Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:57

Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Meest waardevaste model voor komende 10 jaar 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
Peet964 schreef:
Het is bovendien toch niet zo netjes om iemand met een vraag over de waardevastheid van Porsches op dit forum weg te jagen. :roll:

Wegjagen? Ik geef gewoon mijn antwoord op zijn vraag... :? :shock:

En als je er wel in gelooft - ga gerust je goddelijke gang. Maar gebruik wel je eigen spaargeld asjeblieft... :wink:

01 aug 2005 22:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Horn, ik sponsor geen tennissers!

01 aug 2005 22:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
xsork schreef:
Horn, ik sponsor geen tennissers!

:lol: :mrgreen: :cheesy:

Ik had het tegen Peet, en ik hoop dat jij je niet 'weggejaagd' voelt... :wink:

02 aug 2005 7:00
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
horn schreef:
Peet964 schreef:
Het is bovendien toch niet zo netjes om iemand met een vraag over de waardevastheid van Porsches op dit forum weg te jagen. :roll:

Wegjagen? Ik geef gewoon mijn antwoord op zijn vraag... :? :shock:

En als je er wel in gelooft - ga gerust je goddelijke gang. Maar gebruik wel je eigen spaargeld asjeblieft... :wink:

Had ik dan gezegd jouw spaargeld te willen gebruiken?

Mocht ik de centen en de plaatst hebben gehad dan had het een 5-tal jaren geleden geen verkeerde investering geweest om wat T'jes te kopen en te stallen en deze dan nu gewoon op de markt te gooien. Gegarandeerd grote winsten maar moraal van het verhaal : we hebben geen glazen bol waarmee we voorspellingen kunnen doen voor de komende 10 jaar. Het zou dus wel eens kunnen dat het zelfs vandaag nog een goede investering blijkt om zo'n karretjes te kopen voor 15.000 €.

Ik laat het jullie graag weten in bijvoorbeeld 2010 :)

02 aug 2005 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Een goede 944 en/of 924 is volgens mij een aardige belegging?

Waarom?

Goedkoper dan ze nu zijn zullen ze niet worden (tussen de € 1.000 en € 6.000) en gezien de leeftijd zijn dit auto's die óf al klassieker zijn, of dit binnenkort worden. Bovendien zijn/komen er steeds meer liefhebbers.

Het is dus geenszins uitgesloten dat de waarde van een goede 924/944 de komende jaren in waarde zal gaan stijgen...

02 aug 2005 16:00
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Koop speciale setjes schaalmodellen, zoals van de turbo.

Aankoopprijs : 150 euro
Verkoopprijs nu : 650 euro :D

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

02 aug 2005 16:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 C4 cabriolet
West-Vlaanderen B.
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Een goede 944 en/of 924 is volgens mij een aardige belegging?

Waarom?

Goedkoper dan ze nu zijn zullen ze niet worden (tussen de € 1.000 en € 6.000) en gezien de leeftijd zijn dit auto's die óf al klassieker zijn, of dit binnenkort worden. Bovendien zijn/komen er steeds meer liefhebbers.

Het is dus geenszins uitgesloten dat de waarde van een goede 924/944 de komende jaren in waarde zal gaan stijgen...

lijkt me juist, en meer dan tussen de 1.000. en de 6.000 kun je er ook niet aan verliezen hé! :lol:
Met mijn eerste 924 heb ik alvast winst gemaakt ( gekocht voor zon 115000BEF en na 3 jaar verkocht voor 130.000) Al is die winst maar relatief , gezien ik er ook nogal wat kosten aan gehad heb.

02 aug 2005 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ik stoor me aan veel reacties in deze. Als iemand toch wat over waardevastheid van Porsche's wil weten moet hij toch zeker hier even kunnen informeren. Het gaat toch over Porsche? :roll:

Probeer ook eens wat minder emotioneel te reageren. Natuurlijk is het (zeer) leuk om in een Porsche te rijden maar waarom zou je er ook niet eentje wegzetten als zijnde een belegging? :idea:

Ik begrijp overigens niet waarom iedereen die RS van Theo Jansen zo mooi vindt :?: Ik heb er pas ook even bij staan te kijken maar kon er niet echt warm of koud van worden. Die is alleen veel waard omdat er nog weinig van rond rijden. Die zou ik dus wel weg kunnen zetten voor een tijdje als belegging. Ik zag er trouwens veel mooier spul tussen staan voor minder......

02 aug 2005 20:33
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
mooi = emotie
belegging = ratio
dat zal het zijn :wink:

02 aug 2005 20:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Teun schreef:
Ik stoor me aan veel reacties in deze. Als iemand toch wat over waardevastheid van Porsche's wil weten moet hij toch zeker hier even kunnen informeren. Het gaat toch over Porsche? :roll:

Kan of wil je de reacties niet begrijpen :?: :wink:

02 aug 2005 20:41
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Een Porsche als belegging ?

Dan moet je een exclusief model kiezen, dus veel geld bovenhalen.

Beste koop momenteel is volgens mij de 996 GT3 RS. Gegarandeerd dat dit over een 20 jaar even gegeerd zal zijn als de 911 RS van 1973.

Paul zal dit graag horen... :wink:

02 aug 2005 21:08
Profiel WWW Facebook 
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Paul,ik wil hem wel 20 jaar voor je "bewaren" :twisted: :wink:

02 aug 2005 21:11
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jongens een schitterend idee, Porsches zijn de ideale belegging. Je kan er niets mis mee doen.
Gewoon netjes weg zetten en na 10 jaar van onder het stof halen.

Zakken geld ga je eraan verdienen.

Voilà, blijkbaar is dit wat sommige hier willen horen :roll: :salut:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 aug 2005 21:15
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Teun schreef:

Waar heb jij in hemelsnaam gelezen dat xsork die vraag niet mag stellen? Sterker nog, ik vind dat hij duidelijke antwoorden krijgt op zijn vraag. En dat die reacties niet overeenkomen met jouw mening, is iets anders.

Teun schreef:
Probeer ook eens wat minder emotioneel te reageren. Natuurlijk is het (zeer) leuk om in een Porsche te rijden maar waarom zou je er ook niet eentje wegzetten als zijnde een belegging? :idea:

Wie reageert er emotioneel. Ik heb speciaal voor jou het hele topic weer een keer overgelezen maar ik kom geen emotionele reacties tegen.

Oké, ik zal ook jou dan een keer de vraag duidelijk stellen:

Welk model wil je dan wegzetten als belegging, hoe lang wil je hem wegzetten en wat denk je dan voor rendement te maken...

:bang: Afbeelding :bang: Afbeelding :bang: Afbeelding :bang: Afbeelding

Afbeelding :wink:

Laatst bijgewerkt door horn op 02 aug 2005 21:23, in totaal 1 keer bewerkt.

02 aug 2005 21:22
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Idd, sommigen willen het niet snappen...

In vergelijking met een alledaagse wagen heeft een Porsche relatieve waardevastheid, maar het is nooit een belegging. Dat is een verkeerd uitgangspunt.

Je hoort wel prijzen om van achterover te vallen, zoals een 550 Spyder wordt tegenwoordig verhandeld voor 750.000 euro. In de jaren 50 zal die maar een peulschil gekost hebben, maar als je begint te rekenen wat het al zou gekost hebben om die in uitstekende staat te houden...

Zoals ppp hier als een gezegd heeft : liever rijkelijk leven dan gewoon rijk zijn.
Een Porsche gaat je veel meer plezier leveren dan die aandelen op de bank. Alhoewel je het één soms nodig hebt om het ander te kunnen permitteren.

02 aug 2005 21:23
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rufie schreef:
Zoals ppp hier als een gezegd heeft : liever rijkelijk leven dan gewoon rijk zijn.

De juiste uitspraak was net iets anders.

Ik ben niet rijk, maar ik leef rijkelijk :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 aug 2005 21:27
Profiel WWW
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Peet964 schreef:
[
Mocht ik de centen en de plaatst hebben gehad dan had het een 5-tal jaren geleden geen verkeerde investering geweest om wat T'jes te kopen en te stallen en deze dan nu gewoon op de markt te gooien. Gegarandeerd grote winsten maar moraal van het verhaal : we hebben geen glazen bol waarmee we voorspellingen kunnen doen voor de komende 10 jaar. Het zou dus wel eens kunnen dat het zelfs vandaag nog een goede investering blijkt om zo'n karretjes te kopen voor 15.000 €.

Ik laat het jullie graag weten in bijvoorbeeld 2010 :)

nu op marktplaats een 911T voor 24.000 :shock:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /15975.htm

02 aug 2005 22:21
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
rufie schreef:
Een Porsche als belegging ?

Dan moet je een exclusief model kiezen, dus veel geld bovenhalen

Dat was nou net niet de bedoeling. :wink:

Tja, als een objectief iemand je het af zou raden om een "gangbare" Porsche als belegging te kiezen zou je dat nog als risicomijdend weg kunnen wuiven, maar als meerdere Porsche-liefhebbers het je afraden ..... 8)

02 aug 2005 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Citaat:
Teun schreef:
Ik stoor me aan veel reacties in deze. Als iemand toch wat over waardevastheid van Porsche's wil weten moet hij toch zeker hier even kunnen informeren. Het gaat toch over Porsche?

Waar heb jij in hemelsnaam gelezen dat xsork die vraag niet mag stellen? Sterker nog, ik vind dat hij duidelijke antwoorden krijgt op zijn vraag. En dat die reacties niet overeenkomen met jouw mening, is iets anders.

Teun schreef:
Probeer ook eens wat minder emotioneel te reageren. Natuurlijk is het (zeer) leuk om in een Porsche te rijden maar waarom zou je er ook niet eentje wegzetten als zijnde een belegging?

Wie reageert er emotioneel. Ik heb speciaal voor jou het hele topic weer een keer overgelezen maar ik kom geen emotionele reacties tegen.

Oké, ik zal ook jou dan een keer de vraag duidelijk stellen:

Welk model wil je dan wegzetten als belegging, hoe lang wil je hem wegzetten en wat denk je dan voor rendement te maken...

Poeh, moet zeggen dat ik jouw reactie aardig emotioneel vind. :roll: Je zal moeten accepteren dat er mensen zijn die niet de gehele dag velgen poetsen of uren achter het toetsenbord doorbrengen om over P's te dicussieren. Er zijn ook mensen die minder emotioneel naar P's kijken. Dat bedoel ik met emotioneel :!:

Ik ben momenteel helemaal niet van plan om geld te beleggen in een auto's. Alhoewel ik echter wel "brood" zie in de lage dollar koers tov de euro. Een leuke P uit bijvoorbeeld Californie, lijkt me geen slechte belegging.

Natuurlijk kan je (jammer genoeg) nooit van te voren zeggen wat de markt gaat doen. Dus ik kan niet zeggen hoe lang je een auto "moet weg zetten" en zeker kan ik van te voren niets zeggen over een rendement. Dat bepaalt de markt, toch? Je kan naar mijn mening wel iets zeggen over de schaarste van bepaalde modellen. (Ik denk dan wel aan schaarse 911 modellen en zeker niet aan 924 modellen) Als je die tegen een scherpe prijs kunt kopen, loop je volgens mij weinig risico en is de kans op rendement behoorlijk. Natuurlijk kan je er tussendoor ook lekker rijden :wink:

02 aug 2005 23:53
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
rufie schreef:
Beste koop momenteel is volgens mij de 996 GT3 RS. Gegarandeerd dat dit over een 20 jaar even gegeerd zal zijn als de 911 RS van 1973.

Van een Gt3 RS zijn er toch veel meer van gemaakt dan van een 2.7 RS dacht ik?

Ik vraag me ook af hoe men (optisch gezien) tegen een 996 (gt3 rs) aankijkt over 20 jaar. Kon wel eens zijn dat "men" hem dan niet meer zo mooi vindt.

Een 2.7 RS zal altijd min of meer zijn waarde houden, bij een gt3 RS waag ik dat te betwijfelen.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

03 aug 2005 0:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
outletvalve schreef:
, bij een gt3 RS waag ik dat te betwijfelen.

Gebaseerd op....??? :roll:

03 aug 2005 0:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
outletvalve schreef:
rufie schreef:

Ik vraag me ook af hoe men (optisch gezien) tegen een 996 (gt3 rs) aankijkt over 20 jaar. Kon wel eens zijn dat "men" hem dan niet meer zo mooi vindt.

Een 2.7 RS zal altijd min of meer zijn waarde houden, bij een gt3 RS waag ik dat te betwijfelen.

...maar heb je wel 20 jaar leuk gereden... :wink:

03 aug 2005 0:24
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
ingo schreef:
outletvalve schreef:
rufie schreef:

...maar heb je wel 20 jaar leuk gereden... :wink:
En daarna niet meer???? :roll: :wink:

03 aug 2005 0:26
Profiel WWW
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
outletvalve schreef:
, bij een gt3 RS waag ik dat te betwijfelen.

Gebaseerd op....??? :roll:

Onderbuikgevoel :wink:

Wat ik vergat te vermelden is dat er gewoon minder 2.7 rs' en behouden gebleven zijn. Je mag er van uit gaan dat de gt3 rs'en WEL geconserveerd zullen worden in de komende jaren, dus zal er altijd meer aanbod blijven van die auto's. Gevolg > minder waarde.

Just my 2 cents.....

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

03 aug 2005 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4 Coupé Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
André 3.0 schreef:
nu op marktplaats een 911T voor 24.000 :shock:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /15975.htm

In 1983 kocht ik voor zo'n 10.000 gulden een broertje van dit exemplaar, ook een zwarte. Vanuit beleggingsperspectief had ik die dus moeten houden. :? Jarenlang waren de T'tjes echter niet het meest gewilde type. Het kan verkeren.

Ik geloof niet in beleggen in auto's. Geld moet rollen.............. :drive:

03 aug 2005 0:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende