Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:31

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Bergamo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Bergamo
Ik ben nu iets meer dan een jaar in het gelukkige bezit van een mooie 964. Toch blijf ik alles sites een beetje in de gaten houden of ik nou echt wel de mooiste heb :lol:

Tot nu toe nog steeds helemaal tevreden, met name als ik in de garage kijk, es lekker ga zitten en dan een een rondje ga rijden. Maar ook als ik zo de verschillende sites afspeur. Maar weinig echt mooie 964 C2's te vinden.

Maarrrrr.... Rond Bergamo Italië moet een soort 964 walhalla zijn. Ik zie constant de meest mooie 964's worden aangeboden met weinig km's op Autoscout, zien er zo op de foto top uit en staat dan iets bij van de Porsche vrienden uit Bergamo. Auto's zijn niet goedkoop, maar staan er vaak kort op, dus je zou zeggen dat ze vlot weer verkocht zijn.

Ben gewoon nieuwsgierig, wie weet meer?

28 dec 2013 1:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Bergamo
Misschien geven ze in Bergamo en omstreken wel goede fotografie-cursussen?

28 dec 2013 1:36
Profiel
964 c2
Den Haag
Liefhebbers daar. Schijnen ook mooie vrouwen te hebben. :wink:

28 dec 2013 1:36
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Rijke Duitsers uit Beieren met een tweede huis aan het Gardameer. Zoeken elkaar weer op en richten een gezellige Porsche club op. In het voor- en naseizoen bulderen ze een paar keer om het meer.........

.......zelf bedacht, maar het zou zo maar kunnen.

28 dec 2013 1:40
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
@Ticcie/Paul, de mooiste staat hier onder de carpoort :mrgreen: :ba:

Zoals bovenstaande posters al (subtiel) aangeven is Italië nou niet echt het eerste land waar je een auto
vanaf de website moet kopen :D .

Ik heb mijzelf er nooit in verdiept, maar ik heb begrepen dat zaken als kilometerstanden en onderhoudshistorie lastig
te controleren te zijn.

28 dec 2013 1:43
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
OK, dit soort antwoorden had ik natuurlijk kunnen verwachten :-)

En zelf zou ik ook niet zomaar naar Italië gaan om daar een Porsche met lage km stand te halen, maar in dit geval lijken de Porsches wel echt erg mooi. Cursus fotografie in ieder geval inderdaad, maar buiten dat zien ze er echt ok uit.

@ Willem, sinds wanneer staat mijn 964 bij jou onder de carport dan? Ik hoop toch echt dat ie nog in mijn garage staat terwijl ik hier van de Portugese zon geniet!

28 dec 2013 2:21
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Het noorden van Italie is erg welvarend.
Hier rijden vaak erg exclusieve auto's rond. Deze voertuigen worden gebruikt als 2e of 3e auto.
Dus kan me best voorstellen dat ze in goede staat zijn, altijd binnen staan, goed weer daar en dus goed uit zien :-)
Veel exclusieve autodealers hier in de buurt kopen veel exclusieve auto's in het noorden van Italie.
http://www.hoefnagels.nu
http://www.autosportbrouns.nl/nl

Het moet hier dus wel "goed kopen" zijn…. :mrgreen:

Is er trouwens iemand bekend met exporteren van een voertuig uit Italie ?
En met name hoe je deze daar uitschrijft [exporteert] en bij welke instantie ?

28 dec 2013 10:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Stuur maar een PB met je vragen, heb zat wagens uit I gehaald.

28 dec 2013 10:26
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Laat eens een foto van jouw 964 zien dan kunnen wij beoordelen of je verder moet zoeken :mrgreen:

28 dec 2013 11:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
@Thefrits: Sinds wanneer is een 964 exclusief?!
:wink:

28 dec 2013 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Heb ik gezegd dat een 964 exclusief is :mrgreen:
Een Jubi zou ik wel graag willen hebben…… :D

28 dec 2013 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Financial
London
In Italië is veel moois te vinden, alleen moet je wel goed opletten. Er wordt veel geklooid met kilometerstanden e.d. Exclusieve dealers zoals Prins esclusivo, v.d. Akker, Du Parc etc. kopen hun auto's in Italië in (en doen € 15.000 bovenop de prijs, maar dat is ze goed recht)

Ik heb mijn 991 vlakbij Milaan gekocht. Vliegticket geboekt voor een paar tientjes, auto bekeken, proefgereden. Alles keurig in orde. Vervolgens Automotive import gebeld en het transport en import laten regelen.
Veel kennissen verklaren mij voor gek en zouden zoiets nooit durven.. totdat ik vertel hoeveel euro's ik bespaard heb :mrgreen:

Achteraf vond ik het zeker de moeite waard, leuk weekendje Milaan gehad waarbij we de auto het hele weekend mochten proefrijden. Auto was keurig (bijna geen kilometers) en werd geleverd met fabrieksgarantie waarmee ik ook in Nederland terecht kan.

Deze sites heb ik gebruikt om de Italiaanse markt te verkennen

Autoscout24.it
Autosupermarket.it
Officiële Porsche-site Italië
Importhandleiding met handige informatie

Last but not least...het is handig als je iemand kent die Italiaans spreekt....Engels blijft een ramp :scratch:

29 dec 2013 13:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Ik heb nog even verder gezocht en t is gewoon 1 aanbieder. Een handelaar die mooie 911's aanbiedt en er mooie foto's op een mooie locatie van maakt, zodat je meteen verliefd bent:

http://autobedrijven.autoscout24.nl/l-m ... ons?srcl=5

En deze wat vage tekst staat er bij de adv. bij en die tekst wisselde nog wel eens, dus ik dacht dat t misschien van een of andere club oid was:

Ad run by the Friends of the porsche club Valseriana

Heeft wel een paar hele mooie 964's staan, oa:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 26&asrc=st
en
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 39&asrc=st

Lijkt best de moeite waard als je een mooie 911 zoekt.

Ik vond deze verklaring overigens veel beter:
Citaat:
Rijke Duitsers uit Beieren met een tweede huis aan het Gardameer. Zoeken elkaar weer op en richten een gezellige Porsche club op. In het voor- en naseizoen bulderen ze een paar keer om het meer.........

29 dec 2013 16:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Als je via googlestreetview kijkt naar hun adres kom je niet bij een garage terecht... :scratch:

22 jul 2015 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
België
Vorige week bezochten we in Bergamo de oude stad als onderdeel van een reisje rond de meren in Italië. Gezien wat LMI de laatste maanden aanbood kon ik het ook niet laten een kijkje te gaan nemen. Dus ik snel de Via Ugo Foscolo 1 en de Via Giovanni Bosco 54 in de GPS ingegeven... Twee keer kom je bij een redelijk achterbuurtig appartementsgebouw terecht en niets van auto's of LMI of Benigni te bespeuren...

Nog maar eens alles dubbelgecheckt en toen kwam de aap uit de mouw... Italië heeft de gewoonte om de meeste straatnamen te herbruiken... LMI zit helemaal niet in Bergamo stad maar een eind verderop in Gandino (24024 postcode) een gehuchtje van Bergamo. Dat is echt een eind door de vallei. Maar ook dan kom je maar bij een redelijk bouwvallig gebouwtje met twee garagepoorten onderaan en twee straten verder het woonhuis. Heb het zo maar gelaten en we zijn verder gereden naar het Iseomeer....

23 jul 2015 5:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Net even gekeken op de Italiaanse autoscout.

Toch echt wel frappant, het aantal aangeboden 964's met km-standen onder of net boven de 100k.. :roll:

23 jul 2015 8:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]