Auteur |
Bericht |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mooi project hoor
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
07 dec 2013 17:08 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
idd, het was veel handiger geweest als ie nog aan de auto zat. Kan je op de sleutel gaan staan....heb nu ff niet direct een handige oplossing...
|
07 dec 2013 22:47 |
|
|
R4MS3S
944 2.5 coupé ('83)
944S met 3.0L variocam targa ('86)Lochem
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dit is de oplossing van een Fin op op rennlist: http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... che-7.htmlWelliswaar met een 944 turbo, maar hetzelfde probleem en volgens mij een goede oplossing. Is overigens een geweldig topic om eens door te lezen. Mooi project, veel succes!
|
08 dec 2013 23:56 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt Ramses!
Helaas kan ik pas thuis ontdekken hoe ze het gedaan hebben, de foto's openen hier niet op mijn werk! Ben zeer benieuwd dus. Zat zelf te denken om de moer met een verfbrander te verhitten of om de draagarm weer aan de band te hangen. Zo heb ik misschien iets wat makkelijker te fixeren is.....en ik heb weinig zin om de boel weer aan de auto te hangen. Thuis straks maar eerst naar de Finse oplossing kijken.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
09 dec 2013 11:06 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Of met een lucht slag sleutel proberen, ga maar even naar een vrachtwagen garage met die draagarm, die hebben hem binnen een minuut los.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
09 dec 2013 11:43 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat is ook een goede tip!! Als alle hoop weg is wordt dat mijn laatste redmiddel.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
09 dec 2013 11:46 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Vandaag even de moer los laten maken bij de garage van een kennis van mij. Had om eerlijk te zijn geen zin om zelf verder te stuntelen. En direct ook maar even de andere draagarm verwijderd! Ook aan deze kant ging alles vrij makkelijk los en omdat ik nu al wist hoe het zat ging het ook een stuk sneller Koni's plus wat oud ijzer. En nu is het mooi leeg!!! En dat alles ook nog eens mooi op tijd voor de laatste fles van half 12.......en ook nog een update hiero op het forum.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 dec 2013 0:18 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Vandaag nog even wat kunnen doen. Eerst maar even de kachelkleppen verwijderd, zoals je kunt zien op de foto's zijn deze niet echt meer bruikbaar. Ook de motorsteunen gedemonteerd en hier toonde de auto zijn vorige kleur! Daarna de motorkap steunen er afgehaald en dan heb je toch weer een verzameling onderdelen! Toen nog even de kabels losgemaakt en het bovenste gedeelte van de motorruimte is nu zo goed als klaar om blank gemaakt te worden. Aan de linkerkant zitten een paar rubberen uitsteeksels met daarin moertjes. Dit is volgens mij om de computer ( ) van de motor op te monteren. Kan ik die rubberen dingen ook verwijderen of trek ik dan de boel kapot en zo ja.....wie kan me vertellen hoe!??!?!? Het mooiste zou zijn als ze er ook af kunnen zodat ik nog beter de boel kan schoonmaken. En hoe zit het eigenlijk met die rubberen flappen wat de motorruimte enigszins afdicht. Ik heb al voorzichtig geprobeerd deze los te maken alleen lukte dat ook niet.....iemand nog een tip? Bedankt alvast voor de verlossende antwoorden!! Vrijdag heb ik het rijk alleen en dan kan ik lekker de hele dag bezig!!!..... (kijk er nu al naar uit!!)
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
18 dec 2013 22:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Die zitten in dat profiel geschoven ... zitten wss vast door vuil, stof, zand, vocht etc. Met een brede platte schroeven-draaier kan je het profiel stukje bij beetje iets open buigen ... het rubber verwijderen, schoon maken en dan ook de profielen aanpakken. Ik heb ze terug er in geschoven nadat ik eerst tectyl in het profiel had gespoten - dat glijdt een beetje - en conserveert ook. Succes!
|
19 dec 2013 11:11 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt voor de uitleg/tip Olaf! Ik ga hier straks even mee stoeien! Vandaag heb ik een mooi klusdagje voor de boeg! Vanavond weer een update van mijn vorderingen!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
20 dec 2013 11:42 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ga je de motorruimte kaal maken vandaag? Lekker met de fohn en verfkrabber aan de slag..!!
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
20 dec 2013 11:58 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Sowieso aan het einde van de dag....om ff te kijken hoe dat gaat. Ik wil eerst nog even de kabel e.d. weghalen. En hopelijk ook het oliefilter!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
20 dec 2013 12:46 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dan kun je misschien beter de gehele olietank verwijderen.... Kan je aan beide zijden er goed bij....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
20 dec 2013 12:50 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nou....het rubber is verwijderd en de profielen moeten niet alleen behandeld worden maar gewoon vervangen worden. Ze zijn echt helemaal "fubar"...... Gelukkig ging het verwijderen van deze profielen erg makkelijk. Maar toen ik daarna even ging kijken hoe het gesteld was met het plaatwerk waar ze opzitten werd mij direct duidelijk dat ik dus ook maar moet leren lassen. Hier ben ik niet heel erg blij mee maar zoiets was wel te verwachten. Gelukkig lijkt het voorste profiel nog wel helemaal in orde maar dat zie ik pas echt als ik dit ook helemaal heb kaal gemaakt. Daarna even het oliefilter verwijderd en ook direct de olietank meegenomen (@Cloaca: Dit was ik al van plan, maar bedankt voor het meedenken ) Ook alvast een klein stukje kunnen kaal maken en de achterlichten ook verwijderd. Gelukkig ziet dit er wel allemaal keihard uit dus dat geeft de klusser moed Alle kabels die onder uit het midden komen heb ik nog niks aan kunnen doen, dat staat dus voor de volgende sessie op het programme en hopelijk kan ik dan de gehele ruimte kaal maken om te zien of er nog meer gelast moet worden.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
21 dec 2013 1:56 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Klusserdeklus! Lekker bezig! Fijn volgtopic.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
21 dec 2013 8:45 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat lijkt me een fantastische kans!! Speedgelb? Het kan dus toch nog goed komen Alle gekheid...... moedig werk hier aan de gang
|
21 dec 2013 10:07 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ghehehe.....Snelheidsgeel gaat het niet worden! Mooie kleur, maar niet voor mij! Hij blijft in eerste instantie zwart en eventueel later Viola metallic of dat hele donkere blauw!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
21 dec 2013 13:10 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Jammer van de roest..... lascursus..!!
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
21 dec 2013 21:49 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ok, viola metallic, ik blijf het dan maar volgen
|
21 dec 2013 22:31 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ach....tot nu toe minimaal, en gelukkig ken ik wel een paar lassers. Maar ik wil het graag zelf doen. Op internet heb ik gezien hoe ze van oude magnetron onderdelen een puntlas apparaat maken. Zag r simpel uit en is veel goedkoper......de magnetron heb ik al geregeld
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
22 dec 2013 21:33 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Respect voor de klus die je aanpakt. Binnenkort maar eens een keer bij je komen kijken. Wanneer je dan handjes nodig heb laat maar weten
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
22 dec 2013 22:24 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx Marc (o?) Wees welkom om eens een keer mijn projectje te bekijken... Ik zal de koffie klaar zetten!! Handjes heb ik nog niet nodig maar bedankt voor je aanbod Pb maar een keer om af te spreken!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
23 dec 2013 9:57 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Niemand een tip om de rubberen bevestigingen, van de computer van de motor, los te krijgen!?!?
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
Laatst bijgewerkt door Neppert op 23 dec 2013 14:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 dec 2013 14:31 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Als ik me goed herinner gewoon tegen de klok in losdraaien. Aan de andere kant zit ook zo'n schroefdraad als dat wat uitsteekt.
|
23 dec 2013 14:41 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Aha.....ik heb het gevoel dat ik dus gewoon wat minder voorzichtig moet zijn. Ik ben namelijk nog al bang om wat te slopen, aangezien ik zoveel mogelijk van deze auto weer wil hergebruiken als het goed is. Thnx voor de tip Rick
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
23 dec 2013 14:44 |
|
|