Auteur |
Bericht |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Psychologie van de 911
pfff wat een geld zo,n 8C wel mega vette bak .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 feb 2014 16:41 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Psychologie van de 911
Yep, errug mooi. Maar geen achterbank(je)...
_________________________________________ rouge et noir
|
25 feb 2014 16:45 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Psychologie van de 911
Zou er mn kinderen voor verkopen (als iemand ze wilde hebben...)
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 feb 2014 16:46 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Psychologie van de 911
Waarom wil ik een Porsche is meer de vraag bij mij, en de antwoord is omdat ik al 20 jaar Porsche rijd en ik zonder een Porsche niet geukkig ben. mijn favoriete quote
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
Laatst bijgewerkt door Johann op 25 feb 2014 20:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 feb 2014 16:47 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Psychologie van de 911
_________________________________________ rouge et noir
|
25 feb 2014 16:53 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Re: Psychologie van de 911
De vragen waren: Waarom willen we eigenlijk een snelle sportwagen als bijvoorbeeld een 911? Waarom wil JIJ een 911? Wat moet je er eigenlijk mee?
Die van mij is niet zo snel, dus dat scheelt.
Gewoon omdat het een mooie auto is (zeker de 964 en eerder in mijn ogen) en omdat het kan. Gewoon van genieten, wat een ander er van vindt maakt me niet uit (hoewel ik het wel heel leuk vind als ik een opgestoken duim krijg, of als iemand een compliment geeft).
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
25 feb 2014 16:57 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Psychologie van de 911
voor mij ze zeurt nooit .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 feb 2014 17:03 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Psychologie van de 911
(Over smaak valt niet te twisten. ) Bij mij valt (voorlopig) een 914 af om de zelfde reden als bij jou een 911. En een 924S ziet er imo beter uit en modeljaar 1988 loopt beter dan een 944-I, omwille van iets lager gewicht en betere stroomlijn. Ook weer ratio en emotie dus. Een 914 is nog VW en toch ook nog meer een Porsche-ontwerp. Een oer-sportwagen is laag, licht, met weinig vermogen en toch grootse prestaties. Ipv die hedendaagse zware 911s. Met 914 kom ik denkelijk in de merkentrouw en de belevenis, de sfeer, waarvoor iemand wil betalen. Vader reed hoofdzakelijk zwarte kevers en kocht ooit bijna een Porsche, de 914 werd het niet omwille van het gezin, de 911 werd het niet omwille van kosten. Toch wil ik nog wel een 914. Eentje die ik als schooljongen iedere dag per fiets voorbijreed. Maar als er me iemand wil bekeren met een ritje 911, altijd paraat.
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
25 feb 2014 17:05 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Psychologie van de 911
Of van beide..............
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
25 feb 2014 17:19 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Psychologie van de 911
Ook heel mooi, maar geen kinderzitjes achterin... Edit: was reactie op cazzo's 8C, maar moest blijkbaar eerst door NSA worden goedgekeurd
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
Laatst bijgewerkt door Targa Floriaan op 25 feb 2014 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 feb 2014 17:21 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Psychologie van de 911
Inderdaad , maar ik zou al genoegen nemen met de 4C als vervanger van mijn 911 indien deze ook als cabrio leverbaar zou zijn hoor
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 feb 2014 17:24 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Psychologie van de 911
Heb de 4c laatst zien rijden. Daarvoor had ik m een beetje afgedaan als een Elise kopie... Dat istie dus niet
_________________________________________ rouge et noir
|
25 feb 2014 17:38 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Psychologie van de 911
Een 911 . . . een praktische sportauto Van alle meer dan uitstekende eigenschappen van de 911, daar zou ik praktisch toch niet onder willen laten vallen. De wekelijkse boodschappen doen . . . een kratje bier of een paar dozen wijn wordt al lastig. Kinderzitje achterin (bij mij kan dat sowieso al niet) . . . als je een hernia op wil lopen. Nee, een Audi A4 RS Avant bijvoorbeeld, die zou ik ondanks de meer dan sportieve aspiraties die deze auto heeft, niet direct een sportauto willen noemen . . . maar praktisch daarentegen weer wel. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een Volvo V70 R. Snel? Ja - Sportief? Mwaaah - Praktisch? Absoluut.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
25 feb 2014 18:01 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Psychologie van de 911
Mijn twee meiden hebben vakantie. Ben net naar zo'n binnenspeeltuin gereden. En op de terugweg nog even boodschappen gedaan bij de supermarkt. Gewoon in mijn 911. Doet ie net zo makkelijk als dik 200 op de autobahn, schandalig hard over een dijkweggetje of met het hele gezin een weekje naar Frankrijk. Daarom een 911, dus...
Enne Audis, Volvos, BMWs en al dat soort spul is niet aan mij besteedt... Zijn geen sportauto's.
_________________________________________ rouge et noir
|
25 feb 2014 18:15 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Psychologie van de 911
Met het hele gezin in een 911 naar Frankrijk Huur je dan een tent op een nudistencamping ofzo?!
|
25 feb 2014 18:31 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Psychologie van de 911
Yep! Je zult verbaasd staan hoeveel je mee kan nemen in een 996. Reservewiel eruit en je hebt een flinke kofferbak. Ook kun je nog heel veel kwijt achter de achterbank; loopt erg diep door. Dak kan dan niet open, maar dat is voor de heen en terugreis niet zon probleem. Week een huisje gehuurd en echt niet erg moeilijk hoeven doen met de hoeveelheid bagage... En dan heb ik nog drie vrouwen ook in het gezin.
_________________________________________ rouge et noir
|
25 feb 2014 18:50 |
|
|
Hartwiek
|
Re: Psychologie van de 911
Met het hele gezin in een 911 naar Frankrijk Huur je dan een tent op een nudistencamping ofzo?! Whaha....
|
25 feb 2014 19:47 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Psychologie van de 911
Een Porsche is nooit mijn droomauto geweest, kwam nooit in me op. Vond er ook niet veel aan. Altijd al Ferrari-fan geweest. En sinds de 360 Modena Challenge Stradale uitkwam toen ik 14 was, ben ik al verliefd op die auto. Maar ja, die prijs is absurd, evenals de onderhoudskosten. Desondanks is en blijft Ferrari mijn favoriete merk. Tot 3 jaar geleden, toen mijn pa een Porsche kocht. Veel auto's gezien tijdens de aankoop, veel rommel, tot die ene perfecte. 17.000km op de teller, een 996 Carrera 2 handgeschakeld uit 2002. Precies zoals hij hem wilde, zwart met een grijs interieur. Sindsdien is de liefde voor het merk enorm gestegen, wat resulteerde in de aanschaf van 2 911's van mij, en hij een Panamera Turbo als DD. Leuke hobby om te delen met je vader. De boekenkast van boeken over Porsche begint trouwens al aardig uit te puilen. Niet voor niets is dit dan van toepassing op mijzelf (ook al heb ik gelukkig geen kinderen): Maar toch... ooit komt er die Ferrari. Naast de Porsches dan natuurlijk!
|
25 feb 2014 20:25 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Psychologie van de 911
Dennis: dus eigenlijk uit 'armoede' toch maar een 911..... Anders was het toch een Ferrari geworden!!! Waarom, wat is er nou zo bijzonder aan een Ferrari! Waarom, als we het kunnen betalen dan toch een Ferrari (erbij)?
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
25 feb 2014 21:02 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Psychologie van de 911
Hetzelfde als men zegt: waarom een Porsche?
Bij de ene auto heb je zo'n gevoel dat je bij een andere niet hebt. Zo vind ik bijvoorbeeld een Austin Healy of een MG absoluut geen zak aan, terwijl ik een early E-type helemaal geweldig vind. Emoties, emoties..
|
25 feb 2014 21:07 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Psychologie van de 911
Cruijf zei ooit: "je gaat het pas zien, als je het door hebt'. Zo was het bij mij ook, na een proefrit was ik verkocht. En best praktisch nog zo'n 3.2 of 964. Vakantie me z'n 2 gaat prima, zelfs de hond kan mee.
|
25 feb 2014 21:14 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Psychologie van de 911
Wij zijn nog met zijn vieren op de wintersport geweest, mét de 964! Incl. halve ski-uitrusting, maar toen waren de kids nog wel klein, maar wel al skiënde! Beetje puzzelen in het vooronder, onder de stoelen, in de vakken, kids ingebouwd, want ze wilden ook nog kussens mee en dekentjes Ze hadden het gezellig, maar dat zou nu niet meer gaan, zijn uit de kluiten aan het groeien. Dat was een speciale reis, die ik en de koters nooit meer zullen vergeten! Maar na 7 jaar dagelijks gebruik, ging de auto me toch vervelen. Stond in de garage. En ik vond hem niet speciaal genoeg meer om hem te houden. Jammer, want dit was toch mijn droomauto? Wat is er nou gebeurd? Té vaak gebruikt? Ik weet het niet, maar er komt geen 964 meer terug. Hoe mooi die ook is.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
25 feb 2014 21:58 |
|
|
Blauwe Blazer
|
Re: Psychologie van de 911
Het is al gezegd, maar voor mij de jongensdroom die ik me als kind reeds heb voorgenomen te vervullen. Iconisch model, betrouwbaar en min of meer praktisch. En nu de droom in de garage staat voelt het gewoon goed ...
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
25 feb 2014 22:32 |
|
|
Tom
|
Re: Psychologie van de 911
Ik ben autoliefhebber met een voorkeur voor sportieve auto's. Merkje, land van herkomst, prijs maakt niet veel uit zolang een aantal zaken kloppen... een auto moet je raken (rijgedrag, geluid, etc.) en je als bestuurder betrekken (niet alles wegfilteren). Zie de top 100 van Evo, veel auto's in die lijst vind ik gaaf: http://www.evo.co.uk/features/features/ ... 10091.html (onderaan linkjes naar de rest) Wel heb ik een voorkeur voor achterwielaandrijving, atmosferische motor, een relatief laag gewicht en iets waar het dak van open kan. Duitse kwaliteit vind ik ook een pre. Een TVR weet ook de juiste zintuigen te raken, maar dat flikkert al uit elkaar als je ernaar kijkt. Zou dat daarom nooit aanschaffen. Als liefhebber van sportieve auto's kun je niet om Porsche heen. Aangezien Porsche op dat gebied tot de top behoort is het ook een jongensdroom en begeerlijker dan een andere auto. Maar zet mij in een 205GTI van 1000 euro en ik heb ook de grootste plezier. Heb een hekel aan mensen die merkblind zijn en de rest niets vinden.
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
25 feb 2014 22:40 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Psychologie van de 911
| | | | steef schreef: Wij zijn nog met zijn vieren op de wintersport geweest, mét de 964! Incl. halve ski-uitrusting, maar toen waren de kids nog wel klein, maar wel al skiënde! Beetje puzzelen in het vooronder, onder de stoelen, in de vakken, kids ingebouwd, want ze wilden ook nog kussens mee en dekentjes Ze hadden het gezellig, maar dat zou nu niet meer gaan, zijn uit de kluiten aan het groeien. Dat was een speciale reis, die ik en de koters nooit meer zullen vergeten! Maar na 7 jaar dagelijks gebruik, ging de auto me toch vervelen. Stond in de garage. En ik vond hem niet speciaal genoeg meer om hem te houden. Jammer, want dit was toch mijn droomauto? Wat is er nou gebeurd? Té vaak gebruikt? Ik weet het niet, maar er komt geen 964 meer terug. Hoe mooi die ook is. | | | | |
Daarom mijn is mijn Porsche ook niet de DD. Dan ben je er na een tijdje wel op uitgekeken, denk ik. Nu is de spanning van het starten en rijden na een paar weken stilstand echt super
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
25 feb 2014 22:49 |
|
|