Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:42



Antwoord op onderwerp  [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
911 (964 of ouder) op LPG? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nikasiltje schreef:
Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto.


Inderdaad, zojuist weer 71 euro aan brandstof in de tank laten flikkeren :oops:

IMO het gebrek aan ruimte is voor mij wel een reden om het (voorlopig) niet te doen ....

Ik ga (toch) 'ns kijken wat de houderschapsbelasting wordt voor een 964 op gas :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


02 aug 2005 14:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Hoewel ik dit een onzinnige discussie vind en m.i. ieder voor zich maar moet uitmaken wat voor peut die in zijn auto gooit, zolang het maar technisch verantwoord is, gaat dit toch ook niet op:

Citaat:
Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto.


:ass:


02 aug 2005 14:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
adu schreef:
... gaat dit toch ook niet op:

Citaat:
Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto.


:ass:



Inderdaad :D :arrow: je hebt poetsers en je hebt rijders :wink: en dromers

Olaf schreef:
Ik ga (toch) 'ns kijken wat de houderschapsbelasting wordt voor een 964 op gas :wink:



Houderschaps belasting 964 :arrow:

Benzine 151 per kwartaal = 592 per jaar

Gas 294 per kwartaal = 1164 per jaar

G3 213 per kwartaal = 840 per jaar

Diesel 279 per kwartaal = 1004 per jaar

Nu nog even informeren wat een normale gas-installatie kost voor een 964, wat een G3 gasinstallatie kost en wat een diesel conversie kost ... :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


Laatst bijgewerkt door Olaf op 02 aug 2005 14:57, in totaal 1 keer bewerkt.



02 aug 2005 14:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'69 VW type 3 - project - '75 VW type 1 (400+pk, G50/01)
Geldermalsen
Bericht 
adu schreef:
Hoewel ik dit een onzinnige discussie vind en m.i. ieder voor zich maar moet uitmaken wat voor peut die in zijn auto gooit, zolang het maar technisch verantwoord is, gaat dit toch ook niet op:

Citaat:
Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto.


:ass:

Uiteraard is alles een persoonlijke mening, maar er zat/zit wel degelijk een redenatie achter. Het was namelijk een reactie op de uitspraak dat echte porsche liefhebbers niet op gas zouden rijden. Ik denk dus dat die echte liefhebber niet dagelijks ermee rijdt en het dan makkelijk is om LPG af te doen als niet 'des porsches'.

Maar uit je reactie begrijp ik dat je je wel een echte porsche liefhebber voelt, maar er ook niet dagelijks mee rijdt :wink:

Toch zit er wel wat in dat een echte liefhebber er dagelijks mee rijdt, want als je het ZO ontzettend gaaf vindt om ermee te rijden, dan plan je je zaakjes zo dat het gewoon zo vaak mogelijk, dus dagelijks kan.
Juist een porsche met zijn weinige bagageruimte is geschikt voor dagelijks/zakelijk gebruik, want je zit toch bijna altijd alleen in je auto met je (zaken)koffertje. En in het weekend pak je dan die obligatoire Audi Avant of iets vergelijkbaar 13 in een dozijn achtigs, waar het hele gezin en de hond in mee kunnen...

Kortom: LPi erin en dagelijks mee rijden: briljant! (en je mag je een echte porsche liefhebber noemen haha! :lol: )
(en met die watergekoelde 911 modellen is het helemaal makkelijk geworden voor lpg 8) )

Groeten,
Walter
_________________________________________
Vtec...This!


Laatst bijgewerkt door Nikasiltje op 02 aug 2005 15:15, in totaal 1 keer bewerkt.



02 aug 2005 14:52
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nikasiltje schreef:
Maar uit je reactie begrijp ik dat je je wel een echte porsche liefhebber voelt, maar er ook niet dagelijks mee rijdt :wink:


... als je af en toe een proefrit niet tot dagelijks rijden berekent :D :wink: Adu heeft namelijk nog geen Porsche
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


02 aug 2005 15:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Nikasiltje schreef:
Persoonlijk vind ik het een briljant idee. Vooral omdat je tanken dan ook leuk gaat vinden en je veel km rijden met je porsche niet hoeft te laten omdat-ie zoveel verbruikt.

Ben benieuwd hoeveel van die porsche liefhebbers hier echte porsche liefhebbers zijn of het alleen wel interessant vinden in een porsche (als merk) te rijden..
Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto. Ik denk echter dat de meesten hem er toch gewoon 'erbij' hebben en dan ge je stoer zeggen dat gas is om op te koken, niet in een porsche 'hoort' en dergelijke onzin meer.
Ach, wie het breed heeft, laat het breed hangen en dan is dit voor die mensen idd niet iets om over na te hoeven denken toch?
Bagageruimte en het lopen van de motor zijn non-issues volgens mij. Als je status je 'verplicht' dat je niet op gas wil rijden, vind je altijd met een reden (of stok).

Momenteel denk ik iig steeds weer als ik aan de overkant mensen benzine zie tanken: wat een sukkels! haha :lol:

Groetjes,
Walter


Boel shit !! Als iemand op Gas wil rijden moet hij dat uiteraard zelf weten .
Maar doe niet zo dik over status, of iemand het belangrijk vind porsche voor alleen het merk te willen rijden.
En als je het breed wil laten hangen moet je diegene die benzine tanken in hun Porsche ook niet uitlachen want waarschijnlijk kunnen deze mensen zich het wel veroorloven om veel km met de Porsche op benzine te rijden!
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


02 aug 2005 15:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ook al heb je helemaal geen Porsche, laat staan dat er dagelijks in rijdt, dan nog kun je een liefhebber zijn. Neem nou de eigenaar/ oprichter van deze site. Die is nog steeds hard aan het sparen ... :cry: en wellicht duurt dat nog enige tijd, maar ik zie hem ervoor aan onder een Porsche dekbed te slapen :lol: zo verbonden als die zich blijkens z'n teksten op het forum voelt met het merk. Verder ben ik het wel met je eens als je schrijft:

Citaat:
Kortom: LPi erin en dagelijks mee rijden: briljant! (en je mag je een echte porsche liefhebber noemen


Het al dan niet rijden op gas laat m.i. inderdaad onverlet de mogelijke passie voor het merk van de betrokken persoon. Maar waarom is de kwantiteit dan wel bepalend? Verder laat je een hoop persoonlijke meningen los op de stelling en poneert die als feit, neem nu:

Citaat:
want als je het ZO ontzettend gaaf vindt om ermee te rijden, dan plan je je zaakjes zo dat het gewoon kan.
Juist een porsche met zijn weinige bagageruimte is geschikt voor dagelijks/zakelijk gebruik, want je zit toch bijna altijd alleen in je auto met je (zaken)koffertje. En in het weekend pak je dan die obligatoire Audi Avant of iets vergelijkbaar 13 in een dozijn achtigs, waar het hele gezin en de hond in mee kunnen...


Wie zegt jou dat ik niet alle dagen op de weg zit met een ("obligatoire" :?: :arrow: dit betekent: met verbindende kracht, bijv. een obligatoire overeenkomst, dus ik begrijp het verband met een stationwagen niet) stationwagen vol met reclamefolders van de Citroën C5? Er zijn er zelfs op het forum die voor dag en dauw met ladingen brood over de weg gaan, zie je ze dat dag in dag uit in een P doen? :?

De "Brood Porsche" die ik wel ken:

Afbeelding


02 aug 2005 15:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
adu schreef:
Ook al heb je helemaal geen Porsche, laat staan dat er dagelijks in rijdt, dan nog kun je een liefhebber zijn. Neem nou de eigenaar/ oprichter van deze site.


Shark had een echte Porsche :wink: ... maar door als z'n beslommeringen met dit Forum helaas geen tijd meer om er in te rijden en heeft 'm toen maar verkocht, toch :?: :roll:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


02 aug 2005 15:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Citaat:
Shark had een echte Porsche :wink: ... maar door als z'n beslommeringen met dit Forum helaas geen tijd meer om er in te rijden en heeft 'm toen maar verkocht, toch :?: :roll:


Weet ik, dat was toch een 928. Ik had een 911 sc 2.7 uit het jaar kruik (1976).


02 aug 2005 15:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
adu schreef:
Olaf schreef:
Shark had een echte Porsche :wink: ... maar door als z'n beslommeringen met dit Forum helaas geen tijd meer om er in te rijden en heeft 'm toen maar verkocht, toch :?: :roll:

Weet ik, een 928. Ik had een 911 sc 2.7 uit het jaar kruik (1976). :lol:

Nee hoor, in 1976 had je geen SC's... Of in elk geval waren er geen SC's met een 2.7 blok ;)... Dus OF een 2.7 (grote kans), OF een SC... Dat geheel terzijde...


02 aug 2005 15:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Citaat:
Nee hoor, in 1976 had je geen SC's... Of in elk geval waren er geen SC's met een 2.7 blok


Hm, tja, zou kunnen dat m'n geheugen mij in de steek laat. :roll: Wagen was niet alleen uit het jaar kruik, ik had hem ook in het jaar kruik ... we worden er niet jonger op. Ik weet nog wel dat op de motorkap het SC logo was bevestigd, voor zover dat nog wat zegt, maar ben niet meer zeker van het jaar.


02 aug 2005 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'69 VW type 3 - project - '75 VW type 1 (400+pk, G50/01)
Geldermalsen
Bericht 
adu schreef:
Verder laat je een hoop persoonlijke meningen los op de stelling...

Uiteraard, doen we dat niet allemaal? en juist het idee van een forum? Moet je juist geen afwijkende (dus erg persoonlijke) ideeen ook beluisteren om je te ontwikkelen? Daarom lees je dit forum toch? Of heb je liever dat we allemaal hetzelfde vinden :?

Citaat:
("obligatoire" :?: :arrow: dit betekent: met verbindende kracht, bijv. een obligatoire overeenkomst, dus ik begrijp het verband met een stationwagen niet)

Obligatoire: Meer als verplichting (een obligatoire overeenkomst is volgens mij een een bindende (verplichtende) overeenkomst, maar ik ben geen jurist, noch neerlandicus...), dus een 'verplichte' station, vanwege het gezin bv
Jeezz, jullie zijn wel pietluttig hoor :( en nog steeds is het idee dat op lpg rijden met een porsche geen verwerpelijk idee zou hoeven te zijn, nog niet eens bespreekbaar heb ik het idee...

Ik heb redelijk wat ervaring met LPG op een luchtgekoelde porsche motor (met olie voorverwarming van het gas, waardoor je gelijktijdig een wat lagere olietemperatuur hebt), maar voel me hier inmiddels niet echt zo thuis meer om dat te delen...

(de) groeten,
Walter
_________________________________________
Vtec...This!


02 aug 2005 15:37
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
SC

vanaf Augustus 1977 - verkrijgbaar met "martini-strepen" :wink:

vanaf Augustus 1979 vermogen verhoogd van 180 naar 188 Pk - Sportomatic niet meer leverbaar.

vanaf Augustus 1980 vermogen op alle markten (behalve US) verhoogd naar 204 Pk - introductie van kleine richtingaanwijzers op de voorspatborden.

vanaf maart 1982 leverbaar als cabriolet

vanaf Augustus 1983 niet meer geproduceerd :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


02 aug 2005 15:38
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nikasiltje schreef:
Ik heb redelijk wat ervaring met LPG op een luchtgekoelde porsche motor (met olie voorverwarming van het gas, waardoor je gelijktijdig een wat lagere olietemperatuur hebt), maar voel me hier inmiddels niet echt zo thuis meer om dat te delen...


Kom op Walter :!: :arrow: er zijn er genoeg die het WEL willen weten :twisted:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


02 aug 2005 15:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Citaat:
Uiteraard, doen we dat niet allemaal? en juist het idee van een forum? Moet je juist geen afwijkende (dus erg persoonlijke) ideeen ook beluisteren om je te ontwikkelen? Daarom lees je dit forum toch? Of heb je liever dat we allemaal hetzelfde vinden


Nou, nou, lees mijn bericht nog eens goed door en quote de zin dan eens volledig ... Het gaat mij erom dat je iets als feit poneert en dat lijkt mij niet juist. Sterker nog, het klopt van geen kant en da's eenvoudig genoeg te onderbouwen. En inderdaad, het is erg interessant om de mening van een ander te beluisteren. En ja, ik heb jouw berichtje goed doorgelezen ... of het mij heeft "ontwikkeld", tja, ik weet niet wat je daaronder verstaat, maar dat laat ik verder maar voor wat het is.

Citaat:
Jeezz, jullie zijn wel pietluttig hoor en nog steeds is het idee dat op lpg rijden met een porsche geen verwerpelijk idee zou hoeven te zijn, nog niet eens bespreekbaar heb ik het idee...


Eerst wil je dat ik jouw "idee beluister", dan doe ik dat en vraag om verduidelijking en nu ben ik (laten we niet generaliseren :wink:) een pietlut ... :roll: Tja, sorry hoor, maar met :res: zoals je het schrijft is het niet (erg) begrijpelijk, en ik ben echt wel wat gewend. Verder ben ik niet degene die schrijft dat je geen gas zou moeten inbouwen, integendeel :( ik heb juist gezegd dat ieder dat maar voor zich moet weten, toch?

Citaat:
maar voel me hier inmiddels niet echt zo thuis meer om dat te delen... (de) groeten, Walter


En komt dat doordat ik de nodige kritische kanttekeningen heb geplaatst bij jouw posts? Nee toch:
Citaat:
Moet je juist geen afwijkende (dus erg persoonlijke) ideeen ook beluisteren


Lekker blijven zou ik zeggen en neem het meeste op het PF met een fikse korrel zout, doe ik ook! :wink:


02 aug 2005 16:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Olaf schreef:
SC

vanaf Augustus 1977 - verkrijgbaar met "martini-strepen" :wink:

vanaf Augustus 1979 vermogen verhoogd van 180 naar 188 Pk - Sportomatic niet meer leverbaar.

vanaf Augustus 1980 vermogen op alle markten (behalve US) verhoogd naar 204 Pk - introductie van kleine richtingaanwijzers op de voorspatborden.

vanaf maart 1982 leverbaar als cabriolet

vanaf Augustus 1983 niet meer geproduceerd :wink:


Laten we het dan maar op een 2.7 houden ... :oops: Maar het SC logo glom wel mooi :D


02 aug 2005 16:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Een 911 op LPG... dat is een goed idee. Daar ga ik maar eens een topic over starten... :idea: :wink: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 aug 2005 16:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
Een 911 op LPG... dat is een goed idee. Daar ga ik maar eens een topic over starten... :idea: :wink: :lol:


MOET KUNNEN :wink: :lol:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 aug 2005 17:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
911-lover schreef:
horn schreef:
Een 911 op LPG... dat is een goed idee. Daar ga ik maar eens een topic over starten... :idea: :wink: :lol:


MOET KUNNEN :wink: :lol:


Waarom ook niet het zorgt voor veel disussie :elephant:
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


02 aug 2005 17:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 Carrera 2 Cabriolet
Uithoorn
Bericht LPG
Technisch gezien zou het moeten kunnen want LPG heeft een hoger (100) octaan getal dan benzine en is dus klopvaster, als je een G3 installatie zoe kunnen inbouwen en direct op de klep kan inspuiten (bij mijn Volvo het geval) heb je ook geen warmte problemen.

Ik denk wel dat een 911 er toch niet echt geschikt voor is gezien het hoge vermogen en de luchtkoeling en de RDW zal het wel niet goed keuren :?
En waar laat je de gas tank? een 911 op LPG gaat zeker 1op5 lopen dus je blijft tanken :(

Dus een niet doen als je het mij vraagt
_________________________________________
Nothing beats an open 911!!!


04 aug 2005 13:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht Re: LPG
jori schreef:
Technisch gezien zou het moeten kunnen want LPG heeft een hoger (100) octaan getal dan benzine en is dus klopvaster, als je een G3 installatie zoe kunnen inbouwen en direct op de klep kan inspuiten (bij mijn Volvo het geval) heb je ook geen warmte problemen.

Ik denk wel dat een 911 er toch niet echt geschikt voor is gezien het hoge vermogen en de luchtkoeling en de RDW zal het wel niet goed keuren :?
En waar laat je de gas tank? een 911 op LPG gaat zeker 1op5 lopen dus je blijft tanken :(

Dus een niet doen als je het mij vraagt


Hou op schei uit :colors:
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


04 aug 2005 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Amethyst
Bericht 
dit topic is wat mij betreft een lachertje. Zo heb je nu eenmaal van die zogenaamde "oldtimerliefhebbers" die op gas rijden. jaja....... :twisted: :twisted: :twisted:
_________________________________________
Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"


13 sep 2005 0:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Net als "sportwagen liefhebbers" die met een tip rijden :?: :wink: :lol::^::lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 sep 2005 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: LPG
jori schreef:
En waar laat je de gas tank?


Volgens mij is dat de reden dat je een 911 nooit op LPG zal kunnen krijgen. Je kan nl. iig geen ringtank leggen waar het reservewiel ligt (want het reservewiel mag niet worden verwijderd omdat deze een functie heeft bij een frontale botsing). In de bagageruimte mag denk ik ook niet (lijkt mij levensgevaarlijk bij een frontale botsing). In de achterpassagiersruimte mag het volgens mij ook niet (van de andere kant, misschien ook wel...). En achterin... :D

En dan nog daarbij: als je de benzine niet kan betalen word Porscherijden sowieso te duur.

Vroeger zag je wel geregeld 924/944/928's op LPG.

Porsche is natuurlijk wel bezig met alternatieven voor benzine. Dus in de toekomst zullen we zeker nog ooit Porsches gaan zien die af fabriek geen benzine lusten... Je kan er over treuren. Maar je kan ook jezelf gelukkig prijzen dat je deze tijd nog hebt meegemaakt.


13 sep 2005 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 Amethyst
Bericht 
EriC4C schreef:
Net als "sportwagen liefhebbers" die met een tip rijden :?: :wink: :lol::^::lol:

of een cabrio :wink:
_________________________________________
Walter Rohrl: "...und jetzt bitte richtig gasgeben!"


13 sep 2005 13:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.