Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Chris, mijn verhaal een paar posts hierboven heeft er niets mee te maken dat ik een liefhebber ben die graag in een Porsche rijdt. Ik ben oprecht van mening dat een Porsche een onzekere en slechte investering is, als rendement je hoofddoel is. Wat jij beschrijft als 'Porsche kopen, tijd in rijden, verbeteren en met winst verkopen' is voor mij geen winst. Ik wil de eerste nog zien die er een 'tijd in kan rijden' en dan die Porsche met WINST kan verkopen. Voor een hogere prijs dan hij/zij hem gekocht heeft - dat geloof ik. Maar met een substantiele winst van 10% op jaarbasis o.i.d. - het kan, maar het zeker een uitzondering.
Porsche, fantastische aankoop, fantastische investering, niet de beste belegging!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2005 6:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
31 jul 2005 11:14 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Als je dan toch wil beleggen in iets speciaals (porsche), dan moet je eens naar deze gaan kijken !
Ziet er ERG mooi uit !
rode 964 RS clubsport
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
31 jul 2005 12:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
|
31 jul 2005 12:40 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Stond ook op Zandvoort. E heeft er mee gereden ; beviel goed, met slechts wat kleine aanmerkingen van hem(niet qua rijden).. Zondermeer een scherpe prijs lijkt me..
|
31 jul 2005 12:49 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
hele mooie auto
zijn turbo broeder stond op zandvoort naast hem
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
31 jul 2005 12:55 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Mede vanwege de lage dollar: misschien een container 356's en oude 911's (t/m '73) in de States kopen en hier droog opslaan.
Niet alleen een goede belegging in Porsche, maar (waarschijnlijk) ook in een lage Dollar... 2 vliegen in één klap.
Zonde wel, want eigenlijk horen porsches te rijden...
|
31 jul 2005 16:53 |
|
|
xsork
|
Hele goede suggestie, heb altijd begrepen dat auto's uit de States niet bepaald te preferen zijn vanwege het gebruik en het klimaat.
Ook schijnt de daar gebruikte lak een andere soort te zijn dan die wij gebruiken. Lokaal overspuiten is dan onmogelijk. Dit geldt overigens voor meerdere merken.
Maar toch de suggestie is goed.
Ik denk aan een bedrag van 250k euro. Hier moet toch iets moois van te kopen zijn.
Overigens denk ik dat de verzameling wel regelmatig moet rijden.
Zal me eens orienteren op de US, heb geen idee van de prijzen daar.
|
31 jul 2005 17:02 |
|
|
horn
PF #57
|
zoek jij in de States nog maar even een container goede 356's en oude 911's... die niet dichtgeplamuurd zijn én die je hier ook nog verkocht krijgt. Meer dan 5% rendement zal je niet maken (als je de geinvesteerde tijd en reiskosten meerekent). Ik ben met je eens dat het leuker is dan online 1000 stukje Royal Shell aan te kopen, maar het rendement.... ik geloof er echt niet in!
Kosten voor geconditioneerde opslag, restaureren etc etc... ik wens je succes...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jul 2005 17:03 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik vrees dat je een jaar of 10, 20 te laat bent.
En als je die Amerikanen moet geloven zijn alle Porsches verkocht in California.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 jul 2005 17:04 |
|
|
xsork
|
1000 stukken aandelen Shell, en dan.....rendement..?
Als je 50 jaar geduld hebt wellicht.
|
31 jul 2005 17:06 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
O, maar was ik ook niet van plan hoor. Ben al tijden op zoek naar een oude 911 in Nederland die naar m'n zin is... Dat is al niet makkelijk.
Wat ik wel nog tegenkwam op internet: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4564584342
3 'Barnfinds'... Maar dat is waarschijnlijk ook te duur voor een hoop roest...
|
31 jul 2005 17:16 |
|
|
xsork
|
Ingo, ziet er inderdaad blits uit. Wil altijd eerst kijken voordat ik een bod doe, is toch lastig in de US.
Waarom lukt je zoektoch slecht, ben wel benieuwd wat je tegenkomt want ik zou ook graag een 911 E willen hebben van 69-72. Jij bent in ieder geval nog niet tegengekomen.
|
31 jul 2005 17:23 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Wel tegengekomen hoor, maar wacht nog op de 'perfecte'. Staan er nog een paar om m'n 'te bekijken' lijstje, dus misschien binnenkort. Tot nu toe 1 voor m'n neus verkocht en 1 die toch bij de keuring nogal door de mand viel...
En op één of andere manier staan er van tijd tot tijd wel 'leuke' Targa's te koop, maar ik wil een coupé. Bovendien; ik heb ook minder budget dan jij...
|
31 jul 2005 17:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 jul 2005 19:57 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Ik denk dat je veel beter in aandelen kunt gaan als je rendement wilt maken. Geduld moet je zeker ook hebben als je in auto's gaat beleggen (en een portie geluk), gezien het voorbeeld van Horn (Gullwing) moet je zelfs een zeer lange adem hebben.Moderne cultauto's als Ferrari F40 en Jaguar XJ 220 hebben in ieder geval vooralsnog geen positieve rendementen opgeleverd. Ik geloof helemaal niet in autobeleggingen.
|
31 jul 2005 20:29 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Misschien kun je beleggen in onderdelen van oude porsches?
Iedereen met een oude P wil z'n geliefde bolide toch rijdend houden, dus als je overal ter wereld de onderdelen van oude P's opkoopt, kun je zelf je prijs bepalen. Porsche blijft niet tot in lengte van dagen onderdelen verkopen van die oude dingen, dus je merkt nu al dat sommige onderdelen niet meer te krijgen zijn.
Misschien kun je hier me beginnen: http://www.porsche356.nl/
Je moet aleen een beetje opslag ruimte hebben
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
01 aug 2005 12:42 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Tuurlijk lukt het wel, beleggen in Porsches. Had bv. 5 jaar geleden maar eens een deugdelijke 911T gekocht. Toen absoluut nog te vinden voor 10.000€. Vandaag tel je voor een goede (geen perfecte) 911T toch al snel zo'n 15-20.000€ neer. Rendement : +50%. Het probleem is vergelijkbaar met de immo-markt : op het moment dat je wil kopen lijkt alles duur en de top bereikt te hebben. Het is pas later dat je kan terugblikken op eventuele winsten.
Het is bovendien toch niet zo netjes om iemand met een vraag over de waardevastheid van Porsches op dit forum weg te jagen.
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
01 aug 2005 13:46 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 aug 2005 15:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
€10.000 aan 4%/jaarbasis op 5jaar, dit is makkelijk haalbaar kom je uit op €12.166. Het is dan maar te hopen dat er tijdens die 5jaar stilstand (dit moet dan toch de bedoeling zijn, anders is het helemaal verloren moeite) niets is stuk gegaan en de nieuwe koper tevreden is met een ongekeurde wagen.
Nee, volgens mij is de tijd van een Porsche kopen als belegging echt over.
We hebben enkel het voordeel, dat als we een goed exemplaar kopen, we eigenlijk redelijk goedkoop rijden door de waardevastheid van onze wagens.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 aug 2005 15:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Juistem
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
01 aug 2005 15:36 |
|
|
Anonymous
|
Begrijp het probleem niet.
Elke belegging in activa waarvan de vraag tzt het aanbod zal overstijgen is interessant. Porsches horen daar zeker bij.
Het feit dat de meesten van ons Porsches kennelijk vooral als ge/verbruiksartikel zien, helpt zometeen alleen maar om de schaarste aan de aanbodkant te vergroten.
Dus: geen kwaad idee, P's als belegging.
|
01 aug 2005 21:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Aan het tempo dat er nu Porsches geproduceerd worden, zullen we nog moeten oppassen of we gaan nog verwijderingstaks moeten betalen bij aankoop van een nieuwe P.
Maar ik hou niemand tegen om te beleggen in Porsches.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 aug 2005 21:05 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
zeer waardevast
wellicht een tip: klassieke P voor onder de 5k Euro
Porsche, Bj. 1960, restauriert (sandgestrahlt, grundiert und lackiert)
http://www.agrarkulturerbe.de/images/porschetraktor.jpg
|
01 aug 2005 22:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: zeer waardevast
_________________________________________ Got coffee?
|
01 aug 2005 22:04 |
|
|