Auteur |
Bericht |
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo, vandaag weer ff een middagje kunnen demonteren!! Doel van de dag was om de kabels die nog onder in de motorruimte zitten weg te halen zodat de boel lekker kaal kan. Hier nog de benzinepomp en de kabels Om de kabels (gaskabel/stang, kachelklepkabels, handremkabel en dergelijke) los te krijgen moest ik voor het eerst ook in de auto aan de gang!! Handrem en de versnellingspook losgemaakt zodat ik er goed bij kan en voor de gaskabel/stang was al een mooie opening. En dan is alles mooi leeg en heb je weer een hoopje onderdelen erbij!!! De auto fungeert inmiddels ook al als opslag De kabelboom is helaas niet gelukt en een kleine inspectie toonde ook aan dat er ook een paar draden gesmolten zijn. Wat ik hier dus mee aan moet weet ik nog niet precies.....logischer wijs gaat het wel vervangen of gerepareerd worden. Het losmaken van dit ding moet ik nog even uitvogelen. Wat ik ook niet voor elkaar heb gekregen is de remleiding....ik heb nog niet kunnen ontdekken waar deze helemaal naar toe loopt. Gaat die in één keer naar de remcilinder of kan deze nog ergens anders losgemaakt worden? Bedankt alvast voor de verlossende antwoorden!!!!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
29 dec 2013 21:35 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Vandaag even wezen googelen op zoek naar het antwoord hoe de remleidingen lopen en ik kwam dit tegen. Volgens mij is leiding nr 10 degene die uitkomt in de motorruimte? Dat betekent dat ik hem bij koppeling nr 9 kan losdraaien. Alleen weet ik niet waar ik deze kan vinden.. Zit die onder aan de buitenkant of zit dit binnen in de auto onder het dashbord ofzo??!?!!? Omdat ik de voorkant niet durf op te krikken omdat hij achter al op 2 assteunen staat kan ik dit niet checken! Wie o wie kan me hiermee helpen?? Thnx alvast!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
30 dec 2013 12:28 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
niemand?!?!?...
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
30 dec 2013 22:55 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Correct, nr. 10. Als je de bodemplaat vooronder verwijdert, wordt het helemaal duidelijk.
Daar zit o.a. de brandstofpomp en remcylinder met de div. aftakkingen.
|
31 dec 2013 7:35 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx Rick!! Maar het vooronder?!?!? Is dat in de kofferruimte of aan de onderkant voor bij het stuurhuis? Ik ken deze term alleen bij boten.... En zit daar ook nog een brandstofpomp??!?!? Ik heb er al één verwijderd achter in de motorruimte, heeft mijn auto dan 2 pompen?? In ieder geval weet ik nu wel dat het nr.10 is....dus dat helpt al gigantisch!!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
31 dec 2013 8:48 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Sorry, ben niet zo thuis in botenbegrippen, maar dan heet het toch "in het vooronder"? Bedoeld is de onderzijde voorkant, inderdaad waar het stuurhuis te vinden is. Het is toch een 72-er?
Laatst bijgewerkt door Rick op 31 dec 2013 9:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 dec 2013 9:21 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt!! Dan moet ik dus toch een manier vinden om de auto veilig van de grond te krijgen! Of ik ga eerst maar proberen om één wiel te verwijderen en er zo bij te komen. Wordt vervolgd.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
31 dec 2013 9:27 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Heb jij trouwens een rembekrachtiger in de kofferruimte? Dat plaatje lijkt eerder van een SC, maar jij hebt toch een 72-er? Maakt wel verschil wat betreft de leidingen.
|
31 dec 2013 9:33 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nee, ik heb geen rembekrachtiging! Heb het plaatje ook nu even extra goed bekeken en onderaan staat ook 911 sc inderdaad Helemaal over het hoofd gezien. Hopelijk verschilt het niet al te veel!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
31 dec 2013 9:56 |
|
|
Rick
Haaglanden
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Voor het loshalen van de leidingen aan de voorkant maakt het niet uit, dat wijst zich vanzelf, maar als je nieuwe leidingen besteld wel.
Zorg wel dat je de auto degelijk omhoog zet, en ga niet "eventjes" onder de voorkant kijken. Ongelukken zitten in een klein hoekje.
|
31 dec 2013 10:07 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik denk dat ik maar de auto op een paar pallets of iets dergelijks ga zetten....(of zijn er betere manieren, een brug oid. is geen optie) Die assteunen achter verschoven ook al een keer toen ik wat probeerde los te draaien, gelukkig stond ik in de motorruimte dus kon het ook niet fout gaan. Maar het was wel even een "reminder" dat je niet zo maar eronder kan gaan liggen!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
31 dec 2013 10:15 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
06 jan 2014 23:19 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Kijk eens aan, die zwager van jou heeft niet stil gezeten...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
07 jan 2014 10:40 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
zou je zwager nog ff een daggie uitnodigen
|
07 jan 2014 16:26 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Hij is hier op vakantie en blijft nog zeker tot het einde van de week.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
07 jan 2014 19:00 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
zou vragen of ie niet een paar dagen langer wil blijven,kun je over een week of zo rijden succes
|
07 jan 2014 21:17 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Het doel van vandaag was om de veerplaten van de torsiestaven af te krijgen om te zien hoe het achter de rubbers zou zijn. Eerst maar even plaatsmaken en de olieleidingen demonteren. Als eerste was de rechter aan de beurt....de rubbers zien er niet al te mooi uit dus ik hoopte dat veerplaat ook helemaal van de torsiestaaf af zou komen. Het begon moeizaam, maar wd40, een hamer, een grote schroevendraaier en een verfbrander zorgden ervoor dat het gelukt is. De linker ging veel makkelijker....alleen is hier de hele torsiestaaf los gekomen. Hierdoor wordt het volgens mij haast onmogelijk om de veerplaat eraf te halen maar de rubbers zien er echt nog heel goed uit dus dit blijft lekker zitten en ik ga er wel omheen werken. Als afsluiter zijn we nog maar even verder gegaan om de boel verder kaal te maken. En gelukkig ben ik geen rotte plekken tegen gekomen rond de buis van de torsiestaaf. Het moet nog wel wat beter kaal gemaakt worden.....maar het lijkt allemaal hard!! Al met al weer mooi opgeschoten!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
09 jan 2014 22:32 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
waarom zou een brug niet werken?? Kijk eens in mijn restauratie topic, zo een brug werkt met een beperkte hoogt prima. kost je eenmalig 1500 pegels maar ben je voor rest van je leven gesteld Je kan er ook een gebruikte via MP kopen voor een paar 100..
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
09 jan 2014 22:51 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Het past ook wel...dat is het probleem niet! Maar de financiën zijn een ander verhaal. Het geld voor een brug stop ik liever in onderdelen enzo. Zoals ik nu werk gaat ook wel alleen wat minder fijn.... Ik heb laatst je hele topic door gelezen...echt mooi!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
09 jan 2014 23:04 |
|
|
bully
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Gaat lekker.......
|
09 jan 2014 23:59 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ga je straks, alles wat kaal is, in de primer zetten?
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
10 jan 2014 10:06 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik weet nog niet precies hoe ik al het kale weer mooi maak. Zat idd wel aan een primer te denken, of iets van zinkspray. Ik heb eigenlijk geen idee wat het beste is, of waar het verschil zit. Eerst nog maar eens even verder gaan met borstelen!!!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
10 jan 2014 10:48 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
En niet te ver uit elkaar halen.... je moet dit jaar nog rijden....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
10 jan 2014 11:08 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ghehehehe..... Dat gaat wel lukken hoor!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
10 jan 2014 11:37 |
|
|
Djurre
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bekend blokkie! Leuk om te volgen! Waardige opvolger voor het blok qua Porsche!
_________________________________________ VOF de Loods!
www.facebook.nl/vofdeloods
|
24 jan 2014 10:35 |
|
|