Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:53

Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
bang voor stukken of plof, koop dan geen porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: bang voor stukken of plof, koop dan geen porsche
993turbopeter schreef:
Ja het is spijtig dat de eerste watergekoelde Porsches problemen hadden

Mijn 928 loopt anders prima hoor :mrgreen:

25 dec 2013 13:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Turbo - ex 996 C2 - Apeldoorn
Ik zit dit topic even door te lezen, en ik verbaas me een beetje. Waar maken we ons druk om. Voor degene die zich zo zorgen maken over de motor, koop er geen. Haal ajb niet de fun weg voor een ieder die met heel veel plezier rijden in hun Porsche. We weten allemaal dat het rijden in een Porsche best geld kost maar daarvoor is het ook een hobby.

Afbeelding

Ik heb vanmiddag de auto onder zijn dekentje vandaan gehaald en heb even met een hele grote smile op mijn gezicht een stukje gereden. Normaal rijd ik niet vanaf november t/m eind maart, maar de weg was droog en pekelvrij en dat is best bijzonder tijdens de kerstdagen.

25 dec 2013 18:21
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
TS heeft hopelijk heerlijk zijn hart gelucht... :mrgreen:
geen idee waar dit verhaal ineens vandaan komt maar laten we hopen dat het hem een fijne kerst bezorgd!

de rest wens ik veel :drive: plezier tijdens deze dagen. Hopen dat ie niet ploft :ba:

25 dec 2013 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Is toch duidelijk, beetje veel plofberichten en laatst een draadje van iemand die aangeeft preventief de 996 weg te doen.

Komaan, een sportwagen is voor je plezier, maar je moet wel wat meer in reserve houden op de bank of onder je matras.

:drive: Zalige Kerstmis. Maandag hopelijk mijn uit NL ingevoerde 924S op belze nummerplaten. :D Vroem.

25 dec 2013 18:42
Profiel
De plof hoef je toch niet op te wachten. Heb gelezen hier dat vervangen van een lager het hele probleem uit de wereld helpt. Wel redelijk kostbaar om te laten doen maar geeft je niet meer het gevoel dat je meedoet met Russisch roulette op basis van je spaargeld. Overigens heeft elke Porsche zijn/haar charmes en eigen nukkigheden of andere nadelen.
- pre '73 de ultieme Porsche voor mij maar onbruikbaar in de winter en te kostbaar om buiten te stallen
- 914 erg leuk maar je kan niet ff met z'n 4en erin
- 911-993 erg mooi maar te kostbaar om buiten te stallen.
- 986- niet mijn ding wel een erg goed bedacht die zetje ook niet 's nachts buiten voor de deur.
- 944-968 de meest pragmatische Porsche zonder alle nadelen van boven staande exemplaren
- 924 eigenlijk met mooiere lijnen dan de 944-968 maar toch...
- 928 teveel verbuik maar een beest van een Porsche
- de water kokers 911 een prima Porsche met heel veel praktische eigenschappen zoals dat je die wagen wel voor de deur kan zetten en er in de winter gewoon mee kan rijden. Gewoon preventief lager vervangen en geen angst meer voor plof. Als ik het zo overweeg is een water koker 911 eigenlijk de beste Porsche die je met je verstand kan kopen. Maar ja een Porsche koop je meestal niet met je verstand.

26 dec 2013 9:17
Moderator
PF #57
waarom zou je een 993 niet gewoon buiten voor de deur zetten? Heb mijn 964's altijd buiten voor de deur gehad. Zie het probleem niet zo (zou ook liever een grote verwarmde garage hebben overigens, maar ja).
En het risico van de plof moet je niet bagatelliseren, denk dat de aantallen inmiddels hoger zijn dan je zou mogen verwachten. Maar als je gewaarschuwd bent voor het risico en het toch neemt, who cares? Genieten van dat ding!! Daar zijn ze voor.

26 dec 2013 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Clemento schreef:
De plof hoef je toch niet op te wachten. Heb gelezen hier dat vervangen van een lager het hele probleem uit de wereld helpt. Wel redelijk kostbaar om te laten doen maar geeft je niet meer het gevoel dat je meedoet met Russisch roulette op basis van je spaargeld.

De meeste gevoelige IMS Lager hebben niets met een lager te maken, dus het preventief vervangen van een lager zal het probleem niet uit de wereld helpen. ;)

26 dec 2013 10:58
Profiel
Heb mij niet in alle 996 problemen verdiept maar maar het had iets te maken met preventief vervangen van een IMS viewtopic.php?p=1055365#p1055365

Mijn vorige post is is ook wel een beetje als grapje bedoeld met dat parkeren voor de deur.
Maar een luchtkoeler zie ik toch meer als een hobby auto waar je zuinig op bent en de waterkokers meer als gebruikswagen die zeer veel positieve kanten heeft. Zonder bijbetalen zou ik best mijn 944s2 willen ruilen voor een goede gemodificeerde 996.

26 dec 2013 11:40
PorscheForum Rakker
't Gooi
Clemento schreef:
Heb mij niet in alle 996 problemen verdiept maar maar het had iets te maken met preventief vervangen van een IMS viewtopic.php?p=1055365#p1055365

Mijn vorige post is is ook wel een beetje als grapje bedoeld met dat parkeren voor de deur.
Maar een luchtkoeler zie ik toch meer als een hobby auto waar je zuinig op bent en de waterkokers meer als gebruikswagen die zeer veel positieve kanten heeft. Zonder bijbetalen zou ik best mijn 944s2 willen ruilen voor een goede gemodificeerde 996.

En dan? Dan zit je met twee spiegeleieren waar de koplampen zouden moeten zitten :pale:

26 dec 2013 11:47
Profiel
Dat is ff slikken maar de achterkant van een 944 is ook niet moeders mooiste dus die ruil zou ik wel aandurven.

26 dec 2013 12:04
PorscheForum Rakker
Gelderland
Kan zijn dat je jouw 944 buiten zet zonder zorgen maar ik doe dat toch niet hoor.. En zo zal dat bij de meeste wel zijn denk ik, beetje afhankelijk van hoe de staat is of hoezeer je eraan gehecht bent.

26 dec 2013 12:23
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
De mijne staat achter een afgesloten hek en in een garage met dubbele sloten, maar goed, ligt misschien aan mijn woonplaats :lol:

26 dec 2013 12:27
Profiel
pa951 schreef:
Kan zijn dat je jouw 944 buiten zet zonder zorgen maar ik doe dat toch niet hoor.. En zo zal dat bij de meeste wel zijn denk ik, beetje afhankelijk van hoe de staat is of hoezeer je eraan gehecht bent.

Goed verzekerd en in de winter onder dak.

26 dec 2013 13:06
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
993turbopeter lucht kennelijk z'n hart en laat ons met de shit zitten :(
Onder meer Johan2 slaat de spijker op de kop met de volgende opmerking:
Citaat:
Ik zie het doel van dit onsamenhangende verhaal niet? Waarom wordt dit geschreven?

Ik zou bijna zeggen......als de TS hier geen duidelijkheid verschaft......slotje erop?

26 dec 2013 18:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Clemento schreef:
- pre '73 de ultieme Porsche voor mij maar onbruikbaar in de winter en te kostbaar om buiten te stallen
- 914 erg leuk maar je kan niet ff met z'n 4en erin
- 911-993 erg mooi maar te kostbaar om buiten te stallen.
- 986- niet mijn ding wel een erg goed bedacht die zetje ook niet 's nachts buiten voor de deur.
- 944-968 de meest pragmatische Porsche zonder alle nadelen van boven staande exemplaren
- 924 eigenlijk met mooiere lijnen dan de 944-968 maar toch...
- 928 teveel verbuik maar een beest van een Porsche
- de water kokers 911 een prima Porsche met heel veel praktische eigenschappen zoals dat je die wagen wel voor de deur kan zetten en er in de winter gewoon mee kan rijden. Gewoon preventief lager vervangen en geen angst meer voor plof. Als ik het zo overweeg is een water koker 911 eigenlijk de beste Porsche die je met je verstand kan kopen. Maar ja een Porsche koop je meestal niet met je verstand.

Buiten de watergekoelde 911 lees ik eigenlijk dat de 924 de beste keuze is na de 996-997-991 :)
Ik zou zeggen wacht niet lang want er zijn niet veel goede exemplaren meer.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

28 dec 2013 8:53
Profiel WWW
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
*ZUCHT* Wat weer een topic. Men zou de indruk kunnen krijgen dat Porsche met die 911 'probleem' waterkokers hun eerste slippertje maakten. Ik lees weinig meer over de 911 2.7 (74-77).

Porsche84 schreef:
Ik heb vanmiddag de auto onder zijn dekentje vandaan gehaald en heb even met een hele grote smile op mijn gezicht een stukje gereden. Normaal rijd ik niet vanaf november t/m eind maart, maar de weg was droog en pekelvrij en dat is best bijzonder tijdens de kerstdagen.
Zo is het maar net. Je weet wat je koopt ('if you can't stand the heat...'), houd overal rekening mee maar laat het je plezier niet bederven. Genieten van die handel. :drive:

28 dec 2013 11:05
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Anne 2.7 schreef:
*ZUCHT* Wat weer een topic. Men zou de indruk kunnen krijgen dat Porsche met die 911 'probleem' waterkokers hun eerste slippertje maakten. Ik lees weinig meer over de 911 2.7 (74-77).

Ja dat is waar, waren zeker niet de beste motoren maar heb er 8 jaar heerlijk mee gereden :drive:
Zwakke kettingspanners, materiaal van de distr.ketting geleiders liet los, waren vaak niet lekvrij, heb dit allemaal overwonnen :salut:

28 dec 2013 12:57
Profiel
Anne 2.7 schreef:

Porsche84 schreef:
Zo is het maar net. Je weet wat je koopt ('if you can't stand the heat...'), houd overal rekening mee maar laat het je plezier niet bederven. Genieten van die handel. :drive:

De 2.7 en 3.0 staan voor mij persoonlijk in een lagere rangorde.
pre '73 (912 of 911) -> 3.2 -> 993 -> 964 -> 2.7 -> 3.0 -> 968 -> 996 -> 944 ->
(met een leuke jackpot komt 930 of 965 bovenaan de lijst)
Maar met elke Porsche kun je lol hebben toch.

28 dec 2013 16:44
Hoe zit het eigenlijk met de plofkip?

......als je dan wil laten gevoelige IMS Lager, doe het dan op oudejaarsnacht!

28 dec 2013 17:04
De (eventuele) kosten van een gevoelige IMS Lager heb je er al op voorhand uit door de lage aanschafkosten van een 996.
Ploft hij niet heb je een onwaarschijnlijk goede zaak gedaan, ploft hij wel dan heb je een "normalere" prijs betaald voor één van de best rijdende Porsches ooit.

Zo simpel is het. :thumleft:

28 dec 2013 18:23
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
molen934 schreef:
Zwakke kettingspanners, materiaal van de distr.ketting geleiders liet los, waren vaak niet lekvrij, heb dit allemaal overwonnen :salut:

*KLOP KLOP* Revisie van de kettingspanners is het 'grootste' dat ooit aan de motor van mijn 2.7 is gedaan. Olielekkage is nu mijn grootste probleem. Ik rij al ruim 10 jaar (ook af en toe op het circuit) rond in de wetenschap dat de plof ooit moet komen. Maar ik rij niet met minder plezier!!

29 dec 2013 10:49
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Tilt! schreef:
De (eventuele) kosten van een gevoelige IMS Lager heb je er al op voorhand uit door de lage aanschafkosten van een 996.
Ploft hij niet heb je een onwaarschijnlijk goede zaak gedaan, ploft hij wel dan heb je een "normalere" prijs betaald voor één van de best rijdende Porsches ooit.

Zo simpel is het. :thumleft:

:cheers: :cheers: :cheers: De enig juiste stelling!

29 dec 2013 11:31
Profiel
http://www.nu.nl/algemeen/3663920/super ... ofkip.html

29 dec 2013 11:47
PorscheForum Rakker
Financial
London
Ach ja, er kan altijd wat kapot gaan. Bij de een wat meer dan bij de ander. Zou er niet te lang over inzitten en de boel (laten) repareren en lekker genieten. :popcorn:

29 dec 2013 13:40
Profiel Facebook 
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Clemento schreef:
Anne 2.7 schreef:

Porsche84 schreef:

De 2.7 en 3.0 staan voor mij persoonlijk in een lagere rangorde.
pre '73 (912 of 911) -> 3.2 -> 993 -> 964 -> 2.7 -> 3.0 -> 968 -> 996 -> 944 ->
(met een leuke jackpot komt 930 of 965 bovenaan de lijst)
Maar met elke Porsche kun je lol hebben toch.

Ooit een 996 gereden? Verandert het rijtje aanzienlijk... :drive: :drive: :drive:

29 dec 2013 13:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende