Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 21:42

Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
BMW X4 M 40I, 911 SC, Mini Cooper Clubman 2016
Waterland
Bericht Re: Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie
Heb mijn Porsches altijd direct na aflevering laten behandelen door verschillende bedrijven voor bedragen tussen de € 350,= en € 750,=
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat zelf wassen in een wasbox, eerst goed afspuiten, de velgen en onderkant (bumpers en side skirts) met aparte emmer en borstel, de auto zelf met veel water en goede shampoo (sonax) uiteindelijk de beste methode is.
Daarna met een wax afspuiten is ook aan te bevelen.
Binnen parkeren zorgt ook voor behoud van de lakkwaliteit.

08 feb 2014 14:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Kun je glaze ook gebruiken icm carnauba wax.. :?:

Ik heb ik keer gek gedaan en zo'n potje carnauba wax gekocht. Was altijd vh turtlewax spul maar carnauba werkt ook goed nl.

08 feb 2014 21:14
Profiel
M140i
Ja dat kan altijd. Maar dan eerst de glaze en daarbovenop de wax. Andersom moet je niet doen.

Laatst bijgewerkt door erwin996 op 08 feb 2014 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.

08 feb 2014 21:20
Profiel
964 C2
Archiebald schreef:

Wat ik me alleen niet voor kan stellen is dat een Porscherijder z'n auto als gebruiksvoorwerp ziet.

Wat is het dan?
- verlengstuk van je ego
- pronkstuk
- .............

Het is voor mij toch echt een plezierig gebruiksvoorwerp.

En nee, ik rijd geen Cayenne.

08 feb 2014 21:24
Profiel
M140i
Een auto waarvan je intens geniet, die je koestert en pampert, en die daarom niet zomaar een ... gebruiksvoorwerp is... En waarmee je gelukkig ook nog kunt rijden.

Laatst bijgewerkt door erwin996 op 09 feb 2014 1:26, in totaal 2 keer bewerkt.

08 feb 2014 21:46
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Oh, ik dacht dat het een gsm met 300 pk was... :mrgreen:

08 feb 2014 23:33
Profiel
M140i
Het is een gem met 300pk :ba:

08 feb 2014 23:43
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
De auto maar eens, na 2 weken flink vuil gereden te hebben, gewassen. Eerst de hoge druk (op fatsoenlijke afstand) er maar eens op, het vuil vloog er af. Daarna de auto met het 2 emmer systeem :mrgreen: en de toegestane shampoo verder met de hand gewassen appeltje eitje dus, er zat al haast geen vuil meer op na de spuit behandeling maar het weinige resterende ging er dus wel heel vlot af. De droog machine even het snelle werk laten doen en daarna met lucht en het bekende doekje de auto maar eens overal goed droog gemaakt. Het resultaat is verbluffend, normaal wil ik nog wel eens vette "droog strepen" zien maar nu is het of dat hij net gepoetst is en ziet hij/zij er uit als nieuw dus. Ook de velgen weinig werk aan gehad, de remstof was al bijna weg tijdens het hoge druk spuitwerk maar met een oude lap veegde je de restjes er zo weer af. Mijn conclusie hoef ik dus niet bij te stellen, tot nu toe voldoet hij aan mijn verwachtingen, op langer termijn ga ik dan wel weer zien. :drive: Ergens in maart of uiterlijk april zal ik een zaterdag cq zondag prikken om eventuele gegadigden uit te nodigen om het ook eens te komen proberen.
De leverancier zal ik even kietelen voor een leuke prijs aanbieding. :twisted: De discussiërende menigte wens ik weer veel commentaar plezier. :D

09 feb 2014 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Taxi Hans schreef:
Maar nu is het of dat hij net gepoetst is

Dat is hij toch ook net? :drunken:

ALL GLAZE NL schreef:
Na 4 jaar heb ik mijn auto zelf opnieuw behandeld omdat ik gek ben op mooie parels op mijn auto.

Groetjes,
Arjen

En hoe zit het dan met die 5 jaar garantie als het op jouw eigen auto na 4 jaar al niet meer werkt?

@Hans, ik was onze privé auto's zo'n beetje 1 keer per maand. Deze auto's hebben geen behandeling gehad en zijn na een gewone wasbeurt ook perfect schoon. Geen vette strepen o.i.d. en velgen ook geheel remstofvrij. Dus het is ook niet zo verwonderlijk dat die van jou nu ook schoon is, amper 2!! week na behandeling :wink:

09 feb 2014 13:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Totale oppervlakte bescherming.
Harderwijk
Hans blijft nu zijn auto makkelijker schoon maken voor de komende jaren.
Ik heb nog nooit een middel gezien dat het langer dan een paar maanden volhield.
En natuurlijk zijn die er maar ik ben heb mogen zien wat dit product doet en hoe lang en ik was verkocht.

En Elferhenkie2 jij hoeft echt niet dit spul te gebruiken hoor .
En na 4 jaar wou ik mijn auto weer behandelen omdat ik altijd andermans spullen doe en nog nooit mijn eigen auto gedaan heb ( en ik vond dat de parels minder werden)

Ik moet me schamen ik heb mijn auto voor het laatst in Okt gewassen .
Hij glimt gewoon terwijl hij gewoon een vieze laag heeft.
Ik weet hoe het komt maar dat ga ik hier niet vertellen want ik heb geen zin in die nutteloze discussies dat dat niet bestaat of kan.
Ik vind het super dat Hans zijn ruimte beschikbaar wil stellen en ik wil ook een gezellige dag ervan maken en misschien kunnen we wat leren van elkaar.
Ik vind het twee emmer systeem super en denk dat ik het in de toekomst ook ga toepassen.
Hans ik ben blij dat je blij bent ook al zit het er volgens mij pas drie weken op.

09 feb 2014 15:51
Profiel Facebook 
M140i
:popcorn: :

09 feb 2014 16:09
Profiel
911 3.2 Carrera
erwin996 schreef:
Ja dat kan altijd. Maar dan eerst de glaze en daarbovenop de wax. Andersom moet je niet doen.

Hmmm, ik heb nl al de auto gepoetst met carnauba was...... :ass:

(Resultaat is super overigens)

09 feb 2014 16:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Harderwijk
Ik ken de Carnauba wax niet maar als er iemand zijn auto gedaan heeft met deze wax dan wil het wel testen.
Bij de A-GLAZE sealant maakt het niet echt uit waar je mee hebt gepoetst het gaat er doorheen .
Volgens mij had Hans zijn auto met Blue yel gedaan en volgens mij bijten de product en elkaar niet.

09 feb 2014 17:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
@ All Glaze; Het lijkt mij raadzaam je eerst te verdiepen in hoe je het beste een laklaag kunt voorbereiden, op een coating, sealant, of wax alvorens je bedrijfsmatig gaat aanbieden zo'n beschermingslaag aan te brengen op een auto.
No offence; maar nu pas overwegen om de juiste (twee emmers) was methode te gaan hanteren, komt mij wat onprofessioneel over.

Dat was ook de reden van mijn eerste reactie in deze topic.
Met het product was ik niet bekend, noch had ik me er in verdiept, dus daar wilde ik verder geen oordeel over geven.
De methodes die je echter gebruikte om de lak voor te bereiden, deden bij mij behoorlijk wat vraagtekens rijzen.

Ik zou je willen adviseren om ergens wat cursussen te volgen m.b.t. het detailen van een auto, zodat je alvast wat basiskennis hebt.

@ Taxi Hans; In ieder geval goed te zien, dat je trots en blij bent met je glimmende bolide en dat je de juiste methodes hanteert qua onderhoud. :thumleft:

09 feb 2014 18:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Harderwijk
Ik ga me niet verdiepen in alle producten en procedure om een auto schoon te maken.
En we kunnen van elkaar leren en je hebt niet altijd de beschikking over een hogedruk spuit.
De importeur wil dat ik een clay-bar ga gebruiken en die heeft hij ook voor me gekocht dus die cursus ga ik aan hopelijk op zijn auto :D

09 feb 2014 18:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ALL GLAZE NL schreef:
En een Clay bar zou ik nooit kunnen gebruiken ik krijg er rillingen van alleen bij het idee ook al werkt het super.
Groetjes,
Arjen

ALL GLAZE NL schreef:
De importeur wil dat ik een clay-bar ga gebruiken en die heeft hij ook voor me gekocht dus die cursus ga ik aan hopelijk op zijn auto :D

:scratch:

09 feb 2014 18:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Harderwijk
Ja ik sta er voor open Henkie .
Wie weet word ik er ook blij van :cheers: :ba:
Proberen staat vrij en het kost niks.

09 feb 2014 18:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Sorry Arjen, maar het begint er langzamerhand op te lijken dat je eigenlijk helemaal geen verstand hebt van autopoetsen, maar tegelijkertijd wel van de daken schreeuwt dat jouw product het beste is :roll:

09 feb 2014 19:14
Profiel
M140i
ALL GLAZE NL schreef:
Ik ga me niet verdiepen in alle producten en procedure om een auto schoon te maken.

Ik zou toch maar wat basiskennis over het detailen van een auto ergens vandaan halen. Komt altijd van pas :thumleft:

09 feb 2014 19:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Harderwijk
Doe liever vliegtuigen maar zie dat dit ook een mooi product voor auto's is.
En de lak van vliegtuigen is vaak harder dan dat van een auto .
Jaren stofjes uit de lak moeten poetsen en zorgen dat er geen eilandjes terug kwamen.
En een vette lap over de banden halen en lak laten glimmen voor afleveren is niet moeilijk ( volgens mij val ik in herhaling :D )
Ik denk dat het wel duidelijk is voor de mensen die het interessant vinden en die kunnen een PB naar Hans sturen.

09 feb 2014 20:07
Profiel Facebook 
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Langzamerhand begin ik mij toch ook enigszins te verbazen hier... Dat je een wellicht interessant product hebt is ok. Dat er mensen zijn met twijfels is ook ok. Maar dat je eigenlijk gewoon de basiskennis mist van detailen van een auto, is niet zo ok, zeker niet als je serieus genomen wilt worden. Dus snel een avondje inlezen, anders wordt je echt op ieder autoforum serieus genomen! :mrgreen:

09 feb 2014 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
ALL GLAZE NL schreef:
En we kunnen van elkaar leren en je hebt niet altijd de beschikking over een hogedruk spuit.

Zou je eigenlijk wel moeten doen, want er kan zich behoorlijk veel rotzooi aan de lak hechten, die je bij voorkeur eerst wil weghalen, alvorens je verder gaat met een behandeling.
Een aantal dingen (zoals bijvoorbeeld teerspatten, metaaldeeltjes en insectlijkjes), dien je met specifieke producten te verwijderen voordat je überhaupt met het kleien begint.
Wat die claybar betreft, hoop ik wel dat de betreffende persoon je ook voorlicht, dat er kans op marring bestaat op gevoelige lakken en hoe je deze kan verwijderen.
Een hogedruksreiniger is handig, maar geen must bij het detailen.

Let wel; ik probeer je geenszins te schofferen, maar je slechts in de goede richting te duwen.
Of je er wel wat mee doet, of helemaal niets, is je eigen keuze. ;)

09 feb 2014 21:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Harderwijk
25 jaar geleden begonnen met auto's poetsen krassen verwijderen etc etc dus kan zeggen dat ik al aardig wat ervaring heb.
De spullen om de lak veilig schoon te maken heeft A-GLAZE Grime remover en teer verwijderaar is allemaal in huis zelf de Eradicator spons.
Ook voor de ander toppic over het schoonmaken van leer en het beschermen voor leer .
Je soft top of de stoffen bekleding beschermen het is er allemaal.
Maar daar gaat deze toppic niet over anders gaat het teveel op reclame lijken en dat is niet de bedoeling .
Wens jullie allemaal succes met jullie hobby en een hoop veilige kilometers en wie weet zien we elkaar gezellig bij Hans.

09 feb 2014 21:18
Profiel Facebook 
M140i
ALL GLAZE NL schreef:
De spullen om de lak veilig schoon te maken heeft A-GLAZE Grime remover en teer verwijderaar is allemaal in huis zelf de Eradicator spons.
Ook voor de ander toppic over het schoonmaken van leer en het beschermen voor leer .
Je soft top of de stoffen bekleding beschermen het is er allemaal.
Maar daar gaat deze toppic niet over anders gaat het teveel op reclame lijken en dat is niet de bedoeling

Dat je allerlei middeltjes in de voorraad hebt, zegt niet zoveel. Grime remover, teerverwijderaar, leercreme, sofftop reiniger, dat heeft Turtle Wax of Sonax ook allemaal in het assortiment.

Dit topic heeft sowieso al veel weg van reclame. Of nee, anti-reclame moet ik zeggen. Wekt allemaal niet veel vertrouwen.

09 feb 2014 21:27
Profiel
964 c2
Den Haag
Ach, TS levert een product wat als laatste beschermlaag kan worden aangebracht, wat je kan (laten) gebruiken bij een detail sessie, prima toch?

09 feb 2014 21:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende