Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:24

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 129  Volgende
deze MOEST ik posten ... erg leuk ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
eerder :shock: dan :lol:

http://www.fabspeed.com/F1%20Fireup.mpeg

F1 motor in actie, holy shit :shock:

02 aug 2005 13:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Die had ik ook op mijn website bij "links en videos" staan doch bij de afstorting bij de Server is alles verloren gegaan. Maar ik heb er gelukkig al terug een paar duizend opstaan :wink:

Laatste update 22/10/2013

02 aug 2005 13:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
woorden schieten te kort ... :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Dirk
:roll:

02 aug 2005 17:25
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 

Inderdaad eerder een schokkende ** bizarre ** dan grappige ** leuke ** situatie :shock:

Gokje :arrow: Grens van Mexico naar USA :?: :idea: :wink:

02 aug 2005 17:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Geen idee waar het zich voorgedaan heeft ...
Lang ene kant wel lachwekkend ... de wijze waarop dan ...
Langs de andere kant weer niet om te lachen ... als je gaat denken "waarom" natuurlijk .... :?

Maar ... mss wel een ideetje om een extra passagier in de P mee te nemen ... :cheesy:

Dirk
:o

02 aug 2005 18:18
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
dirkie schreef:

Maar ... mss wel een ideetje om een extra passagier in de P mee te nemen ... :cheesy:

Dirk

Misschien een ideetje voor de kandidaat gasrijders met hun 911. Dan kunnen ze hier gastonnetje kwijt.
:lol: :lol: :lol:

02 aug 2005 18:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
911-lover schreef:
dirkie schreef:

Dirk

Misschien een ideetje voor de kandidaat gasrijders met hun 911. Dan kunnen ze hier gastonnetje kwijt.
:lol: :lol: :lol:

Koen ... lach nie zo met die Hollanders .... :D :D :wink: :wink:

02 aug 2005 18:30
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Hoe :?: :?: :?:

Doe ik DAT dan :wink:

02 aug 2005 18:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
911-lover schreef:
Deze Vlotte E34 M5 wilde ik jullie ook niet onthouden :shock:

Deze "sport" :roll: kan mij niet bekoren, maar dit is echt AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

02 aug 2005 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
KIKKERS TE KOOP

Een bloedmooie vrouw komt de dierenspeciaalzaak binnen

om een blik hondenvoer te kopen.
Na het favoriete merk van haar hond gevonden te hebben,
loopt ze naar de kassa om af te rekenen.
Aan de toonbank valt haar oog op een grote doos..
"Beffende kikkers, vijfentwintig Euro per stuk", staat er op
een publiciteitspaneeltje geschreven.

Ze sluit haar ogen, denkt een vijftal seconden na

en fluistert tegen de verkoper: 'Doe me ook maar zo'n kikker...'.
'Da's dan 29,95', zegt de verkoper. Hij pakt een kikker in en
zegt:
'Er zit een gebruiksaanwijzing bij. Die dient U precies op te
volgen.
Veel plezier ermee!' Opgetogen keert de vrouw huiswaarts.
Eens thuisgekomen leest ze de gebruiksaanwijzing en doet
precies wat deze voorschrijft:
1. Neem een warme douche...
2. Besprenkel jezelf met een lekkere parfum...
3. Ga naakt op je bed liggen...
4. Spreid je benen en leg de kikker ertussen...
Maar wat gebeurt er? Helemaal niks!
'Wel verdorie', denkt de vrouw, wat kan ik fout hebben gedaan?
Heb ik misschien de verkeerde parfum opgedaan?
Parfum die hij niet lekker vindt? Die hem eerder afstoot?'
Ze neemt het zekere voor het onzekere en loopt het hele traject
nog eenmaal zorgvuldig door: Ze neemt nogmaals een warme douche,
besprenkelt zich ditmaal met Chanel, en gaat opnieuw naakt op bed liggen,
spreidt haar benen, zet de kikker ertussen,maar . opnieuw niks!
De vrouw, intussen behoorlijk geirriteerd en gefrustreerd,
pakt geërgerd de gebruiksaanwijzing om te zien,
wat ze in 's hemelsnaam over het hoofd kan hebben gezien.
Maar neen, niks, leest ze. Ze heeft de aanwijzingen perfect opgevolgd.
Wel leest ze in kleine lettertjes helemaal onderaan: "Zo U
klachten of problemen hebben,neemt U dan zo snel mogelijk contact op

met uw dierenspeciaalzaak."
En dus grijpt ze de telefoon en legt haar probleem voor.

De verkoper is één en al begrip en zegt: 'Ik heb vandaag al meerdere
soortgelijke klachten gehad.

Ik kom er meteen aan.' Vijftien minuten later belt de verkoper aan.

'Okay', zegt hij. 'Om U te kunnen helpen zult U mij precies moeten
laten zien wat U hebt gedaan..

' 'Da's goed', zegt de vrouw,en volgt opnieuw de aanwijzingen.
1. Neem een warme douche...
2. Besprenkel jezelf met een lekkere parfum...
3. Ga naakt op je bed liggen...
4. Spreid je benen en leg de kikker ertussen...

De verkoper ziet het allemaal aan en moet toegeven: 'U hebt gelijk,
U heeft zich precies aan de voorschriften gehouden.' Waarna hij
zich op de kniëen zet, de kikker oppakt,deze diep in de ogen kijkt
en zegt:

"Okay, ik zal het nog é-é-n keer voordoen..!!!

03 aug 2005 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
Onderwerp: FW: winkeltips...

Je kent het wel, het is prachtig weer buiten, je wil er een dagje lekker
niks doen. En daar is zij weer: "Zullen we gaan winkelen?"

Hier volgen 10 tips om jezelf aangenaam bezig te houden terwijl je
vriendin/vrouw de rekken afschuimt.

1) Graai in de doos met condooms en ga ze vervolgens deponeren in de
karretjes van argeloze winkelklanten als ze even niet kijken. Om het nog
spannender te maken gooi je van die extra sterke anale condooms bij de
mannen en smaakcondooms bij de vrouwen. Kijk hoe ze verkleuren aan de kassa.

2) Programmeer de wekkers in de klokkenafdeling zo dat ze met intervallen van 10 minuten aflopen.

3) Creëer een spoor van appelsap naar de WC's

4) Als iemand je vraagt of hij je kan helpen, begin dan onbedaarlijk te
huilen en roep: " Waarom laten jullie me allemaal niet met rust ??!!"

5) Ga naar de messenafdeling neem het grootste mes en vraag aan een
voorbijganger of hij/zij weet waar de antidepressiva liggen.

6) Gebruik de reflecterende lens van de veiligheidscamera als spiegel om
uitgebreid in je neus te gaan peuteren.

7) Verberg je tussen de kledingrekken. Wanneer er iemand tussen de kleren
komt snuffelen roep je met en schril stemmetje: "Neem mij! Neem mij!"

8) Sluip op een verdachte manier tussen de rekken terwijl je het thema van "Mission impossible" neuriet, ga naar de afdelingsverantwoordelijke en zeg hem op plechtige toon: " We hebben een code 3 op de zuivelafdeling " Kijk wat er gebeurt.

9) Wanneer er wat omgeroepen wordt via de intercom, ga dan meteen in
foetushouding op de grond liggen en krijs: "Daar zijn de stemmen weer! Daar zijn de stemmen weer !!"

10) Ga in een pashokje zitten en roep dan dat het wc-papier op is…

Alvast veel plezier !!

03 aug 2005 11:56
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
ok,heb je even??...............

Een zakenman opent zijn nieuwe kantoor, wanneer hij van een vriend ter felicitatie een krans ontvangt met daarop 'Rust in vrede'. Het is duidelijk dat er een fout is gemaakt en de zakenman belt de bloemist om te klagen. Nadat hij de bloemist heeft verteld van de fout zegt de bloemist: "Het spijt me heel erg van de fout, en het is natuurlijk erg vervelend voor u, maar moet u zich het volgende indenken: er vindt vandaag ergens een begrafenis plaats waar bloemen worden afgeleverd met de tekst 'Gefeliciteerd met je nieuwe locatie.'

Een man zegt tegen de psychiater: 'Ik ben het leven moe, ik ga mezelf voor de trein gooien.' Zegt de psychiater :'Ik heb U toch altijd verteld dat U een positieve draai aan Uw leven moet geven en aan alle dingen in het leven.' 'Inderdaad', zegt de man, 'daar heeft U gelijk in. Ik zal het anders zeggen, ik ga mijn leven op de rails zetten.'

Een vrouw komt thuis en zegt tegen haar man: 'Frits, ik kom rechtstreeks uit de schoonheidssalon.' Haar man bekijkt haar van boven zijn krant en vraagt: 'Was het druk?' 'Hoezo?' 'Volgens mij ben je niet aan de beurt gekomen.'

Rechter: "Hoe pleit u, mevrouw?" Beklaagde: "Schuldig, Edelachtbare." Rechter:"Goed, dan heb ik nog één vraag voor u, mevrouw Van Stekelenburg: toen u het gif in de koffie van uw man zaliger had gegoten en toekeek toen hij de koffie opdronk, terwijl u wist dat hij zijn dood tegemoet ging, hebt u toen op geen enkel moment spijt of medelijden gehad met uw man?" Beklaagde: "Ja, Edelachtbare, er was een moment waarop ik medelijden had met mijn man zaliger." Rechter:"En wanneer dan wel, mevrouw Van Stekelenburg?" Beklaagde:"Toen hij een tweede kopje koffie vroeg."

De zeer zuinige mevrouw Derksen belt na het overlijden van haar man naar de krant om te informeren wat een rouwadvertentie kost. 'Acht euro per vijf woorden,' zegt de telefoniste. 'Oei..., en hoeveel kost het minder als ik maar twee woorden opgeef? Want dan laat ik het bij: Derksen overleden.' 'Nee, mevrouw, het minimum voor een rouwadvertentie is acht gulden. U kunt er dus nog drie woorden bijdoen.' Mevrouw Derksen denkt even na en zegt: 'Zet er maar bij Porsche te koop.'

Komt een Tsjech bij de oogarts. Die wijst hem op een kaart op de muur de regel 'C Z W X N Q Y S T A C Z' aan. "Kunt U dit lezen?" vraagt hij. "Lezen" antwoordt de Tsjech, "ik ken die vent zelfs...."

Over de heg keek hij naar zijn buurman: 'Buurman, heb je daar toevallig de elektrische heggenschaar van de overbuurman?' 'Ja, ik mocht 'm even lenen.' 'Ach, leen mij hem dan ook even, dan kun jij van mij zijn grasmaaier even te leen krijgen!'

Een man staat voor de rechter omdat hij zijn vrouw heeft doodgeslagen. Rechter: "Dat is een zwaar misdrijf, als U verzachtende omstandigheden kunt aantonen wordt de straf niet zo hoog." De man: "Ze was stom, ik moest ze gewoon doodslaan." De Rechter: "Dat is niet echt een verzachtende verklaring van U, als U echt niet levenslang achter tralies wilt zult U met iets beters moeten komen." Waarop de man verklaart: "We woonden in een flat. Op de 12e verdieping woonde een gezin met 2 kinderen, het was gewoon zielig. Ze waren heel klein. De zoon van 12 was maar 90cm en die van 19 was maar 85 cm. Op een dag zei ik tegen mijn vrouw " dat is toch zielig hé, die kinderen van die mensen" "Ja", zegt mijn vrouw "dat zijn pyrineën" Ik zeg "je bedoeld pygmeeën" "Nee" zegt ze "pygmeeën dat is dat wat onder de huid zit waar je sproeten van krijgt" Ik zeg "dat is pigment" "Nee"zegt ze "pigment dat is waar de oude Romeinen op schreven" Ik zeg "dat is perkament" "Nee" zegt ze "perkament is als een dichter iets begint en niet afmaakt" "Edelachtbare U kunt zich voorstellen dat ik niet van plan was te zeggen dat het fragment is. Ik ging dus in mijn stoel zitten en las mijn krantje. Plotseling komt mijn vrouw met de volgende zin en ik denk ze is rijp voor het gesticht..." "Schat kijk eens", ze maakt een boek open en laat een stuk tekst zien. Het zonnedak van de handtas was de lerares van pooier 15. Ik neem het boek en zeg: "Maar schat, dat is Frans daar staat: 'La Marquise de Pompadour est la Maitresse de Louis XV.' Dat betekend: De Marquise van Pompadour was de maitresse von Ludwig de 15e" "Nee" zegt mijn vrouw, "dat moet je letterlijk vertalen. 'La marquise- het zonnedak, Pompadour - de handtas,la maitresse- de lerares, Louis XV - de pooier.' Ik moet dat toch weten ik heb extra voor mijn franse les een legionair in dienst gehad." Ik zeg: "je bedoeld een lector" "Nee" zegt ze "Lector is een griekse held" Ik zeg: "dat was Hector en dat was een trojaan" "Nee" zegt ze "Hector is een vlaktemaat" Ik zeg: "dat is een hektaar" "Nee" zegt ze "hektaar is een godendrank" Ik zeg: "Dat is nektar" "Nee" zegt ze "dat is een rivier in Zuid-Duitsland" Ik zeg: "dat is de Neckar" Mijn vrouw: "Ken jij dat lied niet "Gauw graas ik aan de Naktar, gauw raas ik aan de rijn", dat heb ik pas nog met mijn vriendin in duo gezongen". Ik zeg: "in duet" "Nee, zegt ze " duet is als twee mannen met een sabel vechten." Ik zeg: "dat is een duel" "Nee" zegt ze "duel is als een trein uit een donker berggat naar buiten komt" "Edelachtbare...toen heb ik de hamer genomen en haar doodgeslagen." Ze zwijgen....... Dan de rechter: "Vrijspraak! Ik had haar bij Hector al doodgeslagen!"

Zit een man op een bankje in een park. Ineens komt er een vrouw naast hem zitten en zegt: "Weet u, u lijkt sprekend op mijn 3e man". "Goh," zegt de man, "Hoeveel keer bent u dan getrouwd?" "2 keer," zegt de vrouw.

Ik moest gisteren bij de chef komen. Hij vroeg aan mij: "Geloof jij in een leven na de dood?" "Nee chef, hoezo?" "Omdat je schoonmoeder, voor wie je 'n maand geleden een vrije dag hebt gekregen om haar te begraven, mij zojuist heeft opgebeld."

Vrouw: "Jij moet eens een voorbeeld nemen aan onze nieuwe buurman! Die kust zijn vrouw wanneer hij weg gaat of thuis komt. Waarom doe jij dit nooit?" Man: "Dan zal ik eerst effe kennis moeten maken met haar."

De jonge bediende krijgt een uitbrander van zijn chef, omdat hij te laat op het bureau komt. "Ja maar, chef, ik heb mijn tram gemist." "Dat heeft daar niets mee te maken!" "Jawel, chef, dat heeft er wel iets mee te maken." "Ben jij hier de chef?" "Nee, chef..." "Waarom ben je dan zo eigenwijs?"

Jan komt met een leren jasje het café binnen. Piet: "nieuw jasje?" Jan: "Ja" Piet: "Zeker van varkensleer!" Jan: "Ja, hoe ziet je dat zo snel?" Piet: "De kop zit er nog op!"

Er zit een man in een restaurant en hij roept de ober: "Ober, ik heb een half uur geleden slakken besteld en ik heb nog niks gekregen." Zegt de ober: "Nou meneer, ze kunnen nooit erg ver weg zijn."

Een passagiersvlietuig maakt tijdens het landen vreemde op- en neergaande manoeuvres. Eén van de passagiers zit erg benauwd te kijken. Dit valt zijn buurman op en deze probeert hem te kalmeren en zegt: "Meneer, u moet niet bang zijn, die jongens voor in zullen wel weten waar ze mee bezig zijn." "Dat is het net," piept de passagier, "ik ben zelf piloot en ik weet waar ze mee bezig zijn."

Jan komt een dag voor Sinterklaas een banketbakkerij binnen en vraagt: 'Heeft u een grote banketletter X voor mij?' 'Helaas niet, mijnheer, maar we kunnen hem voor u maken, dan is hij om vier uur klaar.' Jan komt klokslag vier uur de winkel binnen en het meisje laat hem vol trots de letter zien. 'Kijk eens, meneer. Is het een surprise, zal ik hem voor u inpakken?', 'Hoeft niet', zegt Jan, 'snij hem maar in stukken, dan eet ik 'm hier op!'

Twee mannen in de kroeg. "Mijn vrouw was vroeger een gevaar op de weg, maar daar heb ik iets aan gedaan." "Wat dan?" "Ik heb haar verteld dat haar leeftijd in de krant komt te staan als ze een ongeluk veroorzaakt."

Een man beklaagt zich bij de barkeeper. "Ik heb het allemaal gehad: een prachtig huis, een luxe auto en een mooie vrouw. En toen, PATS!, ineens alles weg." "Wat is er dan gebeurd?" vraagt de barkeeper. "Mijn echtgenote kwam erachter."

Een van de nonnen van de plaatselijke parochie school stormt het kantoor van de abt binnen. "Wat ik nou toch heb gezien meneer de abt!" De abt probeert haar te kalmeren. "Ga toch even zitten mevrouw. Vertelt u maar kalm wat er aan de hand is." "Ik zag een aantal van onze leerlingen een wedje leggen!" "Dat is niet zo mooi, maar bent u daar zo overstuur van?" "Nee, u heeft nog niet gehoord waar ze op wedden! Wie het hoogst kon urineren!" De abt schrikt hier toch wel van. "Jeetje, wat hebt u toen gedaan?" "Ik ging door het plafond meneer!" "Zo zo, wat hebt u gewonnen?"

Na 40 jaar trouwe dienst neemt een ambtenaar afscheid van zijn collega's. "Als ik thuis kom ga ik lekker in mijn gekregen schommelstoel zitten en eens een weekje helemaal niks doen". "En daarna?", vraagt een van zijn collega's. "Dan begin ik, denk ik, maar eens heel voorzichtig met schommelen!"

In de tram: "Wat zit U mij aan te staren, heb ik soms iets van U aan?" "Oh sorry, maar u lijkt sprekend op mijn schoonmoeder, behalve de baard dan." "Baard?, ik heb helemaal geen baard!" "Precies, dat bedoel ik...."

Een man gaat met de nachttrein naar de wintersport. In de slaapcoupé, komt hij tot de ontdekking dat hij de ruimte moet delen met een vrouw. Ze stellen zich aan elkaar voor. De vrouw gaat boven slapen, de man onder. Ze gaan in bed liggen, maar na een kwartier roept de vrouw: "Buurman, slaapt u al?" "Nee" zegt de man. "Ik heb het nogal koud," zegt de vrouw, "wilt u misschien het raampje dicht doen?" "Natuurlijk", zegt de man. Hij stapt uit bed, doet het raampje dicht en gaat weer liggen. Na een kwartier roept de vrouw: "Buurman, slaapt u al?" "Nee." zegt de man. "Het wordt nogal benauwd," zegt de vrouw, "wilt u misschien het raampje weer open doen?" "Oké", zegt de man. Hij stapt uit bed, doet het raampje open en gaat weer liggen. Na een kwartier roept de vrouw: "Buurman, slaapt u al?" "Nee." zegt de man. "Het begint nu toch weer koud te worden," zegt de vrouw, "maar ik heb gezien dat daar in het kastje nog een deken ligt. Wilt u die misschien voor mij pakken?" "We zouden natuurlijk ook net kunnen doen of we getrouwd zijn." zegt de man. "O, zou u dat willen?" vraagt de vrouw. "Ja hoor." zegt de man. "Nou, dat lijkt mij ook wel wat." zegt de vrouw. "Mooi," zegt de man: "Ga dan je nest uit, pak zelf die deken, ga je nest weer in, houd je kop en ga slapen!!"

Drie Schotten overleggen wat ze zullen kopen voor het huwelijk van hun beste vriend. "Hoewel dat zeer duur is, zal ik hem een theeservies voor zes personen geven," zegt de eerste. Nadat hij even nagedacht heeft, zegt de tweede: "Ik koop een theekan voor twaalf personen!" "Dan wil ik mij ook niet laten kennen," zegt de derde, "ik geef een theezeef voor vierentwintig personen!"

"Je bent voorzichtiger met je spijkerbroek dan met mij," moppert de vrouw tegen haar man. Man: "Ja, dat is nogal logisch. Zonder jou kan ik me wel vertonen, maar niet zonder spijkerbroek."

Sam heeft eindelijk een baan gevonden als kelner in een sjiek restaurant in Amsterdam. Twee tafeltjes zijn bezet en Sam heeft al onmiddellijk stress. Hij komt met het eerste gerecht aangelopen en klemt daarbij het vlees stevig met z'n duim op het bord. Moos, zijn eerste klant, ziet dat en roept verontwaardigd: "Ben je gek! Zo, met je hand op m'n steak!" "Wat!" antwoordt Sam kwaad, "zou je misschien willen dat ie nog een keer op de grond valt !?"

Zit een man in een café en zegt tegen de vrouw naast hem: "U doet me denken aan een knappe vrouw die ik vroeger gekend heb." Waarop zij reageert: "O ja?" en begint licht te blozen. "Ja, dat kreng ziet er nu ook zo lelijk uit."

"Met uw hoest kunt u beter geen bier meer drinken en ook geen borreltjes meer. En ook het roken moet ik u ten sterkste afraden." "U bedoelt dus, dokter, dat ik alleen nog maar mag hoesten?"

Aan een balk in een oude toren hangen vijf vleermuizen. Een zesde staat recht overeind op een andere balk. Komt er nog een vleermuis aanvliegen, gaat naast de vijf andere hangen en vraagt: "Wat is er met hem aan de hand? Hij staat." Antwoordt een van de vleermuizen: "O, hij doet aan yoga."

Een getrouwd koppel rijdt op de autoweg tegen 120 km/u, de man zit aan het stuur. Plots kijkt zijn vrouw hem aan en zegt, "Schat, ik weet dat we al twintig jaar getrouwd zijn, maar ik wil scheiden". De man zegt niks, maar gaat opeens harder rijden, tot 130 km/u. Dan zegt de vrouw "Ik wil niet dat je probeert van me dat uit mijn hoofd te praten, want dat heeft geen zin. ik heb een affaire met je beste vriend en hij is een veel betere minnaar dan jij". Opnieuw zegt de man niks, maar gaat harder rijden terwijl zijn woede opborrelt. "Ik wil het huis", zegt de vrouw. En opnieuw gaat de man harder rijden, nu al 150 km/u. "En ik wil ook de auto, het geld, de bankrekeningen en alle creditkaarten". De man begint plots uit te wijken richting een betonnen steunpaal van een hoger-liggende brug. Dit maakt de vrouw wat zenuwachtig, en ze zegt "Is er niks dat jij wil?". "Nee, nee," zegt de man, "ik heb alles wat ik nodig heb." "Ah zo," zegt de vrouw, " en wat heb je dan?" vlak voor ze met meer dan 180 km/u tegen de betonnen muur aanvliegen, glimlacht de man naar zijn vrouw en zegt ................. "de airbag!".

Wanneer de directeur van het ziekenhuis de telefoon opneemt, hoort hij een stem aan de andere kant van de lijn, die zegt: "Dokter, excuseert u mij, maar ik had graag geweten hoe het gaat met meneer Adriaans, die in kamer 12 ligt." "Zijn toestand is erg bevredigend meneer. Ik denk dat hij weldra naar huis mag." "Kunt u mij dan ongeveer zeggen wanneer?" "Oh, waarschijnlijk binnen een dag of vijf, zes. Bent u een vriend van hem?" "Nee, ik ben Adriaans zelf en ik zit op mijn kamer te bellen. Men zegt me hier immers nooit iets."

Er lopen twee oude dametjes op straat. Zegt de een tegen de ander: "Zeg Mien, weet jij dat er hier binnenkort een Eros-centrum komt?" Zegt Mien:"Maakt mij niets uit. Ik blijf gewoon bij de Aldi kopen."

"Wat vreselijk om doofstom te zijn,"zegt een oude dame, terwijl ze een euro in de pet van de bedelaar gooit. "Het was veel erger om blind te zijn," is het onverwachte antwoord, "toen kreeg ik voornamelijk knopen."

"Ik ben op zoek naar een spannende detectiveroman" "Dan neemt u best deze" antwoordt de verkoopster "pas op de allerlaatste bladzijde kom je te weten dat de tuinier de moordenaar is."

Elma staat beneden in de kelder en roept naar boven: "Er staat water in de kelder!" Theo, die bovenaan de keldertrap staat, roept terug: "Veel?" Waarop Elma antwoordt: "Twee flessen Spa en een fles Vittel."

"Hoeveel heeft jouw gehoorapparaat gekost?" "2,95." "Dat is echt voor niks, een spotprijsje!" "Nou, ik heb alleen een oorschelpje, zonder binnenwerk. Als de mensen dat zien beginnen ze vanzelf te schreeuwen."

Op een nacht hoort een vrouw een vreemd geluid. Ze maakt haar man wakker en zegt: "Ik hoor inbrekers, Pieter." "Dat kan niet", zegt Pieter. "Inbrekers hoor je niet." Vijf minuten later zegt de vrouw: "Zie je wel dat er inbrekers zijn, ik hoor niets!"

"Zeg Pieterse, hou dit rode draadje effe vast!" ....... "Oke bedankt, nu weet ik dat de stroom op dat andere draadje zit."

Een man moet met spoed naar het vliegveld en bestelt daarom een taxi. Eenmaal onderweg komen ze het eerste stoplicht tegen. Het stoplicht staat op rood, maar de taxichauffeur rijdt vol gas door. De man schreeuwt "man da's hardstikke gevaarlijk!", waarop de taxichauffeur antwoord dat zijn broer het ook altijd doet en dat er nog steeds niets gebeurd is. Bij het tweede stoplicht gaat het precies hetzelfde en zo ook bij het derde. Bij het vierde stoplicht aangekomen springt het op groen en de taxichauffeur trapt vol op de rem. De man: "waarom stop je nu? Het is groen!". Waarop de taxichauffeur antwoord: Ja, ik ben gek, stel dat mijn broer voorbij komt!"

Geeft Karel zijn vriend Frits de goede raad: "Men moet zijn vijand altijd met gelijke wapens bestrijden!" "Oja?" zegt Frits niet overtuigd, "steek jij maar eens een wesp terug!"

Midden in de nacht krijgt een huisbaas bezoek van zijn huurder. "Ik kom u vertellen dat ik deze maand de huur niet kan betalen!", zegt de man als de huisbaas met een slaperig gezicht de deur open doet. "Dat had je toch ook morgen kunnen vertellen!", moppert die. "Jazeker, maar waarom zou ik de enige zijn die er wakker van ligt?"

"Kun jij fietsen, Achmed?" "Nee, meneer". "Goed, let jij dan maar op mijn fiets terwijl ik in 't cafe ben".

Op de veemarkt in zwolle komt een boer uit Oldenzaal met een paardenhandelaar aan de praat. De handelaar wijst hem op een paard en zegt: "Dat paard loopt zo mooi, als je 's morgens om zes uur met hem gaat rijden, ben je zeker al om half zeven in Hengelo." Twee weken later komen ze elkaar weer tegen. Zegt de handelaar: "En heb je nog over het aanbod nagedacht?" Zegt de boer: "Ja maar mijn vrouw zei; wat moet jij in godsnaam 's morgens om half zeven in Hengelo doen?"

Een man en een vrouw zijn betrokken geraakt bij een auto ongeluk, het is een ernstig ongeluk. Allebei hun auto's liggen in de kreukels, maar gek genoeg is geen van beide passagiers gewond. Nadat zij beiden uit hun auto zijn gekropen, zegt de vrouw: "Dus u bent een man... dat is interessant. Ik ben een vrouw... Nou, nou kijk nou toch is even naar onze auto's! Er is niets van over, maar gelukkig zijn wij ongedeerd gebleven, he? Dit moet wel een teken van God zijn, dat het voorbestemd was dat wij elkaar zouden ontmoeten, vrienden zullen blijven en de rest van onze dagen samen doorbrengen in alle rust." De man antwoordt blij: " Ik ben het volkomen met je eens. Dit moet gewoon een teken van God zijn." De vrouw ging verder: "En kijk eens aan, nog een wonder. Mijn auto is compleet vernield, maar deze fles wijn is niet gebroken... Ik weet wel zeker dat God wil dat we deze fles wijn drinken op een goede toekomst samen." Dan geeft ze de fes aan de man. De man knikt instemmend en glimlacht, hij opent de fles, drinkt hem voor de helft leeg en geeft hem dan weer terug aan de vrouw. De vrouw pakt de fles aan, doet onmiddelijk de kurk erop en geeft hem terug aan de man. De man vraagt verbaasd: "Neem jij niet?" De vrouw antwoordt koeltjes: "Neuh, ik denk dat ik gewoon op de politie wacht......."

"U heeft behalve geld ook horloges, juwelen en gouden sieraden gestolen." stelt de rechter vast. "Dat klopt, Edelachtbare," antwoordt de verdachte. "Mijn vader heeft me altijd verteld: "Geld alleen maakt niet gelukkig."

Een jonge priester wordt na zijn eerste Heilige Mis bij meneer pastoor geroepen. Pastoor: "Voor de eerste keer deed je het helemaal niet slecht, maar ik moet je toch met klem verzoeken de volgende keer beter op je woorden te letten." Priester: "Maar Eerwaarde, kunt u mij dan ook zeggen wat ik fout gedaan heb?" Pastoor: "Tijdens de Heilige Communie zei je bij het uitreiken dan de hosties iedere keer keurig 'Het Lichaam van Jezus Christus', maar toen die jonge blonde vrouw aan de beurt was, zei je "Jezus Christus, wat een lichaam!"

Een egel kijkt langdurig naar een lekke autoband en zucht dan : "Eindelijk hebben wij ook eens een keer gewonnen!"

Laatst liep ik in de buurt van het centraal station. Komt er een man met een been in het gips naar mij toe en vraagt: "Loop ik zo goed naar het Centraal Station?" Antwoord ik:"Ik heb ze wel eens beter zien lopen..."

Twee mannen zitten in de trein. Vraagt de ene: 'En wat voor beroep oefent u uit?' 'Ik ben Numismaticus.' 'Pardon, maar wat is dat eigenlijk?' 'Muntenverzamelaar.' 'Dat vind ik nou leuk, vroeger noemden wij dat gewoon Bedelaar.'

Gerard komt bij de dokter en zegt: "Dokter ik weet niet wat ik heb, ik heb totaal geen smaak meer en ik doe niets dan liegen" De dokter zegt: "Daar kan ik niet veel aan doen, maar hier is een verwijzing voor een alternatieve genezer". Gerard gaat daar naar toe, de genezer kijkt hem aan, en zegt: "Wacht maar even". Even later komt hij terug met een bordje waarop een klein bruin pilletje ligt. "Zo eet dit maar even op", zegt de genezer. Gerard doet dat, trekt een vreselijk smerig gezicht en spuugt meteen het pilletje weer uit terwijl hij roept "Dit is een bolletje stront". "Klopt zegt de genezer, je hebt niet gelogen en je hebt je smaak weer terug, dus u bent genezen: mag ik van u s.v.p. 150 euro vangen?"

Een kok komt zwaar teleurgesteld terug van zijn reis naar Nieuw Guinea. "Waarom kijk je zo sip?", vraagt zijn maat. "Nou ik dacht in Nieuw Guinea een fijne baan te vinden en wat denk je, blijkt peniskoker helemaal geen beroep te zijn...".

Tegen een dame die te veel praatjes had naar zijn zin, zei de portretschilder: "Nog één woord en ik schilder u precies zoals u bent!"

Op de hielen gezeten door de Egyptenaren, die er op uit zijn hen te vernietigen, staat Mozes met zijn volk aan de oever van de Rode Zee. De Joden weten zich geen raad en Appie Jonas, die tot op dat moment hun public relations heeft verzorgd, vraagt aan Mozes: 'Wat nu?' Moes kijkt bezorgd over de onafzienbare watervlakte, maar plotseling klaart zijn gezicht op en hij zegt tegen Appie: 'Als ik nou eens mijn rechterhand ophef en met dat gebaar het water van de Rode Zee kan scheiden? Dan kan mijn volk er doorheen lopen en daarna zorg ik ervoor dat het water zich weer aaneensluit en alle Egyptenaren verdrinken' Appie kijkt Mozes ongelovig aan en zegt: 'Als je dat voor elkaar krijgt, zal ik ervoor zorgen dat je tien volle pagina's in het Oude Testament krijgt'.

Advocaat: "Getuige, u kunt veroordeeld worden wegens meineed. Nauwelijks enkele minuten geleden vertelde u ons dat u maar één broer hebt, maar uw zuster heeft gezworen dat ze er twee heeft. Wilt u nu zo vriendelijk willen zijn ons de waarheid te vertellen?"

Een verontruste vrouw belt de politie. "Er zit een inbreker in mijn garage!" Politie:"Hoe weet u dat zo zeker?" Vrouw: "Hij sloeg mij zonet een blauw oog!" Politie:"Wat heeft U toen gedaan?" Vrouw:"Ik heb de deur naar de garage afgesloten!" Politie:"Ik kom direct naar u toe!" Bij aankomst opent de politieman voorzichtig de deur, trekt zijn pistool en loopt behoedzaam de garage in. PENG! Hij krijgt een flinke klap tegen zijn oog. De vrouw: "Wat was dat?" De politieman: "Een hark...!"

Een man vraagt op de groente-afdeling van een supermarkt om een half kropje sla. Een jonge bediende zegt hem dat ze alleen hele kroppen sla verkopen. Maar de man blijft maar aandringen en dus zegt de bediende dat hij het even aan de filiaalchef zal vragen. Hij loopt het kantoortje van de filiaalchef binnen en zegt: "Een of andere malloot wil een halve krop sla kopen." Terwijl hij zijn zin afmaakt, draait hij zich om en ziet hij de man achter zich in de deuropening staan, dus voegt hij snel toe: "en deze meneer wil de andere helft." De chef complimenteert hem even later met zijn tact: "Ik was onder de indruk van de manier waarop je je daar uitredde. We houden wel van mensen die kunnen improviseren hier. Waar kom je eigenlijk vandaan?" "Abcoude, meneer." "O, en waarom ben je daar weggegaan?" "Je hebt er alleen maar hoeren en ex-voetballers." "Zo. Mijn vrouw komt ook uit Abcoude." "Echt?" antwoordt de bediende. "Voor welke club heeft ze gespeeld?"

Een priester sterft en wanneer hij bij de hemelpoort komt, ziet hij een taxichauffeur uit New York die een prominentere plek heeft dan hij. Dus zegt hij tegen de engel: "Dit snap ik niet. Ik heb mijn hele leven gewijd aan mijn congregatie." De engel zegt: "Wij belonen resultaten. Luisterden de leden van uw congregatie altijd met aandacht naar uw preek?" De priester zegt: "Nou ja, er viel ook wel eens iemand in slaap." De engel zegt: "Precies. En wanneer mensen meereden in de taxi van deze man, dan bleven ze niet alleen wakker, maar gewoonlijk begonnen ze nog te bidden ook!"

