Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:43

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Mijn eerste Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Mijn eerste Porsche
Goedemiddag heren,

bij deze stel ik mezelf even voor...

Een aantal jaren terug begon ik stilaan uit te kijken naar een charmevolle hobbywagen. Daarbij ging mijn voorkeur uit naar een Karmann Ghia simpelweg omdat deze financieel een stuk aantrekkelijker waren (ik heb tenslotte nog een huis te verbouwen en afbetalen) en ik me wel kon verzoenen bij het uiterlijk van deze wagentjes. Sindsdien heb ik geruime tijd het internet afgeschuimd en heb ik afentoe op het punt gestaan om eentje te kopen, maar uiteindelijk nooit de knoop gehakt.

Totdat ik een goed jaar geleden opeens de klik maakte en besloot om toch maar meteen voor een Porsche te gaan. In the end koop je voor de prijs die je voor een Karmann in zeer goede staat betaalt, ook wel nagenoeg een 912, weliswaar in iets mindere staat. Liefst van al zou ik mezelf een 911 aanschaffen maar het prijsverschil hield me tegen. Begin November afgelopen jaar kocht ik mezelf dan uiteindelijk een 912 die voor mij in orde leek. Inderdaad ja, leek, aangezien ik besloot om er eentje aan te kopen vanuit Amerika. Het was allemaal een beetje uitzoeken aangezien ik tot op die dag geen ervaring had met aankopen in Amerika, maar al bij al was dit helemaal niet moeilijk om in orde te krijgen. Tot hiertoe althans, want ik dien de wagen nog in verkeer te stellen hier in België en na wat leeswerk heb ik gezien dat dit soms een serieuze pain in the *ss kan zijn! Maar goed, dat zien we dan wel weer. De eerste stap is mezelf registreren op een aantal fora aangezien ik momenteel nog een Porsche analfabeet ben. Fora zijn dus de ideale plek voor mij om kennis te vergaren en eventuele vragen te stellen. Verder heb ik the orange book besteld.

De wagen zelf is een matching numbers van 1968. Originele kleur was bahama yellow maar hij is herspoten geweest in het rood. Dit is meteen ook het grootste nadeel in mijn ogen. De wagen zelf ziet er doorgaans behoorlijk goed uit, ook het interieur, maar het spuitwerk dat destijds gebeurd is, daar ben ik niet zo tevreden over. Het is in ogen nogal slordig gedaan. Hier en daar zijn onderdelen niet afgenomen maar gewoonweg afgeplakt hetgeen je ziet. Er zijn ook kleine stukjes op een paar plaatsen waar de lak er af is gesprongen. Niet zichtbaar vanop 3 meter maar als je van dichtbij gaat kijken zie je het wel. Ook is de wagen ooit hersteld geweest aan de bestuurdersdeur en rechts achteraan de wagen. Dit is zichtbaar doordat de lak daat barsten/barstjes vertoont. Ik vermoed dat dit te maken heeft met plamuurwerk dat destijds misschien te dik is aangebracht. Dat is dan ook hetgeen ik in de eventuele geplande werken heb zitten: een volledige herspuiting. Er is nog één zaakje dat ik eens ga laten nazien eens ik ermee de weg op kan en dat is het feit dat de wagen lichtjes olie verliest. Ik heb de vorige eigenaar erop aangesproken en volgens hem had dit te maken met 'oil plate gasket'. Volgens hem zou de pakking even vernieuwd moeten worden. Let's hope... Tot slot nog enkele fotootjes!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

18 jan 2014 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008 Corvette C5 bj 1998 ex Porsche 964 C4 bj 1990 Porsche 997 Carrera S bj 2005
10 km ten zuiden van Nijmegen
Bericht Re: Mijn eerste Porsche
Op de foto's ziet de 912 er heel mooi uit.

Veel plezier met je porsche

18 jan 2014 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
LEEUWARDEN
Welkom.
Het verhaal klinkt anders dan de foto's aangeven.
Wat een prachtige auto op de foto's.
Veel succes met het updaten van de auto en veel plezier op het forum gewenst.

18 jan 2014 16:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Thanks!

Ja inderdaad. Maar dat is ook wat ik bedoel met dat hij er vanop een 3-tal meter er nog steeds erg goed uit ziet. Misschien klinkt het ook allemaal wat overdreven maar wat ik wilde zeggen is dat wanneer je van vlakbij kijkt, er een aantal zaken zijn die niet perfect zijn. Maar de 2 ergste plekken zijn de barsten in het lakwerk op de deur en rechts achteraan. Verder zijn het echt wel kleine puntjes. Als ik wat meer tijd heb, zal ik eens wat foto's maken van de zaken waar ik het over heb.

Ik moet er wel bij zeggen: het is een plezier, alleen al om hem in de garage te hebben staan! :D Ergens voel ik wel al een blijvende honger naar een 911 en liefst van al zou ik later iets in het bezit hebben in de stijl van Magnus Walker. Niet zo extreem misschien maar toch wel iets meer in de outlaw stijl en met meer vermogen dan een 912. Maar dat is misschien iets voor wanneer ik wat meer verstand heb van het hele motor gebeuren. :wink:

18 jan 2014 17:04
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Welkom hier met deze mooie 912. Op de foto inderdaad een schitterend exemplaar. Overweeg je terug te gaan naar de originele kleur?

18 jan 2014 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Wel, mijn idee momenteel is om te sparen totdat het geld er is om een volledige, deftige herspuiting te laten doen. En aangezien dat toch inhoudt dat alles eraf moet, maak ik inderdaad de overweging om hem terug in zijn originele kleur te zetten. Hoewel ik enerzijds ook van mening ben dat je gewoon voor een kleur moet gaan die je zelf het mooist vind, zit ik anderzijds ook wel met originaliteit in het achterhoofd. Probleem is wel dat de vriendin het originele geel maar niets vind maarja, ik moei mezelf ook niet in de keuken... :lol:

18 jan 2014 17:13
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Welkom op het forum.
Mooie 912! Enjoy :drive:

18 jan 2014 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Mooie wagen @Outlaw_Singer! :thumleft:

Succes met het werk dat er aan gaat gebeuren en veel plezier met het bezit en rijden van de 912 :drive:

Kleur: voor mijn smaak zou ik gaan voor je eigen voorkeur, waarbij een 'oude' kleur misschien een goed compromis is (zelf zou ik voor dat prachtige donkere grijs gaan dat je nu ook op de jubileum modellen van de 50-911 ziet :D )

18 jan 2014 18:53
Profiel
Moderator
PF #57
als hij van 3 meter er prima uitziet: blijven rijden!! :drive:

welkom!

18 jan 2014 18:55
Profiel
911 3.2 Carrera
Welkom, Ik vind hem super uitzien...... :thumleft:

Laat hem zo en geniet er eerst een paar jaar van, doorsparen ondertussen en dan helemaal naar je eigen wensen opknappen of een 911 op het lijstje zetten... :?:

18 jan 2014 19:04
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Super gave kleur, en dat de lak wat minder is, ach een goede auto verkoper noemt dat 'patina' en verhoogt de prijs met 5k ;-)

Welkom :mrgreen:

18 jan 2014 19:28
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Welkom! Enjoy :drive: :drive: :drive:

18 jan 2014 20:48
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
1968 :thumleft:

.. en: Welkom :cheers:

18 jan 2014 20:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
zoekende...
ex 928S '86 ex 964 C4 '91
Gefeliciteerd, prachtige auto! De motor ziet er puik uit. En dan die kuipstoelen… Is het blok getuned? Ben benieuwd naar je rijervaringen. :drive:

18 jan 2014 22:07
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
welkom, wauw een 912.... ik blijf ze ge-wel-dig vinden en ik zou zeggen: gewoon op minimaal 3 meter afstand parkeren dan ziet iedereen alleen maar dat ie er fantastisch uitziet! :thumleft:

18 jan 2014 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Mooie auto hoor, veel vertrouwen in de mens om zo'n wagen uit Amerika te laten overkomen op basis van vertrouwen.
Veel plezier ermee.

18 jan 2014 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Iron Bob schreef:
Gefeliciteerd, prachtige auto! De motor ziet er puik uit. En dan die kuipstoelen… Is het blok getuned? Ben benieuwd naar je rijervaringen. :drive:

Er is idd wat gesleuteld aan het blok. Hij is opgeboord naar 1720cc en de solexen hebben plaats gemaakt voor webers. Ik heb nooit in de originele stoelen gezeten maar als ik mij in deze stoelen zet, heb ik zoiets van: Ja hoor, dat plaatje klopt!

mbembe schreef:
welkom, wauw een 912.... ik blijf ze ge-wel-dig vinden en ik zou zeggen: gewoon op minimaal 3 meter afstand parkeren dan ziet iedereen alleen maar dat ie er fantastisch uitziet! :thumleft:

Qua uiterlijk vind ik de 912 ook helemaal m'n ding. Persoonlijk zie ik nog net iets liever de bredere wielkassen (911 ST? SC?) maar dan zaten we dus in een andere prijscategorie.

jacobt schreef:
Mooie auto hoor, veel vertrouwen in de mens om zo'n wagen uit Amerika te laten overkomen op basis van vertrouwen.
Veel plezier ermee.

Dat was idd wel een gok als ik het zo mag noemen. Het vertrouwen kwam er na wat heen en weer gemail. Verder vond ik ahv zijn naam wat info terug op de 912 registry en uiteindelijk heb ik de gok gewaagd. Het is natuurlijk altijd even spannend afwachten maar afentoe moet je een risico durven nemen. Misschien ben ik ook wel wat goedgelovig omdat ik er vanuit ga dat iedereen even eerlijk is als mezelf als het op een woord aankomt... :wink:

18 jan 2014 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Citaat:
mooie auto hoor, veel vertrouwen in de mens om zo'n wagen uit Amerika te laten overkomen op basis van vertrouwen.
Veel plezier ermee.

Dat was idd wel een gok als ik het zo mag noemen. Het vertrouwen kwam er na wat heen en weer gemail. Verder vond ik ahv zijn naam wat info terug op de 912 registry en uiteindelijk heb ik de gok gewaagd. Het is natuurlijk altijd even spannend afwachten maar afentoe moet je een risico durven nemen. Misschien ben ik ook wel wat goedgelovig omdat ik er vanuit ga dat iedereen even eerlijk is als mezelf als het op een woord aankomt.

Welkom inderdaad van de foto ziet het er prachtig uit .

Uit ervaring kan ik je vertellen dat de barstjes in de lak een oorzaak van plamuur zijn. De Amerikanen houden wel van smeren . Maar het kan meerdere oorzaken hebben. Als je besluit de P over te gaan spuiten zal de oorzaak wel boven komen.

18 jan 2014 23:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Rijn schreef:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de barstjes in de lak een oorzaak van plamuur zijn. De Amerikanen houden wel van smeren . Maar het kan meerdere oorzaken hebben. Als je besluit de P over te gaan spuiten zal de oorzaak wel boven komen.

Welja, dat was ook mijn idee. Rechts achteraan zou hij lichtelijk geaccidenteerd geweest zijn, heb ik ondertussen vernomen, en wat er aan het portier gebeurd is weet ik niet maar ik vermoed een gelijkaardig probleem. Alleszins niks wat niet opgelost kan worden. Misschien dat ik er wel voor opteer om deze zones eerder al eens aan te pakken alvorens het grote werk te doen. Dat is een zorg voor de (nabije) toekomst...

19 jan 2014 0:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Gave 912, ziet er van binnen op de foto's zeer netjes uit. Hoop voor je dat bij kaal maken/overspuiten de staat van de auto meevalt :wink:

19 jan 2014 9:38
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Op de foto's een erg mooie wagen!

20 jan 2014 10:36
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
leuk op de foto's. benieuwd wat je tegenkomt bij demontage.

20 jan 2014 10:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. Bahia is overigens een hele coole kleur.

20 jan 2014 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Op de foto's een coole auto, erg mooi! Ik zou overwegen hem in de originele kleur te spuiten als je toch alles gaat demonteren. Tot die tijd veel rijplezier! :drive:

20 jan 2014 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom, leuk verhaal en dito foto´s 8) :thumleft:
Veel :drive: plezier met het op het oog mooie 912 :salut:

20 jan 2014 11:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende