maar circa 2 seconden later opent hij automatisch de sloten weer. Als ik de schakelaar in het middenconsole gebruik dan gaan de sloten wel op slot. Ook als ik de auto handmatig afsluit door de sleutel 2x snel naar rechts te draaien (dus op slot zetten zonder alarm) blijft hij keurig op slot.

Hij heeft een tijd zonder accu gestaan, kan het zijn dat ik het alarm moet resetten o.i.d.? Of is er soms iets mis met de unit onder de bestuurdersstoel?

Wie o wie heeft een suggestie?

14 dec 2013 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Activeren alarm opent de sloten Porsche 996
Valt de deur wel goed in het slot dan?

14 dec 2013 21:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Inderdaad niet heel lekker. Maar als ik de palletjes handmatig indruk (zeg maar gesloten deur faken), blijf ik hetzelfde probleem houden. Vandaag ook deurpanelen eraf gehad en stekkers losgekoppeld. Maar ook dan ontgrendelt hij automatisch weer als ik de afstandsbediening gebruik om hem op slot te zetten.

14 dec 2013 21:19
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Volgens mij zit er een portier, dashboard klepje etc niet helemaal goed gesloten, waardoor de auto weer van het slot springt.

Alles even nalopen en goed sluiten. Blijft het euvel dan is er ergens een contact niet goed.

14 dec 2013 21:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank voor je suggestie, was ook mijn eerste idee. Alleen blijf ik het dan vreemd vinden dat ik hem zonder het alarm in te schakelen wel gewoon op slot kan zetten.

14 dec 2013 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Bij mij was het een gescheurde soldeerverbinding in het slot. De stekkerverbinding in de deur hangt aan de soldeerverbindingen op de printplaat en dan scheurt door de schokken het soldeer. Je kan dit met het blote oog zien, maar het slot moet er wel uit en open.

14 dec 2013 21:46
Profiel
PorscheForum Rookie
En had jij ook dat je toen de deuren wel op slot kreeg met de schakelaar op het middenconsole of door de deur met de sleutel (alleen 2x snel rechtsdraaien werkt) te vergrendelen?

14 dec 2013 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
WillemB schreef:
Volgens mij zit er een portier, dashboard klepje etc niet helemaal goed gesloten, waardoor de auto weer van het slot springt.

Alles even nalopen en goed sluiten. Blijft het euvel dan is er ergens een contact niet goed.

Dit is het (misschien jammer genoeg) niet. Wanneer 1 van de contactpunten niet goed gesloten is, zal de CV wel werken, alleen het alarm niet. Dan hoor je 2x een korte toeter om te waarschuwen.

Zal toch iets in het slot zelf of in de alarmunit zijn. Persoonlijk vind ik het ook vreemd dat de CV wel werkt met de knop in de auto. Je zou verwachten dat de deuren dan ook na 2 seconden openspringen. :scratch:

14 dec 2013 22:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Morgen de alarmunit maar eens ontkoppelen, kijken of de deuren dan wel op slot blijven als ik hem met de afstandsbediening afsluit. Dank zo ver voor alle reacties!

14 dec 2013 22:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Soortgelijk probleem gehad. 2 nieuwe sloten in de portieren was de remedie.
Succes!

15 dec 2013 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
997TT cabrio
Ik kon wel met de sleutel en de schakelaar openen en sluiten, niet met de ab, maar kreeg een dubbele toeter bij afsluiten. Twee keer snel draaien was niet nodig. Het probleem met de gebroken soldeerverbindingen moet veel vaker voorkomen, de gekozen oplossing kan niet anders dan tot problemen leiden na een aantal jaren. Misschien had even aantippen met de soldeerbout de sloten van Pacoloco ook wel gerepareerd. Maar of het jou probleem is? Het koste mij aardig wat zoekeerk, rommelen aan kabels en stekkers en doormeten met een multimeter voor ik het gevonden had.

15 dec 2013 10:53
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
WillemB schreef:

Indien er iets niet goed dicht zit, geeft hij één claxon signaal om je te waarschuwen!

15 dec 2013 12:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Vandaag druk aan de slag gegaan en het probleem gelukkig gevonden. Zat hem inderdaad in het slot van de bestuurderszijde. Stroomdraad losgetrokken en afstandsbediening werkte prima. Nieuwe bestellen dus...

Nogmaals dank voor alle reacties en suggesties!

15 dec 2013 19:03
Profiel
PorscheForum Rookie
P.s.: @Josquin, welke soldeerverbinding bedoel je precies?

15 dec 2013 19:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]