Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:24

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
service indicator resetten Boxster 987S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
914 2.0 ´71, 987S '05
Bericht service indicator resetten Boxster 987S
Beste forummers,

Ik doe zelf het onderhoud aan mijn 987S 3,2 van 2005. Weet iemand een adres in de regio Zwolle waar ik de service indicator kan laten resetten? Ik heb geen zin om het onderhoud door de Stealer te laten doen.

Alvast bedankt voor de info,

Groet,

Frank

20 feb 2014 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: service indicator resetten Boxster 987S
Je zou dit blijkbaar zelf kunnen doen, zie : http://wiki.answers.com/Q/How_to_Reset_service_indicator?r2as=1#slide=1

21 feb 2014 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.0 ´71, 987S '05
bzguy schreef:

Helaas, dat werkt niet. Ik heb het wel geprobeert ondanks dat ik er eigenlijk al van overtuigd was dat het niet zou werken. Je kunt die code alleen resetten met een speciale computer. Bij Porsche zullen ze daar wel zo hun redenen voor hebben, lees, eigenaren dwingen naar de stealer te gaan.

21 feb 2014 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Misschien bij Rispens ( http://www.ps-rispens.nl/) laat je de auto jaarlijks resetten en een APK geven.

Misschien ga je de auto daar dan ook laten onderhouden! :D .

Ik weet niet hoe technisch je aangelegd bent, maar loop je de volledige lijst punten na die bij een servicebeurt horen?

Ik kreeg van de dealer gisteren een brief dat mijn 996 een classic geworden is en zodoende 20 % korting op onderhoud. Ik liet de auto al graag servicen bij de dealer, nu allen goedkoper :thumleft:

23 feb 2014 0:43
Profiel
PorscheForum Rakker
onderhoud cv ketels
zwolle
gewoon naar rispens Porsche service gaan,is zeer kundig,weet waar hij over praat,ik ga daar elk jaar heen met mijn 996 ,ik kom ook uit omg zwolle,en je krijgt ook een stempel in je onderhoudsboekje

23 feb 2014 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Koop een Durametric kabel of de chinese variant en je kunt dit soort dingen zelf doen. Zoek op Durametric binnen dit forum en je zult diverse eerdere posts vinden.

23 feb 2014 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.0 ´71, 987S '05
ver boven de 200 schreef:
Ik weet niet hoe technisch je aangelegd bent, maar loop je de volledige lijst punten na die bij een servicebeurt horen?

Ik restaureer auto's volledig als hobby, inclusief alle werk aan de motor, lassen etc, dus dat technische aspect ligt me wel! Het is ook geen rocket science, als je het lijstje naloopt in het instructieboekje is het niet echt moeilijk. Vooral veel zaken controleren, een paar filters vervangen en nieuwe olie erin. Ik heb niet zoveel zin daar €800,- of meer voor uit te geven, maar ik vind het wel irritant als die service melding in beeld blijft.

Bedankt voor de tip van Rispens Porsche Service, ik ken dit bedrijf nog niet, maar ik begrijp dat de ervaringen hier overwegend positief zijn. Ik zal er eens langs rijden om te informeren.

23 feb 2014 22:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]