Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:51

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Porscha schreef:
Zoals ik het noem leven wij in een 'multi-dictatuur'. Wij hebben niet één, maar meerdere dictators..
Het volk heeft zoals dat in iedere dictatuur betaamd niks te zeggen. Mensen die wél wat denken mee te kunnen beslissen via al die verkiezingen zijn mooi in de voorstelling getrapt..

Zodra er gestemd is, gaan de 'hoge heren' als een kip zonder kop met elkaar discusseren, en denken alleen aan wat ZIJ willen en naar het volk wordt niet geluisterd hoor... Zij willen alleen maar zetels, zetels en nog meer zetels!

Ik ben zoiezo genaaid met 'motor'rijbewijs.. ik mag lekker op een 125cc met 15pk rondtuffen..
Bij het A2 rijbewijs (nog steeds niet onbeperkt vermogen, max 35kw), bekijken ze het maar en bepaal ik zelf het vermogen wat ik wil..

En die nieuwe MRB regeling voor oldtimers maakt straks nog mijn droom kapot ook wat betreft 944 kunnen rijden!!
Stelletje honden, tegen dit soort fratsen kan ik dus echt niet tegen zoals jullie al merken.. :(

Als je geen 944 kunt rijden omdat je MRB moet betalen, zou ik een andere hobby zoeken.

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 15 dec 2013 19:44, in totaal 1 keer bewerkt.

15 dec 2013 19:43
Profiel
993 4S
porsche964 schreef:
Allemaal ach en wee, ondertussen hebben we het dit land hartstikke goed. Feit is dat onze overheid geld te kort komt om allerlei zaken te betalen. Bijv de sociale sector wordt ernstig gekort, ww wordt korter, pensioen leeftijd gaat omhoog etc etc. Dus wie wil miemelen over oude autootjes moet dat vooral doen, en moet vooral gaan protesteren. Ik ben van mening dat veel mensen met een uitkering graag met ons willen ruilen en hun problemen met liefde verruilen met onze mrb issues.

+1 dus.

15 dec 2013 19:44
Profiel
Aha, we gaan een potje oneigenlijk argumenteren. We nemen het ineens op voor een partij (overheid), waarmee we zakelijk niet in zee zouden willen gaan, omdat deze keer op keer onbetrouwbaar blijkt te zijn. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig, maar sommigen hier zijn horende doof en ziende blind.

15 dec 2013 19:58
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
En zo is het. Een spilzieke overheid die eindeloos blijft doorgraaien om velerlei overbodige onzin te blijven bekostigen.
Tevens gekozen door een burgerij die voor het grootste gedeelte te belazerd is om normaal zijn poten uit zijn/ haar mouwen te steken. Je krijgt de overheid die je verdient.

http://fd7.fd.nl/edities/2013/december/ ... mbitieloos

15 dec 2013 20:36
Profiel
En zo is het. Neem nou Timmerfrans. Eerst als kamerlid voor het landingsgestel van de JSF gaan liggen en als minister van BuZa het speeltje omarmen alsof het zijn maitresse is. Wat moet je daar nou van denken als eerzaam burger.

15 dec 2013 20:49
PorscheForum Junkie
turbocruiser schreef:
http://fd7.fd.nl/edities/2013/december/09/464444-1312/ambitieloos

Interessant.
Heb je er ook een login bij?

15 dec 2013 20:51
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Was op facebook lid van een groep met betrekking tot oldtimerliefhebbers. Heb me afgemeld. Werd niet goed van dat geneuzel over mrb betalen. Ben ook geen voorstander, maar de grootste klagers zijn diegene die met een barrel van 500€ dagelijks rondtoeren. Uiteraard ieder zijn ding en keuze, maar heeft niks te maken met liefhebberij en oldtimer. Na de oproep om morgen met zijn allen naar den Haag te gaan kreeg je berichten van; mijn auto rijd op dit moment niet, krijg de waterlekkage van mijn golf niet gefixt, ik denk dat mijn auto de rit naar den Haag niet overleeft.....enz, enz.

Ik hoop dat men morgen laat zien waar het om gaat en inderdaad niet massaal met de oude diesels en lpg bakken naar Den Haag rijd, maar een stoet van prachtige oldtimers laat zien waar het om draait :roll:

15 dec 2013 21:03
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
al die mensen met die prachtige oldtimers hebben in deze crisistijd geen tijd om een dagje naar den haag te gaan toeren. moeten werken voor de kost...

15 dec 2013 21:19
Profiel
993 4S
Jos Targa schreef:

Ik hoop dat men morgen laat zien waar het om gaat en inderdaad niet massaal met de oude diesels en lpg bakken naar Den Haag rijd, :roll:

Hoop van wel :thumleft:

15 dec 2013 21:23
Profiel
993 4S
Aircooler schreef:
En zo is het. Neem nou Timmerfrans. Eerst als kamerlid voor het landingsgestel van de JSF gaan liggen en als minister van BuZa het speeltje omarmen alsof het zijn maitresse is. Wat moet je daar nou van denken als eerzaam burger.

Daar moet je van denken dat politiek bedrijven onderhandelen is.
En dat je dus niet altijd je zin krijgt als je in een coalitie zit.
Dat je dus soms een wetsvoorstel moet steunen waar je eigenlijk niet voor bent, om een ander voorstel er doorheen te krijgen.

Duidelijk nu?

15 dec 2013 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat geldt tot op een zekere hoogte. Vaak is het gewoon opportunisme. Voor de verkiezingen zeg je het één om zo meer stemmen te krijgen. Zit je eenmaal, dan ben je opeens radicaal om, want anders kan je fluiten naar je mooie carrière bij de VN, NAVO of EU. Je kan het ze ook amper kwalijk nemen als je ziet met wat voor bedragen ze daar naar huis gaan.

15 dec 2013 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
quote uit het FD.

Annemarie van Gaal

maandag 09 december 2013, 20:30

Veel media berichten over de nivellering van de topinkomens en de gevolgen daarvan voor de ambitie. Maar staan we ook stil bij de nivellering van de lage inkomens en wat dát doet met de ambitie van Nederland?

De opnames van het laatste seizoen van het RTL-televisieprogramma ‘Een Dubbeltje Op Zijn Kant’, waarin ik gezinnen uit de financiële problemen help, zijn net afgelopen. Meestal bezuinigen de gezinnen in financiële problemen al op alle kostenposten. Daar valt weinig eer te behalen. Maar aan de inkomstenkant kan vaak nog wel het een en ander verbeterd worden.

Meestal probeer ik gezinnen tot meer inkomsten te bewegen: ‘Waarom gaan jullie niet allebei werken?’, ‘Waarom ga je geen veertig uur werken?’ Of: ‘Je kunt er best een bijbaan bijnemen.’ Het meestgehoorde antwoord dit laatste seizoen was: ‘Nee, ik kan niet meer werken, want dan verlies ik mijn toeslagen.’ Of deze: ‘Dat heb ik uitgerekend, maar dan hou ik maar € 150 netto per maand over en daar ga ik natuurlijk niet acht uur per week extra voor werken.’

Om helemaal gek van te worden. Hoezo geef je je ambitie geen kans en laat je je tegenhouden door fiscale argumenten? Vorige week kreeg ik een mail van een jongen die eindelijk, na veel moeite, een arbeidscontract had gekregen voor 40 uur per week. Hij verdient het minimumloon en vroeg zich af of hij niet beter aan zijn baas kon vragen om 36 uur te gaan werken in plaats van 40 uur, want hij had uitgezocht dat je bij een werkweek van 36 uur € 9,47 per uur krijgt en bij een werkweek van 40 uur € 8,53 per uur. In beide gevallen krijg je dus € 341 per week, ongeacht of je nu 36 of 40 uur werkt. Dus wat levert vier uur extra werken dan nog op?

Ja, dit is Nederland, het land dat iedere vorm van ambitie door zijn fiscale regime, compleet ontmoedigt. Het land met een belastingvoordeel als je een niet-werkende partner hebt, waar een gewerkt uur in een parttimebaan netto meer oplevert dan een uur in een fulltimebaan, waardoor driekwart van de werkende vrouwen dan ook parttime werkt. Waarom zouden ze fulltime gaan werken als dat netto nauwelijks meer oplevert?

Het land waarin mensen met een minimumuitkering van zoveel regelingen gebruik kunnen maken, dat ze er niet aan moeten denken om te gaan werken…

We zitten in een pittige crisis, maar wel een die oplosbaar is: met ambitie. Ambitie wordt aangejaagd door het streven naar verbetering. Maar die verbetering moet je dan wel gegund worden. Wat hebben we aan een fiscaal regime dat iedere stimulans om jezelf te verbeteren, dempt?

Elimineer alle toeslagen, regelingen, kortingen en foute prikkels binnen het belastingstelsel. Verwerk alle besparingen daarvan in de inkomstenbelasting, zodat ieder gewerkt uur ook navenant oplevert. Hoe moeilijk kan het zijn?

Annemarie van Gaal is ondernemer

15 dec 2013 21:48
Profiel
Cazzo Super Veloce schreef:
Aircooler schreef:

Daar moet je van denken dat politiek bedrijven onderhandelen is.
En dat je dus niet altijd je zin krijgt als je in een coalitie zit.
Dat je dus soms een wetsvoorstel moet steunen waar je eigenlijk niet voor bent, om een ander voorstel er doorheen te krijgen.

Duidelijk nu?

Ah, krijg ik ongevraagd een docent op mijn dak. Maar, meneer de leraar, er zijn toch ethische grenzen aan politiek opportunisme? Het hangt toch ook van het onderwerp in relatie tot het wisselgeld af? Miljarden uitgeven aan vliegtuigjes als een knieval voor het militair industrieel complex. Dan begint dat onderhandelen wel heel erg te stinken. Laten we het er nou maar gewoon op houden dat macht corrumpeert. Weten we allemaal, maar je mag het ze best lastig maken als die kans zich voordoet.

15 dec 2013 22:03
993 4S
Nou, op naar Den Haag dan, laat ze een poepie ruiken :ass:

15 dec 2013 22:17
Profiel
993 4S
turbocruiser schreef:
quote uit het FD.

Elimineer alle toeslagen, regelingen, kortingen en foute prikkels binnen het belastingstelsel. Verwerk alle besparingen daarvan in de inkomstenbelasting, zodat ieder gewerkt uur ook navenant oplevert. Hoe moeilijk kan het zijn?

Annemarie van Gaal is ondernemer

Te beginnen bij de vrijstelling van MRB voor "oldtimers"

15 dec 2013 22:21
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Remmel schreef:
Er staat ook EN.

Maar daarom juist, het is niet EN. We willen een beter milieu maar niet betalen voor een elektrische auto, windmolens in onze achtertuin, co-opslag in de omgeving, zonnepanelen en noem allemaal maar op. Alleen als het financieel aantrekkelijk wordt in de vorm van subsidies dan willen we erover nadenken. En dat geld moet ergens vandaan komen. :wink:

15 dec 2013 22:27
Profiel
Als je bericht 996 en 997 wilt invullen, moet je wel met een goed verhaal komen. Noblesse oblige..

15 dec 2013 22:33
993 4S
Geen enkele behoefte om 996 of 997 "in te vullen"
993 daarentegen :ba:

15 dec 2013 22:38
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Schijnt dat ze binnenkort ook roetbelasting gaan invoeren voor auto's ouder dan 15 jaar. Maar ja een echte klassiekerliefhebber maalt daar natuurlijk niet om...

16 dec 2013 0:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Niet alle echte klassiekerliefhebbers hebben daar zomaar geld voor. Ik kan best geloven dat er al heel veel liefhebbers geld moeten opzij zetten om hun hobby te kunnen betalen en dat zij niet zomaar NOG extra kunnen dokken.

Ik ben geen NL'er, maar voor zover ik het topic een beetje volg, begint het toch wel over grotere bedragen te gaan dan een tientje extra per maand? En taks op dit, taks op dat... allemaal voor dezelfde auto. Begint ook beetje duur te worden alles tezamen.

16 dec 2013 3:18
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
dobbelsteen schreef:
maar voor zover ik het topic een beetje volg, begint het toch wel over grotere bedragen te gaan dan een tientje extra per maand?

Nee hoor, het is maximaal 120 euro per jaar. Dus dat is toch wel te overzien?
En wat betreft al die oude barrels op lpg of diesel.... heeft meestal weinig te maken met liefhebberij.

16 dec 2013 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Maar wanneer is het nou definitief? Het is toch nog niet goedgekeurd door de 1e kamer?

16 dec 2013 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
917 schreef:
dobbelsteen schreef:
maar voor zover ik het topic een beetje volg, begint het toch wel over grotere bedragen te gaan dan een tientje extra per maand?

En wat betreft al die oude barrels op lpg of diesel.... heeft meestal weinig te maken met liefhebberij.

Dus een oude RR op LPG/Diesel is geen liefhebber? Want om liefhebber te zijn moet je benzine wagens hebben?

16 dec 2013 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
917 schreef:

Ja, als je auto nu al ouder dan 25 is. Dan komen daar nog de kosten van de verplichte stalling bovenop. Voor een porscherijder met een auto van €30k+ misschien geen probleem, maar het overgrote deel van de oldtimerbezitters wel. Is de auto van na 1987, dan kan je honderden euro's per jaar gaan betalen, omdat die auto's pas later laagtarief houderschapsbelasting krijgen.

Wat eerlijk zou zijn is als iedereen maar voor één auto mrb betaalt (je dd of de zwaarste van het stel) en elke extra hobbyauto geen extra mrb. Je kan immers toch maar één auto tegelijk rijden. Of nog beter: die hele mrb afschaffen. In plaats van zwaar belasten zouden ze oldtimerbezit juist toe moeten juichen. Houdt je cultureel erfgoed in stand.

16 dec 2013 20:00
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Nou......er kwamen wel 400 auto's naar Den Haag.....(nieuwsradio)

En ze werden snel weggestuurd, het mocht niet wat ze deden, ze hadden geen verzoekje vooraf ingediend :shock:
......en gedwee werden ze naar het Malieveld afgevoerd.... :lol:

Nou, dat zal een bloedige veldslag zijn geweest!

16 dec 2013 20:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 49  Volgende