Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Wegjagen? Ik geef gewoon mijn antwoord op zijn vraag...
En als je er wel in gelooft - ga gerust je goddelijke gang. Maar gebruik wel je eigen spaargeld asjeblieft...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 aug 2005 22:36 |
|
|
xsork
|
Horn, ik sponsor geen tennissers!
|
01 aug 2005 22:46 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 aug 2005 7:00 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Had ik dan gezegd jouw spaargeld te willen gebruiken?
Mocht ik de centen en de plaatst hebben gehad dan had het een 5-tal jaren geleden geen verkeerde investering geweest om wat T'jes te kopen en te stallen en deze dan nu gewoon op de markt te gooien. Gegarandeerd grote winsten maar moraal van het verhaal : we hebben geen glazen bol waarmee we voorspellingen kunnen doen voor de komende 10 jaar. Het zou dus wel eens kunnen dat het zelfs vandaag nog een goede investering blijkt om zo'n karretjes te kopen voor 15.000 €.
Ik laat het jullie graag weten in bijvoorbeeld 2010
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
02 aug 2005 13:59 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Een goede 944 en/of 924 is volgens mij een aardige belegging?
Waarom?
Goedkoper dan ze nu zijn zullen ze niet worden (tussen de € 1.000 en € 6.000) en gezien de leeftijd zijn dit auto's die óf al klassieker zijn, of dit binnenkort worden. Bovendien zijn/komen er steeds meer liefhebbers.
Het is dus geenszins uitgesloten dat de waarde van een goede 924/944 de komende jaren in waarde zal gaan stijgen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 aug 2005 16:00 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Koop speciale setjes schaalmodellen, zoals van de turbo.
Aankoopprijs : 150 euro
Verkoopprijs nu : 650 euro
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
02 aug 2005 16:08 |
|
|
flurck
964 C4 cabrioletWest-Vlaanderen B.
|
lijkt me juist, en meer dan tussen de 1.000. en de 6.000 kun je er ook niet aan verliezen hé!
Met mijn eerste 924 heb ik alvast winst gemaakt ( gekocht voor zon 115000BEF en na 3 jaar verkocht voor 130.000) Al is die winst maar relatief , gezien ik er ook nogal wat kosten aan gehad heb.
_________________________________________ beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis
|
02 aug 2005 18:14 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ik stoor me aan veel reacties in deze. Als iemand toch wat over waardevastheid van Porsche's wil weten moet hij toch zeker hier even kunnen informeren. Het gaat toch over Porsche?
Probeer ook eens wat minder emotioneel te reageren. Natuurlijk is het (zeer) leuk om in een Porsche te rijden maar waarom zou je er ook niet eentje wegzetten als zijnde een belegging?
Ik begrijp overigens niet waarom iedereen die RS van Theo Jansen zo mooi vindt Ik heb er pas ook even bij staan te kijken maar kon er niet echt warm of koud van worden. Die is alleen veel waard omdat er nog weinig van rond rijden. Die zou ik dus wel weg kunnen zetten voor een tijdje als belegging. Ik zag er trouwens veel mooier spul tussen staan voor minder......
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
02 aug 2005 20:33 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
mooi = emotie
belegging = ratio
dat zal het zijn
_________________________________________ Got coffee?
|
02 aug 2005 20:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Kan of wil je de reacties niet begrijpen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 aug 2005 20:41 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Een Porsche als belegging ?
Dan moet je een exclusief model kiezen, dus veel geld bovenhalen.
Beste koop momenteel is volgens mij de 996 GT3 RS. Gegarandeerd dat dit over een 20 jaar even gegeerd zal zijn als de 911 RS van 1973.
Paul zal dit graag horen...
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
02 aug 2005 21:08 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Paul,ik wil hem wel 20 jaar voor je "bewaren"
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
02 aug 2005 21:11 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Jongens een schitterend idee, Porsches zijn de ideale belegging. Je kan er niets mis mee doen.
Gewoon netjes weg zetten en na 10 jaar van onder het stof halen.
Zakken geld ga je eraan verdienen.
Voilà, blijkbaar is dit wat sommige hier willen horen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 aug 2005 21:15 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 02 aug 2005 21:23, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 aug 2005 21:22 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Idd, sommigen willen het niet snappen...
In vergelijking met een alledaagse wagen heeft een Porsche relatieve waardevastheid, maar het is nooit een belegging. Dat is een verkeerd uitgangspunt.
Je hoort wel prijzen om van achterover te vallen, zoals een 550 Spyder wordt tegenwoordig verhandeld voor 750.000 euro. In de jaren 50 zal die maar een peulschil gekost hebben, maar als je begint te rekenen wat het al zou gekost hebben om die in uitstekende staat te houden...
Zoals ppp hier als een gezegd heeft : liever rijkelijk leven dan gewoon rijk zijn.
Een Porsche gaat je veel meer plezier leveren dan die aandelen op de bank. Alhoewel je het één soms nodig hebt om het ander te kunnen permitteren.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
02 aug 2005 21:23 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
De juiste uitspraak was net iets anders.
Ik ben niet rijk, maar ik leef rijkelijk
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 aug 2005 21:27 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
02 aug 2005 22:21 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat was nou net niet de bedoeling.
Tja, als een objectief iemand je het af zou raden om een "gangbare" Porsche als belegging te kiezen zou je dat nog als risicomijdend weg kunnen wuiven, maar als meerdere Porsche-liefhebbers het je afraden .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 aug 2005 23:11 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Poeh, moet zeggen dat ik jouw reactie aardig emotioneel vind. Je zal moeten accepteren dat er mensen zijn die niet de gehele dag velgen poetsen of uren achter het toetsenbord doorbrengen om over P's te dicussieren. Er zijn ook mensen die minder emotioneel naar P's kijken. Dat bedoel ik met emotioneel
Ik ben momenteel helemaal niet van plan om geld te beleggen in een auto's. Alhoewel ik echter wel "brood" zie in de lage dollar koers tov de euro. Een leuke P uit bijvoorbeeld Californie, lijkt me geen slechte belegging.
Natuurlijk kan je (jammer genoeg) nooit van te voren zeggen wat de markt gaat doen. Dus ik kan niet zeggen hoe lang je een auto "moet weg zetten" en zeker kan ik van te voren niets zeggen over een rendement. Dat bepaalt de markt, toch? Je kan naar mijn mening wel iets zeggen over de schaarste van bepaalde modellen. (Ik denk dan wel aan schaarse 911 modellen en zeker niet aan 924 modellen) Als je die tegen een scherpe prijs kunt kopen, loop je volgens mij weinig risico en is de kans op rendement behoorlijk. Natuurlijk kan je er tussendoor ook lekker rijden
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
02 aug 2005 23:53 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Van een Gt3 RS zijn er toch veel meer van gemaakt dan van een 2.7 RS dacht ik?
Ik vraag me ook af hoe men (optisch gezien) tegen een 996 (gt3 rs) aankijkt over 20 jaar. Kon wel eens zijn dat "men" hem dan niet meer zo mooi vindt.
Een 2.7 RS zal altijd min of meer zijn waarde houden, bij een gt3 RS waag ik dat te betwijfelen.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
03 aug 2005 0:14 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Gebaseerd op....???
|
03 aug 2005 0:17 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
...maar heb je wel 20 jaar leuk gereden...
|
03 aug 2005 0:24 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
En daarna niet meer????
|
03 aug 2005 0:26 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Onderbuikgevoel
Wat ik vergat te vermelden is dat er gewoon minder 2.7 rs' en behouden gebleven zijn. Je mag er van uit gaan dat de gt3 rs'en WEL geconserveerd zullen worden in de komende jaren, dus zal er altijd meer aanbod blijven van die auto's. Gevolg > minder waarde.
Just my 2 cents.....
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
03 aug 2005 0:31 |
|
|
Franco
993 Carrera 4 Coupé
Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.Utrechtse heuvelrug
|
In 1983 kocht ik voor zo'n 10.000 gulden een broertje van dit exemplaar, ook een zwarte. Vanuit beleggingsperspectief had ik die dus moeten houden. Jarenlang waren de T'tjes echter niet het meest gewilde type. Het kan verkeren.
Ik geloof niet in beleggen in auto's. Geld moet rollen..............
_________________________________________ Deutsche Gründlichkeit !!
|
03 aug 2005 0:34 |
|
|