Auteur |
Bericht |
Abarth
H2.6 GTV bertone 2000Luik
|
3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Kan iemand iets vertellen hoe dit elektrisch kan moet of zijn er verschillende manieren. De 2,7 kabelboom is nog compleet, en van de 3,2 ontbreekt een stuk (brandschade) Groet , Abarth
|
22 dec 2013 20:30 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Ligt die 3.2 in een Fiat..??
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
22 dec 2013 20:51 |
|
|
Abarth
H2.6 GTV bertone 2000Luik
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Morgen haal ik de motor uit de vriezer de auto staat onder de zonnebank.
Grapje maar heb je info???
|
22 dec 2013 21:11 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Elektrisch schema al gevonden op Google..??
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
22 dec 2013 21:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Hier moet hij in
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
22 dec 2013 21:24 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Schema's toch......3.2 heeft motronic en een 2.7....een paar generaties ervoor K...L....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
22 dec 2013 21:38 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Vergeet je ook niet dikkere torsies te plaatsen ivm hogere motor gewicht?
|
23 dec 2013 0:55 |
|
|
Abarth
H2.6 GTV bertone 2000Luik
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Het torsie verhaal, daar heb ik al rekening mee gehouden. Maar ik had graag info gehad van iemand die zulke ombouw al heeft gedaan. Het project wil ik weer gaan oppakken vandaar ik deze vraag heb.
|
23 dec 2013 2:19 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Bij Abarth denk je als Porsche liefhebber toch niet aan Fiat Beetje Porsche liefhebber denkt alleen aan deze: Een 3.2 motor kun je eenvoudig inbouwen. Waar je rekening mee moet houden: In het koppelingshuis een uitsparing maken voor de BDP sensoren. Complete draadboom van 3.2 gebruiken en aansluiten op de zekeringkast in de kofferruimte. DME stuurapparaat onder de bestuurdersstoel plaatsen. Benzinepomp van de 3.2 monteren en benzineslangen pasmaken ( goede drukbestendige benzineslangen gebruiken) In de stekker van de motordraadboom ( die op de stekker in de zekeringkast komt) moet je een paar aansluitingen van plaats veranderen. Dit kun je zonder schema en een beetje logisch denken wel uitvinden. De toerenteller werkt op de 3.2 motor. Je alleen de zwart / paarse infodraad verleggen naar het regelapparaat onder de stoel. Sucses. Enne, torsieveren zijn niet zo belangrijk in dit verhaal. Die 25 kg extra Als je twee koffers op vakantie meeneemt op de achterzittingen heb je dat gewicht ook al, en voor vakantie wisselde ik echt geen torsie veren
_________________________________________ Rebel engineering
|
23 dec 2013 9:32 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
En als je Horn moest meenemen?
|
23 dec 2013 9:39 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
U wilt een ban ?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
23 dec 2013 9:51 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Wel een mooie optie een 3.2 in een 2.7, ff 1000 kg en iets van 230 pk Toen ik vroeger naar een 2.7 zocht werden ze al vaak aangeboden met een 3.0 erin en die had 188 of 204 pk en dat was al niet verkeerd Ben zelf helemaal weg van een 3.2, zo'n mooie sterke soepele motor Hij kan ook zo mooi fluiten bij het doortrekken
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
23 dec 2013 9:52 |
|
|
Abarth
H2.6 GTV bertone 2000Luik
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Bedankt voor de info. Ik ga langzaam plaats maken, en het project weer oppakken. Destijds heb ik al eens de schema's bekeken en toen viel me ook op dat in de stekker enkele draden verplaatst moeten worden. Zoals ventilator motor b.v oliedruk enz. Ik heb monteer de versnellingsbak die bij de motor hoort, dus hoef geen uitsparingen te maken voor de sensors. Ik heb namelijk een nieuwe torsie-buis in de auto gelast zodat ik de originele staven kan gebruiken. Vervolgens gaan er Turbo schermen op anders krijg je de torsie staven er niet in!!!!(ik bedoel de ophanging)
Dat van de toerenteller is me nieuw, maar waarom moet er een ander benzine pomp in (opbrengst???)
|
23 dec 2013 13:24 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
1.025 kg
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
23 dec 2013 13:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 3,2 motor plaatsen in een 2,7 carrosserie uit 1977
Wil iedereen die daar prijs op stelt snel even afscheid nemen van Gizmo? @ Erwin, dank voor je nuttige bijdrag in dit topic! Nou kan TS tenminste verder...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 dec 2013 14:14 |
|
|