Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:07

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Panamera S e-Hybrid 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Bericht Panamera S e-Hybrid
Tja, midden 2012 heb ik mijn 997 als DD weggedaan (voor de Belgen herkenbaar => dank u Di Rupo).

Sindsdien wat "oudere" modellen uitgeprobeerd ter compensatie, maar op een of andere manier, werkt dit voor mij minder.

IK WIL ELKE DAG PORSCHE RIJDEN :drive: !!

Alzo, ben ik al enkele maanden aan het twijfelen om mij toch een 991 C4 aan te schaffen.
Maar ja, dan krijg ik wel het gevoel dat ik zelf het Belgisch begrotingstekort uit de wereld aan het helpen ben. :evil:

Uiteindelijk beland ik dan altijd bij de Panamera S e-Hybrid.
Persoonlijk geloof ik niet echt 100% in heel het hybride verhaal, maar 71gr vs. 203gr CO2 is toch wel een game-changer, niet? Daarnaast sta 50% van de tijd toch in file, dus heb ik elke dag de mogelijkheid om daadwerkelijk 'elektrisch' te rijden.
En de wagen kan ook als gezinswagen dienen. Hoe ik niet steeds met de SMAKS te rijden :oops:

Oh, had ik al de 416 paardjes gemeld :D :D :D :D

Ik ga nu wel een test rit doen en ik zal hopelijk wel onder de indruk zijn, maar hoe rijdt ie nauw in het echt bij dagelijks gebruik?
Dus bij deze pols ik even of hier op het forum misschien 'ervaringsdeskundigen' zitten welke hun ervaring willen delen alvorens ik mijn spaarcentjes boven haal.
(god, wat is ie duur zeg :bang: )

25 feb 2014 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex964, ex993, 997S cab, 970
Bericht Re: Panamera S e-Hybrid
Ik (we) rijden sinds twee jaar een Panamera Diesel, naast een 997S Cabrio voor het 'speciale' werk...
Na vier Porsches in de laatste twintig jaar ben ik ook met de Panamera als DD zeer tevreden op alle aspecten.
Lange proefrit is aan te bevelen en een Diesel is , ook met de fiscale consequenties in BE best aantrekkelijk geprijsd.
Zeker als je beseft wat hij biedt t.o.v. de concurrentie
Veel succes en rijplezier.
:drive: :drive:

25 feb 2014 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Je moet het willen...

25 feb 2014 17:33
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Dat je een Panamera hybride wilt kopen omwille van de fiscale voordelen: prima :cheers: , maar...........

Je koopt toch geen Porsche omdat die elektro motoren zo mooi zoemen? :bang:

Een paar weken geleden stond er 1 hier op de parkeerplaats voor ons huis; eigenaar reed zoemend weg. Mijn Porsche hart sloeg over en mijn maag draaide om!! :bang: :flush:

Dat hoort toch niet bij een P?? :wink:

Succes met je beslissing nemen.

25 feb 2014 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Current P-kes: 968 CS & 968 cabrio 944 Turbo cabrio 987 Spyder & 987.2 Cayman S Taycan 4S 718 25 jahre & 718 Spyder RS
Had ik die 416 paardjes al vermeld?

Lijkt mij de pijn al wat te verzachten :drive:

25 feb 2014 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
@STD ik zou het gewoon gaan proberen. De e-hybrid is naast mooi (imho :mrgreen: ) ook technisch zeer geavanceerd, wat mij betrfet (imho again :shock: ) een echte Porsche. Ik heb een Nl. test gelezen waarin gesteld werd dat dit de eerste auto is die de fabrieks opgave van verbruik ook waarmaakt, in combinatie met een hele berg vermogen.... :lol:

Veel testrijplezier, aanschafgenoegen en wachtverlangen toegewenst :lol:

25 feb 2014 20:34
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
kan me voor dat geld nog wel wat ander leuk en praktisch speelgoed voorstellen...

25 feb 2014 20:47
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Fabrieksverbruik gemiddeld 3,9l/100. No way hose. Praktijkverbruik gemiddeld 10,8l/100. Neem daarbij dat de auto zwaarder is dan de andere panamera's, plus een achterwielaandrijving is. Je voelt met rijden dat de auto zwaar is en log. Voor de bijtelling hier in Nederland van 14%. Begrijp ik de aanschaf wel. Echter voor het verbruik......... Een turbo verbruikt bij vergelijkbaar rijgedrag niet zo heel veel meer. ( uiteraard alles proefondervindelijk getest :wink: )

25 feb 2014 21:59
Profiel WWW Facebook 
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
en vergeet de kofferbak niet. Is bij een Panamera al niet overbemeten (voor een 5m auto) maar de accu's snoepen er nog een dikke 100 vanaf. In totaal iets van 350 liter of zo. als hij (ook) als 'praktische' gezinsauto moet dienen :roll:

26 feb 2014 14:13
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Targa Floriaan schreef:
kan me voor dat geld nog wel wat ander leuk en praktisch speelgoed voorstellen...

klopt, maar in BEL fiscaal totaal niet interessant voor ondernemers en bedrijfsleiders...

groot gelijk STD dat je deze optie overweegt!

26 feb 2014 20:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]