Auteur |
Bericht |
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
www.bestwelsnel.nl
Mooi stukje innovatie: quote AD // "De extreme snelheden op de Nederlandse wegen fascineren bedenker Michael Dubbelman van de website bestwelsnel.nl mateloos. De Utrechter maakte dankbaar gebruik van computergegevens die de Nationale Databank Wegverkeersgegevens (NDW) verzamelt met de 24.000 meetlussen die in het asfalt zijn verzonken en waarmee de filesignalering wordt aangestuurd. Sinds eind vorig jaar zijn die gegevens openbaar. De cijfers worden vooral gebruikt om de drukte op de weg in kaart te brengen. Maar slimmerik en softwaremaker Dubbelman slaagde erin de snelheden van hardrijders daaruit te filteren. Bij het zien van de eerste resultaten op zijn scherm, viel hij bijna van zijn stoel. 'Zo hard wordt er dus gereden in Nederland. Zeker 's nachts zijn er zoveel meldingen, dat ik de kaart van ons land niet eens meer kan zien,' zegt hij. // Highscore staat nu op 259 km/h, wie gaat dat verbeteren?
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
16 jan 2014 15:26 |
|
|
Hilko
Haarlemmermeer95'er 993 Turbo
|
Re: www.bestwelsnel.nl
Ligt er waar ik heb gereden kennelijk geen lus
_________________________________________ De vraag is niet hoe hard hij kan, maar hoe hard je wilt..
|
16 jan 2014 15:45 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ruimschoots gedaan. (Oranje 911 Ruf Turbo)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
16 jan 2014 15:48 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
bestwelsnel.nl
bestwelsnel.nl. Wat is dit precies voor site? Meten die idd. met weglussen snelheid?
Groeten,
Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
16 jan 2014 15:48 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Re: bestwelsnel.nl
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
16 jan 2014 15:52 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
nou die snelheid heb ik ook al overtroffen hoor, blijkbaar liggen er niet overal van die lussen
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
16 jan 2014 18:05 |
|
|
Maba44
|
Heb zo het idee dat er een paar idioten zijn die de records willen aanscherpen als je op de snelheden van vandaag kijkt. De heer of mevrouw op de A6 nu 254 >???? km per uur en reed denk ik vanochtend op hetzelfde stuk 253 km per uur. Deze snelheden moet je lekker op een circuit rijden is mijn idee..... 200km + hoort wat mij betreft niet op de openbare weg en al helemaal niet in NL. En ja jullie mogen me best een zeikerd vinden !
_________________________________________ Dromen zijn om waar te maken!
|
16 jan 2014 22:22 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 jan 2014 22:27 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Maba44, zeikerd
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
16 jan 2014 22:28 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Maba, als je morgen ook naar Huizen komt kunnen we daarna gezamenlijk kijken of we op verschillende snelwegen de 'records' kunnen evenaren.... Ik moet in ieder geval een stukje de A6 af
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
16 jan 2014 22:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Vanochtend 215 op de A7 Groningen-Leeuwarden. Geen lus gezien.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 jan 2014 22:39 |
|
|
Maba44
|
Heb me bij Tom al afgemeld... moet met klanten op pad en hapje eten! De DD gaat trouwens volgens mij niet harder dan 240 .. dus ik kan het sowieso niet scherper zetten . Veel plezier jullie morgenavond!
_________________________________________ Dromen zijn om waar te maken!
|
16 jan 2014 22:40 |
|
|