Eindelijk, na enkele maanden vertoeven bij de specialist is ze weer zo goed als nieuw.
Hoewel de wagen mij verkocht werd als 'in zeer goede staat', had ik daar toch een andere interpretatie van. Ok, ze zag er goed uit, maar qua loodgieterij heb ik ze graag ook in orde.
Dus FF doorgebeten en alles er onderuit gehaald en vervangen waar nodig (ttz de specialist dan, ik ken er zelf niet veel van, dus ben ik al blij als ik de juiste motor klep opendoen)
Gedane werken:
1) nieuwe koppeling
2) nieuwe dichtingen distributie (volledige kit)
3) nieuwe hitte schild
4) nieuwe kabelboom
5) nieuwe delcokappen & rotor
6) DME relais
7) V-riemen
hele doos boutjes, rubber, kleine riempjes, klemmen e.d.
9) groot onderhoud met filters, bougies, remolie e.d.
10) nieuwe spanners uitlaat, alsook nieuw chroom
11) nieuwe pompjes op de koffer & motorklep, alsook nieuwe koffer kabel
12) vervangen ruitschakelaar passagier
13) nieuwe glaasjes op de koplampen
14) nieuwe batterij
15) nieuwe weerstand voor de airco & hergast
16) nieuwe stofhoes
17) nieuwe spoilerbekleding
18) nieuwe wiellager & stuurdempers
19) enzoverder
En om af te ronden ook maar andere schoenen & volledig uitgelijnd.
PS: ik weet niet wat de Twingo’s in Nederland kosten, maar laten we zeggen kosten noch moeite werd gespaard.
Voor de liefhebbers deze 'handbediende' schone kwam AF FABRIEK met volgende interessante opties:
1) M030 ophanging, blijkbaar nog met de originele dempers, welke na 134k kms nog in goede staat zijn !! - mijn dank aan de vorige eigenaars
2) sound pakket binnen en buiten, tis tezegge: code 159 motor-soundpakket & code 490 klangpaket en code 680 Digitales soundpakket
3) Open dak (indien je meer wil genieten van het buitengeluid) en airco
4) blijkbaar ook een kleur op staal (audi zilver)
5) CUP II (ondertussen vervangen)
Verder upgrades: Turbo voorspoiler (een must volgens mij), 'blacked out' achteruit (nice 4 the kids), witte pinkers, enzover.
Laat de lente maar komen!