Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:29



Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Meest waardevaste model voor komende 10 jaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
ingo schreef:
outletvalve schreef:
rufie schreef:
Beste koop momenteel is volgens mij de 996 GT3 RS. Gegarandeerd dat dit over een 20 jaar even gegeerd zal zijn als de 911 RS van 1973.


Van een Gt3 RS zijn er toch veel meer van gemaakt dan van een 2.7 RS dacht ik?

Ik vraag me ook af hoe men (optisch gezien) tegen een 996 (gt3 rs) aankijkt over 20 jaar. Kon wel eens zijn dat "men" hem dan niet meer zo mooi vindt.

Een 2.7 RS zal altijd min of meer zijn waarde houden, bij een gt3 RS waag ik dat te betwijfelen.


...maar heb je wel 20 jaar leuk gereden... :wink:
En daarna niet meer???? :roll: :wink:


...tegen die tijd koop je de 999 gt5 RS ofzo... ;-)


03 aug 2005 0:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
outletvalve schreef:
Van een Gt3 RS zijn er toch veel meer van gemaakt dan van een 2.7 RS dacht ik?


Verkeerd gedacht :twisted: Van de GT3RS zijn er slechts 200 stuks gemaakt, het laagste aantal dat ooit geproduceerd is van een RS uitvoering tot hiertoe.

Teun schreef:
de lage dollar koers tov de euro. Een leuke P uit bijvoorbeeld Californie, lijkt me geen slechte belegging.


PPP356 die eerder schreef schreef:
En als je die Amerikanen moet geloven komen al die Porsches uit California
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 aug 2005 6:00
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Teun schreef:
Poeh, moet zeggen dat ik jouw reactie aardig emotioneel vind. :roll: Je zal moeten accepteren dat er mensen zijn die niet de gehele dag velgen poetsen of uren achter het toetsenbord doorbrengen om over P's te dicussieren. Er zijn ook mensen die minder emotioneel naar P's kijken. Dat bedoel ik met emotioneel :!:


Ik geef het op. Als jij dat al emotioneel vindt liggen je grenzen van 'emotioneel' gewoon anders. En dan blijft dit een oeverloze discussie.

Ik zeg maar weer zoals zo vaak 'ieder zijn meug'. Steek je (als in 'iedereen die dat wil en niet jij persoonlijk' :wink: ) geld in een Porsche als belegging en ik wens je veel succes. Ik beleg liever in andere dingen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 aug 2005 6:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Horn schreef:
Ik beleg liever in andere dingen.


Ik weet nog een mooi bedrijfje dat in beleg om in te beleggen :lol: :lol:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 aug 2005 7:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Franco schreef:
André 3.0 schreef:
nu op marktplaats een 911T voor 24.000 :shock:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /15975.htm


In 1983 kocht ik voor zo'n 10.000 gulden een broertje van dit exemplaar, ook een zwarte. Vanuit beleggingsperspectief had ik die dus moeten houden. :? Jarenlang waren de T'tjes echter niet het meest gewilde type. Het kan verkeren.

Ik geloof niet in beleggen in auto's. Geld moet rollen.............. :drive:


Wat ik dus al héél de tijd probeer uit te leggen. Gouden zaken had je gedaan. Eentje om mee te rijden en 4 om te stallen en 15 jaar later inderdaad gewoon vanonder het stof halen. Kopen in 1990 voor 5.000 € en verkopen in 2005 voor 15.000 €.
Ik denk inderdaad ook dat het de moment is om goede 924 te kopen. We vinden ze voor 2.000 € en volgens mij te verdubbelen op 5 jaar tijd. Enig probleem : weinig investeren = weinig marge en stalling blijft hetzelfde.
_________________________________________
"Water dient om eieren te koken!"


03 aug 2005 11:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ppp 356 schreef:
Horn schreef:
Ik beleg liever in andere dingen.


Ik weet nog een mooi bedrijfje dat in beleg om in te beleggen :lol: :lol:

Mooie combinatie :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


03 aug 2005 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
EriC4C schreef:



..brood moet je beleggen...niet IN beleggen.. :wink:


03 aug 2005 12:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Peet964 schreef:
Franco schreef:
André 3.0 schreef:
nu op marktplaats een 911T voor 24.000 :shock:
http://www.marktplaats.nl/index.php3?ur ... /15975.htm


In 1983 kocht ik voor zo'n 10.000 gulden een broertje van dit exemplaar, ook een zwarte. Vanuit beleggingsperspectief had ik die dus moeten houden. :? Jarenlang waren de T'tjes echter niet het meest gewilde type. Het kan verkeren.

Ik geloof niet in beleggen in auto's. Geld moet rollen.............. :drive:


Wat ik dus al héél de tijd probeer uit te leggen. Gouden zaken had je gedaan. Eentje om mee te rijden en 4 om te stallen en 15 jaar later inderdaad gewoon vanonder het stof halen. Kopen in 1990 voor 5.000 € en verkopen in 2005 voor 15.000 €.
Ik denk inderdaad ook dat het de moment is om goede 924 te kopen. We vinden ze voor 2.000 € en volgens mij te verdubbelen op 5 jaar tijd. Enig probleem : weinig investeren = weinig marge en stalling blijft hetzelfde.


http://www.mercator.be/pdf/productfiches/leven/2e%20pijler/winstdeelname%20masterplan.pdf

Masterplan van Mercator in 1990 ; 4.75 + 2 + 1 %
Even tellen en je zal zien dat dit meer oplevert dan wat je hierboven beschrijft. Plus en dit is voor mij hééééééééééél belangrijk als ik met mijn spaarcentjes bezig ben ZEKERHEID
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 aug 2005 12:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Natuurlijk zijn bankproducten zekerder maar zekerheid heeft meestal ook een bovenkant zodat het niet meer kan/kon zijn. Die Porsches zijn volatieler maar daarom zeker geen slechte belegging gebleken.

Vandaag nog betaalbaar en volgens mij niet verkeerd als belegging :

924 (oudste of speciale uitvoeringen)
968 CS

Maar ook bijvoorbeeld de BMW Z1.
_________________________________________
"Water dient om eieren te koken!"


03 aug 2005 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Kon een paar weken geldeden 14% rendement uit m'n porsche investering halen :pukel: (gewoon vies om t zo te omschrijven) en dat binnen een jaartje. K doe t alleen niet, deze gebruikt geen olie en dat is ook iets waar je rekening mee moet houden in deze economisch barre tijden :lol:

(dat we zo'n discussie hier hebben, porsche is voor mij poetsen, sleutelen scheuren, zeker niet rekenen! K zie genoeg van die leuke termen op m'n opleiding (business studies) voorbij komen, kunnen we dit niet van dit (super) forum houden?)
_________________________________________
Scarface, knew it too, porsche is the car to drive


03 aug 2005 23:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Peet964 schreef:
Ik denk inderdaad ook dat het de moment is om goede 924 te kopen. We vinden ze voor 2.000 € en volgens mij te verdubbelen op 5 jaar tijd. Enig probleem : weinig investeren = weinig marge en stalling blijft hetzelfde.


Misschien is een 944 cabrio een beter idee, zijn er steeds minder, vaak wel goede staat, en een wat hogere investering, en je raakt een cabrio toch wel kwijt!
_________________________________________
Scarface, knew it too, porsche is the car to drive


04 aug 2005 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Mark Weber schreef:
kunnen we dit niet van dit (super) forum houden?)


Ik zou niet weten waarom, Topics over sleutelen en poetsen worden er toch ook niet afgegooid :roll:

Ik ben wel geïntresseerd naar die 14%, zeer dikwijls is het sommetje slechts verkoop - aankoop en vergeet men al de andere rest erbij te tellen. :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


04 aug 2005 6:16
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik ben wel geïntresseerd naar die 14%, zeer dikwijls is het sommetje slechts verkoop - aankoop en vergeet men al de andere rest erbij te tellen. :wink:



.... en blijft er aan het enide van het liedje niks over van dat zogenaamde rendement :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


04 aug 2005 9:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
964 C4 cabriolet
West-Vlaanderen B.
Bericht 
de beste beleggers rijden trouwens met een mercedes: http://www.tijd.be/beleggen/artikel.asp?Id=1842459
_________________________________________
beter een porsche in de garage dan een hoop bankbiljetten in de bankkluis


04 aug 2005 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Als je een Porsche als belegging koopt, moet je er echt niet van houden, dat is mijn mening !

Als echte liefhebber wil je d'r toch mee rijden, scheuren, cruisen, ...

Het zou mij een krampachtig gevoel geven een P te kopen en die dan ergens te stallen. Nee verdomme, ik zou er willen mee rijden :!:

Mocht ik een GT3 RS hebben, ik zou 'm binnen 30 jaar nog niet wegdoen, al was hij dan 200.000 euro waard. Eens verkocht, zou je er direct spijt van hebben. Nee, dan rij ik er liever voor de rest van mijn leven 5000 km per jaar mee...

Is het niet leuker een zeldzaam exemplaar te BEZITTEN ipv een zeldzaam exemplaar TE GELDE MAKEN ?

Beleggen doe je tegenwoordig op de beurs (loopt niet slecht) of in vastgoed (alhoewel...)


04 aug 2005 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4s schreef:
Is het niet leuker een zeldzaam exemplaar te BEZITTEN ipv een zeldzaam exemplaar TE GELDE MAKEN ?

:thumright: Ik probeer toch van de 10.000km/jaar te halen :drive: :ba:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


04 aug 2005 14:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
De één verzamelt geld, de ander ervaringen. Wat je ook doet, bedenk: het laatste hemd heeft geen zakken...
_________________________________________
Mooiste bloem? Het klaverblad


04 aug 2005 17:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Als je een Porsche als belegging koopt, moet je er echt niet van houden, dat is mijn mening !



Waarom zou je liefde niet kunnen combineren met een beetje commercieel denken? Er zijn nog meer schatjes hoor............. :wink:
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


04 aug 2005 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Carrera4s schreef:
Als je een Porsche als belegging koopt, moet je er echt niet van houden, dat is mijn mening !

Als echte liefhebber wil je d'r toch mee rijden, scheuren, cruisen, ...

Het zou mij een krampachtig gevoel geven een P te kopen en die dan ergens te stallen. Nee verdomme, ik zou er willen mee rijden :!:


Denk ik net hetzelfde over. Alhoewel "er niet van houden" misschien wat sterk uitgedrukt is. Eerder "geen interesse om er mee te rijden - te doen waar ie voor gemaakt is".

Citaat:
Is het niet leuker een zeldzaam exemplaar te BEZITTEN ipv een zeldzaam exemplaar TE GELDE MAKEN ?


Voor jou, mij en een hoop anderen geldt dit effectief. Voor Xsork zal dit waarschijnlijk niet zo zijn. Hij zoekt een middel om goed in te beleggen en heeft waarschijnlijk ons aller ziekte (Porsche-virus) niet te pakken. En begrijpelijk dat hij dat hier komt vragen gezien er hier voor 95 % over niets anders dan Porsche gepraat wordt.
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


04 aug 2005 22:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Het is vooraf al eens gezegd, maar ik denk dat het in geval van auto's (Porsches om meer specifiek on-topic te blijven) helemaal moeilijk is om vooruit te kijken. De olie-markt is hardstikke instabiel en benzine gaat alleen maar duurder worden. Wat voor impact gaat dat hebben? Wat gaat er gebeuren als er wel over 10 tot 20 jaar een acceptabele vervanging van de benzinemotor is?
Ik geloof dat ik het Ajax-aandeel dan nog minder riskant zou vinden...

Ik heb mijn T-tje misschien wel op het meest ongunstige moment gekocht (nl dit jaar), maar gelukkig was winst-maken of belegging niet de reden. :)

Verder denk ik dat de waarde van bepaalde auto's idd heel moeilijk in te schatten is; hoeveel F40's, Jaguar XJ220's en exclusieve Bugatti's zijn er niet in de jaren 80/90 gekocht en luchtdicht opgeborgen terwijl die echt niet meer zijn gaan opbrengen?

De laatste paar jaar zijn de 2.7RS-en in prijs (waarde?) gestegen, en als gevolg daarvan de S-jes (en nu dan alle pre 73 modellen) inmiddels ook, en ik denk dat dat de komende 10 jaar nog wel blijft, maar ik zou er persoonlijk absoluut geen kopen als belegging omdat ik vind dat iedere (mooie/exclusieve/aparte) auto moet rijden en ik het geen slimme belegging vind.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


08 aug 2005 12:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
als je nu eens geen porsche koopt :!:

het geld van de aanschaf op een bankrekening zet

het geld voor de verzekering er bij zet

het geld voor het onderhoud er bij zet

het geld voor de opslag er bij zet

en achter de geraniums gaat zitten voor 30 jaar, dan spaar je veel geld uit zonder al te veel risico te lopen :roll:

dan kun je als je 70 bent (als je dat haalt) zeggen dat je vroeger een porsche had kunnen kopen :shock: :lol:


08 aug 2005 13:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
:lol:


08 aug 2005 13:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
spike-993 schreef:
dan kun je als je 70 bent (als je dat haalt) zeggen dat je vroeger een porsche had kunnen kopen :shock: :lol:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

en op je 69e ga je helaas de pijp uit door een geranium vergiftiging...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 aug 2005 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Saul B schreef niet voor niets zijn "seize the day" ... 8)


08 aug 2005 17:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
Saul B schreef niet voor niets zijn "seize the day" ... 8)


Is dat niet die neef van Ali B? Vette teksten schrijft 'ie inderdaad!










:wink:


08 aug 2005 21:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.