Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:35

Antwoord op onderwerp  [ 272 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Michael Schumacher revalideert na zeer zwaar ski ongeluk 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Michael Schumacher in levensgevaar!
Dutchguy zegt: Waarom moet ie dan ook zonodig van de piste af? Daar gebeuren dit soort ongelukken het meest!
Denk maar aan Friso.

Omdat dat leuk is.....waarom moeten we persé in een Porsche rijden?
Waarom zouden we geen gevaar mogen opzoeken? Ik ga in elk geval niet in een gouden kooitje zitten!
Schumi ook niet! En velen gelukkig ook niet, zou maar saai zijn!

31 dec 2013 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
thedutchguy schreef:
Waarom moet ie dan ook zonodig van de piste af?

Meestal zeg je dan 'Omdat het kan' :bang:

31 dec 2013 11:49
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Omdat de gewone piste beetje saai begint te worden als je al ettelijke jaren bezig bent :)
En naast de piste is het ook veel mooier uitzicht.

31 dec 2013 11:56
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Moet ik dan zeggen: .......eigen schuld, dikke...........?
Ik had begrepen dat ie met zijn zoon aan het skiën was.
Het is natuurlijk verschrikkelijk om als zoon dit bij je vader mee te maken.
Maar als we deze route opgaan kun je ook de parallel trekken met de zoon die deze week zijn vader filmde die omkwam met een vuurwerkbom.
Die man zoekt ook het gevaar op, maar of het slim is?

ergo.........Het was gewoon niet slim.

31 dec 2013 11:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Het lijkt mij dat niet wetende wat er precies gebeurd is niemand hier kan vertellen of het wel of niet slim was.

Ongelukken gebeuren. De meesten nog altijd gewoon "veilig" thuis.

31 dec 2013 12:14
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Zo is dat!
En vuurwerk is net zo min gevaarlijk als een snelle Porsche....het ligt er maar net aan wie het in handen krijgt, sommigen vragen er gewoon om.

31 dec 2013 12:40
Profiel
Moderator
PF #57
Off piste is niet illegaal ofzo. Is gewoon een manier van beneden komen zonder de geprepareerde pistes te gebruiken. Risico is hoger, de kick ook. Er gebeuren elk jaar ook diverse ernstige ongelukken met mensen die op de geprepareerde pistes afdalen.

Bij alles wat je doet is een risico aanwezig. Als je dus zelf kiest om iets de toen accepteer je dat risico. En is het dus altijd 'eigen schuld dikke bult'. Het blijft een ongeluk, blijft tragisch.

Hoorde wel net op de radio dat het iets beter met Schumi ging. Ze hadden gisterenavond een scan gedaan en daaruit maakten de doktoren op dat er een kleine verbetering te bespeuren was.

31 dec 2013 12:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Zo zijn er idioten die fullspeed over de pistes knallen (ik ontken alles!), dat schijnt ook niet altijd even veilig te zijn... ;)

Overigens, Schumacher was met zijn zoon. Op zich lijkt het mij dan dat je terughoudender bent met risico's nemen dan wanneer je alleen bent. Ook als adrenalinejunkie. Ik ben dus helemaal niet zo overtuigd van dat hij extreem risicovol bezig moet zijn geweest.

31 dec 2013 14:03
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Zeker waar. Alhoewel je natuurlijk weet dat als je off-piste gaat, de risico's wel behoorlijk groter worden.

Ik hoop gewoon dat er een zinvol herstel komt voor hem, want het is voor mij echt een held geweest. Ben niet zo van het 'fan zijn' van iemand, maar voor hem werkte dat bij mij wel zo, ondanks zijn soms discutabele of onsportieve acties en beslissingen.

31 dec 2013 14:45
Profiel
993 4S
Devils son schreef:
Zo zijn er idioten die fullspeed over de pistes knallen (ik ontken alles!), dat schijnt ook niet altijd even veilig te zijn... ;)

Overigens, Schumacher was met zijn zoon. Op zich lijkt het mij dan dat je terughoudender bent met risico's nemen dan wanneer je alleen bent. Ook als adrenalinejunkie. Ik ben dus helemaal niet zo overtuigd van dat hij extreem risicovol bezig moet zijn geweest.

Precies, als iemand risico's goed in kan schatten is het een professionele coureur, en Schumi was de beste van allemaal.

31 dec 2013 14:51
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Omdat je risico's kent van de F1 betekent nog niet dat je de risico's kent van te skiën.

Maar maakt toch niet uit of hij nu offpiste ging? Als hij tijdens normaal skiën op de piste viel en zo zijn nek brak, dan was het ook "had hij maar niet moeten gaan skiën"?
Altijd met de vinger willen wijzen. Het is gewoon een ongeluk. En we hopen allemaal het beste voor hem. Toch?

31 dec 2013 15:25
Profiel
993 4S
dobbelsteen schreef:
Omdat je risico's kent van de F1 betekent nog niet dat je de risico's kent van te skiën.

Denk dus van wel.

31 dec 2013 15:27
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
En hoe dat? Ik kan best goed snowboarden, maar vraag mij niet wat de risico's zijn van het paardrijden. Ondanks ik dat al een tijdje doe. Ik ben er nog niet goed genoeg in om alles te kunnen inschatten en dan kan het wel eens gebeuren dat ik iets doe waarvan een ander zegt van 'let maar op'.

31 dec 2013 15:31
Profiel
993 4S
Omdat risico's inschatten voor F1 coureurs een overlevingsstrategie is. Het is hun vak, of in ieder geval een belangrijk deel daarvan.

31 dec 2013 15:34
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Risico's inschatten is voor alle mensen een (overlevings?)strategie. En sommigen kunnen gewoon niet zonder de adrenaline, het doet je leven.....

Afbeelding

31 dec 2013 15:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Risico's inschatten kan wel een levensstrategie zijn, off piste gaan is gewoon niet handig zonder voorzorgsmaatregelen. Dus beeper, schep en sonde mee, helmpje op en de nodige lawinecursussen. Liefst nog een speciaal rugzakkie mee. Kun je wel F1 coureur zijn, wil niet zeggen dat je sneeuw kent. Ben 'm iig op WePowder nog nooit tegengekomen...
Maar de keuze maak je zelf, al blijft het tragisch...

31 dec 2013 16:07
Profiel
Moderator
PF #57
GhostRider schreef:
off piste gaan is gewoon niet handig zonder voorzorgsmaatregelen. Dus beeper, schep en sonde mee, helmpje op en de nodige lawinecursussen. Liefst nog een speciaal rugzakkie mee..

Misschien had hij dat allemaal wel bij zich, weet jij veel. Hij woont in Meribel, heeft daar al jaren zijn eigen huis en begrijp van diverse kanten dat hij een topskier zou zijn. Maar ja, ook topskiers vallen wel eens en als je hard gaat en ongelukkig op een rots landt, helpen je schepje en je beeper ook niet echt. :idea:

31 dec 2013 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
+1
Maar om te zeggen dat je als F1 man beter de risico's kan inschatten...
Scheelt dan wel weer als je in de bergen/sneeuw woont, dat je e.e.a. dan wèl beter kunt inschatten.
Overigens kun je OP de piste ook heel goed jezelf dood skiën (helaas).

31 dec 2013 16:17
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Gelukkig gaat het ondertussen fractioneel beter met hem. Een tweede operatie heeft de druk verder teruggebracht. Die operatie was echter wel met een hoog risico en gebeurd in overleg met de familie :pale:

Feit blijft volgens mij wel dat je op de piste minder kans loopt om tegen een rotsblok te vallen dan buiten de piste. 2 jaar geleden viel een personeelslid gewoon op een ijzig deel op de piste; resultaat was 11 gebroken ribben en een geperforeerde long. Twee dagen op intensive care gelegen. Dus gevaar loop je niet alleen buiten de piste, maar de risico's worden wel groter buiten de piste!

31 dec 2013 17:09
Profiel
Moderator
PF #57
risico loop je overal. opticien van 70 in het dorp hier stak een fietspad over en werd geschept door twee 16 jarige joyrijdende bontkraagjes en was op slag dood. ging hij ook niet van uit toen hij 's ochtends zijn vrouw gedag kuste en naar de winkel ging. :idea:

31 dec 2013 17:27
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Zo heel erg off piste was het nou ook weer niet . Ik kan me voorstellen dat je er zo in skied als je even niet oplet
Afbeelding

http://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-2531580/Spot-Michael-Schumacher-believed-suffered-ski-injury-revealed-F1-legend-remains-coma-brain-operation.html

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

31 dec 2013 19:08
Profiel WWW
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
En ik las dit net, kwam via zijn woordvoerdster, Sabina Kehm:

“I think after having spoken to several people that were with Michael at the strip, at the moment [of the accident], that Michael and the group had been skiing on slopes that were normal slopes,” she told reporters.

“There was a blue slope and a red slope and in between there was a part that was deep snow and Michael went into that. But even after that, it would seem from everything people have told me that he was not even travelling at high speed as he had helped a friend who had just fallen on the piste.

“So he started to ski again, went into this deep snow and apparently what we guess is he hit a rock when he wanted to do a curve and he was kind of catapulted in the air and apparently went head down hitting another rock. It was extreme bad luck and unfortunate circumstances and not because he was speeding too much. It was something and I have spoken to several people - including ski instructors - and they say it can happen at 10kph. It is just very, very unfortunate.”

31 dec 2013 20:27
Profiel
Moderator
PF #57
Dus, huppetee, alle vooroordelen weer het raam uit. ook de mijne.

01 jan 2014 14:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Inderdaad, als ze dat al off-piste noemen. Ik had meer het idee van hiken en echt back-country maar niet dit.

01 jan 2014 15:34
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Heeft idd weinig te maken met " off- piste" . Ik had ook een soort ski route ver weg van de piste verwacht. En zelfs dan geen vooroordelen of verwijten gemaakt. Been there, vaak genoeg. Wat een domme pech zeg! Had mij idd ook al meerdere malen kunnen overkomen. Pffff.....

01 jan 2014 15:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 272 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende