Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 18:15

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Op zoek naar een Porsche 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
Bericht Op zoek naar een Porsche 911
Ben duidelijk niet de enige die hetzelfde idee had, op mijn 30ste een Porsche 911. Hoewel ik het toen wel kon betalen, toch mijn geld uitgegeven aan een huis. Maar nu moet het er toch echt van komen. Het geld staat klaar, moet alleen nog de keuze maken wat het gaat worden.

Nu hoop ik hier wat advies te krijgen op basis waarvan ik mijn keuze kan maken en waar ik op moet letten bij eventuele aankoop.

Voor mij blijft de 993 de mooiste Porsche die er. Nu heb ik het liefst een hand geschakelde maar zie dat er veel aangeboden worden met tiptronic. Nu vraag ik mij af, wat is jullie mening over het rijden met tiptronic en is dit een verhoogd risico met oudere auto's?

Verder ga ik heb vermoedelijk bijna dagelijks rijden, en gezien de lage aankoopprijs kijk ik dus ook nog naar 996. Maar vind dat gewoon geen echt 911 of ligt dat nou aan mij. Is de 996 betrouwbaar of kan ik dan beter 997 opzoeken.

30 dec 2013 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Op zoek naar een Porsche 911
gebruik voor de betrouwbaarheid van de 996 de zoekfunctie van dit forum en oordeel dan zelf

verder is de oude tip niet te vergelijken met de tip in de P's van de laatste jaren, uit ervaring kan ik zeggen dat de tip van de nieuwe generaties echt super is. rijden en zelf ervaren!

993 is een prachtig model en als je die op je 30ste kunt rijden dan mag je trots zijn! :thumleft:

veel plezier met het zoeken

30 dec 2013 15:35
Profiel
964 c2
Den Haag
Welkom.
Lekker eerst de komende avonden op het forum lezen via de zoekfunctie.
Meeste vragen zijn al vaker voorbij gekomen.
En uiteindelijk gaat het met name ook om persoonlijke smaak.
En als je de 993 het mooiste vind, go for it. Je wordt dan ook niet happy als je een 996 koopt.

30 dec 2013 19:34
Profiel
Moderator
PF #57
als je handgeschakeld wil, koop dan handgeschakeld. de tiptronic van een 964/993 is een ouderwetse automatenbak. Rijdt prima, maar geeft je niet dat sportwagengevoel wellicht dat je zoekt. Als je twijfelt, ga dan in allebei proefrijden. Heb 4x een 964 gehad, de tweede was een coupe tip. Wat ik na een half jaar wel wist - dit nooit meer! Vind een automaat prima voor een DD of mijn 30 jaar oude Benz. Maar niet in mijn JWC cooper of een lufti Porsche. Moderne PDK's etc laat ik daarbuiten overigens. Hoor ik goede en enthousiaste verhalen van maar heb ik geen ervaring mee.

MKOne schreef:
Verder ga ik heb vermoedelijk bijna dagelijks rijden, en gezien de lage aankoopprijs kijk ik dus ook nog naar 996. Maar vind dat gewoon geen echt 911 of ligt dat nou aan mij.

Ja. Ligt aan jou. 996 is net als de 997 ook een Porsche. Een echte Porsche. Rijdt als een Porsche, maar anders dan een 993 of 964. Die beide prima als dagelijkse auto te rijden zijn. 996 en 997 zijn weer wat luxere auto's dan een 993. Gewoon rustig rondkijken voor je je spaarvarken stukslaat.

30 dec 2013 19:37
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Deze man heeft meestal alleen maar toppertjes staan:

http://www.autotrader.nl/auto/porsche/u ... ek/detail/

30 dec 2013 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Mooie auto's daar :thumleft:

30 dec 2013 23:33
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Geen geheim: ga proefrijden. Bij voorkeur van nieuw naar oud(er). Zo leer je beter het karakter van elk model kennen (damn, dat klinkt soft... :roll: ). Rijd ze dan desnoods nog een keer van oud naar nieuw. 911 993? Laatste luchtgekoelde. 911 996? Eerste watergekoelde. Let niet op de vele (spook)verhalen over de 996, is heus een goede 911. Historie wel van belang. Grachtengordel 996 zou ik laten staan. 997 is niet meer zo puur als de oudjes, erg snel maar zonder de (meestal) gewenste 'Whooaahh' beleving. Die zoek je imho wel, gezien de lang gekoesterde wens.
Oh ja: 911's van vóór de 993? Als je er niet in gereden hebt, weet je niet wat het is...

Kortom: Succes! Er zijn vervelender opdrachten... :wink: Keep us posted, please.

31 dec 2013 0:00
Profiel Twitter 
carrera 3.0 1977
Asperen
Als daily driver inzetten? Binnen of buiten slapen? Ik zou een 996 overwegen. Goed te betalen en onderhouden.

31 dec 2013 0:05
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Welkom hier! Gewoon lekker gaan kijken, vergelijken en proefrijden en dan bepalen welke het beste is! :D

MKOne schreef:
......en gezien de lage aankoopprijs kijk ik dus ook nog naar 996. Maar vind dat gewoon geen echt 911 of ligt dat nou aan mij.

Hier kan ik je uit eigen ervaring verder mee helpen. Het ligt aan jou; Model is fantastisch en hij rijdt nog beter! :salut:

31 dec 2013 0:25
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
chelsea schreef:
Deze man heeft meestal alleen maar toppertjes staan:

http://www.autotrader.nl/auto/porsche/u ... ek/detail/

die Porsche hebben we uitbundig bekeken, deze is ook bekend bij Robert Visser in Hilversum(onderhoud). wagen heeft een gespoten kop na zeer lichte schade maar bij de voorruit begint hij alweer iets te roesten. verder is het linker achter spatboord overgespoten en daar zitten heel veel stofdeeltjes in, dus of polijsten of opnieuw spuiten. rechts achter onderzijde bumper een beste paal tegengekomen met als gevolg een brede vouw in de bumperbeplating. rechts en links achter bij de overgang van de achterruit naar het spatbord ook lichte roestvorming. open de rechter deur en je ziet op de B stijl dat het leer los laat, dit is eenvoudig weer te lijmen maar wel eerst opnieuw spannen. onder de achterste vloermatten liggen rare isolatiemateriaal en het origineel is verdwenen :oops: . auto is op het eerste gezicht een mooie basis en na enige onderhandeling weet ik dat dit voertuig te duur is ingeruild en dat er over de prijs aardig is te onderhandelen, hij staat namelijk al zo lang. :mrgreen: ik denk dat als je
38k bied dat je er waarschijnlijk zo mee weg mag rijden. :wink:

31 dec 2013 0:38
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
38 mille voor een roestige en schade 993... Dat komt in de buurt van 996 GT3 territorium 8) een no brainer, lijkt mij :drive: :drive: :drive:

31 dec 2013 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Is die van mij mss iets???

31 dec 2013 14:56
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
het verhaal van mij maakt het iets ernstiger dan het daadwerkelijk is, maar de prijs is inderdaad te hoog voor het gene je krijgt.
mijn bedoeling is dat wanneer je deze auto gaat bekijken je gelijk weet waar je kijken moet, de auto is mijn inziens de moeite waard. de auto is ingeruild op een andere (nieuwere) Porsche die al veel te lang stond dus deze is te duur ingeruild. bij het afscheid met de handelaar kwam deze met het verhaal dat er behoorlijk over de prijs te onderhandelen viel vanwege de lange stilstand van dit voertuig en hij toch een keer zijn verlies moest pakken. de verkochte auto stond namelijk ook al lang stil. ik heb aangegeven dat ik zeker niet meer dan 35k wilde bieden waarop zijn antwoord was dat er over 38k gedacht kon worden. alle boekjes zijn compleet en keurig afgestempeld. :mrgreen:

31 dec 2013 16:21
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Hartwiek schreef:
Is die van mij mss iets???

Een veel betere DD als jouw 4s kan ik mij nauwelijks voorstellen... :drive: :drive: :drive:

31 dec 2013 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
Mannen, super bedankt tot zo ver voor jullie reacties. Heb er allemaal niet niet op gereageerd omdat ik al 5 dagen met zware griep op bed lig. Ik ga van het weekend wel even goed lezen.

Groet

03 jan 2014 8:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
MKOne schreef:
Voor mij blijft de 993 de mooiste Porsche die er. Nu heb ik het liefst een hand geschakelde maar zie dat er veel aangeboden worden met tiptronic. Nu vraag ik mij af, wat is jullie mening over het rijden met een tiptronic en is dit een verhoogd risico met oudere auto's?

Zoals je zelf al aangeeft; het is een mening. Ik heb proefgereden met een 993 tiptronic om erachter te komen dat het niets voor mij is. Ga zelf even proefrijden en kijk wat je er van vindt. Als daily driver voor af en toe in de file kan een tip misschien juist handig zijn.

MKOne schreef:
Verder ga ik heb vermoedelijk bijna dagelijks rijden, en gezien de lage aankoop
prijs kijk ik dus ook nog naar 996. Maar vind dat gewoon geen echt 911 of ligt dat nou aan mij. Is de 996 betrouwbaar of kan ik dan beter 997 opzoeken.

Ga eens proefrijden in een 993 en een 996/997. Het extra comfort en gebruiksgemak bij de nieuwere types spreekt je misschien wel aan (vooral voor een DD!). Maar ik zou nooit om het prijsverschil een 996 kopen als je hart bij een 993 ligt. Dan kun je beter even doorsparen; uiteindelijk is dat goedkoper dan later tot inkeer komen.

Hier vind je nog wat extra info over de 993:
http://www.993-cabriolet.de/Kaufberatung.htm

03 jan 2014 12:06
Profiel ICQ 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
ondanks de prima adviezen heb ik nog niets gehoord van budget. Ben jij aan het kijken rond de 25 of 50K En wat wil je ongeveer uitgeven aan onderhoud per jaar? Vooral als het een DD gaat worden zal een luchtgekoelde qua onderhoud wat hoger kunnen uitkomen, uiteraard ook afhankelijk van het aantal kilometers per jaar. Het blijft een prachtige zoektocht waar je zelf goed wat zaken moet vergelijken wat je zelf wil (uitgeven)! Succes :thumleft:

03 jan 2014 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
Goed punt Ken. ;-) wil maximaal 35k uitgeven voor de aanschaf.

En qua keuze ik merk toch duidelijk dat mijn hart sneller gaat kloppen, van een handgeschakelde 993. Voor mij de ultieme auto. Heb deze auto zo'n 10 jaar geleden zeer regelmatig gereden en dat was zo'n geweldige auto.

De overweging om naar 996 te kijken is alleen maar omdat hij voor onder de 20k al te koop is en ivm mogelijk dagelijks gebruik ee stuk luxer is uitgevoerd.

05 jan 2014 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
Vandaag toch maar even 2 keer een 993 bekeken. Een Carrera 4 (http://www.autotrader.nl/auto/5HWUZ/detail/) en een Carrera 2 Varioram (http://www.autotrader.nl/auto/3RKVN/detail/) Beide prima auto's zo ver ik kon bekijken. Al twijfel ik of ik wel een C4 wil en ook de blauwe bekleding spreekt mij niet echt aan. Kent iemand deze auto's??

De C2 heeft daarnaast een carbon interieur, is dit iets dat ooit af fabriek geleverd is? Ziet het wat mij betreft wat "halfords" achtig uit, al zal het wel een kapitaal gekost hebben. Wat mij ook opviel is dat het leer niet overal even strak (glad) op het dashboard zit, is dat normaal?

tot slot nog een aanvullende vraag. Er is een rubriek Vraag & aanbod, hoe kan ik daar ook mijn wensen inzetten? of heb je daar speciale rechten voor nodig?

08 jan 2014 17:33
Profiel
Moderator
PF #57
geen speciale rechten, wel een minimum aantal posts. Om hit-and-run te voorkomen :idea:

08 jan 2014 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
@Horn logisch :res:

08 jan 2014 18:14
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
ter aanvulling op bovenstaande
- Als je twijfelt aan de kleur van het interieur, zou ik het nooit doen
- Carbon interieur kun je zien op de optiecode sticker. Heb het vermoeden dat dit aftermarket zal zijn.
- Lederen dashboard, kan door het weer komen. Meenemen in de onderhandeling en kan zeker in orde gemaakt worden.

Overigens spreekt mij de 2e auto het meest aan (zegt natuurlijk niets). Maak zelf je keus en laat een AKK uitvoeren, en neem vervolgens die punten mee in je onderhandeling. Succes :thumleft:

08 jan 2014 18:28
Profiel
Moderator
PF #57
Ze geven aan dat het carbon Porsche Exclusive producten zijn - factuurtje om dit aan te tonen (als het er naderhand opgezet is). Anders op het geboortecertificaat te checken. En anders is er altijd wel een petje die het mooi vindt en wil ruilen :cheesy;
Lederen dashboard niet overal even glad: kan dat wellicht de optie raff leer zijn? Als ik de foto van de achterzitjes zie, zijn die ook niet strak gestoffeerd. Enfin, vast wel iemand hier die dat ook heeft en er wat over kan zeggen.

Volgens mij is het geen metalic blauw (of lijkt dat op de foto zo?)? Zie je wel veel op als dat idd zo is.

08 jan 2014 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Met die km standen en voor dat geld, voor dagelijks gebruik!? Dan kun je m.i. toch beter voor de 996 gaan....

09 jan 2014 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
Vanmiddag toch maar even een proefritje gemaakt met deze auto (http://www.autotrader.nl/auto/3RKVN/detail/). Motor loopt geweldig, wel jammer dat ik niet een direct vergelijk kan maken met een versie zonder VarioRam. Slechts een paar puntjes, zit soort mechanische kraak in het dashboard en bij hoger snelheid remmen lijken de remschijven niet recht te zijn. Verder wel wat esthetische dingetjes, leer op dashboard niet mooi en ook stoffering achterin niet netjes en rondom aardig wat "kleine" lakschades. Kortom 35k voor deze auto lijkt wel echt te veel.

11 jan 2014 17:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende