Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Cayenne of Range Rover
das haus. g50.
_________________________________________ oud is beter
|
19 jan 2014 21:49 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Wij zaten een paar jaar geleden in Hochsölden tijdens de wintersport en in ons hotel zaten tevens een tiental Duitsers van Autobild met allerlei dikke bakken waaronder een X5, 335Xi, Touareq W12 en zelfs een Bentley. Mensen die ooit in Hochsölden zijn geweest met de auto kennen die lange weg omhoog wel. Ook was daar een Oostenrijkse coureur aanwezig die bepaalde proeven deed met die auto's. Wat mij zelf het meest bijgebleven was was wel de auto van die coureur, namelijk een Subaru Forester STi met het stuur links. (Waarschijnlijk geswapt). Zoiets bruuts had ik daar nog nooit de bergen op zien rijden. Helemaal aangepast incl. rolkooi. Maar ontopic, een G-500 of G AMG zou ook niet verkeerd zijn. Of die Subaru
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 jan 2014 21:58 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Dank allemaal! Ik wil graag een auto met 'das bestimmte etwas' - heb in de lease BMW en Audi gehad en niets mis mee maar een auto die ik zelf koop wil ik altijd een beetje leuk vinden. Wordt vader en daarom lijkt me de ruimte wel prettig. RR altijd mooi gevonden en als vader worden en verhuizen naar Zwitserland geen reden is dan weet ik het ook niet meer Vind een Cayenne niet per definitie heel mooi - maar kan me voorstellen dat het een briljant rijdende auto is omdat porsche hem maakt en daarom dus wellicht een alternatief voor de RR. Besloten om in elk geval een stukje te gaan rijden. Voor de goede orde - wil een goede gebruikte. 2007 en max iets van 150 k op de teller. Wil niet meer uitgeven omdat ik niet te veel wil gaan afschrijven en zo blijft er ook meer over voor een elfje. Ga volgende week huizen kijken in Zuerich en met een beetje mazzel nog tijd over om autotjes te kijken! Verhuis pas eind mei, dus nog even de tijd!
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
19 jan 2014 22:08 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Is de RR dan zo onbetrouwbaar? Van de defender wist ik het wel, als er daar geen defect mee is, dan is het geen echte defender
|
19 jan 2014 22:26 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Je ziet inderdaad altijd veel Subs in Zwitserland rijden. Vind het geen mooie auto's, maar zijn wel erg goed in de bergen. Cayenne is de allerlaatste auto waar ik in gezien zou willen worden... Panda 4x4 misschien een idee? Past ook vast wel een kinderzitje in.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 jan 2014 22:26 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Vast niet slechter dan een Cayenne.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 jan 2014 22:27 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
In NL wellicht niet maar in CH.......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
19 jan 2014 22:34 |
|
|
Liam
964C2010
|
Vind de RR zeker mooiste, maar de ervaring uit 2e hand van aantal bekenden niet super wat betreft betrouwbaarheid (electronica, luchtvering). Totmbo heeft aantal Touaregs versleten. Vergelijkbaar met kjn, maar wel meer low profile (saai). Echt prima auto, maar met isofix krijg je er maar 2 kinderstoelen in. De middelste plek is dan ook echt krap. Wij gaan nog verder met de gezinsuitbreiding, dus verwacht dat de Touareg eruit gaat voor een Mercedes GL.
Als comfort ondergeschikt is aan statement, maar je wel kids wilt vervoeren naar bovenaan de piste, is er maar een auto: de Mercedes G! Heb zelf een g400 cdi gehad - briljant werkelijk! Diesel 1 op 7, maar wel de Bugaboo achterin zonder op te klappen... In jouw situatie wist ik het wel
Succes met deze leuke keuze
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
|
19 jan 2014 23:19 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Over Touareg gesproken, staat hier een nette V8 te koop. Ik ken het bedrijf en heeft altijd nette auto's staan. Die wrap kan er altijd af. http://www.garagevanderlee.nl/occasions.html
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 jan 2014 23:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Waarom geen X5 idd? Tikje ordinair maar wel lekker!
|
19 jan 2014 23:56 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Zo'n X5 uit 2007 vind ik toch wel heel gedateerd overkomen hoor.
|
20 jan 2014 0:12 |
|
|
arjan
|
Ik zou voor een defender gaan
|
20 jan 2014 0:14 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
PB maar even als je tips wil. Ik ook nog een huis te huur mocht je geinteresseerd zijn....
|
20 jan 2014 2:38 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
G-klasse
_________________________________________ Nie janken.
|
20 jan 2014 5:48 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Vind een G ook briljant - stond op eerste lijstje - maar een G500 van dat bouwjaar zit een beetje boven budget helaas...
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
20 jan 2014 8:28 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
3x een RR als DD gehad, nooit problemen ondervonden, wel altijd een diesel, 1x 3,0 tv6 en 2x de TDv8.....
|
20 jan 2014 9:24 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Wat betreft betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen, ik heb mijn RR nog maar net. Ik weet wel dat mijn drie kinderen riant zitten achterin. De auto is zeer comfortabel en de stoelen zitten perfect. Een RR is niet zomaar een SUV maar presteert in het terrein door z'n lage gearing, hill descent control en variabele hoogte (luchtvering) ook zeer goed. Of dat laatste voor jou van belang is kun je alleen zelf bepalen. Je merkt wel dat je met 2500 KG auto onderweg bent en als je van sportief rijden houdt zou ik me kunnen voorstellen dat een KJN strakker stuurt. Als je net zoals ik een Vogue uitvoering neemt blijft er wat betreft opties/luxe weinig te wensen over. Ze zijn niet duur in aanschaf en op die manier hou je nog wat geld in je zak voor onderhoud/reparaties. Wegenbelasting per jaar: ca. 3K....
|
20 jan 2014 9:33 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ikzelf zou zelfs nog een Landcruiser overwegen. Alleen zitten deze nog behoorlijk aan de prijs. Zo'n FJ Cruiser zou ook nog kunnen als je van apart houdt.
|
20 jan 2014 10:07 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Je vergeet een 0 !!
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
20 jan 2014 18:45 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ieder z'n meug. Maar hoe kan je zon auto lekker vinden rijden met zon hoog zwaartepunt (en vaak korte wielbasis) Gewoon een lekkere station, ruimte is vaak hetzelfde
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
20 jan 2014 18:53 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
|
Omdat je zo hoog zit . Zo'n auto heb je dan ook niet voor hard door de bocht te gaan, dus dat je hoog zwaartepunt hebt is dan geen zo'n nadeel meer.
|
20 jan 2014 19:53 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Hoge zit is ook heerlijk. Je overziet alles en daardoor rijdt het wat relaxer imho. Maar een dikke A6 Allroad BiTDI lijkt mij ook heerlijk om daarmee door de bergen te tuffen.
|
20 jan 2014 20:10 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Zo'n peperbus wel met luchtvering kopen, wereld van verschil imo
_________________________________________ Got coffee?
|
20 jan 2014 20:54 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Maar natuurlijk lucht, dat opperen we hier al jaren.
|
20 jan 2014 21:43 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
|
Dus als het luchtvering heeft, is hij sociaal aanvaard op PF?
|
20 jan 2014 23:05 |
|
|