Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:43



Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
te hoog stationair 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Hoi Stef. De 911 S was er het laatst in modeljaar 1975. De 911 had 150 pk, de 911 S 175 en de Carrera 210. Modeljaar 1976 en 1977 kenden een 911 met 165 pk (de oude S) en een Carrera met 200 pk. Daarnaast had je natuurlijk de Turbo.

De 911 van 76 en 77 hadden de fiveblade. Deze draaide sneller dan de elfbladige fan. Veel eigenaren vervingen de fiveblade om de koeling te verbeteren. Of het veel uit maakt weet ik niet, ik weet wel dat Wayne Dempsey (How to rebuild & modify Porsche 911 engines 1965-1989) het vervangen van de fiveblade een must vindt.

Vertel eens wat mee over jouw 2.7. Is het inderdaad modeljaar 1977? De mijne wel. Laatste 4 cijfers van het Fahrgestellnummer 2398. Misschien zijn ze familie?

Anne AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


29 jun 2005 8:48
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -
Antwerpen
Bericht 
Hallo Anne,

Mijn 2.7 is een "S" van bj 77
Motorcode 911/85 (911/81 is de gewone 2.7)
Chassisnummer begint met 91172.. waar de jouwe zal beginnen met 91173..

Mijne is wel in 92 geimporteerd uit de US en daar hebben ze de S langer gehad.

Voordeel is wel dat ik naast een schuifdak ook nog eens airco heb.
Is ook in een hele speciale kleur:Copper Brown metallic. Zo heb ik er nog geen andere gezien...

:wink:

Dus jij hebt ook een 2.7 van 77 ?
_________________________________________
PORSCHE, nothing else even comes close


29 jun 2005 9:18
Profiel
Bericht 
Weet je zeker dat het een 2,7 is, kan natuurlijk ook de orginele motor zijn met een niet orginele 5 bladige fan of misschien een 3,0 carrera motor etc, heb je mischien het motornummer (staat rechts van de fan op het blok)?

Gr. Gerko
1978sc


29 jun 2005 9:49
PorscheForum Rakker
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -
Antwerpen
Bericht 
Volgens mijn garagist is het de originele 2.7s die erin zit.

ben het motornummer vergeten op te schrijven toen de motor er uit was voor groot onderhoud. Als de motor in de wagen zit is het nummer niet meer zichtbaar; De Airco compressor zit in de weg.

Een 3.0 Carrera motor had anders wel een hele leuke verassing geweest, maar nee, spijtig genoeg niet :wink:
_________________________________________
PORSCHE, nothing else even comes close


29 jun 2005 10:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Moi Stef,

Het basismodel 911 werd in de US de 911 S genoemd. Ook hier gaat het om het oude Europese 911 S blok van 175 pk waarop een riemaangedreven luchtpomp werd geplaatst en waarbij de afstelling van de K-Jetronic iets anders was. Vermogen is dan 165 pk, net als de Europese 911.

Mijn 2.7 is nr 2398 van in totaal 2449. Er zijn er daarna dus nog 50 van gemaakt, de laatste elfjes met de smalle koets.

Is inderdaad een bijzondere kleur, die zie je niet veel. Als we elkaar eens treffen op een meeting moeten we de karretjes maar eens naast elkaar zetten.

Anne AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


29 jun 2005 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -
Antwerpen
Bericht 
De mijne heeft de 175 PK, is een "Non catalyst" versie. Door hun strengere milieunormen, vroeger althans, werden er toen al een soort van katalysator opgezet die tot vermogenverlies leidde... De mijne heeft die gelukkig niet.

Die milieunormen vegen ze momenteel aan hun "broek" onder Bush evenals het Kyoto akkoord...

Yep, op een meeting zal je me wel zien staan met dat kleurtje hé :wink:

Heb je geen footootje van de jouwe ?
_________________________________________
PORSCHE, nothing else even comes close


29 jun 2005 11:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
175 pk? Da's mooi. :D Zit de luchtpomp er nog op? En airco is ook nooit weg. Met een beetje zon op de ramen is het bij mij puffen geblazen. :oops:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Platinum Metallic (nog nooit op een andere 911 gezien), groen volleder met hoogpolig tapijt, middenconsole, 5-bak en het Carrera stuur.

Afbeelding

Het lukt me niet jouw foto's te bekijken. :cry:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


29 jun 2005 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -
Antwerpen
Bericht 
Heel mooi, mijn complimenten. Mooie kleur ! Zeker in combinatie met het interieur.
Verzorg dat dashboard maar goed want in een andere kleur dan zwart zijn ze zeldzaam !

Lukt het niet mijn fotos te zien ?
Zal de link nog eens bekijken en via PM doorsturen...

Ik heb ook volleder en dat hoogpolig tapijt, echt seventies hé ;-)

Ik zit nog wel met die grote US bumperblokken achteraan, daar moet ik nog eens iets aandoen...
_________________________________________
PORSCHE, nothing else even comes close


29 jun 2005 13:04
Profiel
Bericht 
Bedoelde eigenlijk de auto van Charles;)

Gr. Gerko
1978sc


29 jun 2005 14:02
Bericht 
Wat nog gekker is Charles is, dat volgens de RDW op jouw kentekenbewijs een cilinder inhoud van 0cm3 is ingevuld?

Gr. Gerko
1978sc


29 jun 2005 14:04
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik heb het gezien Hoek.
Wat mij betreft mogen ze de wegenbelasting koppelen aan de cilinderinhoud. Ben ik lekker goedkoop af :)


29 jun 2005 18:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
hoek0201 schreef:
Weet je zeker dat het een 2,7 is, kan natuurlijk ook de orginele motor zijn met een niet orginele 5 bladige fan of misschien een 3,0 carrera motor etc, heb je mischien het motornummer (staat rechts van de fan op het blok)?

Gr. Gerko
1978sc


Ik had aanvankelijk geen idee maar ik ben vandaag naar de Porsche specialist gegaan (Renntech is voor mij toch een behoorlijk eind 'karren' en als ik hem een paar dagen kwijt ben dan wordt het dus treinen voor mij) en die had een vluchtige blik op de motor geworpen maar het is wel degelijk een 2.7
Het toerentalprobleem schijnt te komen dat ie ergens valse lucht aanzuigt.
In ieder geval gaan ze de hele auto de 14e onder handen nemen (kan ik alvast sparen) en dan kan ie er hopenlijk weer een tijdje tegenaan.
Btw, ik voel mij wel een nerd hoor tussen al deze Porsche fanaten. Ik weet er in vergelijking met jullie echt he-le-maal niets :oops:


29 jun 2005 18:17
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
:D YESSS!!!! :D

Problemen opgelost!
Ben de auto een week kwijt geweest, (had hem naar APP Racing, Porsche specialist in Weesp gebracht) en die heeft de wagen helemaal onderhanden genomen. Ook de conditie van de motor beoordeeld, deze was perfect :lol: , de motor heeft na revisie ca 5000 km gelopen, alleen.... bij de revisie had men wat onderdelen omgekeerd.
De tuimelaarasjes bleken er verkeerd om in te zitten en het wormwieltje op de krukas voor de ontstekingsrotatie zat ook verkeerd om. Dat laatste hebben ze maar zo gelaten want op z'n uiterste stelpunt viel ie precies goed. Nieuw gashandle mechanisme er in laten zetten.
Tegelijk een haast nieuw cabriodak er op laten zetten (mooi donkerblauw) tegen een scherpe prijs dus ik is weer een blij man :lol: .

Liep alleen wel een beetje :oops: rood aan bij de rekening maarja.... hij loopt weer als een zonnetje.


03 aug 2005 18:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Charles schreef:
.. de motor heeft na revisie ca 5000 km gelopen, alleen.... bij de revisie had men wat onderdelen omgekeerd.
De tuimelaarasjes bleken er verkeerd om in te zitten en het wormwieltje op de krukas voor de ontstekingsrotatie zat ook verkeerd om.


AUW!

Charles schreef:
Liep alleen wel een beetje :oops: rood aan bij de rekening maarja.... hij loopt weer als een zonnetje.


Die ben je zo weer vergeten :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


04 aug 2005 8:20
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Charles schreef:
Ook de conditie van de motor beoordeeld, deze was perfect :lol: , de motor heeft na revisie ca 5000 km gelopen, alleen.... bij de revisie had men wat onderdelen omgekeerd.
De tuimelaarasjes bleken er verkeerd om in te zitten en het wormwieltje op de krukas voor de ontstekingsrotatie zat ook verkeerd om.

:shock: Ik zou me toch zeker vraagtekens zetten bij de uitgevoerde revisie na zo'n ontdekking. :scratch:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


04 aug 2005 13:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Yep, deed ik aanvankelijk ook maar bij APP had men verder alles nagekeken en verder was ie goed in orde.
Nou maar hopen dat het zo blijft.


04 aug 2005 14:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
wie heeft die revisie gedaan eigenlijk?

Afbeelding :wink: :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 aug 2005 21:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Naar ik weet de vorige eigenaar die samen met een paar vrienden bij het invoeren van de auto de hele wagen gestript heeft incl. de motor.

Het is idd niet zo slim om de tuimelaar-asjes en het wormwieltje er verkeerd om in te zetten maar gelukkig is ie verder wel goed gemonteerd volgens APP-racing. Ze hebben ook de waarden nagekeken en andere tests uitgevoerd en gelukkig kreeg ik te horen dat ie verder prima in orde is.

Maar gelukkig loopt de motor weer als een zonnetje en rijdt ie als nog nooit tevoren. Veel meer 'rust' (voor zover je daarvan mag spreken) in de motor.


04 aug 2005 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Hallo Charles,

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden dat men het voor elkaar gekregen heeft om de tuimelaars verkeerd om in te bouwen :shock:

Ik vraag me dan af of het loopvlak van de nokkenassen inmiddels niet beschadigd is? Om nog maar te zwijgen over het loopvlak van de tuimelaars welke over de nokken glijden... (en nu dus op de klepsteel hebben staan 'hameren' ...) :?
Liep de motor uberhaupt wel ??

Om dit opnieuw te monteren heeft P&P toch wel de motor uit je wagen moeten halen mag ik aannemen...
(Nee, blok hoeft er niet voor uit elkaar)

Succes,

Dick


05 aug 2005 11:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Nee nee Dick, niet de tuimelaars maar de tuimelaar asjes. Dit zijn korte asjes die je op 2 manieren er in kan zetten. Juist!!! De goede en de foute.
Het heeft geen echt grote gevolgen alleen dat het draagvlak van de tuimelaars verminderd wordt omdat ze over een groef gaan lopen.

Ik leg het misschien een beetje ongelukkig uit maar bij APP hebben ze mij dat heel mooi uitgelegd aan de hand van motoren die helemaal 'bloot' lagen i.v.m. revisie.

Maar sinds ik hem weer terug heb geniet ik er iedere dag weer van want hij loopt als een zonnetje en tijdens de afgelopen regenachtige dagen heb ik veel profijt gehad van m'n nieuwe cabrio dakje.


17 aug 2005 4:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
OK Charles, duidelijk.
Ik vond het al zo'n vreemd verhaal...

Hij loopt in ieder geval weer goed!

gr.

dick


17 aug 2005 12:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.