Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 22:09

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Op zoek naar een Porsche 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Op zoek naar een Porsche 911
Je bent zoekende voor een leuke auto, dus neem de tijd voor datgene waar jij helemaal achter staat...het niet een kwestie van moeten hoor....

Een puntjes ed....in de aanschafprijs/onderhandeling meenemen, zoniet: laten staan en verder zoeken.

Komt vanzelf eentje langs....

Ps. ik heb er 2 jaar over gedaan voor eentje die me aanstond...wat een bagger kom je tegen, om moedeloos van te worden. Bijna de hoop opgegeven maar toen bingo.

11 jan 2014 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
ja ben ik het meer eens - voor 35K verwacht je wel een beetje een speciaal exemplaar - en dat is deze met bijna 200K op de teller niet. Bij CarCare Soest (Paul Veens) stond heel lang een veel mooiere - met als ik met het goed herinner 135K op de teller en geheel smetteloos. Moest ook 35K opbrengen. Ik denk tocht wel dat een niet-handgeschakelde wel zo'n 5-7K onder een vergelijkbare schakel 993 zit. Ze staan i.h.a. ook heel lang te koop.
Aennemende dat je over dagelijks vervoer beschikt, neem geen overhaaste beslissing - ik heb ruim 2 jaar gezocht voordat ik mij 3.2 Carrera met nog geen 45K op de teller vond.....

11 jan 2014 17:58
Profiel
911 3.2 Carrera
Zeg ik...voor goede 3.2's moet je 2 of meer jaren voor uittrekken..... :mrgreen:

Of je hebt geld zat en je gaat naar de bekende aanbieders en ter plekke lapt........

11 jan 2014 18:04
Profiel
PorscheForum Junkie
964
Bedoel je dat een Tiptronic goedkoper is als een handbak?
Vraag 't me af, is geen trend die ik signaleer i.i.g. en voor beide is gewoon een markt.

Denk wel dat de GAM nog wat marge heeft maar in jouw budget moet je ook met minder meters kunnen vinden denk ik ;)

Succes met de zoektocht en indd rustig verder kijken.

Gr. Paul

11 jan 2014 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
ppppffffff 2 jaar??? zo veel geduld heb ik niet. Maar wel mee eens, ik zoek net zo lang tot ik een heb gevonden waar ik tevreden over ben. Ben overigens ook nog met 2 andere bezig, dus ben er nog druk mee. Dagelijks vervoer is zeker geen probleem, dus heb geen haast.

Die van vandaag is de enige VarioRam die aangeboden wordt en is auto uit 1997 dus dat vond ik wel aantrekkelijk. GAM geeft overigens aan weinig ruimte te hebben in de prijs. Nog een puntje is dat ik bij hun weinig zicht op historie kan krijgen, geen info over vervangen onderdelen en wanneer. Uiteraard wel gewoon boekje aanwezig, maar slechts 1 factuur van mei 2013.

Zijn overigens niet zulke enorme verschillen tussen handgeschakelde en automaat, wellicht dat automaat ook nog wel een proefritje waard is.

Maar los van de aankoop... wat een genot om weer even in de 993 gereden te hebben, het geluid, de wegligging en de power.... :ba: :drive: :ba:

11 jan 2014 18:19
Profiel
911 3.2 Carrera
Variacam....'paar' pk meer doet hem niet, dingen zijn al snel zat.

En tiptronic....niet mijn keus.....sportauto voor mij is : handen laten wapperen....niet zo'n jaar kruik bak, PDK is een andere verhaal... :mrgreen:

En geduld..... Aub wel hebben....teveel bagger te koop......anders loopt je portemonnee op leeg met een verkeerde keuze

11 jan 2014 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
Mee eens Dial, er is geen twijfel in mijn hoofd dat ik een handgeschakelde wil hebben, maar ben toch wel nieuwsgierig naar het verschil.

Dit is overigens wel een aardig filmpje http://www.youtube.com/watch?v=hgNLgvX-jDc

11 jan 2014 18:33
Profiel
911 3.2 Carrera
Daar zijn proefritten voor......succes..... :thumleft:

11 jan 2014 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Voor dat geld kun je ook een 997 kopen.....voor dagelijks gebruik zou ik het wel weten, doet m.i. ook niets af van het 'Porsche' gevoel

11 jan 2014 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
Lijkt mij niet echt het geval Jip. Voor 35k koop je geen 997 en daarnaast als ik er nu een koop is hij over een paar jaar 10.000 tot 15.000 euro in waarde verminderd. Dat is bij een 993 niet het geval, mits je er normaal mee omgaat.

En dat dan nog los van het gevoel en de emotie bij de luchtgekoelde versies.

12 jan 2014 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Met € 35K houdt je ruim geld over als je een 997 aanschaft. :thumleft: zelfs met een 997 S.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

Of misschien toch meer voor het koopjes topic.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

12 jan 2014 20:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964
997's komen al aardig onderin de 30 te koop indd ja.

13 jan 2014 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
997 niet te vergelijken met 993 of 3.2 Carrera - laatsten zijn klassiekers waarin je bij het rijden goed op moet letten wat je aan het doen bent - en zelfs een beetje moet werken.......maar heel veel fun kan hebben! een 997 rijdt gaaf zeer zeker - maar dat doet een bimmer 540i ook - maar wel op een andere manier dan een 993 en zeker anders dan een 3.2!

14 jan 2014 16:53
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Een 997 ligt een stuk dichter bij een 993 en een 3.2 dan dat hier altijd maar beweerd wordt. En zeker niet vergelijkbaar met een BMW. Een 997 rijdt als een, ja hoe zal ik het zeggen, een 911! :drive: :drive: :drive:

14 jan 2014 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
:ba: :ba: :ba:

Onder voorbehoud van aankoopkeuring heb ik hem gevonden. Een prachtige 993, wel wat kilometertjes op de teller (230k) maar ik neem aan dat hij nog wel een paar jaartjes meegaat. Los van de kilometers is de auto werkelijk geweldig onderhouden. :res:

Iemand van dit forum weet nu welke het is. :-) Als hij het bekend wil maken dan doet hij dat wel, hij kan de nazorg na het afscheid wel gebruiken.

26 jan 2014 12:52
Profiel
964 c2
Den Haag
Gefeliciteerd!
Geen geld, voor een RS.. :wink:

26 jan 2014 15:04
Profiel
Moderator
PF #57
voor AKK even langs Robert Visser en je weet meer. Ik zou zeggen AKK doen en afhankelijk daarvan je bod bepalen.

26 jan 2014 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
(einde van een jongensdroom) 993 C2 1994 zwart/zwart
Nou, ik zal eens uit de kast komen: MKone (Michiel) heeft vandaag na een positieve aankoopkeuring bij Porsche Centrum Eindhoven mijn jongensdroom overgenomen :cry: .
Na ruim 6 jaar, 17000 km en E 14000,00 aan rekeningen verder dus toch uiteindelijk afstand gedaan van mijn grote passie: een Porsche 993 carrera coupe in de kleurstelling zwartmetallic exterieur / zwart interieur.
Kilometers waren ongelofelijk plezierig en iedere keer bij accelereren weer een grote grijns op mijn gezicht.

Reden van verkoop waren de beperkte stallingsruimte waardoor de fietsen iedere keer door de kamer moesten (geen achterom) en de beperkte kilometers die ik per jaar maakte: 2800 per jaar.

Vorig jaar besloten dat ie alleen voor een goede prijs weg zou mogen gaan, mede omdat hij niet weg hoefde.
Toen ik las dat Michiel op zoek was naar een 993 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en hem benaderd.

3 weken geleden kwam Michiel proefrijden en was volgens mij meteen verkocht. :lol: Door de kleur en het geluid.
Vandaag dus alles af kunnen ronden.

Ik moest toch errug slikken toen Michiel ermee wegreed.
De reden waarom ik dit niet gemeld heb op dit forum zijn de vaak negatieve reacties over oa. prijs en topicvervuiling.

Het einde van mijn Porsche-tijdperk wil echter niet zeggen dat ik niet meer op het forum zal komen.
Ben nml. een beetje verslaafd, aangezien ik de afgelopen 8 jaar (inlezen voor aankoop) dagelijks op het forum zit. Dit toch soms wanhoop van mijn vrouw :mrgreen: .

@Michiel; Ik weet zeker dat je net zoveel plezier aan de Porsche beleefd als ik, ook al is het soms een dure hobby.
Veel prettige kilometers gewenst met Esther en je zoontje.
Bedankt voor de leuke conversaties en wellicht zie ik je nog eens op een meeting.

PS. mijn vrouw heeft de garage al meteen opgevuld met een paar fietsen.

05 feb 2014 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
zelfstandig
Weesp
En hier dan de meer dan blije nieuwe bezitter van een prachtige zwarte 993.

En ja idd bij eerste aanblik verliefd op deze auto. Deze Porsche was overduidelijk uitstekend verzorgd, stond te glimmen op de oprit en het interieur ziet er super netjes uit. In het eerste gesprek spatte de liefde van Michel voor deze auto er vanaf, met enige paniek in zijn ogen stemde hij in met een proefrit.

Vandaag dan de AKK bij Porsche centrum Eindhoven. Er kwamen wel wat dingetjes uit, maar niets extreems en niets abnormaals voor een auto van 20 jaar oud met 224k op de teller. In de basis gewoon echt een hele goede auto, ook de motorwaarde zagen er prima uit. Nog wat aangepast in de prijs en en Frane heeft ruimte voor de fietsen.

Klein zorgpuntje overigens is nog wel dat een in de 3de en 5de versnelling een geluid uit de versnellingsbak komt. PCE kon niet precies aangeven wat het was, vermoedelijk een lager, maar meer durfde ze niet te zeggen. Dus als iemand dit herkent of weet wat de risico's zijn, dan hoor ik het graag.

Het is dat ik vanavond wat moest eten, anders was ik vermoedelijk nu nog rondjes aan het rijden.

Dus na een zoektocht van slechts enkele weken had ik hem al te pakken.

@michel dank je wel voor alles, ik zal goed voor het karretje zorgen. Ik stuur je af en toe wel wat foto's (van de KLPD :-))

Laatst bijgewerkt door MKOne op 08 feb 2014 1:57, in totaal 1 keer bewerkt.

06 feb 2014 9:40
Profiel
Neppert
Neppert
Nou MKone!
Ik zag het al in een ander topic dat je geslaagd bent!
Gefeliciteerd!!!

@ freebee: gecondoleerd met je verlies!!

06 feb 2014 9:43
Profiel
911 3.2 Carrera
Hartstikke mooi, wat schreef ik nou...komt vanzelf eentje langs..... :cheers:

Beetje lawaai uit de bak....geen zorgen...probeer anders eens nieuwe bakolie....nee, niet van het braadolie.

Heel veel rijplezier ermee... :thumleft:

06 feb 2014 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoe twee jaar een paar weken kunnen worden ...
Proficiat met je nieuwe aanwinst :thumleft:
Leuk verhaal overigens.

06 feb 2014 20:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2