Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:23

Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Totale oppervlakte bescherming.
Harderwijk
Bericht Re: Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie
Michiel911 schreef:
Ik wil anders als onafhankelijke derde mijn 997 cabrio wel laten behandelen (tegen vergoeding uiteraard).

Heb nog geen ervaringen met andere middelen en ben over het algemeen goed van vertrouwen dus ik durf het wel aan. Kunnen we met zijn allen zien of het vertrouwen terecht is.

Misschien moet ik de poets clinic van 03 april dan wel afzeggen :mrgreen:

Ik hoor het wel.

Ik zou gewoon naar die poets clinic gaan het kan geen kwaad.
En wil je later je auto als nog laten doen of zelf doen dan kan dat.

31 jan 2014 1:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
M140i
ALL GLAZE NL schreef:
erwin996 schreef:
ALL GLAZE NL schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik zelf verbaast ben hoe mooi de glans is geworden

Waarin verschilt uw middel van bijv. C-Quartz?

Ik heb even snel gekeken .
En je brengt een sterke coating aan van 2 a 3 micron en garantie van 2 jaar.
Bij mij gaat het 7 micron de lak in en garantie van 5 jaar ( bij mijn auto heb ik het na 4 jaar opnieuw gedaan omdat ik mooie perels op de lak wil )
In Juni hebben we twee Boeing 737 gedaan en die besparen de afgelopen 5 maanden 0.5% brandstof.
En hebben 1,3 % luchtweerstand.

Ik denk dat dat komt doordat de lak glad is doordat het erin trek en niet erop zit .
Ik denk dat de coating bij 900km/u eraf schuift als ware en bij ons blijft het zitten.
We hopen deze maand te horen wat ze willen met de rest van hun vloot.

Is A-Glaze het allerbeste poetsmiddel dat er wereldwijd te krijgen is?

31 jan 2014 1:56
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
ALL GLAZE NL schreef:
Ik denk dat de coating bij 900km/u eraf schuift als ware en bij ons blijft het zitten.

Tjonge, als alle andere middelen eraf schuiven bij 900 KM/H, blijft ander vuil ook niet zitten toch bij 900 KM/H?

:wink:

Sta je ook op de markt met het spul?

erwin996 schreef:
Is A-Glaze het allerbeste poetsmiddel dat er wereldwijd te krijgen is?

Dat is toch altijd al zo geweest, vertegenwoordigers trappen het product van de concurrent ook altijd de grond in....

Totdat ze bij de concurrent gaan werken, dan is dat product zomaar ineens beter... :roll: :?

31 jan 2014 8:41
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
:oops: ik heb geen lelijk woord gehoord alleen een mooie open mening. de tijd zal het leren, ik ben tot nu toe uiterst tevreden en 900 km/u gaat de mijne (voorlopig) niet halen. :drive:

31 jan 2014 9:59
Profiel
964 c2
Den Haag
ALL GLAZE NL schreef:
erwin996 schreef:
ALL GLAZE NL schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik zelf verbaast ben hoe mooi de glans is geworden

Waarin verschilt uw middel van bijv. C-Quartz?

Ik heb even snel gekeken .
En je brengt een sterke coating aan van 2 a 3 micron en garantie van 2 jaar.
Bij mij gaat het 7 micron de lak in en garantie van 5 jaar ( bij mijn auto heb ik het na 4 jaar opnieuw gedaan omdat ik mooie perels op de lak wil )
In Juni hebben we twee Boeing 737 gedaan en die besparen de afgelopen 5 maanden 0.5% brandstof.
En hebben 1,3 % luchtweerstand.

Ik denk dat dat komt doordat de lak glad is doordat het erin trek en niet erop zit .
We hopen deze maand te horen wat ze willen met de rest van hun vloot.

Ik ben een leek op dit vlak, maar je wilt toch niet iets van in je lak gaat? Klinkt alsof het op lange termijn nooit goed kan zijn voor de lak (waar door porsche goed over is nagedacht).

31 jan 2014 10:21
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
ben dus ook net zo`n leek in dit geval maar weet wel dat lak poreus is waar vuil in kan kruipen. de nieuwe lakken worden met de dag beter maar poreus blijven ze en als er dan een middel is die de lakken minder poreus maken waardoor ze minder ontvankelijk worden voor invloeden van buiten af sta ik er voor open. ook weet ik dat er bij de duurdere merken zo`n behandeling voor aflevering tegen meerprijs af fabriek aangeboden worden. dus de fabrikanten zien wel degelijk verbeterpunten in hun lakken en behandelen zoals gezegd die ook met toevoegingen. ik wacht wel af hoe mijn auto er over een X tijd uitziet en reageert op de toevoeging. zoals gezegd ben ik nu al blij met het voorlopige resultaat.

31 jan 2014 10:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Taxi Hans schreef:
ben dus ook net zo`n leek in dit geval maar weet wel dat lak poreus is waar vuil in kan kruipen.

Dat vuil moet dan wel erg microscopisch klein zijn :wink:

Taxi Hans schreef:
ook weet ik dat er bij de duurdere merken zo`n behandeling voor aflevering tegen meerprijs af fabriek aangeboden worden. dus de fabrikanten zien wel degelijk verbeterpunten in hun lakken en behandelen zoals gezegd die ook met toevoegingen.

Welk merk is dat die dat vanaf fabriek levert?
Volgens mij kun je bij iedere dealer tegen meerprijs een behandeling krijgen.. Maar dat is goed voor de omzet.. :wink:

Voor de rest: Dat je speciale shampoo moet gebruiken zegt mij al genoeg :wink:

31 jan 2014 11:02
Profiel
Gelderland
Mercedes Benz (vanaf S klasse) Bmw (vanaf 5 serie) Jaguar, Aston Martin, en Bentley/Rolls doen het af fabriek en als optie leverbaar door middel van het meerdere malen polijsten tussen de spuitlagen door en werkt de lak af met een coating die kras, UV en vuil afstotend is voor meerdere jaren. :salut:

Laatst bijgewerkt door Taxi Hans op 31 jan 2014 13:02, in totaal 1 keer bewerkt.

31 jan 2014 13:01
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
De shampoo die veel poetsbedrijven terecht aanraden bevat carnauba wax en geen ontvetter.
Met ontvetter (veel gebruikt in wasstraten) ontdoe je de auto van viezigheid en vettigheid maar tast ook de toplaag/waslaag aan.
Dit heb je met shampoo waar wax in zit niet.

En JA er kunnen vuildeeltjes in de lak kruipen, kijk maar eens naar de steeds donker wordende claybar waarmee je over de lak gaat nadat de auto gepoetst is.

31 jan 2014 13:01
Profiel WWW Facebook 
Gelderland
Remmel ik leer steeds meer :thumleft:

31 jan 2014 13:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Remmel schreef:
.En JA er kunnen vuildeeltjes in de lak kruipen, kijk maar eens naar de steeds donker wordende claybar waarmee je over de lak gaat nadat de auto gepoetst is.

Dat is vuil wat OP de lak zit en niet in de lak, je kunt met geen claybar niet IN de porien komen :salut:

31 jan 2014 13:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Taxi Hans schreef:
Mercedes Benz (vanaf S klasse) Bmw (vanaf 5 serie) Jaguar, Aston Martin, en Bentley/Rolls doen het af fabriek en als optie leverbaar door middel van het meerdere malen polijsten tussen de spuitlagen door en werkt de lak af met een coating die kras, UV en vuil afstotend is voor meerdere jaren. :salut:

Mercedes werkt met nanodeeltjes die verwerkt zijn in de lak, welke dus gewoon als onderdeel van het spuitproces wordt aangebracht. Dus door de aan te brengen lak gemengd. En polijsten tussen de laklagen door lijkt me niet handig, dan zou de 2e laklaag geen hechting meer hebben....

http://www.tudelft.nl/actueel/universit ... -een-kras/

31 jan 2014 13:20
Profiel
Gelderland
ergens heb je toch een redelijk verkeerde inlichtingen bron, gebeurd veel om tussendoor te polysten en weer een lak laag erover.
in polijstmateriaal zit geen wax, alleen maar een soort van (heel fijn) schuurmiddelen vraag maar eens bij Mercedes wat de mogelijkheden zijn dan krijg je voor jou waarschijnlijk een heel verrassend antwoord. :popcorn:

31 jan 2014 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Wij noemen dat schuren tussen de laklagen door, polijsten is het op hoogglans brengen en daardoor verminderd de hechting.

Polijsten tussen de laklagen door kan niet, schuren wel :salut:

Maar vertel me maar eens waar ik de informatie vinden kan dat Mercedes achteraf (als de laatste laklaag uitgehard is) een coating vanaf de fabriek aanbrengt.

31 jan 2014 13:39
Profiel
Gelderland
meest makkelijke is de importeur, heb ik ook gedaan en al meerdere malen op fabrieksbezoek geweest. :popcorn:

31 jan 2014 13:44
Profiel
PorscheForum Junkie
:thumleft: :thumleft:

Top, dan kan jij het weten.

Ik ben er al weer 4 jaar uit, misschien is er wel heel veel veranderd de laatste tijd :oops: :oops:

Morgen ga ik mijn kameraad en ex collega verhuizen die voorbewerker/spuiter is bij Mercedes, zal ik hem eens vragen :thumleft:

31 jan 2014 13:47
Profiel
Gelderland
dagelijks veranderen er heel veel dingen en ik wil het allemaal niet weten. :mrgreen:

31 jan 2014 13:51
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
ik ben de weg ondertussen kwijt :D

ALS IE MAAR GLIMT EN BESCHERMING HEEFT :cheers:

31 jan 2014 14:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
+1

Ophouden met proberen gelijk te krijgen en plannen die meeting :cheers: (en niet pas in september zoals ik ergens las)

We zien later wel of het geweldig is of een flop :mrgreen:

31 jan 2014 14:14
Profiel
Moderator
PF #57
gaat weer lekker hier. Ik vind hem er mooi uitzien. Ik vind overigens bijna altijd dat professioneel gepoetste auto's er na de poetsbeurt mooi uitzien. Ben benieuwd naar Hans' ervaringen. En 900 km/u is voor mij niet echt interessant. Haal ik zelden.

31 jan 2014 14:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Gezonde discussie toch?

Kon niet langer wachten en heb mijn ex collega gevraagd hoe en wat. :oops:
Volgens hem brengt Mercedes op sommige modellen lak aan welke veel harder is dan normaal. (merken ze ook daadwerkelijk bij het schuren en het mat schuren met een stukje scotch brite is haast niet te doen)
Dat zit hem in de lak die ze gebruiken, van achteraf een coating aanbrengen is geen sprake volgens hem, de lak die ze in de fabriek gebruiken is goed genoeg.
Je kunt wel een lakbehandeling bij aflevering bestellen, maar die wordt bij de dealer of extern bedrijf aangebracht.:salut:

horn schreef:
Ik vind overigens bijna altijd dat professioneel gepoetste auto's er na de poetsbeurt mooi uitzien.

Ik ook, maar dat heeft niks met dit product te maken :wink: lees maar eens op dat soort forums, de één vind dit geweldig en de andere dat.... Merken in overvloed en ze doen allemaal hetzelfde...

Je schrikt je dood als je sommige fotomodellen zonder make up ziet, bij auto's is dat niet anders....

31 jan 2014 14:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Citaat:
Elferhenkie2 schreef:
Taxi Hans schreef:

Mercedes werkt met Nano deeltjes die verwerkt zijn in de lak, welke dus gewoon als onderdeel van het spuitproces wordt aangebracht. Dus door de aan te brengen lak gemengd. En polijsten tussen de laklagen door lijkt me niet handig, dan zou de 2e laklaag geen hechting meer hebben....

Horn geeft al aan dat het lekker gaat hier .

Maar Elfferhenkie heeft wel een punt. Mercedes levert exclusieve modellen met kras vast blanke lak en bij de andere is deze blanke lak als optie leverbaar.

En dan praat met inderdaad over een blanke lak met Nano deeltjes. En deze behoort gewoon tot het spuit proces Deze laklaag is ook verkrijgbaar in de reparatie sector. Deze lak is inderdaad moeilijk schuurbaar wat meer arbeid vraagt .Polijsten geeft inderdaad een hechting probleem, een blanke laklaag spuit men in de reparatie sector over een schuurkras van korrel 1000 (bij nat schuren een schuurkras 1200 ). Uitspuitzones worden dan weer met een korrel 1500/2500 behandeld en in de zones komt men enkel met een uitspuitverdunning . Een schuur kras van 1500/2500 en hoger zijn te polijsten en uit te poetsen.

01 feb 2014 0:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Vind het wat tenenkrommend wat ik hier lees...
Een auto wassen en afdrogen met dezelfde doek/zeem?
Mij lijkt dat voordat je überhaupt coatings gaat aanbrengen, je eerst het beste kan leren, hoe je een wagen op de juiste manier detailed.
Niet met de juiste materialen en op de juiste manier wassen en drogen kan leiden tot extra krassen.
Verder zal je als je een coating gaat aanbrengen, dit op een zuivere en krasvrije lak moeten doen.
Dus geen wax meer aanwezig (want dan ligt de coating op de wax) en de wagen polijsten, zodat deze krasvrij is voordat de coating aangebracht wordt.

Wat betreft dat in de lak en op de lak.
Een micron is een duizendste mm en je kan geen lakdikte toename krijgen van 0.007mm (7 micron) als het middel in de lak gaat zitten.
Sowieso krijg je bij een coating gewoon een hechting aan de lak.

Kortom ik zet veel vraagtekens bij hoe de behandeling uitgevoerd wordt en bij de uitleg hoe het allemaal werkt.

02 feb 2014 1:43
Profiel
M140i
Sowieso ligt het commerciegehalte van de posts van A-Glaze behoorlijk hoog.

02 feb 2014 3:54
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Nou zeg. Ik was mijn auto eens per week met een emmertje sop. Ziet er netjes uit maar gaat er geen nanometer harder door lopen.

02 feb 2014 9:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende