Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:23

Antwoord op onderwerp  [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
911 (964 of ouder) op LPG? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
Fred schreef:
Horn wat ben je toch opvallend genuanceerd op dit onderwerp...

Heb uitbreide ervaring in een ferrari-rode Lada 1500 S ("S" staat niet voor "snel" maar voor "sodemieters wat een slechte auto is dit")

:lol: :lol: ..weet niet welke opmerking ik leuker vind.. :wink:

29 jul 2005 11:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Indien interesse :?:

Ik heb hier nog ne trekhaak liggen voor ne 911 :P

29 jul 2005 12:09
Profiel
PorscheForum Rookie
België - Aalst
Bericht 
wat een gedoe. ze schreeuwen hier moord en brand omdat iemand gas in zen Porsche wil. maar een deftige reden heeft hier nog niemand gegeven. Ik zie begot ni in wat daar verkeerd mee is?
op gas rijden is vééél goedkoper dan op dure benzine. de prestaties gaan er niet op achteruit, dus...zeg eens wat is er mis mee?
als je achter 't stuur zit ondervindt je der toch geen nadeel van?

't is misschien grof om te zeggen maar der zitten hier toch wel een paar snobs tussen hoor (en nee, daarmee neem ik niemand persoonlijk in het vizier)

29 jul 2005 12:58
Profiel
Westervoort
Bericht 
sjezer schreef:
de prestaties gaan er niet op achteruit, dus..

Volgens mij is het net zoiets als een sportwagen willen rijden, en niet boven de 4000 toeren mogen komen.. 8)

Mijn mening hoor ; ik veroordeel ook niemand die het wel perse wil.. :wink:

29 jul 2005 13:06
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
sjezer schreef:
wat een gedoe. ze schreeuwen hier moord en brand omdat iemand gas in zen Porsche wil. maar een deftige reden heeft hier nog niemand gegeven. Ik zie begot ni in wat daar verkeerd mee is?
op gas rijden is vééél goedkoper dan op dure benzine. de prestaties gaan er niet op achteruit, dus...zeg eens wat is er mis mee?
als je achter 't stuur zit ondervindt je der toch geen nadeel van?

Sorry , maar als je een Porsche koopt weet je dat je niet goedkoop zal rijden. Als het de benzineprijzen niet zijn is het de wegenbelasting , de verzekering , het onderhoud , ...
Als je goedkoop wil rijden koop je een andere wagen (vb Toyota) en die kan dan ook op gas leggen als het om de besparing gaat.Mijn huidige wagen is een 525TDS (goedkoper dan de Porsche) en de vorige een Omega 2.6 DualRam op gas (was de helft goedkoper dan mijn huidige diesel)
Mijn Porsches blijven op benzine rijden en neen niet de goedkoopste maar die met het hoogste octaan (en daardoor ook de duurste)
En zou dit mij pijn doen , dan laat ik de Porsche staan en rij er nog maar zelden mee en als dat niet meer gat vliegt hij de deur uit.
sjezer schreef:
't is misschien grof om te zeggen maar der zitten hier toch wel een paar snobs tussen hoor (en nee, daarmee neem ik niemand persoonlijk in het vizier)

Dus wie jouw mening niet deelt en in dat goedkoop voor een Porsche net zo weinig zien ziet als ik is dus waarschijnlijk een snob :roll:
:bang: :bang: :bang:

Laatste update 22/10/2013

29 jul 2005 13:53
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Snob?
Kun je hier testen.
http://www.queendom.com/tests/minitests/fx/snob.html

29 jul 2005 13:56
Profiel
Westervoort
Bericht 
Niet om het een of ander...en ik heb 'm slechts 1 keer gedaan, maar mijn score was 0... :wink:

Had 'm wel laag verwacht, maar 0.. :^:

29 jul 2005 14:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
Niet om het een of ander... maar mijn score was 0... :wink:

WATJE :!:

:mrgreen:

29 jul 2005 14:38
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Sinds wanneer is watje 't tegenovergestelde van snob..? 8) :wink:

29 jul 2005 15:13
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
snob | bons ;)

29 jul 2005 15:25
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jurgen schreef:
Niet om het een of ander...en ik heb 'm slechts 1 keer gedaan, maar mijn score was 0... :wink:

Had 'm wel laag verwacht, maar 0.. :^:

Ik heb 10 :roll:

Results of "The Test"
How snobby are you?

Your score = 10

29 jul 2005 16:06
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb 10 :roll:

Results of "The Test"
How snobby are you?

Your score = 10

Dan ben je, net als ik, geen/praktisch geen snob..

Humpfrey..?? je kwam er tenslotte zelf mee.. 8) :lol:

29 jul 2005 16:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
Sinds wanneer is watje 't tegenovergestelde van snob..? 8) :wink:

... niet het tegenovergestelde .... als je zo'n simpel testje niet eens durft te manipuleren om hoger dan NUL uit te komen :oops:

Olaf -85- 8)

29 jul 2005 16:33
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Olaf schreef:
.. als je zo'n simpel testje niet eens durft te manipuleren om hoger dan NUL uit te komen :oops:

Vergt meer lef om de feiten onder ogen te zien.. :wink: , en daarbij...volgens mij is in deze test een lage score wenselijker dan een hoge.. :wink:

29 jul 2005 17:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
score 30...

en gas inbouwen kost 2000 euro zag ik net op het nieuws. De heren van Autogas zitten 5 weken vol met de planning...

En nee, ik hoef het ook niet in mijn Porsche maar ben wel benieuwd hoe het zou rijden... :roll:

29 jul 2005 18:21
Profiel
PorscheForum Rookie
België - Aalst
Bericht 
911-lover schreef:
Dus wie jouw mening niet deelt en in dat goedkoop voor een Porsche net zo weinig zien ziet als ik is dus waarschijnlijk een snob :roll:
:bang: :bang: :bang:

dat heb ik toch helemaal niet gezegd? :scratch: met een Porsche rijden is inderdaad niet goedkoop maar daar draait het niet om.

Waarom zou je met dure benzine rijden als je evengoed kan rijden op goedkoper gas? 't is alsof porsche rijden per sé duur MOET zijn. als je het dan iets goedkoper tracht te maken door op gas te rijden is het niet meer echt ofzo? rare jongens :P

29 jul 2005 18:39
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
sjezer - dat is nou precies wat ik bedoel...

Hé, ik kan Mobil 10W40 kopen voor half geld? Interesse?

Neeuh, rijden met een Porsche moet duur zijn.... :roll:

29 jul 2005 19:04
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
sjezer schreef:
Waarom zou je met dure benzine rijden als je evengoed kan rijden op goedkoper gas? 't is alsof porsche rijden per sé duur MOET zijn. als je het dan iets goedkoper tracht te maken door op gas te rijden is het niet meer echt ofzo? rare jongens :P

En wat kost een LPI installatie ( gekeurde en geplaatst door een erkende) voor in een Porsche?
Kom je toe met 3000€ (dat heeft die in mijn Omega destijds gekost) :?:
Hoeveel kilometers per jaar en hoeveel jaar wil je met de P gaan rijden om alleen dit bedrag terug te verdienen op je benzine :?:

29 jul 2005 23:31
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
was vanavond op het nieuws. inbouw 2000 euro - na 10.000 km had je hem eruit. In Nederland welteverstaan.

29 jul 2005 23:32
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
was vanavond op het nieuws. inbouw 2000 euro - na 10.000 km had je hem eruit. In Nederland welteverstaan.

In welke wagen Horn :?:
In een viercilinder zonder Turbo is dat mogelijk (hier toch) maar in en zescilinder en dan nog een speciale wagen als een Porsche ?
Ik vrees ervoor.
PS: Moeten jullie dan ook nog eens een gigantisch bedrag aan wegentaks bijbetalen als je gas legt in een wagen boven de 2500cc? Dat zijn nog eens bijna 350€ extra op je normale wegentaks per jaar (300 liter benzine dus bijna 3000 km)

PS : Als ik 10.000km rijdt met de Porsche kost me dat aan benzine 1250€
Als ikmet mijn Omega 2.6 10.000km reed kostte mij dat aan gas 736€

Verschil enkel aan brandstof = 514€

Niet rekening gehouden met de gasinstallatie , beperkte radius (vooral in Duitsland een probleem door te weinig gastankstations) en de extra wegenbelasting.
Dat proramma heeft zijn kijkers belazerd

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 29 jul 2005 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jul 2005 23:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
wegenbelasting op lpg is volgens mij onafhankelijk van de cubic inches in NL...

weet het niet zeker - heb me er nooit in verdiept.

29 jul 2005 23:42
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
wegenbelasting op lpg is volgens mij onafhankelijk van de cubic inches in NL...

weet het niet zeker - heb me er nooit in verdiept.

Hier ook.
Drie klasses:
*tot 2000cc
*tot 2500cc
*boven 2500cc

29 jul 2005 23:44
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ik schreef:
... ONAFHANKELIJK ...
:?

29 jul 2005 23:50
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
ik schreef:
... ONAFHANKELIJK ...
:?

SORRY

Hier dus niet :wink:

29 jul 2005 23:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
'69 VW type 3 - project - '75 VW type 1 (400+pk, G50/01)
Geldermalsen
Bericht 
Persoonlijk vind ik het een briljant idee. Vooral omdat je tanken dan ook leuk gaat vinden en je veel km rijden met je porsche niet hoeft te laten omdat-ie zoveel verbruikt.

Ben benieuwd hoeveel van die porsche liefhebbers hier echte porsche liefhebbers zijn of het alleen wel interessant vinden in een porsche (als merk) te rijden..
Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto. Ik denk echter dat de meesten hem er toch gewoon 'erbij' hebben en dan ge je stoer zeggen dat gas is om op te koken, niet in een porsche 'hoort' en dergelijke onzin meer.
Ach, wie het breed heeft, laat het breed hangen en dan is dit voor die mensen idd niet iets om over na te hoeven denken toch?
Bagageruimte en het lopen van de motor zijn non-issues volgens mij. Als je status je 'verplicht' dat je niet op gas wil rijden, vind je altijd met een reden (of stok).

Momenteel denk ik iig steeds weer als ik aan de overkant mensen benzine zie tanken: wat een sukkels! haha :lol:

Groetjes,
Walter

02 aug 2005 14:01
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende