Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:45

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
24 uur van Spa 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 Amethyst
Bericht 24 uur van Spa
Gaan er nog forummers dit weekend naar de 24h van Spa?
Ga morgenavond en nacht kijken. De 911 blijft dit keer lekker thuis.

29 jul 2005 21:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Yep,

Rij samen met enkel vrienden zaterdag rond 20.00u door naar Spa en plannen om tegen zondag rond 6.30u terug naar huis te rijden.

Ik krijg zondag rond 12.00u bezoek, dit wordt dus weer een ontspannend weekend. :scratch: :D

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 jul 2005 21:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
veel plezier toegewenst

ik wilde er deze vakantie ook nog gaan kijken

29 jul 2005 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Ik ga morgenmiddag ff kijken was ook liever s'avonds gegaan maar het vrouwtje had andere plannen.

30 jul 2005 2:05
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Iemand die uiteindelijk geweest is ???

Ik heb besloten om op TV te volgen.
Die Maserati !! Wat een zalige auto. Akkoord het is geen echte GT, maar dat was de Porsche GT1 ook niet. Eerst is de raceversie gebouwd en dan een aantal straatversies voor de homologatie.
Het doet me toch terugdenken aan de tijd van de GT1. Jammer dat Porsche hier geen concurrentie voor heeft.
Vanmorgen gelezen dat de Corvette van GLPK gediskwalificeerd is, omdat de datarecorder niet aangesloten was. Weg vierde plaats...
Die Aston Martins vind ik ook wel een lust voor het oog.

Rufie

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

01 aug 2005 11:46
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik ben zaterdagavond gaan kijken en ben rond 3.30u terug naar huis gegaan. De ooit zo prachtige wedstrijd is voor mij niet meer.

1 je betaald €55 voor de paddock maar op de staan plaatsen boven de pits kom je niet meer zonder VIP uitnodiging. Je betaald dus eigenlijk €40 voor naar een stel vrachtwagens gaan te kijken :roll: :cry:

2 wat de wedstrijd zelf betreft, hier is het deelnemers veld te klein voor een circuit als Franchorchamps, als daar dan nog bij komt dat het verschil tussen de verschillende wagens GT1,GT2 22stuks ,g1 en g2 15 stuks zo groot is, dat we hier niet echt nog van een wedstrijd kunnen spreken.

3 de fritten waren te vet en de cola was te duur.

Ik denk dat dit spijtig genoeg de laatste maal was dat ik naar de 24u van Spa ben geweest.

Waar is de tijd van M3, 190-2.3, Holden Commodore, 964RS, Sierra Cosworth,Golf GTi, Honda Civic enz. Ruim 55 wagens aan de start, toegang overal en altijd. 8)

Paul we worden oud

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 aug 2005 11:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Paul,

Volgend jaar gewoon naar de 24u van de Ring gaan :)

Paskal

01 aug 2005 12:39
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ken dat gevoel Paul. Ook de reden waarom ik niet graag naar die massamanifestaties ga.
Geef mij maar bijv de Porsche Days Francorchamps...
Naar het schijnt is die Old Timer Grandprix op de Ring 14 augustus a.s. ook zeer de moeite...

01 aug 2005 13:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
... de fritten waren te vet en de cola was te duur.

Ik denk dat dit spijtig genoeg de laatste maal was ....

Oei, da's wel erg :shock:

MNES :arrow: jammer voor diegene die wel geweest zijn , ik had jammergenoeg geen tijd en ben daar nu ook niet meer rouwig om 8)

01 aug 2005 13:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Is dat startveld op Spa zo klein :shock:

Startveld van de 24 uur van de Ring van dit jaar omvatte 224 wagens :) Da's wel andere koek dan die paar wagens op Spa.

Verslagen van 24 uur op de Ring in 2004 en 2005 vind je respectievelijk hier en hier

Daar vind je dus nog wel de 964's, Golfjes, Civics en allerlei ander spul.

Paskal

01 aug 2005 14:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
Olaf schreef:
ppp 356 schreef:
... de fritten waren te vet en de cola was te duur.

Ik denk dat dit spijtig genoeg de laatste maal was ....

Oei, da's wel erg :shock:
MNES :arrow: jammer voor diegene die wel geweest zijn , ik had jammergenoeg geen tijd en ben daar nu ook niet meer rouwig om 8)

idem

koen wilde ook gaan maar ik moest gelukkig op feest :jocolor:

01 aug 2005 15:43
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jullie hadden beter wel gekomen, dat had het iets gezelliger gemaakt voor ons die er wel waren :roll: :wink:

01 aug 2005 15:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Paul, ik ben zaterdag ook geweest, aankomst 13:00uur, had ook een kaartje van 55 euro maar dit heb ik weer verkocht voor 30 euro toen ik om 19:00 uur naar huis ging, parkeren heb ik net voor Francorchamps gedaan 1.5km van het circuit, gratis dus .

Wat betreft de padock, ik ben overal geweest in de pitlane bij de WTC en in de pitlane van de GT's, vriend van me stond de mensen van aston martin zodanig in de weg tijdens een pitstop dat het me verbaasde dat ze er niets van zeiden. In de pitlane bij de GT's liepen 2 man security rond die alles best vonden, verder hebben we ook nog in de WTC (f1) pitlane naar de 24 uurs race gekeken, je kunt de auto's dan bijna aanraken als je achter de pitsmuur staat, echt geweldig! maar hier werden we naar een tijdje weggestuurd.
Je kunt echt op heel veel plaatsen gaan kijken maar je moet niet bang zijn om weg gestuurd te worden.

Paskal, het deelnemersveld van de 24 uur van Spa is vele malen indrukwekkender dan dat van de 24 uur van de Nordschleife, de baan natuurlijk niet :wink: . De golfjes en civic's zeggen mij niet zoveel.

De friet was idd niet je van het maar voor de rest vond ik het een zeer geslaagde dag.

01 aug 2005 17:19
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
@Joost,

Tof voor jou, en zo hoort een 24u ook te zijn. Toen ik er was , waren er blijkbaar een heleboel security bijgekomen. Volgens mij heeft Proximus al zijn werknemers ingeschakeld om daar voor security te komen spelen. IK ben inderdaad niet bang om weggestuurd te worden, maar ben deze keer ook overal weggestuurd geweest door deze pippo's die plots vinden dat ze de een of andere god zijn.

Ik heb nu ook niet de neiging om te gaan smeken of ik aub ergens binnen mag. Als het niet spontaan mag, dan maar niet.

01 aug 2005 18:24
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik vind toch ook dat hier overdreven wordt over het deelnemersveld.

Er waren veel Porsches, Saleen, Vertigo, Ferrari, Aston Martin, Maserati,Corvette en ga zo maar verder. Plus, Francorchamps blijft toch één van de mooiste circuits ter wereld.

Ik ga toch geen 800 km rijden naar de ring voor wat Civicjes en toestanden...

Feit is hoe meer volk er naar een event komt, hoe ontoegankelijker en duurder dat alles wordt.

01 aug 2005 18:27
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
37 deelnemers voor een 24u race vind ik betrekkelijk mager, In Zolder eb dat circuit is een pak kleiner komen er al iets van een 57 aan de start.

01 aug 2005 18:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:
37 deelnemers voor een 24u race vind ik betrekkelijk mager, In Zolder eb dat circuit is een pak kleiner komen er al iets van een 57 aan de start.

geef mij maar de tt van assen.....

01 aug 2005 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Amethyst
Bericht 
Heb me wel vermaakt. Gratis kaarten via Moton suspension en mooi weer dus dat zat wel mee.
Inderdaad jammer dat je niet boven kon kijken bij de pits. Daar heb je een mooi uitzicht op Eau Rouge, maar er waren genoeg mooie andere plekken, zoals de hoge tribune en de busstop.
Wederom veel Porsches. De Astons en de Maserati's waren supersnel. De Corvettes klonken het dikst. Om 3 uur 's nachts terug naar huis gereden, net nadat we een ongeluk zagen gebeuren boven Eau Rouge.
Weet iemand welke 2 auto's hierbij betrokken waren?
De friet heb ik daar overigens niet getest.

01 aug 2005 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
rufie schreef:

Tja, ieder zo zijn plezier uiteraard, maar als je mijn verslag hebt gelezen had je kunnen zien dat het niet alleen Golfjes e.d. zijn :) Oh ja Gent - Ring is maar 300 kilometer en er komen weliswaar 200.000 mensen op af, maar:
- het circuit is ca 27 km lang dus dat volk zie je niet terug
- parkeren is gratis
- entree is ook maar 26 € :)

01 aug 2005 22:31
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
911 kompressor schreef:
rufie schreef:

Tja, ieder zo zijn plezier uiteraard, maar als je mijn verslag hebt gelezen had je kunnen zien dat het niet alleen Golfjes e.d. zijn :) Oh ja Gent - Ring is maar 300 kilometer en er komen weliswaar 200.000 mensen op af, maar:
- het circuit is ca 27 km lang dus dat volk zie je niet terug
- parkeren is gratis
- entree is ook maar 26 € :)

Geloof je wel hoor, Ring staat zeker nog op het progamma.

Zoals die Oldtimer Grand Prix op de Nürnburgring van 12-14 augustus. Schijnt dat dit echt de moeite loont. Zal wel voor volgend jaar zijn.

02 aug 2005 9:30
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Volgend jaar zijn er ook de 24U van Le Mans voor oldtimers. Zeker ook een aanrader als je van oldtimers houdt. 8)

02 aug 2005 10:58
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Volgend jaar zijn er ook de 24U van Le Mans voor oldtimers. Zeker ook een aanrader als je van oldtimers houdt. 8)

Oei oei, gaat weer druk worden.

Goodwood 2006 staat ook al op het progamma.

02 aug 2005 11:29
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
Nuja ik ben wel geweest en moet zeggen dat het de tijd van mijn leven was :D. Oké de Porsche Days waren natuurlijk nog véél beter maar 's nachts machtige machines zoals de Aston's, Ferrari's en Corvette's de raidillon zien opscheuren doet je toch wat. Het deelnemersveld was klein, maar liever kwaliteit dan kwantiteit. Ben blij dat het tijdperk van de 306jes en 318tjes voorbij is hoor. En oké het was niet goedkoop maar ik kom volgend jaar zeker terug...
En is het andere ook opgevallen dat er pakke Porsche's en ook héél veel Aston's waren. Wij stonden tussen 2 DB9's geparkeerd en s'nachts stond er vlak bij de ingang de nog uit te komen V8 Vantage.

P.S. heb wat fotootjes ervan op mijn site staan
http://porsche-4-ever.skynetblogs.be

Greetz
Stijn

05 aug 2005 10:53
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Godspeed schreef:
Nuja ik ben wel geweest en moet zeggen dat het de tijd van mijn leven was :D. Oké de Porsche Days waren natuurlijk nog véél beter maar 's nachts machtige machines zoals de Aston's, Ferrari's en Corvette's de raidillon zien opscheuren doet je toch wat. Het deelnemersveld was klein, maar liever kwaliteit dan kwantiteit. Ben blij dat het tijdperk van de 306jes en 318tjes voorbij is hoor. En oké het was niet goedkoop maar ik kom volgend jaar zeker terug...
En is het andere ook opgevallen dat er pakke Porsche's en ook héél veel Aston's waren. Wij stonden tussen 2 DB9's geparkeerd en s'nachts stond er vlak bij de ingang de nog uit te komen V8 Vantage.

P.S. heb wat fotootjes ervan op mijn site staan
http://porsche-4-ever.skynetblogs.be

Greetz
Stijn

Leuk Godspeed ! Mooie foto's bij.
Ik zie dat je het gelukt is met je blog :wink:
Zag Rufie's Porsche world bij de links staan :) , thanks !

05 aug 2005 11:12
Profiel WWW Facebook 
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Was maandag in Spa. Jammer net te laat dus :lol:

05 aug 2005 23:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende