Re: wegen belasting auto 25jaar en ouder
Als je er zelf geen verstand van hebt moet je een aankoopkeuring door een Porsche specialist of -dealer laten doen Jan.
Op een 928 die geen goed onderhoud heeft gehad loop je op leeg, en als de basis niet goed is al helemáál.
Die Spaanse 928 ken ik niet dus kan hier geen oordeel over geven, kan niemand hier denk ik of de laatste eigenaar/berijder moet zich hier melden en open kaart spelen.
Er staan 928's te koop vanaf 4000 euro echter ik ken ook mensen die hebben zo'n exemplaar gekocht en zijn daarna vele malen de aanschafprijs kwijt om hem in orde te krijgen.
Ga maar eens op het Belgische forum kijken daar is ook iemand bezig zijn blauwe 928 in orde te krijgen, is een meerjarenproject geworden en ik zou er compleet moedeloos van worden;
http://www.porscheforum.be/New/forum/30 ... uratie-928De onderdelen van een 928 zijn erg duur en de officiële dealers hebben weinig kaas gegeten van de 928 dus zoeken vaak dure uren langer om een euvel te vinden.
Een specialist die kennis heeft én je kan voorzien van gebruikte/gereviseerde onderdelen is een hele grote plus.
Algemeen geldt: koop een 928 die in de basis goed is en ga hier mee verder.
Een goede S4 beneden de 10.000 zijn moeilijk te vinden, maar je moet eerder kijken naar het totaalplaatje; dus wat de auto kost als hij helemaal in orde is.
Dus met de roest weggewerkt, lekkages opgelost, vloeistoffen en riemen vervangen, goede lagers, electronica (!!), alles werkend, goede radiator, goede lampen (reflectors), deur- en raamrubbers, schadevrij, goed en soepel schakelende bak, werkende airco, ....en zo kan ik nog een A4-tje vullen.
Als je de kosten om de auto in orde te krijgen optelt bij de aanschafprijs en je zit dan ergens rond de 15000 euro dan is het OK.
Maar heel kort: aankoopkeuring doen.