Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 0:02

Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
VUURWERK! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: VUURWERK!
eentje van 5 minuten

http://www.youtube.com/watch?v=R5a8mkJ-v7k

31 dec 2013 15:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Jaaaaaaaa :ba: dat is m!!! Schitterend! Jammer van het hart, staat er net niet op....

Overigens lijkt het hier nu al oorlog! Overal, Zaandam, Alkmaar, Purmerend, niet normaal meer! Kzit er middenin.
Dit vinden buitenlanders overigens waanzinnig, daar komen ze voor naar Amsterdam! 1 Groot feest.
Hopelijk weinig schade en/of gewonden. Good Luck!

31 dec 2013 15:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Pagara's, heerlijk!
Wij hebben hier op Curacao zwaar vuurwerk. Er gebeuren hier verhoudingsgewijs minder ongelukken dan met het lichtere vuurwerk in Nederland.
Los van de totale idioten die er altijd zijn krijg ik de indruk dat een hoop ongelukken in Nederland gebeuren omdat men met vuurwerk zit te knoeien om maar een hardere klap te krijgen.
Hier wordt al het vuurwerk goed gecontroleerd, geeft het een zeer harde klap en weet iedereen dat het gevaarlijk is.
Niemand is hier aan het knutselen met vuurwerk, de klappen zijn hard genoeg en als je er 1 hebt horen afgaan dan weet je verdomd goed dat je hem niet in je hand moet houden! :mrgreen:

31 dec 2013 16:05
Profiel
Moderator
PF #57
Ach, discussie is goed, maar dan wel op eigenlijke gronden.

Was vandaag gewoon aan het werk in Amsterdam, maar dan valt je ineens op dat je echt vanaf half 9 vanochtend continu vuurwerk hoort. Kom net thuis en in ons kakdorp wordt ook al aardig geknald. Prima, voor mij hoeft het niet, maar 1 of 2 dagen per jaar. Vond het zelf vroeger ook top om door de wijk te lopen en te knallen. Rugzakje op, met een cluppie door de straten lopen, knaller aansteken, neergooien en doorlopen. Wat een lol :shock: :mrgreen:

31 dec 2013 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
O, even voor de duidelijkheid; Ik steek geen vuurwerk (meer) af (vroeger toen ik nog een jonge god was wel) maar ik heb er geen enkele moeite mee als anderen het wel doen en er plezier aan beleven.
Wat Devils son al zegt, 1 dag per jaar, kom op zeg!

31 dec 2013 16:10
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Sorry Steef, heb er werkelijk helemaal niets mee. Na 20 keer een rotje in de ondergrondse vuilcontainer (staat A'dam vol mee) is volgens mij het nieuwtje er wel vanaf. Maar nee, het kan nog wel een keer. Alle vuilbakjes in het park zijn sinds vanmorgen allemaal opgeblazen, lachen joh.

Profesioneel siervuurwerk; ja graag. Knalvuurwerk (liefst illegaal) ; nee, dank je.

Ik ken een oogarts, die mij meldde dat dienst op oudejaarsnacht hem tegen de borst stuit; zoveel onnodige schade aan ogen en dan vaak niet bij degene die het afsteekt!

En nee, geen hybrides hier en altijd met veel gas! Desalnietemin: Goede jaarwisseling en veel vuurwerkplezier!

31 dec 2013 16:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Horn, +1
en nog wat tekens

31 dec 2013 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Weet niet waar jullie wonen, maar hier knallen ze al een week en het zal tot wel volgend weekend doorgaan.
Ik vond vuurwerk vroeger ook leuk tot ik voor dieren, in en om huis, koos toen was ik er klaar mee.

Er zijn regels en we hebben handhavers, maar ergens gaat er wat mis. De bekeuringen in het verkeer zijn fenomenaal hoog maar bij vuurwerk afsteken buiten de toegestane periode wordt sporadisch opgetreden. ?.

Straks lekker knallen met zijn allen. Top!! Maar verder niet. Mijn mening dus.

Ps ik stop het geld liever in mijn autootje, mijn keus.

31 dec 2013 16:31
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Frans D schreef:
Een algeheel verbod zal in mijn ogen niet helpen, want dan blijft alleen het illegale vuurwerk nog over, wat mensen dan ondanks een verbod toch zullen afsteken (doen ze nu ook al).

Het vergemakkelijkt de handhaving dan weer wel... ;)

31 dec 2013 16:41
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
steef schreef:
...niet normaal meer! !

Precies! :mrgreen:

Gisteren brandweer in de straat. Busje van de overbuurjongen met al zijn gereedschap afgefikt... Grappenmakers met vuurwerk! Leuk, zo je bedrijfsbusje incl. gereedschap naar de klote. Die jongen was net zijn eigen bedrijfje begonnen en kan nu op zoek naar een baas... :bang:

31 dec 2013 16:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Is dat nu een vuurwerk probleem of een mentaliteits probleem?
Zonder vuurwerk vinden deze fietsbel wel iets anders om ellende mee te veroorzaken!

31 dec 2013 17:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Mijn oorspronkelijke benaming voor deze Klo@#$tzakj$#s is veranderd in fietsbel.
Helaas.

31 dec 2013 17:23
Profiel
PorscheForum Junkie
MickRS schreef:
Een volksvermaak dat binnen 48 uur voor 800 gewonden zorgt is niet meer van deze tijd. :idea:

Wintersport ook maar gelijk verbieden dan, al die gipsvluchten. kan echt niet meer slecht voor het milieu en kost klauwen vol met geld........... :roll:

31 dec 2013 17:23
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
dit las ik op de site van een vuurwerkhandelaar, dus volgens mij wordt het vuurwerk wel zwaarder:

Goed nieuws voor alle vuurwerkliefhebbers: de nieuwe regelgeving laat toe dat vuurwerk dit jaar nog mooier, nog zwaarder nog heftiger mag zijn. Daarom hebben wij dit jaar de allernieuwste en allerzwaarste cakeboxen in ons assortiment die er op de Nederlandse markt te krijgen zijn.

overigens bedoel ik hier niets mee, ik ben geen tegenstander oid maar zag hier de discussie over het al dan niet gebruik van zwaarder vuurwerk :scratch:

kunnen jullie weer lekker door met de discussie :mrgreen:

31 dec 2013 17:33
Profiel
911 3.2 Carrera
Knallen...zit er tussenin...carbid hiernaast bij enkele boerderijen, hele meutes met jongeren rugzak enzo....kortom, ff voor 1 dag knallen.....

Er wordt toch ook geknald met de Porsches ofniet..... :?:

31 dec 2013 17:38
Profiel
RuBoxS schreef:
Laatst ook al zo'n nutteloze discussie: "zwarte piet, wie kent hem niet", nu staat het afsteken van vuurwerk ter discussie?! Moet niet gekker worden ;-)
Een plof-piet lawinepijl :wink:

31 dec 2013 17:40
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
arjan schreef:
MickRS schreef:
Een volksvermaak dat binnen 48 uur voor 800 gewonden zorgt is niet meer van deze tijd. :idea:

Wintersport ook maar gelijk verbieden dan, al die gipsvluchten. kan echt niet meer slecht voor het milieu en kost klauwen vol met geld........... :roll:

Daar val je anderen niet mee lastig...

31 dec 2013 17:50
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Echt wel :mrgreen:

Overigens mag er niet meer dan 500 gram vulling in vuurwerk zitten, die 'taarten' zijn wel groter en zwaarder, maar er mag niet meer inzitten dan andere jaren.

Laatst bijgewerkt door steef op 31 dec 2013 18:26, in totaal 1 keer bewerkt.

31 dec 2013 18:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
MickRS schreef:

Als dat het criterium is dan ook maar alle races op Zandvoort verbieden. Ik kan niet eens meer rustig op het strand liggen!

31 dec 2013 18:25
Profiel
Amsterdam
Moeilijke discussie. Minder prettig voor huisdieren. Hier ook een jonge pup, maar
wat is een jaarwisseling zonder bontgekleurde skyline ?

Erger mij veel meer aan doelloos bruut geweld tegen hulpverleners.
anyway... liever 2014 in met vuurwerk dan met Geer & Goor. :bang:

31 dec 2013 18:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Subdriver schreef:
MickRS schreef:

Als dat het criterium is dan ook maar alle races op Zandvoort verbieden. Ik kan niet eens meer rustig op het strand liggen!

+1

verbod op eten op straat dan ook, kan mij daar soms enorm aan ergeren :mrgreen:

31 dec 2013 18:53
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
tijdens de jaarwisseling , prima . Wat is er mis met de regels van vroeger (shit ik wordt oud ) . Toen mocht je van middernacht tot 2.00 vuurwerk afsteken . Nu hoor je hier al de hele week dat geknal . Dat is een nadeel van het tegen de belgische grens aanwonen . Probeer maar eens een paardenstal uit te mesten met een bang paard . Ik woon aan de rand van de gemeente tegen een landbouw gebied aan waar dieren staan . Net om de hoek begint een honden losloop en wandel gebied . Laat die eikeltjes nou net daar gaan knallen .

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

31 dec 2013 18:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
@Danny +1

Ik ben een voorstander van professioneel vuurwerk. :cheers:

Verder vind ik dat als je het zelf afsteekt je het ook vast moet blijven houden i.p.v. onder een bejaarde in een scootmobiel of naar een kat toe te gooien (beide vandaag gezien). :roll:
Tenslotte: ruim die rommel op! Hier ligt in de wijk de straat vol met het 'genot' van enkele dwazen. :bang:

Mede namens mijn bange kat, fijne jaarwisseling en veel :res:

31 dec 2013 20:29
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Het probleem zit 'm in de asociale, vaak laaggeschoolde, bevolkingsgroep met hier en daar een zieke geest ertussen die Nederland rijk is. Die het nodig vindt om buiten de aangewezen tijden met illegaal vuurwerk overal, behalve natuurlijk in de eigen tuin, rotzooi te maken (en het vooral niet opruimt), overlast te veroorzaken en een spoor van vernieling achterlaat. Dit heeft helemaal niets met volksvermaak, geestenverdrijving of andere onzin te maken maar valt gewoon onder het noemertje ordinaire pyromanie.
Ik zal de laatste zijn die een vuurwerkverbod zal steunen maar zal er ook zeker niet rouwig om zijn als dit ooit zal gebeuren. Morgenvroeg zal ik weer één van de weinigen zijn die z'n inrit en stoep weer schoon zal vegen vanwege de troep van een ander.

Gelukkig nieuwjaar iedereen.

31 dec 2013 20:35
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bij mij achter in de straat ook van die ettertjes, zijn al 3 dagen aan het stoken. Eergisteren maar eens naar ze toegelopen terwijl ze zich snel probeerde te verstoppen bij mama in de tuin. Vertelde ze dat ik het hele jaar door om 4 uur s'ochtend opsta en ze dan zou verblijden met een mooi toeterconcert bij hun voor de deur.

Het is heel eventjes stil geweest :?

Grote vent met vuurwerk stoken, dan ook maar wachten tot middernacht kan je stoken wat je wil.

31 dec 2013 21:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende