Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:43

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Meelezer, even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Meelezer, even voorstellen
Hoi allemaal

Ik ben Joop en lees al een.tijdje onregelmatig mee. Ik heb nog geen Porsche en lees me eigenlijk nog steeds in op het www. Ik denk dat ik dit jaar wel een paar keer ergens wil gaan kijken waar veel
Porsches bij elkaar staan. Zo kom ik denk ik weer het een en ander te weten.

Na al die maanden lezen en smullen weet ik eigenlijk nog steeds niet naar welk model mijn voorkeur uitgaat. Eigenlijk weet ik alleen welke niet. Dat zijn zeg maar de 4 cilinders en Cayenne etc.

09 maart 2013 1:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Meelezer, even voorstellen
Joop, welkom op het forum.
Veel lezen is goed en zal het ook makkelijker maken om een keus te maken. Maar ga zeker ook kijken, rijden en meetings bezoeken. Volgende maand staat er weer vanalles op het programma. :thumleft:

09 maart 2013 9:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Goeiemorgen Joop,
gewoon ééntje kopen, even mee rijden, andere kopen, even mee rijden, weer een andere en dan weet je het wel ongeveer ... :drive:
Niet te lang blijven lezen, want straks komt iedereen met adviezen ... :mrgreen:
maar natuurlijk welkom op het PF. :thumleft:

09 maart 2013 9:53
Profiel
LEEUWARDEN
Welkom PJ,
1 jaar kijken en vervolgens kopen dat is wel een lang proces?
Vergeet niet YOLO

09 maart 2013 9:54
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
De leandermeeting en Porsche Scene Live zijn ideale meetings om rond te struinen wat je leuk vindt.
Succes!

09 maart 2013 12:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Welkom hier PJ. Wat wil je aan je eerste P ongeveer uitgeven? Dan kunnen we hier een beetje beter met je meedenken buiten natuurlijk het reeds gegeven advies eens te gaan kijken bij de verschillende (wat grotere) evenementen.

09 maart 2013 16:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Dank jullie voor de welkomstwoorden en adviezen. Ik ga zeker een meeting bezoeken dit voorjaar/zomer maar dan mag het eerst wel eens iets beter weer worden. Om even op de laatste vraag te reageren; ik heb geen duidelijk budget voor ogen. Het is voor mij een hobby. Ik heb ooit al eens classic engels gereden, maar dat was 'het' niet voor mij. Ik wil ook geen nieuwe. Ik twijfel bijvoorbeeld nog of ik de 996/997 meeneem in mijn zoektocht.

In eerste instantie ga ik af op het uiterlijk. Maar ik weet dat ik ook proeritten zal moeten maken om een eerlijk vergelijk te kunnen krijgen. Ik heb zoals ik eerder schreef al veel gelezen en weet dus dat er liefhebbers zijn van specifiek luchtgekoeld etc. En weet van de motorproblemen van alle modellen, al lees je anno nu niet veel meer over de ellende met de oudere 911 modellen. Men lijkt het te vergeten.

Best lastig om tot een keuze te kunnen komen als leek. Elk voordeel heb ze nadeel, om met een bekend voetballer te spreken. Gelukkig heb ik de tijd.

17 maart 2013 14:06
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Lijkt idd dat de luchtkoelers sterk/sterker zijn dan de eerste series waterkoelers. Maar....de oudjes hebben weer hele andere problemen die echt heel dik in de papieren kunnen lopen, zoals ...roest! Verder letten op slecht gerepareerde schades etc.

Licht een beetje aan wat je voorkeur heeft. Puur en ongefilterd rijden? Denk dan aan bijv alles wat IB/Impact bumpers/harmonica bumpers heeft. Goede keuze is bijvoorbeeld een leuke SC.

Maar ook de latere 964 en 993 zijn heerlijke auto's, hoewel al wel moderner met meer electronica, airbags, abs evt 4wd en automaat.

Maar vind zelf een 928 ook erg leuk, vooral de series I met die lekkere gekke chinese eyes achterlichten, maar dat is persoonlijk.

Succes en veel plezier met je zoektocht!

17 maart 2013 14:59
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Als je mijn 928 hebt gehoord wil je geen 911 meer... :roll:

Heb je goede speakers?; http://www.youtube.com/watch?v=t24UDdzRfFw

18 maart 2013 12:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Ik ben wat langer afwezig geweest dan ik gewild zou hebben. Maar dat neemt niet weg dat ik afgelopen maanden regelmatig een showroom ingelopen ben en op internet veel gelezen en bekeken heb hoor. Maar het is best lastig een keuze te maken. Veel modellen die me aanspreken best wel. Maar als ik denk dat ik het weet kom je weer iemand tegen die een reden geeft waarom ik juist dat model moet laten staan. Kortom ik ben er nog niet uit. Het moet wel een 911 worden. Een coupe model dus geen cabrio of targa. Liefst een 2C. Budget reikt zeg maar tot de 997. Ik zal denk wel eens een leuke voorstellen en jullie reactie vragen. Met het gevaar dat er ook weer zeer veel meningen gegeven worden.

Het is nu vakantietijd voor mij dus probeer wat vaker online te zijn. Voor het voorjaar moet toch lukken een Porsche te vinden.

23 dec 2013 17:45
Profiel
Moderator
PF #57
PorscheJoop schreef:
Budget reikt zeg maar tot de 997.

Jammer, ik had je een 964 C2 willen adviseren. Nou ja, dan maar een 997 :cheesy:

Geniet ook van de zoektocht! :idea:

23 dec 2013 18:52
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
zoveel mensen zoveel meningen. Rijden met verschillende modellen binnen je budget en het antwoord komt vanzelf!! succes en vooral.... veel plezier!

23 dec 2013 23:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]