Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:50

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
Van harte mee eens. Onderwijs is een v d peilers v d beschaving.
Mijn punt is eigenlijk de mateloze verspilling die je regelmatig tegenkomt. Overheidsbestuurders hebben te vaak megalomane ideeen, tot eer en meerdere glorie van zichzelf. Dat kan niet hard genoeg bestreden.

23 jan 2014 0:25
PorscheForum Super Junkie
M140i
Aircooler schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
en laten we hopen dat de rechter zn gezonde verstand gebruikt.

Dat is niet te hopen. Te hopen is, dat ie z'n intellectuele vaardigheden en z'n juridische kennis gebruikt.
Gezond verstand hoort niet in de rechtszaal thuis, maar aan de borreltafel.

Gezond verstand hoort absoluut wel in de rechtszaal thuis. Juristen met het meest gezond verstand zijn de beste juristen :idea:

23 jan 2014 0:26
Profiel
Tja, misschien een definitie kwestie. Als ik de 'gezond verstand krant' lees oftewel 'de wakkerste krant' van nederland, denk toch al snel aan het onderbuik gevoel.

23 jan 2014 0:43
Moderator
PF #57
als mensen eens zouden leren die onderbuikgevoelens te negeren, zag het er allemaal een stuk beter uit...

23 jan 2014 0:46
Profiel
Vertel mij wat..

23 jan 2014 0:57
Weekers treedt af (NU.NL)

30 jan 2014 8:07
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Het werd tijd. Wat een prutser die man. Mischien heeft zijn opvolger vwb de mrb voor klassiekers en oldtimers meer realiteitszin.

30 jan 2014 8:30
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
De MRB werd helaas niet als een van de missers van Weekers genoemd dus ik ben er bang voor...

30 jan 2014 8:56
Profiel WWW Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Klopt, ik heb gisteren heel wat missers voorbij zien komen in een compilatie op tv, maar daar werd de MRB niet vermeld.

30 jan 2014 9:22
Profiel
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Remmel schreef:
De MRB werd helaas niet als een van de missers van Weekers genoemd dus ik ben er bang voor...

Maar zijn opvolger kan wel meer gevoel voor klassieke auto's hebben. Ik blijf hopen.

BTW. Wat stond die Weekers gisteravond te klunzen in de kamer. :scratch:

30 jan 2014 19:50
Profiel
LEEUWARDEN
Als beloning mag hij nu genieten van het wachtgeld :roll: :x

30 jan 2014 21:35
Profiel
911 3.2 Carrera
En terecht dat hij wachtgeld krijgt....kan hij op zijn gemak een leuke baan zoeken.

30 jan 2014 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Gelderland
Precies, iets in de oldtimerbranche of zo. :flush:

30 jan 2014 22:17
Profiel
Citaat

Het lijkt wellicht wat rustig van onze kant, maar schijn bedriegt, op verschillende vlakken wordt er hard gewerkt!

Bezwaar maken
Het is van groot belang dat u bezwaar maakt tegen de rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) die u ontvangen heeft of nog gaat ontvangen. Belangrijk is daarbij om de termijn in de gaten te houden waarbinnen u moet betalen. Deze termijn wordt op de rekenig genoemd en is normaal gesproken een maand na dagtekening van de rekening. Na betalen heeft u 6 weken de tijd om bezwaar te maken. U leest het goed, de bezwaartermijn gaat pas lopen NA betaling (bevestigd door de Belastingdienst). U dient dus eerst te betalen en vanaf het moment van betaling gaat de termijn van 6 weken in waarbinnen u bezwaar moet maken. Binnenkort (streefdatum 12-02-2014) kunt u via onze site een bezwaarschrift op maat laten maken. Lees hier meer over bezwaar maken en onze tool.

Stilte voor de storm
Zoals u weet heeft Frans Weekers ons niet toegestaan om gebruik te maken van de procedure massaal bezwaar, waarbij wij niet allen individueel bezwaar zouden hoeven maken. Naar onze mening was dit een poging ons te demotiveren ons recht te halen, maar daar geven wij niet aan toe! Het is daarom van belang dat iedereen met een oldtimer van 26 tot 40 jaar oud bezwaar gaat maken, zodra dat kan. De toch al overbelaste Belastingdienst, zal hopelijk overspoeld worden door onze bezwaarschriften, dat zal weer een teken zijn voor de politici dat deze maatregel absurd is.

Oldtimers op benzine
Eigenaars van oldtimers op benzine die onder de overgangsregeling vallen (bouwjaar 1974 t/m 1987), hoeven voorlopig niets te doen. Zij ontvangen op zijn vroegst eind april een rekening voor het kwarttarief, pas na betaling van die rekening kunt u bezwaar maken. Onze tool zal tegen die tijd ook geschikt zijn om bezwaar te maken tegen de overgangsregeling.

Eric Wiebes
Na het onafwendbare vertrek van Frans Weekers, heeft Eric Wiebes zijn functie als Staatssecretaris van Financien overgenomen. Wij hebben reeds een brief gestuurd naar hem met verzoek tot overleg, hierover later meer.

Rechtszaak
Samen met onze advocaat prof. mr. Barkhuysen wordt ondertussen hard gewerkt aan het compleet krijgen van ons dossier, zodat zo snel als mogelijk de dagvaarding bij de landsadvocaat op de mat ligt.

U blijft van ons horen!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

06 feb 2014 21:30
PorscheForum Rakker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
bjft schreef:
Remmel schreef:

Maar zijn opvolger kan wel meer gevoel voor klassieke auto's hebben. Ik blijf hopen.

BTW. Wat stond die Weekers gisteravond te klunzen in de kamer. :scratch:

Weekers heeft nota bene een 504 cabrio, dus hij heeft ook zichzelf niet gespaard,.... Toch wel een beetje met die overgangsregelingen bedenk ik me nu.

06 feb 2014 21:36
Profiel
nu Alpine en Lotus
De 504 cabrio is vanaf 1971 geproduceerd en kan dus volledig buiten schot blijven.
En zal niet op diesel of LPG rijden..., dus die zelfkastijding van Weekers is een speldenprik of zelfs niets.

06 feb 2014 22:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000) Ex: Porsche 924S (1986)
Dordrecht
Het schrappen van de vrijstelling heeft ook nog andere gevolgen:

Sinds er wegenbelasting moet worden betaald voor oldtimers, auto's ouder dan 25 jaar, neemt het aantal gemelde diefstallen van dit soort voertuigen toe. Ook vliegen er de laatste tijd opvallend veel in brand of raken total-loss. Schade-experts, die namens verzekeringsmaatschappijen onderzoek doen naar diefstallen en verdachte schades, vermoeden fraude. (bron: Metro)

06 maart 2014 8:54
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Wanneer gaat de belastingdienst eigenlijk de rekening sturen. Ik heb al wel een brief ontvangen waarin ze een rekening (geen aanslag) aankondigen, maar de daadwerkelijke rekening heb ik nog niet gekregen.

06 maart 2014 9:45
Profiel
993 4S
Doe ff een belletje naar de BD, waardie blijft???

06 maart 2014 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000) Ex: Porsche 924S (1986)
Dordrecht
De Belastingdienst gaat in april de acceptgiro's verzenden om de keuze dmv betaling kenbaar te kunnen maken.
Ik wacht af....

06 maart 2014 10:48
Profiel
nu Alpine en Lotus
Bij mij is het helemaal kassa: de 928 op LPG staat geschorst want deze kost me anders 1700 per jaar.
We wachten op betere tijden of een koper uit België.

De 2e 928 die ik gekocht heb (benzine) is bj 1986 echter ik kreeg direct een acceptgiro voor de volle mep MRB benzine (210 per kwartaal).
Een belletje naar de BD: "oh dan heeft de auto na 1.1.2014 gekocht zeker?, ja dan gelden de nieuwe regels en moet u die bijzondere regeling apart aanvragen "verzoek MRB bijzonder tarief" u kunt dit vinden op onze site".
"Maar u moet die acceptgiro wel eerst betalen hoor!, na uw verzoek wordt eea verrekend".

Tja leuker kunnen we het niet maken..., gemakkelijker al helemáál niet... :ass:

06 maart 2014 20:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dordrecht
:shock: En dat terwijl ze in het kentekenregister de datum eerste ingebruikname kunnen vinden.... :scratch:

06 maart 2014 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Marcel M schreef:
:shock: En dat terwijl ze in het kentekenregister de datum eerste ingebruikname kunnen vinden.... :scratch:

Ik had ook verwacht dat dit makkelijker zou kunnen. Andere kant: als je ervoor kiest om de drie maanden wel te rijden....

06 maart 2014 21:52
Profiel
Cayman S
Wat vinden jullie van deze regel??

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nregeling/

Dus als je je auto al 20 jaar in de garage hebt staan, kun je er gewoon me de weg op als het voor een event is welke is aangemeld bij de belastingdienst. Ik begrijp dat de belastingdienst niet over de veiligheid op de weg gaat, maar dit kan toch zomaar gevaarlijk worden.

René

06 maart 2014 22:00
Profiel
nu Alpine en Lotus
Evenementenregeling is bekend, en auto moet een geldige APK hebben hoor!
Op de dag van de APK krijg je trouwens ook vrijstelling MRB met een geschorste auto.
Met de gele 928 kan ik dus inderdaad naar 4 aangemelde evenementen rijden, max 6 dagen per jaar.

Kan alleen niet zo snel vinden;
- hoe je een evenement op die lijst zet
- of dit ook geldt voor buitenlandse evenementen (zoals Dinslaken 1 mei bijv.)
- of er een gepubliceerde lijst is met dergelijke evenementen waar je uit kunt kiezen

Dit is ideaal om een geschorste auto toch elk kwartaal een dag te rijden, stilstaan is niet zo goed immers; rust roest...

07 maart 2014 9:41
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49  Volgende