Auteur |
Bericht |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Zowwwww, nadat hij gerepareerd is mag hem op de autobahn wel schoonbranden....al dat olie in je cilinders, cat. enz....brrrr
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
11 jan 2014 11:22 |
|
|
Pacoloco
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Ik had haar toch eerst even naar buiten geduwd voor het starten Gelukkig valt het mee! Kan me voorstellen dat het wel even schrikken was.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
11 jan 2014 20:16 |
|
|
Bas Rutten
997 4s schiefergrau omgeving Eindhoven
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Leeft je vrouw nog?
_________________________________________ Life is short.... live it!
|
11 jan 2014 20:43 |
|
|
patrickb
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
"Gewoon lekker starten" > Puuuuff ff "Kan ik al?." > Puuuuuuuuuuf
|
14 jan 2014 22:59 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Nog even gevraagd hoe dat zit tov de katalysators. Meer dan gebruikelijk olie verbranden is niet bevorderlijk. Dus ik rij er niet mee tot hij gerepareerd is, as vrijdag of maandag.
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
15 jan 2014 0:08 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Ach jongens op een bepaalde "leeftijd" schrik je niet meer zo snel Zo zal het met Richard ook wel gegaan zijn
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 jan 2014 1:26 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Dat lijkt mij een goed idee om niet meer met de auto te rijden tot na de reparatie. Tijdens de revisie van mijn motorblok bleek dat de krukas t.h.v. cilinder 5 een aantal graden was verdraaid t.o.v. de overige gedeelten van de krukas. Volgens Michel van Resto was dit hoogst waarschijnlijk ontstaan doordat in het verleden de AOS niet goed functioneerde waardoor dus, zoals al hier werd beschreven, olie via het inlaattraject in de cilinder(s) werd gezogen. Waarschijnlijk is toen bij een koude start, door het extra volume in de cilinder (aan olie), de krukas verdraait. Ik kon inderdaad in de facturen terugvinden dat de AOS reeds was vervangen. Tijdens de revisie is dus bij mij de krukas vervangen...
|
15 jan 2014 10:53 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Nieuwe avatar met kenteken zou ik plaatsen.
|
15 jan 2014 11:39 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Alleen t.h.v. cilinder 5? Als de krukas verdraaid was dan is het toch bij alle cilinders? Of was de krukas dan getordeerd?
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
15 jan 2014 15:50 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Volgens Michel was deze een beetje 'gewokkeld'. Uiteraard in lichte mate (paar graden verdraaiing). Kan in principe wel, wanneer lokaal te grote krachten vrijkomen op de krukas, waarbij de overige gedeelten van de krukas nog in positie worden gehouden.
|
15 jan 2014 15:52 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Zo, zo.. Niet zo mooi!! Dan zullen de krukaslagers en drijfstang ook wel flink wat krachten te verwerken hebben gekregen
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
15 jan 2014 17:01 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Wil dit topic niet te veel vervuilen, maar volgens mij zijn we nu toch in afwachting van de verdere diagnose / reparatie van de TS...
Deze zullen in principe aardig wat krachten te verwerken hebben gekregen. Derhalve zijn de krukaslagers, drijfstangen en zuigers (3) ook vervangen. Tevens nog een flink aantal onderdelen die ik in mijn topic heb vermeld. Aardig grondige aanpak dus.
Volgens Michel zijn de krukassen (althans die van Porsche) eigenlijk helemaal niet zo sterk en/of resistant voor te grote krachtoverbrengingen. M.a.w. ze kunnen relatief snel beschadigd raken.
|
15 jan 2014 17:29 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Het moge duidelijk zijn dat dit niet meer over mijn "PUF" gaat
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
15 jan 2014 18:00 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Even goed naar laten kijken bij Geeris. Veel 996 en 997's hebben er last van als ze met koude motor te hoog belast zijn geweest. Rijdt hier in de wijk ook zo'n rookorgel van een 997. Die gaat zelfs met dit weer vol gas er vandoor de provinciale weg op 's morgens vroeg.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 jan 2014 1:02 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
@Maurice. Hij is al enige tijd geleden bij Geeris gerepareerd Ik zag dat je je achterstand in de berichten even bijgewerkt hebt.
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
31 jan 2014 1:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: En toen.......deed hij "PUF"!
Ok dat is goed nieuws dan. Bij Geeris is ie in goede handen. Ja kom niet zo heel vaak meer (lees wel regelmatig hoor) maar het zijn nogal drukke tijden met werk en met 911Events.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 jan 2014 14:57 |
|
|