Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:53

Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Meest waardevaste model voor komende 10 jaar 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
Chris, mijn verhaal een paar posts hierboven heeft er niets mee te maken dat ik een liefhebber ben die graag in een Porsche rijdt. Ik ben oprecht van mening dat een Porsche een onzekere en slechte investering is, als rendement je hoofddoel is. Wat jij beschrijft als 'Porsche kopen, tijd in rijden, verbeteren en met winst verkopen' is voor mij geen winst. Ik wil de eerste nog zien die er een 'tijd in kan rijden' en dan die Porsche met WINST kan verkopen. Voor een hogere prijs dan hij/zij hem gekocht heeft - dat geloof ik. Maar met een substantiele winst van 10% op jaarbasis o.i.d. - het kan, maar het zeker een uitzondering.

Porsche, fantastische aankoop, fantastische investering, niet de beste belegging!

31 jul 2005 6:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
Niet netjes om er hier inhoudelijk over te posten, maar volgens mijn informatie zou een serieus geïnteresseerde aspirant koper er verstandig aan doen om eerst met Rens Ruts, vorige eigenaar, te praten. :salut:

Mocht je Rens niet kunnen bereiken, dan kan je natuurlijk ook even bij Gijs informeren over zijn ervaring(en) met deze RS :roll:

Momper schreef:
Deze auto heeft in een blad (GTO, of zoiets, of autovisie) gestaan waarbij Gijs van Lennep ermee over Zandvoort raast .....

:roll: :wink:

Olaf -dienogsteedstwijfeldoverde993 4S- 8)

31 jul 2005 11:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Als je dan toch wil beleggen in iets speciaals (porsche), dan moet je eens naar deze gaan kijken !

Ziet er ERG mooi uit ! :cheers:

rode 964 RS clubsport

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

31 jul 2005 12:21
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Olaf schreef:
Olaf -dienogsteedstwijfeldoverde993 4S- 8)

Niet doen, doorsparen voor deze: http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp?id=550 :cheesy:

31 jul 2005 12:40
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
paSCal schreef:
Niet doen, doorsparen voor deze: http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp?id=550 :cheesy:

Stond ook op Zandvoort. E heeft er mee gereden ; beviel goed, met slechts wat kleine aanmerkingen van hem(niet qua rijden).. Zondermeer een scherpe prijs lijkt me..

31 jul 2005 12:49
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
hele mooie auto

zijn turbo broeder stond op zandvoort naast hem

31 jul 2005 12:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Mede vanwege de lage dollar: misschien een container 356's en oude 911's (t/m '73) in de States kopen en hier droog opslaan.

Niet alleen een goede belegging in Porsche, maar (waarschijnlijk) ook in een lage Dollar... 2 vliegen in één klap.

Zonde wel, want eigenlijk horen porsches te rijden...

31 jul 2005 16:53
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hele goede suggestie, heb altijd begrepen dat auto's uit de States niet bepaald te preferen zijn vanwege het gebruik en het klimaat.

Ook schijnt de daar gebruikte lak een andere soort te zijn dan die wij gebruiken. Lokaal overspuiten is dan onmogelijk. Dit geldt overigens voor meerdere merken.

Maar toch de suggestie is goed.

Ik denk aan een bedrag van 250k euro. Hier moet toch iets moois van te kopen zijn.

Overigens denk ik dat de verzameling wel regelmatig moet rijden.

Zal me eens orienteren op de US, heb geen idee van de prijzen daar.

31 jul 2005 17:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ingo schreef:
Mede vanwege de lage dollar: misschien een container 356's en oude 911's (t/m '73) in de States kopen en hier droog opslaan.

Niet alleen een goede belegging in Porsche, maar (waarschijnlijk) ook in een lage Dollar... 2 vliegen in één klap.

zoek jij in de States nog maar even een container goede 356's en oude 911's... die niet dichtgeplamuurd zijn én die je hier ook nog verkocht krijgt. Meer dan 5% rendement zal je niet maken (als je de geinvesteerde tijd en reiskosten meerekent). Ik ben met je eens dat het leuker is dan online 1000 stukje Royal Shell aan te kopen, maar het rendement.... ik geloof er echt niet in!

Kosten voor geconditioneerde opslag, restaureren etc etc... ik wens je succes... :wink:

31 jul 2005 17:03
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ingo schreef:

Ik vrees dat je een jaar of 10, 20 te laat bent.
En als je die Amerikanen moet geloven zijn alle Porsches verkocht in California. :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 jul 2005 17:04
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
1000 stukken aandelen Shell, en dan.....rendement..?

Als je 50 jaar geduld hebt wellicht.

31 jul 2005 17:06
Profiel
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
horn schreef:
ingo schreef:

zoek jij in de States nog maar even een container goede 356's en oude 911's... die niet dichtgeplamuurd zijn én die je hier ook nog verkocht krijgt. Meer dan 5% rendement zal je niet maken (als je de geinvesteerde tijd en reiskosten meerekent). Ik ben met je eens dat het leuker is dan online 1000 stukje Royal Shell aan te kopen, maar het rendement.... ik geloof er echt niet in!

Kosten voor geconditioneerde opslag, restaureren etc etc... ik wens je succes... :wink:

O, maar was ik ook niet van plan hoor. Ben al tijden op zoek naar een oude 911 in Nederland die naar m'n zin is... Dat is al niet makkelijk.

Wat ik wel nog tegenkwam op internet: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4564584342

3 'Barnfinds'... Maar dat is waarschijnlijk ook te duur voor een hoop roest...

31 jul 2005 17:16
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ingo, ziet er inderdaad blits uit. Wil altijd eerst kijken voordat ik een bod doe, is toch lastig in de US.

Waarom lukt je zoektoch slecht, ben wel benieuwd wat je tegenkomt want ik zou ook graag een 911 E willen hebben van 69-72. Jij bent in ieder geval nog niet tegengekomen.

31 jul 2005 17:23
Profiel
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
xsork schreef:
Ingo, ziet er inderdaad blits uit. Wil altijd eerst kijken voordat ik een bod doe, is toch lastig in de US.

Waarom lukt je zoektoch slecht, ben wel benieuwd wat je tegenkomt want ik zou ook graag een 911 E willen hebben van 69-72. Jij bent in ieder geval nog niet tegengekomen.

Wel tegengekomen hoor, maar wacht nog op de 'perfecte'. Staan er nog een paar om m'n 'te bekijken' lijstje, dus misschien binnenkort. Tot nu toe 1 voor m'n neus verkocht en 1 die toch bij de keuring nogal door de mand viel...

En op één of andere manier staan er van tijd tot tijd wel 'leuke' Targa's te koop, maar ik wil een coupé. Bovendien; ik heb ook minder budget dan jij... ;-)

31 jul 2005 17:30
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:idea: Zou even contact opnemen met Jurgen of John4S :!: , want met brood als onderpand is het goed beleggen. :^:

31 jul 2005 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
xsork schreef:
1000 stukken aandelen Shell, en dan.....rendement..?

Als je 50 jaar geduld hebt wellicht.

Ik denk dat je veel beter in aandelen kunt gaan als je rendement wilt maken. Geduld moet je zeker ook hebben als je in auto's gaat beleggen (en een portie geluk), gezien het voorbeeld van Horn (Gullwing) moet je zelfs een zeer lange adem hebben.Moderne cultauto's als Ferrari F40 en Jaguar XJ 220 hebben in ieder geval vooralsnog geen positieve rendementen opgeleverd. Ik geloof helemaal niet in autobeleggingen.

31 jul 2005 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
Misschien kun je beleggen in onderdelen van oude porsches?
Iedereen met een oude P wil z'n geliefde bolide toch rijdend houden, dus als je overal ter wereld de onderdelen van oude P's opkoopt, kun je zelf je prijs bepalen. Porsche blijft niet tot in lengte van dagen onderdelen verkopen van die oude dingen, dus je merkt nu al dat sommige onderdelen niet meer te krijgen zijn.
Misschien kun je hier me beginnen: http://www.porsche356.nl/
Je moet aleen een beetje opslag ruimte hebben :lol:

01 aug 2005 12:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Tuurlijk lukt het wel, beleggen in Porsches. Had bv. 5 jaar geleden maar eens een deugdelijke 911T gekocht. Toen absoluut nog te vinden voor 10.000€. Vandaag tel je voor een goede (geen perfecte) 911T toch al snel zo'n 15-20.000€ neer. Rendement : +50%. Het probleem is vergelijkbaar met de immo-markt : op het moment dat je wil kopen lijkt alles duur en de top bereikt te hebben. Het is pas later dat je kan terugblikken op eventuele winsten.

Het is bovendien toch niet zo netjes om iemand met een vraag over de waardevastheid van Porsches op dit forum weg te jagen. :roll:

01 aug 2005 13:46
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Peet964 schreef:
Het is bovendien toch niet zo netjes om iemand met een vraag over de waardevastheid van Porsches op dit forum weg te jagen. :roll:

:roll:

01 aug 2005 15:01
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Peet964 schreef:
Tuurlijk lukt het wel, beleggen in Porsches. Had bv. 5 jaar geleden maar eens een deugdelijke 911T gekocht. Toen absoluut nog te vinden voor 10.000€. Vandaag tel je voor een goede (geen perfecte) 911T toch al snel zo'n 15-20.000€ neer. Rendement : +50%. Het probleem is vergelijkbaar met de immo-markt : op het moment dat je wil kopen lijkt alles duur en de top bereikt te hebben. Het is pas later dat je kan terugblikken op eventuele winsten.

€10.000 aan 4%/jaarbasis op 5jaar, dit is makkelijk haalbaar kom je uit op €12.166. Het is dan maar te hopen dat er tijdens die 5jaar stilstand (dit moet dan toch de bedoeling zijn, anders is het helemaal verloren moeite) niets is stuk gegaan en de nieuwe koper tevreden is met een ongekeurde wagen.

Nee, volgens mij is de tijd van een Porsche kopen als belegging echt over.
We hebben enkel het voordeel, dat als we een goed exemplaar kopen, we eigenlijk redelijk goedkoop rijden door de waardevastheid van onze wagens.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 aug 2005 15:27
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
We hebben enkel het voordeel, dat als we een goed exemplaar kopen, we eigenlijk redelijk goedkoop rijden door de waardevastheid van onze wagens.

Juistem :cheers:

01 aug 2005 15:36
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Begrijp het probleem niet.

Elke belegging in activa waarvan de vraag tzt het aanbod zal overstijgen is interessant. Porsches horen daar zeker bij.

Het feit dat de meesten van ons Porsches kennelijk vooral als ge/verbruiksartikel zien, helpt zometeen alleen maar om de schaarste aan de aanbodkant te vergroten.

Dus: geen kwaad idee, P's als belegging.

01 aug 2005 21:01
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Aan het tempo dat er nu Porsches geproduceerd worden, zullen we nog moeten oppassen of we gaan nog verwijderingstaks moeten betalen bij aankoop van een nieuwe P.

Maar ik hou niemand tegen om te beleggen in Porsches.

01 aug 2005 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht zeer waardevast
wellicht een tip: klassieke P voor onder de 5k Euro

Porsche, Bj. 1960, restauriert (sandgestrahlt, grundiert und lackiert)

http://www.agrarkulturerbe.de/images/porschetraktor.jpg

01 aug 2005 22:02
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: zeer waardevast
Jay911 schreef:
wellicht een tip: klassieke P voor onder de 5k Euro

Porsche, Bj. 1960, restauriert (sandgestrahlt, grundiert und lackiert)

http://www.agrarkulturerbe.de/images/porschetraktor.jpg

leuk voor ome piet

01 aug 2005 22:04
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende