Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:41

Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
bang voor stukken of plof, koop dan geen porsche 
Auteur Bericht
Bericht Re: bang voor stukken of plof, koop dan geen porsche
Het rijtje kan je op vele verschillende manieren invullen.
Een paar jaar geleden zou een 996 er niet in voor zijn gekomen maar ik begin meer gevoel voor dat model te ontwikkelen. Ongetwijfeld beter dan de 944 maar op dit moment toch meer aangetrokken tot de oudere typen. Mocht ik ooit serieus willen switchen dan zal ik zekerde 996 serieus overwegen. Ze zijn steeds aantrekkelijker geprijsd en het is toch wel een heel doordacht model eigenlijk.

29 dec 2013 17:52
PorscheForum Rakker
Clemento schreef:
Een paar jaar geleden zou een 996 er niet in voor zijn gekomen maar ik begin meer gevoel voor dat model te ontwikkelen. Ongetwijfeld beter dan de 944 maar op dit moment toch meer aangetrokken tot de oudere typen. Mocht ik ooit serieus willen switchen dan zal ik zekerde 996 serieus overwegen. Ze zijn steeds aantrekkelijker geprijsd en het is toch wel een heel doordacht model eigenlijk.

+1 :thumleft:

29 dec 2013 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
+1 :thumleft:[/quote] maba44

+ nog 1

29 dec 2013 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Clemento schreef:

:thumleft:
Zou alleen niet te lang wachten. De goeien zullen niet al te lang meer blijven dalen... :idea:

29 dec 2013 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
:Zou alleen niet te lang wachten. De goeien zullen niet al te lang meer blijven dalen...

mijne staat in Barneveld, ingeleverd zie ook elders hier.
denk eerdaags op www. ben zelf ook zeer benieuwd naar zn vraagprijs
bij Aeen auto,s.

29 dec 2013 23:49
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
doordacht model? wtf.

29 dec 2013 23:52
Profiel
PorscheForum Rakker
wolf schreef:
doordacht model? wtf.

Pardon ? verklaar je aub ....

30 dec 2013 0:13
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Ah,dat is een wolfopmerking, niet teveel aandacht aan besteden

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

30 dec 2013 0:28
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Doordacht. 996. Twiettwiet. Paviljoen7.

30 dec 2013 0:39
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Da's een diepe :mrgreen:

30 dec 2013 0:40
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Klinkt goed!

30 dec 2013 0:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
leander schreef:

+++

Buiten de watergekoelde 911 lees ik eigenlijk dat de 924 de beste keuze is na de 996-997-991 :)
Ik zou zeggen wacht niet lang want er zijn niet veel goede exemplaren meer.

:thumleft:
Zelfs goeie 924S werden tot voor een paar jaar gewoon verschroot. Zei me verleden week iemand die in 944 (onderstellen voor opgefokte VW Golf) handelt. Hij schakelde over naar 944, omdat oude 911jes teveel terugkwamen onder waarborg. :mrgreen:

30 dec 2013 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Idd jammer van degene die de 996 zo afzeiken, ben dat soort lui meer dan zat, koop dan geen Porsche !! Wij hebben er zeer goede ervaringen mee en wij kennen ook wel de zwakke kanten van andere 911's maar kraken die ook niet af !

Hou het voor iedereen gewoon leuk en heb respect voor elkaars Porsche jong of oud , punt uit :!:

Zo dit moest ik na al die tijd echt even kwijt, wens iedereen eeen fijne jaarswisseling en dat we van 2014 een mooi Porsche jaar mogen hebben met zn allen !!

30 dec 2013 13:16
Profiel
Weet niet hoe het zit in Nederland, maar in Belgie is er al een paar weken heisa over vuurwerk: teveel opgeslagen op één plaats, illegaal vuurwerk, sommige steden die vuurwerk verbieden, etc...
Vandaar het idee om -als groep- de kerstgedachte verder te zetten en met oudejaar -bij gebrek aan vuurwerk- een paar 996'jes te laten gevoelige IMS Lager?
Kost toch geen drol om ze terug te laten fixen...
:res:

30 dec 2013 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010
Regio Arnhem
Stephan911 schreef:
Idd jammer van degene die de 996 zo afzeiken, ben dat soort lui meer dan zat, koop dan geen Porsche !! Wij hebben er zeer goede ervaringen mee en wij kennen ook wel de zwakke kanten van andere 911's maar kraken die ook niet af !

Hou het voor iedereen gewoon leuk en heb respect voor elkaars Porsche jong of oud , punt uit :!:

Zo dit moest ik na al die tijd echt even kwijt, wens iedereen eeen fijne jaarswisseling en dat we van 2014 een mooi Porsche jaar mogen hebben met zn allen !!

Er zijn inderdaad een aantal forumleden die last hebben van kortzichtigheid en de 996 (en alle andere watergekoelde Porsches) standaard afzeiken. Ik irriteer mij ook zo gruwelijk aan dat gedrag, maar het zei zo. Persoonlijk zal ik een 996 4s niet laten staan. Maar een G model of 964, 993 of 997 vind ik net zo mooi. Alle modellen hebben wel mooie en minder mooie dingen aan het ontwerp zitten. In ieder geval hebben alle Porsches karakter. Oudere 911jes moeten ondertussen ook gereviseerd worden, nieuwe 911jes gevoelige IMS Lager af en toe. De kosten zijn ondertussen bijna gelijk dus de argumenten vallen langzamerhand weg. Uiteindelijk gaat het om de persoonlijke voorkeur en budget welke Porsche je wilt en kunt rijden.

30 dec 2013 14:01
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Tilt! schreef:
Weet niet hoe het zit in Nederland, maar in Belgie is er al een paar weken heisa over vuurwerk: teveel opgeslagen op één plaats, illegaal vuurwerk, sommige steden die vuurwerk verbieden, etc...
Vandaar het idee om -als groep- de kerstgedachte verder te zetten en met oudejaar -bij gebrek aan vuurwerk- een paar 996'jes te laten gevoelige IMS Lager?
Kost toch geen drol om ze terug te laten fixen...
:res:

Zet je 991 er dan ook maar naast. De eerste zijn al vroegtijdig toe aan een revisie!

30 dec 2013 14:08
Profiel
Was een grapje hé Mick? :res:
Kijk eens rond op het forum en dan zal je zien dat ik 3 jaar -tot grote tevredenheid- 996 4S gereden heb en dat ik altijd klaarstond om deze wondermooie prachtbolides te verdedigen :thumleft:
Ik heb me ooit ook mateloos geïrriteerd aan het 996-bashen tot ik besefte dat, of ik er me nou aan irriteerde of niet, dat gewoon geen fluit verschil maakte. Mijn 996 bleef mijn 996. Gewoon meelachen met de rest, en eens extra lachen als je de contactsleutel omdraait :thumleft: Jij weet wel beter, als 996-rijder...

30 dec 2013 14:18
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Elfcisme
Elfcisme kan omschreven worden als een ideologie waarbij uitgegaan wordt van de superioriteit van de ene 911 type ten opzicht van de andere type.
Vroeger werd in het kader van deze ideologie vooral gewezen op de verschillen in vliegwielen, koppakkingen, ophanging en wielbasis. Tegenwoordig worden koeltechnieken tegenover elkaar geplaatst. Elfcisme is een aangeleerd gedrag en kan ontdaan worden.

30 dec 2013 14:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Persoonlijk zou ik na alle posts over gevoelige IMS Lager motoren en de bijbehorende schrikbarend hoge rekeningen niet meer rustig in een 996 durven rijden. Dit terwijl ik het best een mooie wagen vind! :roll:

30 dec 2013 14:44
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
elfcisme en narcisme ligt niet ver uit elkaar dan..... :wink:

30 dec 2013 14:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Retep schreef:
Persoonlijk zou ik na alle posts over gevoelige IMS Lager motoren en de bijbehorende schrikbarend hoge rekeningen niet meer rustig in een 996 durven rijden. Dit terwijl ik het best een mooie wagen vind! :roll:

Zoals eerder vermeld, als jij geen gevoelige IMS Lager hebt, heb je de jackpot. Ploft hij wel? Dan heb je een normale prijs betaald voor een Porsche.

30 dec 2013 17:59
Profiel
Johannvb schreef:
Elfcisme

Nauw verwant met het "Net nietcisme" :twisted: :mrgreen:

30 dec 2013 18:02
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Sorry Tilt!, zo heel af en toe... :wink:

Wat die glimlach betreft heb je gelijk, die is in de 996 echt groter dan dat ie in de 3.2 ooit geweest is 8)

30 dec 2013 18:50
Profiel
Moderator
PF #57
ricky911 schreef:
Stephan911 schreef:

Er zijn inderdaad een aantal forumleden die last hebben van kortzichtigheid en de 996 (en alle andere watergekoelde Porsches) standaard afzeiken.

Nou nou nou. Deze kreten komen zo af en toe weer eens terug en altijd komt er dan een antwoord over olieboten (964), ouwe meuk (pre impact bumpers), badkuipen (356's), kappersauto's (boxsters), Gayman (Cayman), moderne leasecruisers (997 en 991), tractors (KJN), Panamindera (Panamera) etc etc.

Als je hier vaker komt weet je dat als deze grappen niet gemeend zijn en gewoon behoren tot de onderlinge plagerijen. Als je inderdaad zo onzeker over je eigen keuze bent zodat je bevestiging van onbekenden nodig hebt voor de aankoop van je 996, moet je wellicht een andere oplossing zoeken. En je niet zo op de kast laten jagen. Lees je in, proef de sfeer en relaaaaaaaax man!

Als jij maar tevreden met je gevoelige IMS Lager, daar gaat het toch om? :twisted:

Horn - helemaal geen Porsche :cry:

30 dec 2013 19:55
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Paar keiharde feiten, over de 996 coupe van mij:

- Schitterend model; een coupe in zijn zuiverste vorm
- een technisch zeer geavanceerde. atmosferische, 6 cylinder Boxermotor van 3,6 liter met 320 pk
- gewicht volgens kenteken : 1320 kg
- Topsnelheid van 285 km/h
- van 0-100 in 5,0 s.
- Een geluid om voortdurend te watertanden
- Superstrak weggedrag
- Super GT, in één keer naar Zuid Frankrijk in September j.l.
- Heerlijke zitpositie met een houding voor het stuur wat ik buiten de Porsche nergens vind!

Echt lekker ! Genieten!

30 dec 2013 20:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende