Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2025 3:36

Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Whatsapp 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Whatsapp
Gewoon omdat het kan... :lol:

22 feb 2014 12:49
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
hier nog een nieuwe abonnee van http://telegram.org/dl

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

22 feb 2014 13:04
Profiel
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
MS964 schreef:
99,9% van de mensen die overstappen: interessantdoenerij en kuddegedrag. Ik blijf lekker bij WA.

:mrgreen:

Vanmorgen overgestapt. Geeft een goed gevoel. Schoont bovendien lekker op. Uit principe ook geen (actief) profile op FB...
Wordt TM overgenomen (ongetwijfeld, op enig moment), dan stap ik weer over. Omdat het kan.

:wink:

22 feb 2014 13:04
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
lemmingen :cheesy:

22 feb 2014 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Zowel Whats App.....& sinds vandaag Telegram.....
Facebook betaalde 16 miljard $..... voor Whatts App...... Ik slechts €0,79 :mrgreen:

22 feb 2014 14:52
Profiel Facebook 
3.2S
010
Alsof Telegram wel veilig is. Jullie zijn paranoia of hebben iets te verbergen. We zijn nu al hard op weg om overal en waar dan ook geregistreerd te worden. Of je nu een boek bij de bieb haalt, met het openbaar vervoer gaat, waar exact geregistreerd wordt waar je in stapt en waar je uitstapt en waar je continue met camera's gevolgd wordt. Waar jij je boodschappen haalt en wanneer je ze haalt en wat je haalt. Wanneer je naar de Bios gaat, hoe lang je er geparkeerd staat en naar welke film je gaat. Je wordt nu al overal geregistreerd. Ieder telefoon gesprek wordt opgeslagen, al je email berichten worden opgeslagen, alle websites die je bezoekt worden opgeslagen en nu gaan jullie je druk maken dat WA wordt overgenomen door Facebook? ik zie bijna alle contactpersonen die ik volg op FB van het Porscheforum, precies wat ze doen. Sommige zeggen op Facebook: Ik hou zo veel van mijn schatje.... Dan denk ik, daar zal wel iets achter zitten. Ik zit weer in Noorwegen, Ik zit weer in Duitsland, Ik zit te eten bij de Chinees. En jullie maken je druk over WA? Ik volg het ff niet meer.....

22 feb 2014 16:19
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
barolo schreef:
Jullie zijn paranoia of hebben iets te verbergen..

Dat zeiden de NSB-ers ook in de jaren 30 van de vorige eeuw :idea:

22 feb 2014 17:47
Profiel
barolo schreef:
Ik hou zo veel van mijn schatje.... Dan denk ik, daar zal wel iets achter zitten.....
Die George Orwell toch... :popcorn:

22 feb 2014 17:54
Profiel
3.2S
010
Meestal komt het antwoord een week later. WE hebben besloten als vrienden uit elkaar te gaan. :|

Ik wil alleen maar zegen, dat we wel alles op het Internet zetten, maar als WA overgenomen wordt, dan vertrouwen we het niet meer en gaan we massaal over naar Telegram, daar is het tenminste wel veilig en goed geregeld.

De gebruikers zelf zijn altijd de zwakste schakel in security.

22 feb 2014 18:08
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
barolo schreef:
Jullie zijn paranoia of hebben iets te verbergen..

Je hoeft niet per se iets te verbergen hebben om op je privacy gesteld te zijn.
En van veel van die dingen die jij opnoemt word ik helemaal niet getraceerd. Ik geef nooit mijn naam op indien het niet nodig is, ik geef nooit zomaar mijn emailadres op. Als ze het vragen, geef ik gewoon een nep. In de gevallen dat een email bevestiging nodig heeft, hangt het er van af of ik m'n echte gebruik of eentje die ik gebruik voor onbenulligheden. In de bios, nog nooit mijn naam oid moeten opgeven. In de supermarkt, gewoon geen klantenkaart nemen en dat probleem is ook al weg.
Op mijn computers heb ik add-ons die het tracken via cookies tegen gaat. En op fb zeg ik niet om de haverklap wat ik doe, hooguit 1x per maand. En dan is het nog niet zo dat iedereen dat kan zien.

Ik heb echt niets te verbergen, maar daarom geef ik mijn privacy nog niet zomaar weg.
Natuurlijk ben ik er mij wel van bewust dat er nog steeds veel info van mij te vinden is bij sommige instanties. Zoals die achterlijke wet van de overheid om al ons dataverkeer van een jaar bij te houden :evil: .

22 feb 2014 18:14
Profiel
3.2S
010
Ook de naam van mijnheer Dobbelsteen staat in minimaal 1000 databases geregistreerd. Hij heeft bankrekeningen, is ingeschreven bij de Apotheek, heeft een patiëntendossier, heeft verzekeringen, betaald belasting etcetc. Doe niet zo naïef man. Je had toch een iPhone? Er wordt zelfs geregistreerd waar je iPhone aanstaat, hoe lang die aanstaat, hoe vaak je belt, wat je zegt tijdens de telefoongesprekken. :scratch:

22 feb 2014 18:35
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
En jij vindt dat goed :?:

22 feb 2014 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Apotheek enzo, zijn allemaal databases waar veel regels voor zijn. Daar kan niet zomaar iedereen aan.
Dat zijn onoverkomelijke registraties van m'n gegevens. Maar er zijn nog 10x zoveel bedrijven die m'n data niet hebben, omdat ik voorzichtiger ben over wat ik allemaal weggeef.
Ik ben heus niet naïef, ik weet dat er zeer veel info bewaard wordt over mij. Veel beter dan je denkt.
Sommige privé info is zelfs zeer makkelijk bereikbaar heb ik al ondervonden. Ik denk, moest de grote massa dat allemaal weten, dat ze echt gek zouden worden.
Maar dat geeft mij nog geen reden om het maar helemaal op te geven.

Ook voor wat betreft iphone, ik heb al heel veel instellingen veranderd om te voorkomen dat alle apps op m'n gsm kunnen. Bespaart trouwens ook zeer veel energie, ik doe na al die jaren nog steeds minstens 2 dagen met m'n gsm, waar tegenwoordig velen het amper een volledige dag uithouden.
En wat ik zeg tijdens gsm gesprekken, tja had ik beter een blackberry aangeschaft :). Ik ga nu ook geen dingen doen die veel moeite vergen om toch maar alles geheim te houden natuurlijk, zoals een BB kopen als ik dat eigenlijk niet echt wil :). Alles van wat ik gezegd heb, zijn dingen die zeer kleine moeite vragen.

22 feb 2014 19:08
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
barolo schreef:
Meestal komt het antwoord een week later. WE hebben besloten als vrienden uit elkaar te gaan. :|

Autobiografisch? :^:

22 feb 2014 20:06
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Hoezo naïef?

- geen facebook/ twitter
- geen whatsapp
- cash betalen
- anonieme ov
- zoveel mogelijk anoniem parkeren/ gratis parkeren
- straks telefoneren via kpn silent circle

Wanneer je gewoon een beetje normaal doet ben je redelijk anoniem.

22 feb 2014 20:11
Profiel
Sint-Niklaas (B)
dobbelsteen schreef:
En wat ik zeg tijdens gsm gesprekken, tja had ik beter een blackberry aangeschaft :). Ik ga nu ook geen dingen doen die veel moeite vergen om toch maar alles geheim te houden natuurlijk, zoals een BB kopen als ik dat eigenlijk niet echt wil :). Alles van wat ik gezegd heb, zijn dingen die zeer kleine moeite vragen.

Probeer eens een BB Z10 :D

Werkt super en is een miskend product imho, is mijn 4de BB en de beste by far

22 feb 2014 20:18
Profiel
3.2S
010
dobbelsteen schreef:
Apotheek enzo, zijn allemaal databases waar veel regels voor zijn. Daar kan niet zomaar iedereen aan.
Dat zijn onoverkomelijke registraties van m'n gegevens.

Ik moest onlangs een formulier invullen voor het patiënten dossier en die inleveren bij de apotheek. Onze apotheek zit vanwege een verbouwing in een tijdelijke keet. Er staan een paar meisjes achter de balie, die het verschil tussen links en rechts nog niet eens weten. Ik dacht nog mijn hemel, dit kan gewoon niet goed gaan....

Onze overheid blinkt niet uit in daadkracht, zeker niet waar het gaat om veiligheid en security. Ik heb meer vertrouwen in Facebook dan in onze overheid.

22 feb 2014 20:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Regio Utrecht
WhatsApp down......

aiiiii pijnlijk voor FB !!

22 feb 2014 21:28
Profiel
3.2S
010
EriC4C schreef:
barolo schreef:

Autobiografisch? :^:

Nope, is iemand van hier die woont in Gelderland.

22 feb 2014 21:42
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
PaulW schreef:
WhatsApp down......

aiiiii pijnlijk voor FB !!

Dat is inderdaad voor het eerst.

22 feb 2014 21:51
Profiel
Sint-Niklaas (B)
En dat met medewerkers die elk 295 mln $ waard zijn?

Ach Messi heeft ook wel eens een minder dagje :D

22 feb 2014 22:55
Profiel
3.2S
010
Er wordt ook openlijk getwijfeld aan de veiligheid van Telegram. Hier zit een Russisch bedrijf achter, die het niet zo nauw nemen met de privacy van de gebruikers.

22 feb 2014 23:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zo vaart zal het toch niet lopen , als het allemaal bijgehouden zou worden zat ik al lang vast met al die vunzigheid die ik krijg en doorstuur via whatsapp... ;-)

23 feb 2014 0:44
Profiel
Zou de storing van vanavond geregisseerd zijn ?
Allemaal aan de Telegram. Telegram overbelast. Negatieve ervaring met Telegram en allemaal toch weer terug naar whatsapp.

Kan bijna geen toeval zijn.

23 feb 2014 0:58
Profiel
Op Tweakers een leuk draadje hierover
http://tweakers.net/nieuws/list/20140222
-----------
edit: kwam daar linkje tegen over BBM: http://www.bbm.com/bbm/nl.html
Dat lijt mij eigenlijk een stuk veiliger dan telegram en je kan er nog gratis mee bellen ook.
----------

Heb ook lekker meegedaan aan kuddegedrag en zit nu ook op Telegram. M'n zoon was over en nu is de rest van de familie aan het verhuizen. Kan goed begrijpen dat de gebruikers ivm mogelijke koppeling van databases FB en WA wegvluchten. Denk niet dat Telegram veiliger is dan WA. Ga het wellicht naast elkaar gebruiken een poosje.

23 feb 2014 10:29
Antwoord op onderwerp   [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende