Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 5:33

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
dension gateway 500S BT in 996. Probleem met Iphone 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht dension gateway 500S BT in 996. Probleem met Iphone
Hallo,

Op mijn 996 uit 2003 heb ik een dension gateway 500S BT laten installeren. Ik wilde mijn ipod kunnen gebruiken. Dat werkt nu OK. Ik ben er nog niet helemaal of ik het interface (scherm) zo handig vind. Uitdaging zit 'm in het bellen: mijn telefoonboek wordt niet gesynct en dat is erg onhandig (bellen lukt dus wel, maar alleen als je het nummer uit je hoofd kent en het dus handmatig kunt invoeren). Ik heb het geprobeerd met een ander toestel (iphone 4s vs iphone 4): hetzelfde probleem (sterker de 5 contacten die wel werden gesynct bleven stabiel bij telefoon 1 en 2. Dat is vreemd want het adresboek is totaal anders op die telefoons). Ook opnieuw pairen en het opnieuw installeren van firmware via een usb-stick: geen succes. De dension-site geeft matige hints, die niet tot een fix leiden.

Mijn cd-wisselaar is ontkoppeld overigens. Bewuste keus.

Iemand suggesties?

Bedankt,
R.

23 feb 2014 19:24
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: dension gateway 500S BT in 996. Probleem met Iphone
barleduc schreef:
Hallo

Ook Hallo :!:

Als nieuweling op het PF kan je jezelf en je Porsche in dit sub-forum even voorstellen :idea:

23 feb 2014 19:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
zou even terug gaan naar degene die de Dension ingebouwd heeft... :idea:

Zit overigens even op de Dension site te kijken:
"iPhone 5 control via 'Lightning to USB Cable' (not included)"

Kan het daaraan liggen? Dat bellen gaat via BT, maar dat het syncen van je calls en phonebook via die - niet meegeleverde - kabel moet?

23 feb 2014 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2
010
Ik heb al een paar keer Densions geinstalleerd in auto's, met name BMW. Adresboek syncen is altijd een issue geweest, bovendien sowieso niet zo handig als opzoeken op de telefoon.

Ik zou je telefoon gewoon met een Brodit mount installeren. Kun je hem ook meteen als navi gebruiken
http://www.brodit.se/product.html?id=85 ... &year=2003

Succes

23 feb 2014 21:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Hoi,

Bedankt voor de responsen. Ik ben wat laat met mijn terugkoppeling. Excuus. Ik ben teruggegaan naar de installateur. Mijn hoofdprobleem was dat ik het menu van de dension niet vond in het menu van de pcm. Dat is opgelost. Ik kan de ipod nu redelijk soepel bedienen en door 1400+ nummers scrollen en zoeken. De telefoon doet 't ook. Het telefoonboek synct nog steeds niet. Dat is jammer en zou het volgens spec moeten doen. Wat nu wel werkt is dat ik handmatig belangrijke nummers kan toevoegen aan het geheugen. Niet de preferred solution, maar als work-around niet onacceptabel. Voor mij is alles nu acceptabel, maar nog niet helemaal volgens wat zou moeten. Gezien de kosten van het ding wel iets wat je moet afwegen, mocht je overwegen er een te laten installeren.

Groet,
R.

15 maart 2014 18:26
Profiel
Moderator
PF #57
ik zou het voor nu accepteren, maar er wel op staan dat ze verder uitzoeken hoe dat ding aan de vooraf opgegeven specificaties kan voldoen. kost genoeg, zou ik zeggen... :idea:

15 maart 2014 21:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]