Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:41

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Begint goed! :-( 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht Begint goed! :-(
Zondag 05-01-2014 mooi weer, dus ik dacht: de 997 staat al meer dan een maand stil, mooie gelegenheid om een stukje te gaan rijden.
Ze startte iets minder enthousiast, maar wel in één keer. Na zo'n 10 minuten rustig rijden, kwam de koelvloeistofmeter nog steeds niet uit de hoek en plotseling...piep piep piep.
Rood lampje in de temperatuurmeter knippert. De meter staat echter helemaal in de linkerhoek op koud.
Voor de zekerheid koelvloeistof gecheckt en was op peil. Rustig terug gereden naar de loods, toen kwam de olietemperatuur pas een beetje van z'n plek (na zo'n 15 minuten), maar dat is normaal met deze temperatuur. (was 08 graden).
Ik denk (hoop) temperatuur sensor of stekkertje.

Zo begint 2014 weer wat twijfelachtig. :scratch:

Léon.

05 jan 2014 15:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Begint goed! :-(
Niet wat je wil horen maar: die dingen moeten rijden........... niet een maand stilstaan.....

Zelfde in de klassiekerwereld. In het voorjaar loopt iedereen te klagen dat er wat is.

05 jan 2014 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Dat is niet zo'n lekker begin! Het lijkt idd wel op de sensor, omdat er verder niet veel wijst op andere problemen. Wel komt de motor traag op temperatuur. Die van mij staat na een kwartier al wel een tijdje op de bekende 80 graden.

Oliedruk e.d. wel goed? Misschien nog een keer starten en kijken of het een en ander zich reset?

05 jan 2014 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Is altijd schrikken...

Kan heel goed de koelvloeistofsensor zijn. Die van mij bleek ook de geest te hebben gegeven na de revisie, met soortgelijke verschijnselen.

05 jan 2014 17:25
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Thermostaat die niet open gaat....

06 jan 2014 13:23
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
blijft spannend, die waterkokers. livin' on the edge.

06 jan 2014 13:46
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Muahahaha... die Wolf...
:popcorn:

06 jan 2014 14:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Afbeelding

06 jan 2014 14:55
Profiel
M140i
Terug naar Engeland om het te laten oplossen onder garantie :drive:

06 jan 2014 23:27
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Al nieuws Leon??

07 jan 2014 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Nog geen tijd gehad. Morgen maar weer 's starten en kijken wat er na een kwartiertje rijden gebeurd.
Anders maandag naar (Porsche) Motorsport Haaglanden transporteren.
Anyway.... dank voor jullie bevindingen ook. :thumleft:
Léon.
@Erwin..... ik heb het voorgelegd aan ze. Als ik een factuur overdraag betalen ze me. :D

09 jan 2014 21:33
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Mijn 964 staat elke winterperiode vaak minimaal 5 maanden stil (met wel af en toe starten) .. nooit problemen met de eerste voorjaarsritten gehad :thumleft:

11 jan 2014 0:54
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Nog een WLS... :ba:

Ben benieuwd wat het is....laat ff weten.... :scratch:

11 jan 2014 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Nou, daar benne we weer.
Had vandaag de Porsche buiten gezet bij de loods en de wegenwacht gebeld. Het plan was om de auto per autoambulance van de wegenwacht naar Haaglanden Motorsport te laten brengen.
Toen de ww'er kwam heb ik één en ander uitgelegd. Nadat hij zich ervan had vergewist dat er nergens wat lekte en zo (de motor komt NIET op temperatuur. De klacht was niet dat ie te heet werd, maar goed) sloot hij z'n diagnose kastje aan en daaruit kwam naar voren dat er een storing P2181 en P3081 werden geconstateerd.
Daarna resette hij de computer, ik startte de auto en het probleem is weg. De koelvloeistof temperatuur ging netjes naar de 80 graden. Eind januari moet de 997 voor z'n APK en dan wordt dit ook meteen meegenomen. Er zit/zat iets fout met de sensor van de koelvloeistof temperatuur en hij had het ook nog over de luchtmassameter.
Na 28 januari weet ik meer. Maar ik ben blij dat ie niet per aanhanger hoeft te worden afgevoerd. Ik rijd er liever zelf naar toe.
Zag dat de mannen van (voorheen Porsche Haaglanden) Haaglanden Motorsport een mooi nieuw pand hadden betrokken, ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Nou mensen, u hoort begin februari de afloop en daarna hoop ik u allen te mogen zien tijdens een paar fraaie tochten of meetings!!! :drive: :thumleft:

Léon.

13 jan 2014 22:47
Profiel Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
De luchtmassa meter is zo af en toe versleten. Stom onderdeel, maar kost nog wel behoorlijk wat geld, ik meen 500-600 euri. Maar goed alles beter dan serieuze motorproblemen.

het feit dat het gerecet kan worden, betekent vaak dat het niet ernstig is. Mogelijk stond de motor gedurende je eerste rit op de noodloop, maar dat moet je dan gemerkt hebben aan de mindere prestatie.

Succes eind januari ; and keep us posted!

14 jan 2014 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Ff in de gaten houden, moet natuurlijk wel op bedrijfstemperatuur komen en niet elke keer meer worden gekoeld dan nodig (immers 3e radiator werkt ook mee, die moet natuurlijk wel op momenten af- en aanschakelen dat het nodig is).
Maar goed, zie je snel genoeg aan de temperatuurmeter voor de koelvloeistof...zal eens bij mij kijken, tot welke temperatuur hij oploopt (ik meen 90 graden en geen 80 graden, maar kan me vergissen)

15 jan 2014 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
ver boven de 200 schreef:
De luchtmassa meter is zo af en toe versleten. Stom onderdeel, maar kost nog wel behoorlijk wat geld, ik meen 500-600 euri. Maar goed alles beter dan serieuze motorproblemen.

het feit dat het gerecet kan worden, betekent vaak dat het niet ernstig is. Mogelijk stond de motor gedurende je eerste rit op de noodloop, maar dat moet je dan gemerkt hebben aan de mindere prestatie.

Succes eind januari ; and keep us posted!

Hoop (en denk) zelf niet dat de luchtmassameter defect is, motor liep heel normaal. Die meter is bij m'n CLK eens stuk geweest en dan is het dus écht heel rustig rijden, want ieder beetje gas werd afgestraft.
We gaan het zien!

Gr. Léon

15 jan 2014 21:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Citaat:
...zal eens bij mij kijken, tot welke temperatuur hij oploopt (ik meen 90 graden en geen 80 graden, maar kan me vergissen)

80 graden, hetzelfde dus....

21 jan 2014 20:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]