Porsche 993 GT2 - schaalmodel
Na een tijdje op de achtergrond te hebben geleefd, kan ik weer een stukje van mijn modelbwou werk laten zien. Helaas niet alles, want ik heb ook een schaalmodel gemaakt voor (waarschijnlijk) een van de forumleden hier. Tegen de tijd dat die persoon jarig is, weten we wie de gelukkige is.
Maar goed, voor mijn eigen verzameling was ik bezig met de 993 GT2. En iedereen bouwt de Club Sport of een race versie, maar ik zag dat er ook een 'gewone' versie van was. De Club Sport komt er ook nog wel, maar om een beetje uniek te blijven ben ik dus eerst voor de 'gewone' gegaan.
Dit is een beetje dat ik in gedachten heb:
Wat staat er dan allemaal te gebeuren:
- eerst alle race dingetjes verwijderen. De body zit vol met snelsluitingen, antennepunten en ander voor mij onbekend spul.
- Spartaans interieur iets luxer maken. Zonder rolkooi, maar wel met radio/cd-speler en Turbo S stoelen met 3 punts-gordels.
- velgen vervangen door 3-delige RS velgen. (dit wordt nog spannend. Eerst de 3-delige speedline velgen vinden en die bewerken tot RS velgen)
- 2de ruitenwisser toevoegen
- sleepogen voor de racerij verwijderen
- en dan de dingen die ik vast allemaal nog tegen ga komen tijdens de bouw.
En zo ben ik dus begonnen met plamuur en schuurpapier.
Daarna heb ik eens de onderdelen uit de sprues gehaald, gepast en ontdaan van een berg gietnaden. En toen heb ik het onderstel en uitlaatsysteem maar eens ge-dry-fit
Ziet er al best wel leuk uit.
De rolkooi had ik in het verleden als eens in elkaar gezet, maar ga ik nu dus niet gebruiken.
Maar dan ontstaat er een probleem... Tamiya heeft namelijk bedacht dat het dashboard aan de rolkooi vast moet :S
Middels 2 kleine stukjes plastic heb ik het dashboard weer aan de zijpanelen vast gemaakt.
Natuurlijk de onderdelen eerst in de primer en toen in glanzend of semi-glanzend zwart. (en inderdaad, op de achtergrond een 964 in aanbouw
)
Het glanzend zwart was nog niet overal glanzend... Dat betekend dat het dus nog te 'schraal' (dun) gespoten is en ik zal daar nog een laagje overheen moeten blazen. Geeft me ook mooi de kans om hier en daar een klein stofje weg te schuren.
Ik spuit de body overigens in het glanzend zwart, omdat de Artic Silver verf ook nog iets of wat transparant is en de zwarte onderlaag moet dan een mooie diepte gaan geven.