Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 5:57

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Beleggen in een porsche ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 T 2.2 targa 1971 964 c2 1990 //////// 911 S 2.2 targa 1971
baarle Nassau Hertog nl/be
Bericht Beleggen in een porsche ?
Wat is op het moment een goede belegging ? auto's fonsen aandelen enz.
Wat hier nogal eens langs komt is dat porsche van bepaalde types een goed investering zouden zijn,
of is dit een bubbel die gaat klappen.
zelf heb hier en daar wat uitstaan maar moet zeggen dat het een grillige markt op het moment is.
het een rendeerd zeer goed maar heb ook het een en ander zien verdampen van mijn investeringen waar ik in de 90 jaren een goed rendement van had.
dus komt er een porsche bubbel die gaat klappen, of worden we met zijn alle steeds rijker :D

13 jan 2014 10:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Beleggen in een porsche ?
In theorie lijkt dat allemaal wel heel mooi. Maar ik denk in de realiteit dat je vaak problemen zal hebben met de juiste persoon te vinden die zo gek is om het bedrag te willen betalen.

13 jan 2014 10:29
Profiel
Een goede Porsche van minimaal 20 jaar kan denk ik de waarde behouden die je ervoor betaald hebt alleen jaarlijks zal er een x bedrag nodig zijn om de wagen in top-conditie te houden. Door het bedrag x voor onderhoud zal het denk ik geen rendable investering blijken.

13 jan 2014 10:34
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
MKClassic ( www.mk-classic.nl) garandeert 10% rendement in 2 jaar op een Porsche die bij hun wordt aangeschaft.

13 jan 2014 11:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
obv aanschafprijs nu en aanschafprijs over 2 jaar. Als je er ook daadwerkelijk mee gaat rijden ben je ondertussen in die twee jaar ook geld kwijt (en soms veel geld als je een perfectionist bent of een tegenvaller hebt). Ik geloof dat beleggen in auto's in de regel niet een lekker doel is. Of je moet ze netjes een aantal jaren weg zetten en dan ook nog voor het goede model/merk gekozen hebben. Er zijn vele verhalen van mensen die een zeer goed rendement maken, maar als je deze vraag 5 jaar gelden stelde weet ik niet of de mensen met bijv een goede 964 C2 coupe daar toen zo van overtuigd waren. Blijft koffiedik kijken. Maar ja, dat geldt ook voor stenen of aandelen.

13 jan 2014 12:11
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Je kunt ze beter aanschaffen om lekker in te :drive:
Als dan na een jaar of wat blijkt dat ze in waarde zijn gestegen is dat meegenomen maar ik zou nu niet durven zeggen welk model Porsche je nu moet kopen om in de toekomst veel winst te maken.

13 jan 2014 12:35
Profiel
PF #911
België
+1 Ewout
En zeker niet onder een budget van bijvoorbeeld 25.000 euro. Van bijvoorbeeld een 2.7 RS, 964 RS enzovoort weet eenieder inmiddels ook wel dat het plafond nog zeker niet bereikt is. Beleggen doe ik op de beurs of met mijn boterham :D
Ex: Elise S1 111S

Laatst bijgewerkt door Godspeed op 13 jan 2014 12:39, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2014 12:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
een leuk linkje om eens te kijke wat je porsche heeft gedaan in waarde vermeerdering
https://www.hagerty.com/valuationtools/ ... icleSearch
als ik bv mijn 911 E targa van 69 invul zie je een mooi verloop in 10 jaar.
weleenswaar is het aan het afvlakken maar toch.
ik denk dat het verdampen van meerwaarde op gaat in onderhoud mee zal vallen . tenzij de bubbel barst
Afbeelding

13 jan 2014 12:38
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Nam wat oude autobladen door van de jaren 60, vele 356 Porsche's van 5.000 - 6.000 en 7.000 en ja als je alles weet kan je met een dub................................................................................. :oops:
Maar toen kochten mijn ouders een huis voor 17.000 :wink:
Deed zelf in 1973 een bod op een huis bij mij in de straat van 32.000, hoe kan je dat nu doen zei mijn pa :!: :!: :!: :!: :evil:

13 jan 2014 12:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Als je dit soort vragen moet stellen dan zou ik,mijn geld lekker op de bank laten staan.

13 jan 2014 13:00
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Van die rente wordt ik momenteel ook niet vrolijk...... :wink:

13 jan 2014 13:04
Profiel
PF #911
België
Wel als je gaat lenen voor een 2.7 RS... :wink:
Ex: Elise S1 111S

13 jan 2014 13:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
Als je dit soort vragen moet stellen dan zou ik,mijn geld lekker op de bank laten staan.

is geen vraag ,ik gooi een balletje op om wat meningen te horen betreffende toekomstig verloop van de waarde van de porsche

13 jan 2014 13:54
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Je kunt er vanuit gaan dat iedere 911 op den duur waardevast(er) wordt. Uiteraard de een wat meer dan de ander, maar als ze eenmaal de 20 jaar gepasseerd zijn, stabiliseren de prijzen zich om uiteindelijk weer toe te nemen. Dat is iig altijd nog zo geweest. Maar zoals altijd zijn in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst... :wink:

13 jan 2014 13:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ik vraag me eigenlijk af of over 10 jaar nog op dezelfde manier zal gekeken worden naar oldtimers als we nu doen.
Want het wordt steeds duurder (ik spreek nu wel voor BE, maar zal in NL ook niet veel verschillen zeker?) om een oude wagen op de baan te zetten. Of zelfs maar op fossiele brandstoffen te rijden. Wie weet is er over 10j een algemeen verbod van fossiele brandstoffen in wagens.

Zo'n dingen moet je ook meenemen in je gedachtengang als je nu nog wilt beleggen in een oldtimer. Straks zijn het echt dingen die je in je woonkamer zal mogen laten staan, omdat ze gewoonweg onbetaalbaar zijn geworden om op de baan te krijgen.

Dat heeft ook z'n invloed op de prijzen. In België is de E39 M5 spotgoedkoop omdat je gewoon fortuinen betaalt voor hem op de baan te houden, aan onderhoud en aan taksen. (Dat is nu wel nog geen oldtimer, maar qua prijsevolutie is het wel vergelijkbaar denk ik)

13 jan 2014 14:09
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
goeie sc kopen. lekker rijden. niet in de winter.

13 jan 2014 14:15
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Ben ook wat somber over de toekomst en kan daar wel in meegaan :oops:
Je ziet het met de steden die ze afsluiten voor (vracht) verkeer en bij onze oosterburen :idea:
Die wetgeving blijft doorzeuren en wordt alleen maar erger :cry:
Zomaar kwam een wetje erdoor en mochten niet meer met de Volvo FH12 en Ginaf Amsterdam in :evil:
Ze haalde net niet die Euronorm, de nieuwere type's mochten er wel in, maar de Terberg (ook Volvo) was niet schoner maar de fabriek kreeg dispensatie daar deze te klein was en de kosten niet kon trekken :!:

13 jan 2014 14:32
Profiel
Boterham beleg je.....

Interessant is dat de AEX zich aan het herstellen is (400+), dit betekent concreet dat het vertrouwen in beleggen terug aan het keren is.....dus dat goud, blik op wielen, etc mogelijk minder interessant gaat worden, dus waarde vermindering.
Verder is het investeren in auto's afhankelijk van de kilometers die je vervolgens met de auto gaat maken.

Voorbeeld. Mijn broer heeft een BMW Z8 gekocht 4jaar geleden. Nauwelijks mee gereden, waardestijging 10%. Stel dat hij 40K km op de teller erbij had gezet zou de waarde met 10% zijn verminderd.....

13 jan 2014 14:34
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Ze sluiten misschien in Duitsland grote steden af voor de oudere vrachtwagens, maar auto s die 30jaar of ouder zijn kunnen een H kenteken aanvragen en dan heb je met die umweltplakkette niets te maken en mag je gewoon overal rijden!

groeten wilco

13 jan 2014 15:11
Profiel
993 4S
Destijds de 993 gekocht omdat mn spaargeld toch nix opbracht (-brengt).
Geen seconde spijt van gehad.
Denk dat de waardestijging ongeveer gelijke tred houdt met de onderhoudskosten, zolang de km-stand relatief laag is.

Denk dat de lufties in waarde blijven stijgen, worden toch door de meeste liefhebbers als de "echte Porsches" gezien.
Bovendien is het aanbod relatief laag.

Op de lange termijn (20+ jaar) vraag ik me af wat er met de zgn oldtimers gebeurt. De jeugd boeit het niet, kan alleen maar waardedaling betekenen.

13 jan 2014 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
Er is gewoon geld te veel en het is zelfs niet eens meer papier.

Ik word zenuwachtig als ik naar mijn spaarcentjes kijk. Het stuk langlopende slechte EU staatsleningen uit Zuiderse landen heb ik zowat afgeschreven. Maw daar verwacht ik me binnen 20 jaar niet hetzelfde van te kunnen kopen als wat ik nu wel kan, zelfs aan de huidige lage koers van 40-50%. Eerst even wat in vastgoed investeren en dan zien we wat er nog overblijft aan middelen.

Mijn Krugerrands zijn een soort langetermijn brandverzekering en lang geleden gekocht op de bodem, toen de bank me nog gek verklaarde. Eens het naar omhoog aan het gaan was en meer dan verdubbeld heb ik een stukje verkocht. Dus lang voor de piek verleden jaar, je kan nooit op de top verkopen en ook op de bodem aankopen, dan zijn er te weinig tegenpartijen. Een goede zeldzame oldtimer heeft wel iets van goud, maar dan extremer. Het brengt niets op, is op een gegeven tijdstip uit de mode of komt juist "en vogue", kost alleen maar. Het is wijs voor jezelf een klein %(1-5) te bepalen, waarvan je je roerend bezit wil aanhouden in goud. Dus goud of dergelijke bescherming tegen muntontwaarding min of meer automatisch aankopen en verkopen naargelang de fluctuerende waarde van de rest van je bezit. Zeker niet speculeren en er niet voor niet lenen, maar het aanhouden voor noodgevallen. Als je veel te beleggen hebt, kan daar een oldtimer in passen. Of kunst. Weet wel dat daar modes heersen, dat prijzen kunnen halveren of gevierendeeld worden, maar ook dat de prijs van topstukken nooit zover daalt als de bulk. En anders heb je er toch meer plezier van dan je goudstukjes die niet eens uit het plastiekje mogen. En meer kans op winst dan met de lotto spelen, dat zijn vrijwillige belastingen en statistisch bekeken een zeer slechte belegging.

Gewoon volle bierkratten zijn ook geen slechte belegging, je krijgt er minstens 1/4 van terug, zelfs als ze leeg zijn. :res:

13 jan 2014 15:51
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
He wat interessant ik zie de 928 in waarde stijgen :cheers:

13 jan 2014 16:00
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
goud is speculatief. een oldtimer is fun. wijn kan je altijd nog opdrinken. en verder is het allemaal een grote gok.

13 jan 2014 16:07
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Alle auto's kosten geld, dan wel in afschrijving, onderhoud of stalling, moet je wel iets heel speciaals hebben wil het in waarde stijgen......

Alles loopt risiko, tegenwoordig zelfs geld op de bank, dus het devies bnlijft hetzelfde.... spreiden zowel in portfolio als in risiko, en wat vlug komt, kan ook vlug gaan... korte termijn is altijd speculatief, en aandelen vaak emotioneel.....ipv rationeel.... maar op de langere termijn zijn er zekere mooie rendementen te behalen..

13 jan 2014 16:21
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Cazzo Super Veloce schreef:
Denk dat de lufties in waarde blijven stijgen, worden toch door de meeste liefhebbers als de "echte Porsches" gezien.

De jeugd boeit het niet, kan alleen maar waardedaling betekenen.

Er zit een generatie aan te komen die in zijn jeugd droomde van de waterkoker 911. Die gaan ze later dan ook kopen. Net zoals de generatie die opgegroeid is met de 964, de 3.2 etc.

En dat de jeugd het niet boeit; ik ken genoeg jonge gasten die zowel nieuwe als oude (sport)auto's mooi vinden.

Wat natuurlijk wel een ding is: de senioren van nu hebben veel geld. Hoge pensioenen, dikke waardestijging van hun huis, etc. Je kunt je afvragen wat er gebeurt als de tijd komt dat zij hun hobby autos gaan verkopen. Geldt trouwens ook voor al die tweede huisjes in Frankrijk. De generatie daarachter heeft lang niet zo veel geld meer...

13 jan 2014 16:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende