Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:32

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Inderdaad vreselijke wet. Ik heb mijn wagen ook geschorst maar kom niet in aanmerking voor het kwart tarief. Staat netjes binnen van de straat. Schandalig !!!! :mrgreen:

20 dec 2013 13:17
Profiel
Iedere oldtimer €50 storten in de knip van prof. mr Barkhuysen en het gaat helemaal goed komen.

20 dec 2013 13:35
Moderator
PF #57
En daar geloof ik dan weer geen f*ck van. Excusez le mot.

20 dec 2013 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2.
Ik vind het allemaal best, lam geslagen door deze politiek. In de zin van van ongeloof over de onbetrouwbaarheid.

Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag meerdere brieven in huis. :bang:
Apart verpakt en gepost (efficiënt joh :wink: )

Nooit aan gedacht dat mijn hobby oudere brommers en motoren (joungtimers tussen de 25 en 35 jaar oud) ook binnen die nieuwe wet gingen vallen. Ik rij gemiddeld 500 km per jaar met die dingen. Ja achteraf realiseer ik het mij. Ach ja we zien wel, het is toch ieder voor zich tegenwoordig, en ergens is er vast weer een oplossing of een keuze.

Jammer dat de oorspronkelijke gedachte was, oude vervuilende dieselbakken van de weg te krijgen, die uit econmische overtuiging gereden worden en dat er nu hele hordes liefhebbers ook de gevolgen van ondervinden.

20 dec 2013 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !
Friesland
Ik heb wel 50 euro overgemaakt( automatische incasso ) en wordt pas afgeschreven als er genoeg donateurs zijn ,deze personen hebben al eerder succes gehad,een 2 / 3 jaar geleden met leaserijders,en die wet is toen ook teruggedraaid ,er zijn toch zeer sterke argumenten hoor,ik heb nog hoop,en nu nog hopen dat er genoeg personen/ hobbyisten zijn die mee doen :)

20 dec 2013 14:12
Profiel
Moderator
PF #57
Evert Jan v H schreef:
Jammer dat de oorspronkelijke gedachte was, oude vervuilende dieselbakken van de weg te krijgen, die uit econmische overtuiging gereden worden en dat er nu hele hordes liefhebbers ook de gevolgen van ondervinden.

Ja. Verrassend. Grrrr. :evil:

20 dec 2013 14:24
Profiel
horn schreef:
En daar geloof ik dan weer geen f*ck van. Excusez le mot.

Maar, een beetje maatschappelijk verzet is je toch wel 5 tientjes waard? Stel dat we winnen. Dat gevoel moet net zo lekker zijn als gas geven in je P. Inzet €50. Mogelijke opbrengst €120 en de huur van 3 maanden stalling..

20 dec 2013 15:17
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Idd is het maar een kleine investering. En dit is de beste manier om de overheid aan te pakken, in je eentje ga je dat nooit redden!!!!!!!

De discussie kan eindeloos doorgevoerd worden, maar ik vindt als geboren liberaal dat dit soort hobby's betaalbaar moeten blijven, en dat de overheid niet het recht heeft om vooraf gemaakte afspraken zomaar te kunnen omgooien.
Dit gaat heel veel mensen geld kosten!

Een aantal forumleden vinden het maar normaal dat de overheid de regels zomaar mag omgooien.....vinden jullie dat ook als de overheid morgen beslist dat iedere Nederlander de helft van zijn spaarcenten moet afdragen, gewoon om het land te helpen? Heel veel mensen hebben hun spaarcenten in een hobby-auto gestoken, soms als investering, soms uit liefhebberij, dat kunnen die linkse rakkers nooit bevatten, die denken nou eenmaal niet liberaal, die gunnen een ander het licht niet in de ogen, maar de liefhebbers van klassieke automobielen zijn wél hun centen kwijt!

Dus als je het (nog) kunt missen....

20 dec 2013 15:43
Profiel
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
ook een duit in het zakje gedaan.

Geachte rjw janssen,

Hartelijk dank voor uw toezegging van € 50 voor het mogelijk starten van een rechtszaak tegen de Staat.

Een dergelijke rechtszaak is zeer kostbaar. Alleen wanneer wij voldoende donateurs hebben, dan kunnen wij de zaak starten. Wanneer wij op 20 januari 2014 niet voldoende donateurs hebben, dan zullen wij ook niet bij u afschrijven.

Namens Stichting Autobelangen,

Wouter van Embden

20 dec 2013 18:08
Profiel
Idem.
Niet eens zozeer vanwege die 120 euri, maar om de dames en heren in het Haagsche duidelijk te maken, dat ze niet zomaar de kachel kunnen aanmaken met hun kiezers. Ze moeten gewoon beter hun best doen om deugdelijke wetgeving te maken, ze worden er (door ons) vorstelijk voor betaald.

20 dec 2013 19:24
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
steef schreef:
Oh? Gaan ze ineens vrijgevig worden? :mrgreen:

Nee, want dit was al een tijdje zo. :D Maar ik heb het gevonden http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nregeling/

20 dec 2013 20:47
Profiel
Je kunt nog meedoen.

Rechtzaak: stand van zaken
Zoals eerder gemeld maken wij op 20 januari 2014 definitief bekend of er voldoende toezeggingen zijn om de rechtszaak te starten. Goed nieuws is dat we ruim over de helft van onze doelstelling zijn.

Wij zijn er echter nog niet en daarom roepen wij iedereen op om ook mee doen. Geen woorden maar daden! Via de link http://www.vrijstellingoldtimer.nl kunt u zich inschrijven voor steun aan de rechtszaak. Alleen indien wij op 20 januari voldoende steun hebben gaan wij over tot de rechtszaak, zo niet, dan zullen wij ook niets bij u afschrijven.

Voor diegene die de voorkeur geven aan een papieren machtiging hebben wij deze als bijlage bijgesloten.

In de media
U hebt van ons nog verschillende filmpjes te goed, daar wordt hard aan gewerkt. Wij wilden u de aanbieding van de petitie aan de Eerste Kamer en de uitzending van de BNR Autoshow, waarin wij onze rechtszaak toelichtten, niet onthouden.

Bezwaarschrift
Los van onze rechtszaak moet u binnen 6 weken na ontvangst van de aanslag voor de MRB hier tegen bezwaar maken, houdt u deze termijn dus goed in de gaten! Wij hebben met onze advocaat een (uitgebreid) bezwaarschrift gemaakt. Dit zullen wij binnenkort via onze website beschikbaar maken voor onze leden, zodat u dit kunt gebruiken.

Nieuwjaarswens!
Graag sluiten wij af met een wens. Laat 2014 het jaar worden waarin wij oldtimerbezitters aan Den Haag laten blijken dat de maat vol is. Dat wij onze hobby niet laten afpakken, dat wij geen onrechtvaardige behandeling en waardeverlies accepteren en verlangen dat onze rechten gerespecteerd worden.

Dus doe mee en zeg uw bijdrage toe op http://www.vrijstellingoldtimer.nl!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

11 jan 2014 12:43
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
steef schreef:

Een aantal forumleden vinden het maar normaal dat de overheid de regels zomaar mag omgooien.....vinden jullie dat ook als de overheid morgen beslist dat iedere Nederlander de helft van zijn spaarcenten moet afdragen, gewoon om het land te helpen?

Als het in Cyprus kan,......... :afro:

11 jan 2014 13:24
Profiel WWW
Moderator
PF #57
tja of bij Joh. Enschede...

11 jan 2014 15:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Wetgeving wordt voortdurend aangepast. Je zou toch raar opkijken als we nog de wetten hadden van begin 1900....en sorry, ik blijf het gejammer vinden van mensen die gratis willen rijden.

11 jan 2014 16:55
Profiel
911 3.2 Carrera
Nouja, gratis autorijden is het nooit geweest....maar waarom zou je niet goedkoper mogen rijden als de mogelijkheden er zijn..... :mrgreen:

Porsche rijden is al duur genoeg, daarom tank ik hier net over de grens en koop daar ook mijn bier.... :thumleft:

(En grotendeels de plezierritjes ook daar doe omdat auto/motorrijden hier niet echt leuk is)

11 jan 2014 17:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
NL is een van de weinige landen met dergelijk hoge lasten per vervoermiddel.

11 jan 2014 18:27
Profiel
Peter schreef:
Wetgeving wordt voortdurend aangepast. Je zou toch raar opkijken als we nog de wetten hadden van begin 1900....en sorry, ik blijf het gejammer vinden van mensen die gratis willen rijden.

Kletskoek.
Het gaat niet om het 'gratis' willen rijden. Het gaat erom of een overheid betrouwbaar handelt. Wetgeving 3x veranderen in 4 jaar tijd grenst (?) aan onbehoorlijk bestuur en riekt naar willekeur. Daar kun je als burger onmogelijk mee leven, laat staan op anticiperen.
Er bestaat ook zo iets als een overgangsregeling. Als je nu net een hypotheek hebt afgesloten, is het niet meer dan normaal dat je nog even uit de wind wordt gehouden qua beperking rente-aftrek.

11 jan 2014 18:59
Op www.vrijstellingoldtimer.nl info over schorsen, schorsing opheffen, aanslagen ontvangen, bezwaar maken etc. Bizar ingewikkeld. Hier moet ontmoediging door de overheid achter zitten om v d vrijstellingsregeling gebruik te maken.
Iedere doelgroeper €50 over gemaakt voor het proces tegen de staat?

18 jan 2014 21:59
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
En :?: Heb jij (ook) een machtiging afgegeven, Aircooler :?:

18 jan 2014 22:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
ruud janssen schreef:
ook een duit in het zakje gedaan.

Aircooler schreef:
Idem.

:wink:

18 jan 2014 23:04
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Jij leest ook alles ... :res:

Werd zelf op een dwaalspoor gezet doordat Aircooler in z'n laatste bericht de link plaatste.

18 jan 2014 23:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Aircooler schreef:
Peter schreef:

Kletskoek.
Het gaat niet om het 'gratis' willen rijden. Het gaat erom of een overheid betrouwbaar handelt. Wetgeving 3x veranderen in 4 jaar tijd grenst (?) aan onbehoorlijk bestuur en riekt naar willekeur. Daar kun je als burger onmogelijk mee leven, laat staan op anticiperen.
Er bestaat ook zo iets als een overgangsregeling. Als je nu net een hypotheek hebt afgesloten, is het niet meer dan normaal dat je nog even uit de wind wordt gehouden qua beperking rente-aftrek.

100% mee eens! :thumleft:

En ook €50 toegezegd voor een evt rechtzaak...

19 jan 2014 14:48
Profiel
Het gaat door.

http://www.amklassiek.nl/definitief-sti ... 014/01/19/

Er kan nog - solidair - worden gedoneerd.

21 jan 2014 1:24
993 4S
echt niet, gewoon lekker MRB betalen jij.

21 jan 2014 10:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 49  Volgende