Auteur |
Bericht |
laaglander
Amsterdam
|
Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Dag allemaal. Mijn naam is Rob. Al jaren ben ik liefhebber van mooie klassieke automobielen en voormalig bezitter van een Jaguar E-type.
Sinds kort is mijn garage weer leeg en heb ik mijn zinnen gezet op iets heel anders: een Porsche 911 Carrera 3.0. (76' en '77) Even iets heel anders dus. Ik ben mij nu aan het verdiepen in dit type en ben op zoek naar tips over het bezit/ onderhoud van dit model en waar ik op moet letten bij aanschaf.
Uiteraard hoor ik het graag als iemand een goede te koop weet staan.
Groet en Porsche groeten, Rob
|
28 jan 2014 21:50 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Welkom Rob. Wat zoek je precies, en wat wil je weten http://suchen.mobile.de/auto/porsche-91 ... itCountry=Ergens tussen de 30 en 70K is wel moois te koop.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
Laatst bijgewerkt door André op 28 jan 2014 22:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 jan 2014 21:55 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Welkom Rob, Geweldig auto de Jag E-type. Altijd als ik die auto zie ben ik weer onder de indruk van de vormen. Had je hem er niet bij Hunnen houden Succes met het vinden van jouw P.
|
28 jan 2014 22:00 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Dank vast, als ik wat verder ben meld ik mij weer.
groet, Rob
|
28 jan 2014 23:54 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Wat zoek je: een opknappert of een die klaar is?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 jan 2014 23:56 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
29 jan 2014 12:22 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
@ maarten,
Ik zoek geen totaal restauratie project maar een beetje werk is ok. weet je iets te staan?
groet, Rob
|
29 jan 2014 12:42 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
@ Bert, Ok thanks, die Carrera site ken ik ja. groet, Rob
|
29 jan 2014 12:53 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Nee. De mijne heb ik 2 jaar geleden verkocht. Ze zijn vrij zeldzaam. Timo (CCR) heeft er een op MP staan: . Die zal aardig in de buurt van de 100% komen (met dito prijs).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 29 jan 2014 14:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 jan 2014 12:54 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
ja ik heb die zien staan. Heb je enig idee wat de waarde van zo'n auto zou moeten zijn?
|
29 jan 2014 13:46 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
29 jan 2014 14:12 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
inkoop 20 werk 25 winst 10 --------------- €55K
_________________________________________ oud is beter
|
29 jan 2014 14:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Of de optelsom klopt weet ik niet maar 50k lijkt mij redelijk voor deze.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jan 2014 14:52 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
930 zitten ook in de range
|
29 jan 2014 15:06 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Ik raad je aan eens te gaan rijden met zowel een 930 (wellicht een 3.3: de turbo 3.o is erg zeldzaam) en een normally aspirated Carrera 3. Twee totaal verschillende beesten: (sorry voor de copy/paste ) | | | | Citaat: The 930 are fickle beasts, but once set up, used regularly, overserviced to iron out any fatigue each year and stretched on loooooooooong motorway journeys, they are very reliable. The best memory was seeing my wife doing 240km/h on the french motorway to St Tropez and thinking "christ, she can shift that lorry around somewhat". I vmaxed it 165 mph on the german autobahn later that holiday and for the purpose of chasing faster german Audi RS's AMG mercs etc, it was brilliant. But a turbo is wasted in the UK with these small A roads and congested motorways. You either wring its neck (1st does 65mph, 2nd 95mph, 3rd 130 mph, 4th the rest) and use 1st and 2nd and shift, or you drive off boost and any normally aspirated 911 will beat you. Either/or is the mantra with the turbo and I got tired of it. Best regards, Bert | | | | |
| | | | Citaat: but the principle of "needing to have a turbo on the boil or nothing happens" is a bit illustrated by this table. To illustrate it with a real life example: '83 turbo 3.3 vs '77 carrera 3, driving shotgun on B roads 30 to *caugh* and dual carriageways 30 to *caugh* C3: 2nd gear, on cam at 4200rpm at 50mph, accelerate up to 6300rpm, shift into 3rd, come on cam and you are into the illegal territory if you are not careful. Engine is punchy, ready, hangs on the gas etc. Turbo 3.3: at 50mph you are either making loads of noise in 1st, or are off boost at 2200 rpm and need to be near 65mph for the boost to come in. The C3 has meanwhile shifted into 3rd, is long gone with its 1090kgs (vs 1378kgs of the 3.3) and the turbo is left panting. Very very annoying. It really took the crust of turbo ownership for me. But on the motorway in Germany, driving between 100 and 160 mph (so 160km/h to 250km/h) meaning near the redline in 2nd, 3rd and shifting into top: that's awesome. VW kombi comes into the fast lane? No problem: nose against windscreen (930 brakes), shift into 2nd at 65mph, let it come on boost and progress rapidly to 95 mph, shift into 3rd, redline, etc. Repeat at will. The 930 really stood out with its 930 brakes, the turbo tie rods and the 7 and 9 x 16 fuchs on Conti sport contacts, and in combination with bilsteins and well set up made for one of the most predictable, comfortable, reliable and steady 911 experiences I ever had. But I am more in the UK than over there, so.... C3 it is. Put a C3 or non-turbo shaped car on Billies, corner weighted, with turbo tie rods and 7 and 8 x 15 fuchs with a light tire such as a Michelin Pilot Sport Cups and YOU ARE FLYING. Bert | | | | |
HTH, Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
29 jan 2014 15:24 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
@ Bert, Ja ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt..
|
29 jan 2014 17:40 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Nu weer een vraagje.. wat is een Carrera US 2.7 uit 1975? Best lastig al die verschillende types en ik dacht dat er in 1975 geen Carrera's werden gemaakt? http://www.bxb.nl/pg-998-7-45217/pagina ... anbod.html
|
29 jan 2014 17:42 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Carrera 2.7 impact bumper zijn gemaakt in model jaar 1974 (Sep '73 =>jul '74) , 1975 EN 1976. Carrera 3.o zijn gemaakt in MJ 1975 en 1976.
De US carrera 2.7 is net als een Rest of the World Carrera (fuchs 6 and 7 x 15, bredere heupen, spoiler pakket, bilsteins, enz) maar met een motor van de model jaren 1974 en 1975 911S: een 2.7 liter K-jetronic met 175 pk. De 210 pk Carrera 2.7 motor (type 911/83) was niet legaal onwille van de smog in the USA.
HTH,
Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
29 jan 2014 17:46 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
dus vooral optische verschillen want motorisch niet veel anders dan de gewone 2.7 s.
|
29 jan 2014 19:30 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Nog een vraagje over een Carrera 3.0 targa deze heeft als bouwjaar 1975. Kan dat wel. zijn er Crrera's 3.0 gebouwd in dat jaar? zie er mooi uit maar klop het wel? http://www.classicdriver.com/en/car/por ... 975/202426
|
29 jan 2014 23:30 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Bouw of model jaren lopen van september (na de fabrieks sluiting in Augustus om de productie lijn te updaten) tot Juli volgend jaar. Dus, bv Model Jaar 1975 is van Sep '74 tot juli '75, MJ or model Year '76 is van Sep '75 tot Juli '76 enz. Een Carrera 3 heeft chassisnummer 911660 xxxx('76 c3 coupe) of 911661 xxxx ('76 c3 targa) of 911760 xxxx('77 c3 coupe) of 911761xxxx ('77 c3 targa). Uitzondering is de zeldzame 911 Carrera 2.7 RS voor de zwitserse en duitse markt om de 2.7 liters 210 pk nog steeds gehomologeerd te hebben voor de Bergrennen: die hebben chassis nummers 9116619XXX ('76 coupe) en de targa's ('76 9116619xxx), waarvan de belgische rijkswacht/gendarmerie er een aantal hadden, geleverd en gelabeld met een 911S chassis en uitrusting, maar met de 210 pk 911/83 motor. HTH, Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
|
29 jan 2014 23:48 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Heb het geluk gehad in een 2.7 en 3.0 Carrera gereden te hebben. Ook in de (gewone) 2.7 en later de 3.0 SC van 188 en 204 pk en de 3.2 Carrera. Zal wel meer de emotie zijn want elke (goede) 911 rijdt als een beer. De 2.7 met 165 pk heb ik 8 jaar gehad en dat was werkelijk een topper. Een kennis van me had een Carrera 3.0 van 1977 en heb daar veel aan gewerkt en hij nam mijn 2.7 wel eens mee en wist niet wat hij voelde, zo moet de mijne ook rijden melde hij. Je moet gewoon een goede / perfecte 911 zien te vinden en daar ga je veel plezier van ondervinden Suc6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 jan 2014 0:04 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0
Je hebt je er al lekker in verdiept
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 jan 2014 0:15 |
|
|
laaglander
Amsterdam
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0 > Matching nummers?
Thanks voor alle input sofar. Nog een vraagje.
Stel je hebt het voertuignummer en het motornummer en beide zijn van het juiste type. En dus met een correcte Carrera motor. Hoe of waar kan je dan checken of het de originele motor is die bij die auto hoort. Dus matching nummer?
|
31 jan 2014 13:01 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Re: Missie: Porsche 911 Carrera 3.0 > Matching nummers?
Verschillende bronnen: 1. Nationale importeurs zoals bv Pon hebben een (beperkt) computer systeem dat mogelijkerwijs kan nakijken met welke optiecodes, motor en gearbox nummer jouw chassis nummer geleverd is. Jammer genoeg (bv UK, Belgie en Frankrijk) hebben we leden gehad die bij mij kwamen, zeggende "Mijn Carrera 3 is blijkbaar geleverd met Porsche boxster velgen in 16 inch?" of de kleurcode correspondeerd met een 2012 kleurcode. Je moet natuurlijk de optie lijst van het corresponderende jaar bij de hand hebben en dat is niet altijd legio bij de importeurs. Bovendien is dit systeem in mijn ervaring niet waterdicht, maar kan het wel snel een uitsluitsel geven of het een matching number wagen is. Deze mensen hebben de opdracht alleen te bevestigen of de wagen al dan niet "matching" is: zij kunnen of willen niet het originele motornummer geven als dit *edit* NIET in de wagen zit, om vervalsingen te vermijden. Misschien niet zo een probleem met een, zeg maar veel geproduceerde Porsche 944, maar voor een collectors car, sja, dan loont het al financieel snel om een matching numbers wagen te "verkrijgen" na een restauratie... Er zijn gevallen bekend in de Carrera 2.7 IB en RS series, waar twee of zelfs drie dezelfde motornummers circuleren. 2. Je kan zelf bij Porsche AG informeren, maar ideaal gezien zoe je toch een "bewijs van Ownership", bv inschrijvingsbewijs, verzekeringsbewijs edm moeten insluiten. 3. Het Carrera 3 register: Ik heb contacten bij Porsche AG maar die mensen staan niet altijd te wachten op mijn emails- maar ze antwoorden me as-and-when, within reason. MvG, Bert
_________________________________________ http://911carrera3.com Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register
Laatst bijgewerkt door Bertroex op 31 jan 2014 14:48, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 jan 2014 14:10 |
|
|