Auteur |
Bericht |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: Kentekencard na schorsing, pijn of fijn?
Alles op cc formaat! Met name dat Middeleeuwse APK keuring formulier. Heel snel electronisch oid svp...
_________________________________________ Take the long way home....
|
11 jan 2014 13:04 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Vandaag de schorsing opgeheven. Wat mij verbaasde was het feit dat kentekens die voor 1-1-2014 zijn geschorst een kentekencard krijgen en degene die na 1-1-2014 hebben geschorst behouden gewoon het huidige papieren deel 1B.
Zijn ze er bij het rdw achtergekomen dat het anders teveel kost?
_________________________________________ De precisie 911
|
01 maart 2014 18:44 |
|
|
pa951
Gelderland
|
Nee is gewoon omdat ze een antiek systeem hebben... De nieuwe manier van schorsen geeft je bij schorsen een code en niks anders. Bij de manier tot 1 januari kreeg je een nieuw deel 1B waarop stond dat de auto geschorst is. Aangezien ze geen nieuw deel 1B meer kunnen afdrukken en voor 1 januari nog niet met die codes konden werken krijg je een kentekenkaart.
Om die reden had ik de mijne net voor januari even geschorst en in januari weer aangemeld. Lekker zo'n klein kaartje ipv die oude zooi.
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
01 maart 2014 22:41 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ja. Best raar, om de oude kentekenpapieren te mogen verscheuren..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
02 maart 2014 0:50 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Ik heb nu zelf een aantal van die kentekencards in bezit en het heeft voor en nadelen.
Ik voorzie vooral het probleem dat: - Mensen het "bonnetje" met een deel van de code kwijtraken/weggooien omdat dit tenslotte veel overeenkomsten vertoond met een doorsnee kassabon. - Mensen de brief met het resterende deel van de code kwijtraken/weggooien omdat deze veel overeenkomsten vertoond met een standaard doorsnee begeleidende brief zoals zovelen die je krijgt bij ieder pasje of frutseltje.
In beide gevallen moet je alles weer opnieuw aanvragen = extra cash voor de RDW Wel moet ik zeggen dat pasjes erg snel binnenkomen (1x gelijk de dag na het tenaamstellen en 1x 2 dagen er na) terwijl dit voorheen even op zich liet wachten als je nieuwe kentekenpapieren aanvroeg bij de RDW.
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
02 maart 2014 1:23 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Ik vind die card wel een nadeel omdat hij dikker is in je portefeuille en je toch weer een apart mapje voor de groene kaart bij je moet hebben.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
02 maart 2014 8:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Volgens mij hoef je de groene kaart (zelfs in het buitenland) niet meer bij je te hebben.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 maart 2014 10:39 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Ik vraag mij het nu van de documenten (kenteken, groene kaart, APK e.d) zo wie zo wel eens af. Wanneer je wordt aangehouden hebben de heren alles nml. Al nagetrokken. Bij routine controles hoef je eigenlijk alleen nog maar te blazen en enkel degenen bij wie iets niet klopt volgens het datasysteem wordt er tussenuit gepakt. Enkel nog een id chip bij iedereen in laten brengen en weg met alle documenten. Wat vinden jullie?
_________________________________________ De precisie 911
|
02 maart 2014 10:54 |
|
|
912
|
Ja, Kennis eergisteren een auto gekocht, gisteren de kaart in de bus...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
02 maart 2014 11:23 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
De overheid overweegt het waarschijnlijk wel. Op dat vlak hebben ze weinig geleerd.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 maart 2014 11:31 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Nee, dat is op zijn vroegst de volgende werkdag.
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
02 maart 2014 14:14 |
|
|
AvM
Noord-Limburg
|
Dus.... Ik kreeg vandaag twee brieven van de RDW. Eentje met mijn kentekencard, en eentje met... Nog een kentekencard... Maandag maar eens in de telefoon klimmen, kan niet goed zijn.
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
29 maart 2014 19:15 |
|
|
Aircooler
|
Tjonge, iemand nog iets zinnigs te melden?
|
29 maart 2014 19:37 |
|
|