Auteur |
Bericht |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
...tegen die tijd koop je de 999 gt5 RS ofzo...
|
03 aug 2005 0:44 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Verkeerd gedacht Van de GT3RS zijn er slechts 200 stuks gemaakt, het laagste aantal dat ooit geproduceerd is van een RS uitvoering tot hiertoe.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 aug 2005 6:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik geef het op. Als jij dat al emotioneel vindt liggen je grenzen van 'emotioneel' gewoon anders. En dan blijft dit een oeverloze discussie.
Ik zeg maar weer zoals zo vaak 'ieder zijn meug'. Steek je (als in 'iedereen die dat wil en niet jij persoonlijk' :wink: ) geld in een Porsche als belegging en ik wens je veel succes. Ik beleg liever in andere dingen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 aug 2005 6:13 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik weet nog een mooi bedrijfje dat in beleg om in te beleggen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 aug 2005 7:48 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Wat ik dus al héél de tijd probeer uit te leggen. Gouden zaken had je gedaan. Eentje om mee te rijden en 4 om te stallen en 15 jaar later inderdaad gewoon vanonder het stof halen. Kopen in 1990 voor 5.000 € en verkopen in 2005 voor 15.000 €.
Ik denk inderdaad ook dat het de moment is om goede 924 te kopen. We vinden ze voor 2.000 € en volgens mij te verdubbelen op 5 jaar tijd. Enig probleem : weinig investeren = weinig marge en stalling blijft hetzelfde.
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
03 aug 2005 11:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 aug 2005 12:09 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
..brood moet je beleggen...niet IN beleggen..
|
03 aug 2005 12:42 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
http://www.mercator.be/pdf/productfiches/leven/2e%20pijler/winstdeelname%20masterplan.pdf
Masterplan van Mercator in 1990 ; 4.75 + 2 + 1 %
Even tellen en je zal zien dat dit meer oplevert dan wat je hierboven beschrijft. Plus en dit is voor mij hééééééééééél belangrijk als ik met mijn spaarcentjes bezig ben ZEKERHEID
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 aug 2005 12:49 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Natuurlijk zijn bankproducten zekerder maar zekerheid heeft meestal ook een bovenkant zodat het niet meer kan/kon zijn. Die Porsches zijn volatieler maar daarom zeker geen slechte belegging gebleken.
Vandaag nog betaalbaar en volgens mij niet verkeerd als belegging :
924 (oudste of speciale uitvoeringen)
968 CS
Maar ook bijvoorbeeld de BMW Z1.
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
03 aug 2005 14:23 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Kon een paar weken geldeden 14% rendement uit m'n porsche investering halen (gewoon vies om t zo te omschrijven) en dat binnen een jaartje. K doe t alleen niet, deze gebruikt geen olie en dat is ook iets waar je rekening mee moet houden in deze economisch barre tijden
(dat we zo'n discussie hier hebben, porsche is voor mij poetsen, sleutelen scheuren, zeker niet rekenen! K zie genoeg van die leuke termen op m'n opleiding (business studies) voorbij komen, kunnen we dit niet van dit (super) forum houden?)
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
03 aug 2005 23:58 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Misschien is een 944 cabrio een beter idee, zijn er steeds minder, vaak wel goede staat, en een wat hogere investering, en je raakt een cabrio toch wel kwijt!
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
04 aug 2005 0:02 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik zou niet weten waarom, Topics over sleutelen en poetsen worden er toch ook niet afgegooid
Ik ben wel geïntresseerd naar die 14%, zeer dikwijls is het sommetje slechts verkoop - aankoop en vergeet men al de andere rest erbij te tellen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 aug 2005 6:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... en blijft er aan het enide van het liedje niks over van dat zogenaamde rendement
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
04 aug 2005 9:11 |
|
|
flurck
964 C4 cabrioletWest-Vlaanderen B.
|
de beste beleggers rijden trouwens met een mercedes: http://www.tijd.be/beleggen/artikel.asp?Id=1842459
_________________________________________ beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis
|
04 aug 2005 13:54 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Als je een Porsche als belegging koopt, moet je er echt niet van houden, dat is mijn mening !
Als echte liefhebber wil je d'r toch mee rijden, scheuren, cruisen, ...
Het zou mij een krampachtig gevoel geven een P te kopen en die dan ergens te stallen. Nee verdomme, ik zou er willen mee rijden
Mocht ik een GT3 RS hebben, ik zou 'm binnen 30 jaar nog niet wegdoen, al was hij dan 200.000 euro waard. Eens verkocht, zou je er direct spijt van hebben. Nee, dan rij ik er liever voor de rest van mijn leven 5000 km per jaar mee...
Is het niet leuker een zeldzaam exemplaar te BEZITTEN ipv een zeldzaam exemplaar TE GELDE MAKEN ?
Beleggen doe je tegenwoordig op de beurs (loopt niet slecht) of in vastgoed (alhoewel...)
|
04 aug 2005 14:03 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 aug 2005 14:19 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
De één verzamelt geld, de ander ervaringen. Wat je ook doet, bedenk: het laatste hemd heeft geen zakken...
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
04 aug 2005 17:17 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Waarom zou je liefde niet kunnen combineren met een beetje commercieel denken? Er zijn nog meer schatjes hoor.............
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
04 aug 2005 19:52 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Denk ik net hetzelfde over. Alhoewel "er niet van houden" misschien wat sterk uitgedrukt is. Eerder "geen interesse om er mee te rijden - te doen waar ie voor gemaakt is".
Voor jou, mij en een hoop anderen geldt dit effectief. Voor Xsork zal dit waarschijnlijk niet zo zijn. Hij zoekt een middel om goed in te beleggen en heeft waarschijnlijk ons aller ziekte (Porsche-virus) niet te pakken. En begrijpelijk dat hij dat hier komt vragen gezien er hier voor 95 % over niets anders dan Porsche gepraat wordt.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
04 aug 2005 22:10 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Het is vooraf al eens gezegd, maar ik denk dat het in geval van auto's (Porsches om meer specifiek on-topic te blijven) helemaal moeilijk is om vooruit te kijken. De olie-markt is hardstikke instabiel en benzine gaat alleen maar duurder worden. Wat voor impact gaat dat hebben? Wat gaat er gebeuren als er wel over 10 tot 20 jaar een acceptabele vervanging van de benzinemotor is?
Ik geloof dat ik het Ajax-aandeel dan nog minder riskant zou vinden...
Ik heb mijn T-tje misschien wel op het meest ongunstige moment gekocht (nl dit jaar), maar gelukkig was winst-maken of belegging niet de reden.
Verder denk ik dat de waarde van bepaalde auto's idd heel moeilijk in te schatten is; hoeveel F40's, Jaguar XJ220's en exclusieve Bugatti's zijn er niet in de jaren 80/90 gekocht en luchtdicht opgeborgen terwijl die echt niet meer zijn gaan opbrengen?
De laatste paar jaar zijn de 2.7RS-en in prijs (waarde?) gestegen, en als gevolg daarvan de S-jes (en nu dan alle pre 73 modellen) inmiddels ook, en ik denk dat dat de komende 10 jaar nog wel blijft, maar ik zou er persoonlijk absoluut geen kopen als belegging omdat ik vind dat iedere (mooie/exclusieve/aparte) auto moet rijden en ik het geen slimme belegging vind.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
08 aug 2005 12:58 |
|
|
spike-993
|
als je nu eens geen porsche koopt
het geld van de aanschaf op een bankrekening zet
het geld voor de verzekering er bij zet
het geld voor het onderhoud er bij zet
het geld voor de opslag er bij zet
en achter de geraniums gaat zitten voor 30 jaar, dan spaar je veel geld uit zonder al te veel risico te lopen
dan kun je als je 70 bent (als je dat haalt) zeggen dat je vroeger een porsche had kunnen kopen
|
08 aug 2005 13:12 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
08 aug 2005 13:14 |
|
|
horn
PF #57
|
en op je 69e ga je helaas de pijp uit door een geranium vergiftiging...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 aug 2005 14:22 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Saul B schreef niet voor niets zijn "seize the day" ...
|
08 aug 2005 17:19 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Is dat niet die neef van Ali B? Vette teksten schrijft 'ie inderdaad!
|
08 aug 2005 21:53 |
|
|