Auteur |
Bericht |
Kappi2907
|
Steve Wong Chip voor de 964
Veel over geschreven en gelezen. Ik ben zeer benieuwd of er forummers met een 964 verschil merken na installatie Steve Wong chip?
In mei de Alpen in met de P, dus als het inderdaad zo is dat de P soepeler gaat lopen (koppel) binnen het 2000 - 4000 toeren bereik wil ik de 330,- euries graag investeren. Pk 's zoek ik niet.
Ik hoor graag julie ervaringen en meningen.
|
28 jan 2014 13:46 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Je auto laten afstellen bij een tuner iedere auto andere waardes.
|
28 jan 2014 14:13 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Ook ik ben zeer sceptisch over zo'n chip. Ik zou ook eerder naar een goede chiptuner gaan om een chip op maat te laten schrijven. Ieder blok is toch weer net iets anders en mocht je er aanpassingen aan gedaan hebben zoals andere uitlaat en/of luchtfilter dan heeft zo'n opmaat chip veel meer zin.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
28 jan 2014 14:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Even aan "Lindemans" vragen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 jan 2014 14:41 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Familie van de 'Wong Fook Hing Book Store'?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
28 jan 2014 15:44 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Lindemans heeft geen 964.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
28 jan 2014 15:44 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Op Rennlist zijn ze euforisch over de chip. Inderdaad ik ben opzoek naar 964 ervaringen.
Ik heb een cuppijp en verder geen modificaties.
|
28 jan 2014 16:31 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Maar wel ervaring met "Wong" En ach van 3.2 naar 3.6 luchthuilers, beide oude meuk
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 jan 2014 17:39 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Jaaaaa Lindemans hier.
Ik heb in mn 3.2 wel merkbaar trekkracht in het middenbereik met Wong. Gek genoeg merk ik dat vooral omdat de push bij 4.000 toeren wat minder prominent is zoals iedere 3.2 rijder m wel kent. Dat komt omdat hij daarvoor al lekkerder oppakt. Ook vind ik m stationair lekkerder draaien.
Ik kan het vrij makkelijk vergelijken omdat ik zelf een chip heb gefabriceerd, waarin zowel de originele "map" alsook een kopie van de map van meneer Wong zit. Tijdens gebruik kan ik met een schakelaartje wisselen tussen beide maps, het verschil is echt goed merkbaar.
Tevens zou ik met Wongmans veilig op Euro 95 moeten kunnen rijden, tot nu toe blijkt dat ook zo te zijn. Als ik een gevoelige IMS Lager oploop zal ik dat ook melden ....
Wong weet wel wat hij doet volgens mij, dat zal voor de 964 niet anders zijn.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
28 jan 2014 20:31 |
|
|
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015Drechtsteden
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Ik heb alle Rennlist-verhalen ook gelezen, en heb jouw vraag hier ook al eens gesteld. Ben dus ook zeer benieuwd.
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
|
28 jan 2014 22:12 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Heb chip in mijn 964. Loopt prima. Heb het gedaan als 'tijdelijke' oplossing omdat mijn uitlaatgassen wat minder weerstand ondervinden naar buiten, net als de ingaande lucht voor de verbranding t.o.v. standaard situatie. Om te zorgen dat hij bij zware belasting niet arm loopt, een chip gekocht met een wat rijkere map. Haal niet het maximale eruit op deze manier en na wat aanpassingen in de toekomst zal er een gecutomizede map komen, maar voor nu loopt hij stationair iets netter en voor 4000 rpm ietwat meer kracht dan met originele chip. Het zeer stabiel stationair lopen is grootste voordeel wat ik merk.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
28 jan 2014 22:14 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Steve Wong of een andere chip?
|
28 jan 2014 22:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Stabiel stationair. Daar zou ik graag 330 e'tjes voor investeren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jan 2014 23:40 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Ja ik ook want de mijne loopt af en toe onregelmatig en is ook gechipt geen Wong trouwens. Wel enorm verschil samen met hittedraad systeem en cuprorh.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
28 jan 2014 23:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
had op mijn cabrio cuprohr, LM220 kit met zo'n open luchtfilter plus 100Zellen Kat. Vond het erg weinig bijzonders. Behalve dat eeuwige zuigende geluid van dat open filter. Bweeeeeh.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jan 2014 23:45 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Iemand ervaring met de ProMax chip voor de 964?
|
29 jan 2014 19:27 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Voor degene die zelf aan de slag willen gaan met tunen (zullen er weinig zijn maar goed, je leert er wel ontzettend van): voor 175$ heb je een Eprom-emulator (Moates Ostrich 2.0), sluit je aan op de Motronic box, computer aan, TunerPro opstarten en je kunt zelf aan de slag. Mappings zijn goed te doen, je moet alleen je even verdiepen in wat je aan moet passen. Steve Wong doet niet veel anders Bv wat leesvoer (geen Porsche maar de materie is hetzelfde) http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=201171http://www.forums.turbobricks.com/showt ... p?t=227153In m'n Volvo turbo-project zit ook zo'n custom gemaakte chip voor de ontsteking en ECU, leuk spul!
|
29 jan 2014 20:25 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Ja: nullen en eenen veranderen in een eprom hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Maar weten wat je doet, wat het effect is, en hoe ver je kunt gaan is wel even een ander hoofdstuk.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 jan 2014 20:54 |
|
|
Kappi2907
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Link naar de bron: http://www.systemsc.com/problems.htm....ik zie er toch maar vanaf.
|
29 jan 2014 21:25 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Zomaar een chip uitwisselen zou ik niet doen zonder meting. Meten is weten, dus naar een bedrijf waar jouw auto op de rollenbank gaat om ook de A/F ratio te meten en eventueel de mapping aangepast kan worden.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
29 jan 2014 22:05 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Je hebt erg conservatieve originele regelingen, je hebt specifiek op een inlaat / motor / uitlaat combinatie geoptimaliseerde progressievere regeling, en je hebt optimaal op een individuele motor ingeregelde setting.
De laatste is vast wel het best haalbare, maar dat maakt een Wong chip ( 2e in het rijtje ) nog steeds merkbaar beter dan de fabrieks instellingen van de oudere Motronic.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 feb 2014 23:59 |
|
|
Henrik 964
964 C2 manual, '90
Turquise Metallic L35XBreda
|
Re: Steve Wong Chip voor de 964
Hoi Kappi! Ik ben erg benieuwd naar hoe de 964 rijdt met de Steve Wong chip.
|
01 maart 2014 11:52 |
|
|