Er staan 3 aannemers bij de hemelpoort; een aannemer van HBW, een aannemer van Strukton en een aannemer van Koop Tjuchem . Zegt Petrus tegen hen: "Heren voordat u hier naar binnen mag, moet ik jullie toch nog iets vragen. God wil graag dat er na al die eeuwen iets aan de hemelpoort wordt gedaan, wat moet dat volgens jullie kosten?". "Nou, zeggen die heren, we willen eerst weten wat er moet gebeuren". "Oké, zegt Petrus, er moet een nieuw kozijntje in en wat nieuwe bestrating". Petrus laat de aannemer van Strukton bij zich komen om een prijsje in te dienen. "Nou, zegt de aannemer van Strukton ,ik doe het voor 3000". "Zo!, roept Petrus, en hoe kom je zo aan dat bedrag?" "Ach, zegt de aannemer van Strukton , dat is 1000 voor het materiaal, 1000 voor de arbeid en 1000 voor in de broekzak". Petrus roept de aannemer van Koop Tjuchem erbij en vraagt hem hetzelfde. De aannemer van Koop Tjuchem noemt ook een prijsje: 6000! "Hoe kom je daar nou bij?", vraagt Petrus. Zegt de aannemer van Koop Tjuchem : " 2000 voor het materiaal, 2000 voor de arbeid en 2000 voor in de broekzak". Petrus denkt bij zichzelf, dan die slimme aannemer van HBW maar, die zal het wel beter weten. De aannemer van HBW komt bij Petrus staan en vermeld niet eens te hoeven kijken, hij weet het allemaal al. "Oké, zegt Petrus, en wat is jouw prijs dan?". "9000", zegt de aannemer van HBW. Petrus snapt er helemaal niets meer van en vraagt: "Hoe kom je dan aan die prijs?". Zegt de aannemer van HBW : "Dat is heel simpel, 3000 voor jou, 3000 voor mij, en we laten Strukton het werk doen."

Drie mannen zitten in de kroeg. Twee van hen hebben het met elkaar over de hoeveelheid macht die ze hebben over hun vrouw. De derde man hoort dit alles aan, maar zegt niets. Een van de andere twee vraagt aan hem: "En jij, hoeveel macht heb jij thuis over je vrouw?" "Dat zal ik je vertellen. Gisteravond kwam mijn vrouw op handen en knieen naar me toe gekropen." De twee anderen vroegen verbijsterd: "Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, wat is er gebeurd?" De man nam eerst een flinke slok, zuchtte toen en antwoordde: "Ze zei: Kom onder dat bed vandaan en vecht als een man!"

In een pub zit er een stotteraar met als gezelschap een vervaarlijk uitziende rottweiler. Een andere stamgast vraagt hem hoe oud dat beestje wel is. "D.. dd... dr.. drdr.. drie jj.. jjjaar," hakkelt de man. De stamgast vraagt hem of hij zou bijten moest hij hem willen aaien. "N.. nn.. nnnn....ne.. nene.. ne......" Waarop de stamgast zijn arm uitsteekt naar het beest en die bijt hem prompt in zijn vingers. "Verdorie," vloekt hij, "ik dacht dat je zei dat hij niet ging bijten". "Ne.. ne.. nene.. nenenen.. negen op de tien keer wel", maakt de stotteraar zijn antwoord af.

Een man en vrouw rijden over de snelweg als ze een jong stinkdier langs de kant van de weg zien liggen. De vrouw zegt dat ze wil gaan kijken dus de man stopt langs de kant van de weg. De vrouw voelt dat het arme beest ijskoud is en zegt tegen haar man: "Zullen we hem meenemen? Hier vriest dat beest nog dood." "Is goed," zegt de man. Als ze instappen zegt de man dat ze het beest maar op schoot moet houden zodat het beest lekker warm tussen haar benen in kan liggen. "Wat doen we aan de lucht?" vraagt de vrouw. "Och, hou je vingers maar op zijn neus!"

D'r is een echtpaar dat al 30 jaar gelukkig getrouwd is. De enige irritatie in hun huwelijk is dat de echtgenoot de vreselijke gewoonte heeft om 's ochtends bij het ontwaken in bed vreselijk harde en stinkende scheten te laten. Ze zijn zo hard, dat zijn vrouw er wakker van wordt. De lucht slaat echt op d'r ogen en ze moet met haar hoofd buiten het raam naar lucht happen. Elke ochtend smeekt ze hem weer om te stoppen omdat ze d'r niet meer tegen kan. Maar ja, hij gaat er vrolijk mee door. En zij is echt bezorgd dat-ie op een dag z'n ingewanden eruit blaast hè. Jaren gaan voorbij en die man gaat maar door met zijn vervelende gewoonte. Tot op een Kerstochtend die vrouw een kalkoen aan het klaarmaken is voor het kerstdiner, terwijl die kerel nog boven ligt te slapen. Die vrouw heeft net de ingewanden uit die vogel gehaald en op het aanrecht gelegd als ze een idee krijgt. Ze pakt die rotzooi op en gaat naar boven naar de slaapkamer. Langzaam trekt ze de lakens en zijn pyjamabroek naar beneden en legt die kalkoeningewanden in zijn broek. Afijn, even later hoort ze d'r echtgenoot wakker worden met het gebruikelijke verschrikkelijke lawaai van zijn scheten, gevolgd door een verschrikkelijke schreeuw en het geluid van voetstappen naar de badkamer. Nou, die vrouw die rolt zowat over de keukenvloer van het lachen natuurlijk. Ongeveer twintig minuten later komt die man naar beneden in zijn met bloed besmeurde pyjamabroek met een hysterische blik in zijn ogen. Dat wijf houdt d'r lachen in en die vraagt aan hem wat er aan de hand is. "Schat, zegt-ie, je had gelijk! Al die keren dat je me waarschuwde, en ik wilde maar niet naar je luisteren!" "Wat bedoel je?" zegt zijn vrouw. "Nou, jij zei altijd al dat ik op een dag mijn ingewanden eruit zou schijten en vandaag is dat gebeurd... Maar met een beetje geduld, een flinke hoeveelheid Vaseline en deze twee vingers, heb ik het allemaal weer terug kunnen stoppen!!"

Een Marokaan komt een Nederlander tegen en houd meteen een pistool op de Nederlander gericht. Zegt de Marokkaan: "Noem twee Nederlandse bands op!" De Nederlander zegt: "Bluf, "Doe maar!

Lucifer en Petrus vonden dat het tijd werd dat ze ook eens iets aan eucumene gingen doen en besloten tot het bouwen van een brug tussen hemel en aarde. Ieder zou aan zijn eigen kant beginnen en dan zouden ze elkaar wel halverwege ontmoeten en de helften aan elkaar metselen. Maanden later loopt Lucifer over 'zijn' helft en ziet in de verte ......niets. Hij loopt terug naar zijn kantoor, haalt zijn verrrekijker, kijkt nog eens, maar weer... helemaal niets te zien. Hij loopt weer terug naar zijn kantoor en pakt dus de telefoon. 'Petrus, wij zijn al halverwege, minstens, en ik zie van jouw kant nog helemaal niks!' 'Nee', zegt Petrus, 'dat klopt. Wij kunnen hier niet één aannemer vinden".

De dokter zegt tegen Harrie : "Met zo'n hart wordt u zeker 70 jaar". "Maar ik ben toch al 70". "Nou, wat heb ik u gezegd?", zegt de dokter triomfantelijk.

Een Antilliaan gaat naar de disco met een T-shirt aan waar op staat: "Marokkanen hebben 3 problemen!!!" Een Marokkaan komt op hem af en vraagt hem: "Hé wat is dat voor een flauwekul?" De Antilliaan antwoord: "Kijk, dat is jullie eerste probleem... jullie zijn veel te nieuwsgierig." De Marokkaan gaat weg maar komt een paar minuten later met een vriend terug en beginnen de man uit te dagen. De Antilliaan reageert met: "Kijk, dat is jullie tweede probleem... jullie zijn veel te agressief!" De twee Marokkanen verdwijnen en de Antilliaan drinkt lekker zijn pils op, danst een uurtje en gaat naar huis. Buiten de discotheek wordt hij opgewacht door 5 Marokkanen... ze trekken allemaal een mes! De Antillaan reageert direct: "Kijk,en dat is jullie derde probleem... jullie komen altijd met een mes naar een schietpartij!!"

Er staat een herdershond op het balkon naar beneden te kijken, komt er een boxer aanlopen die roept : "Hè, Herder, kom je buiten spelen?" "Ja", zegt de herder,"Dat wil ik wel, maar de deur zit op slot." "Ach", zegt de boxer, "wat maakt dat nou uit, dan spring je toch zeker gewoon van het balkon af." "Ja", antwoord de herder weer, "en dan krijg ik zeker net zo'n platte bek als jij!!!"

Een Kosovaar loopt rond na de middag over straat in een Nederlandse stad. Hij komt een man tegen. Hij houdt deze man staande en zegt : Ah, meneer de Nederlander, bedankt dat ik hier in uw mooie land mag verblijven en ....." Hij wordt onderbroken door zijn gesprekspartner: "Moment, moment, ik ben Marrokaan, ik ben geen Nederlander." De Kosovaar loopt verder en klampt even later weer een toevallige passant aan : "Dank U meneer de Nederlander, dat ik hier met mijn familie......." Weer wordt hij onderbroken : " Ik niks Nederlander, Ik Turk !" De Kosovaar loopt verder en jawel hoor, hij ziet een neger komen welke hij weer aanspreekt :"Meneer de Nederlander, mag ik U hartelijk bedanken voor uw gastvrijheid." "Beste man,", zegt de neger, "je ziet nu toch ook wel dat ik zwart ben. Ik ben Afrikaan, ik ben geen Nederlander". "Maar", zegt de Kosovaar," waar zijn dan al die Nederlanders ?" De Afrikaan kijkt op zijn horloge en zegt: "Tja, die moeten werken tot 5 uur ."

Gisteren stopte ik voor het rode licht. Naast mij stopt er een motor. Plots valt deze volledig op z'n zij. Ik snel de man ter hulp en help hem overeind. Ondertussen is het groen geworden en rijden we verder. Bij de volgende lichten moet ik weer stoppen en diezelfde motorrijder stopt weer naast mij. Ineens valt hij weer om. Ik snel hem weer ter hulp en vraag of hij misschien een beetje te veel gedronken heeft. De man zegt: "Nee, maar mijn vrouw is er vandoor... met de zijspan."

Tijdens een grote oefening ergens in een dorp hangt een korporaal een bordje op een brug: "Deze brug is opgeblazen". Even later ziet hij zijn manschappen toch over de brug lopen. Met een kwaad hoofd rent hij naar zijn manschappen en zegt: "Hebben jullie het bordje niet gezien dat deze brug opgeblazen is?" Zegt een van de soldaten: "Ja hoor. Maar hebt U het bordje om onze nek niet gezien?" en laat het bordje zien: "Wij zwemmen."

Een chirurg en een internist lopen door de ziekenhuisgang naar een lift waarvan de deuren net aan het sluiten zijn. Ze hebben weinig tijd en dus haast de chirurg zich met enkele grote passen tot bij de lift, en hij steekt zijn kop tussen de deur. De automatische deur aarzelt even of ie nu helemaal toe moet gaan, dan wel weer zou openen, en gelukkig voor de chirurg, de deur opent, en ze stappen met twee de lift in. Geschrokken zegt de internist: "Nu heb je toch wel je kop geriskeerd voor een lift?! Ik zou toch eerder de reflex hebben om met mijn handen die deur open te krijgen!" Antwoord van de chirurg: "Wat denk je wel! ik heb m'n handen nodig om te werken!"

"Dokter, kunt u mij iets voorschrijven tegen een lintworm?" "Is het voor een volwassene?" "Weet ik veel hoe oud dat beest is..."

Een oude man gaat naar de dokter omdat hij zich niet zo goed voelt. De dokter onderzoekt hem en pakt vervolgens drie potten pillen uit de medicijnkast waarna hij zegt "U moet een groene pil met een groot glas water nemen als u opstaat. Neem de blauwe pil met een groot glas water tijdens de lunch en neem de rode pil met een groot glas water voordat u naar bed gaat." Verbaasd om de grote hoeveelheid medicijnen vraagt de oude man: "Mijn hemel dokter, wat is er met me aan de hand?" "Nou" zegt de dokter "U drinkt niet genoeg water!"

Komt een man bij de psychiater. De psychiater vraagt: "Teken eens een boom?" Man: "Waarom, moet je pissen dan?"

Marietje gaat naar haar naaiclubje, daar praten ze over de ruzies met hun mannen. Marietje zegt trots: "Ik heb nog nooit ruzie met Jan gehad sinds we getrouwd zijn. Ik hoop dat het de tweede week ook zo goed gaat!"

"Jan, wat vind je nu aan mij het mooist: mijn lieve gezichtje of mijn onweerstaanbare lichaam?" "Je gevoel voor humor!"

Een dokter is op pad als een patiënt belt. De assistente neemt aan en aangezien het geen groot probleem is geeft ze zelf een receptje af. Komt de dokter terug en vraagt; "Nog iets gebeurt?" "Nee, alleen iemand met diaree, maar die heb ik gewoon wat valium gegeven." "Wat valium!?!?" De dokter belt meteen: "Ja dokter, ik zit helemaal onder de stront maar ik voel me geweldig!"

Vertwijfeld komt een patiënt bij de dokter. "Dokter, u hebt mij toch dat flesje met een aansterkmiddel voorgeschreven?" "Ja, zegt de dokter, en?" Zegt de patiënt: "Ik krijg het niet open."

Aan boord van een marineschip werkt een Chinese kok. Hij heet Li, maar de mannen noemen hem allemaal nas-si-bal. Op een dag besluiten ze dat ze de man niet langer zullen plagen en een afgevaardigde gaat naar hem toe en zegt: "Beste kok, wij zullen je voortaan gewoon bij je naam noemen, Li." De Chinees knikt dankbaar en zegt: "Heel fijn, dan zal Li niet meer in jullie soep pissen."

Een heilsoldate vraagt een oude baas om een bijdrage. De man haalt een Euro uit zijn portemonnee. Voor hij die in de collectebus stopt, vraagt hij: "Waar gaat dat geld eigenlijk naar toe?" "Dat geld is voor de Heer," antwoordt het meisje. "Hoe oud ben jij?" wil de man ook nog weten. "Negentien." Dan bergt de AOW-er het geldstuk weer op en zegt: "Dan kan ik die Euro beter houden. Ik ben namelijk al eenentachtig en ik zie de Heer waarschijnlijk eerder dan jij."

"Vertel eens wat er scheelt," vraagt de psychiater aan de overspannen man. "Het is allemaal gekomen door mijn huwelijk. Ik trouwde met een weduwe die een volwassen dochter had. Zij werd mijn stiefdochter. Mijn vader kwam op bezoek, werd verliefd op mijn stiefdochter en trouwde met haar. Zo werd mijn stiefdochter mijn stiefmoeder. Mijn vrouw kreeg een zoon. Die werd automatisch de schoonbroer van mijn vader, want hij is de halfbroer van mijn stiefdochter, die met mijn vader is getrouwd. Aangezien mijn zoon de broer is van mijn stiefmoeder, is hij ook mijn oom. De vrouw van mijn vader kreeg ook een zoon. Dat is dus mijn broer, want hij is de zoon van mijn vader. Maar hij is ook mijn kleinkind, want hij is de zoon van mijn stiefdochter. Mijn vrouw is mijn grootmoeder, omdat ze mijn stiefmoeders moeder is, waardoor ik de kleinzoon van mijn eigen vrouw ben. Aangezien ik getrouwd ben met mijn grootmoeder, ben ik niet alleen de echtgenoot en kleinzoon van mijn vrouw, maar ben ik ook mijn eigen grootvader! Daarom ben ik een beetje overspannen."

Zegt een vrolijke giraf tegen een droevige: "Toch handig hè, onze lange nekken met die hoge bomen." Zegt de ander: "Nou nee, niet als je je wilt verhangen."

Een honkbal-coach wisselt zijn werper. De werper zegt: "Maar ik ben nog helemaal niet moe!" "Nee", zegt de coach, "maar je buitenvelders wel!"

Een beroemd auteur was in een warenhuis zijn laatstverschenen roman aan het signeren, toen er een man aan zijn tafel verscheen die niet alleen zijn laatste roman ter ondertekening aanbood, maar ook vier reeds eerder uitgegeven boeken van hem. "Mijn vrouw houdt nogal van uw werk, en ik wil haar deze dus voor haar verjaardag geven", zegt de man. "Dat zal wel een verrassing voor haar zijn, he", zegt de schrijver. "Dat denk ik wel", antwoordt de man, "ze verwacht een bontjas...."

Marie: "Wil je nog een kopje koffie?" Jan: "Nee, bedankt. Als ik koffie drink kan ik niet slapen." Marie: "Bij mij is het precies andersom. Als ik slaap kan ik geen koffie drinken!"

"Nu ben je toch weer in je oude fouten teruggevallen," zegt de detective, die juist een boef heeft opgepakt. "Maar waarom heb je nu uitgerekend een balpen gestolen?" Boef: "Ik wilde een streep onder mijn verleden zetten."

Meneer en mevrouw De Wit liggen lekker te slapen als er plotseling een insluiper in hun kamer staat. De kerel zet een mes tegen mevrouw De Wit haar keel en fluistert met een hese stem in haar oor: "Ik wil altijd eerst de namen van mijn slachtoffers weten voordat ik ze vermoord." Mevrouw De Wit antwoordt met een trillerige stem: "Mmm .. mijn naam is Eli .. Elisabeth." De insluiper laat haar meteen los en zegt: "U doet me denken aan mijn moeder die ook Elisabeth heette, dus kan ik u niet vermoorden", na deze woorden wendt hij zich naar meneer De Wit en vraagt: "Wat is jouw naam?" Meneer De Wit antwoordt zonder een spier te vertrekken: "Mijn naam is Anton... maar mijn vrienden noemen mij Elisabeth!"

"Waar ben ik?" vraagt de gewonde autobestuurder, wanneer hij zijn ogen opendoet. "Op nummer 12", antwoordde de verpleger. "Kamer of cel?"

Twee conducteurs komen de coupe binnen: "Hier zijn de knippendales!!"

Een oud dametje hield het op een gegeven moment niet meer uit en belde de politie. "Agent,"zei ze toen die kwam, "U moet eens gaan praten met mijn buren. Elke nacht beuken ze op de muur en schreeuwen tot 4 uur in de ochtend." "Dan doet u vast geen oog dicht,"zei de meelevende agent. "O, dat is het niet," legde het dametje uit. "Maar bij al dat gebons en gebrul kan ik niet met goed fatsoen pianospelen."

Na een dag hard vechten keerde een ridder met zijn mannen terug naar het kasteel. "Hoe staan we ervoor?" vroeg de koning. "Sire, ik heb de hele dag in uw naam geroofd en geplunderd, en de steden van uw vijanden liggen in puin en as." "Wat?" schreeuwde de koning. "ik heb helemaal geen vijanden!" "Nu wel, denk ik," zei de ridder.

Twee studenten spraken op hun eerste afspraakje over buitenzintuiglijke waarneming. Het meisje vroeg gekscherend: "Zou jij het telepathie noemen als ik op dit ogenblik aan hetzelfde dacht als jij?" "Nee hoor," zei de jongen. "Ik zou dat gewoon mazzel noemen."

Mevrouw den Haan liep op een keer op straat toen ze een stem hoorde roepen: "Ho! Als je nog één stap doet, ben je er geweest!" De vrouw bleef staan en een seconde later viel een zware baksteen precies voor haar op de grond. Een paar minuten later wilde ze bij groen voetgangerslicht de straat oversteken toen dezelfde stem brulde: "Ho! Niet oversteken!" Direct gierde een op hol geslagen bierkar door rood de hoek om. Bevend riep de geschrokken vrouw: "Wie ben jij?" "Je beschermengel," antwoordde de stem. "Je hebt me vast wel het een en ander te vragen." "Reken maar," zei de vrouw. "Waar was je op mijn trouwdag?"

"Doet u mij maar een wesp." zegt de klant tegen de verkoopster in een dierenwinkel. "Sorry meneer, maar we verkopen geen wespen", antwoordt de verkoopster beleefd. Klant: "Maar er zit er een in de etalage!"

Een man komt bij de drogist en vraagt: "Hebt u iets tegen vlooien?" Drogist: "Ach, wat zal ik zeggen? Zolang ze maar niet in mijn bed zitten!"

1. het is belangrijk een vrouw te vinden die goed kan koken.
2. het is belangrijk een vrouw te vinden die een goed salaris heeft
3. het is belangrijk een vrouw te vinden die van sex houdt.
4. het is belangrijk dat deze drie vrouwen elkaar nooit tegenkomen

Ik reed op de autoweg richting Amsterdam Brussel toen ik plots naar het toilet moest. Ik stopte bij het eerste het beste benzinestation en liep er naar de toiletten. De eerste was bezet dus nam ik de tweede. Net toen ik op de pot zat begon die gast van het eerste toilet te praten: "He, alles in orde?". Ik vond het noch de plaats noch het tijdstip om een babbeltje te maken, maar uit beleefdheid antwoordde ik toch. "Euh...ja hoor, alles goed." "Want ben je aan het doen?", vroeg hij. Tsja, een rare vraag, maar ik gaf weer netjes antwoord:"Wel uh, ja, ik ben aan het kakken..." Toen hoorde ik die man geirriteerd zeggen: "Sorry schat, maar ik ga je straks terugbellen, er is een halve zool naast mij op het toilet die op al mijn vragen antwoordt."

"Ik werd vannacht wakker en zag in de duisternis iemand staan, die mijn portefeuille aan het plunderen was. Ik nam mijn revolver, maar schoot niet". "Waarom niet?" "Anders was ik nu weduwnaar".

Een Limburger wou misschien wel een waterbed kopen en ging daarom naar een gespecialiseerde winkel. In de winkel zegt hij tegen de verkoper: "Ik wil eens een waterbed proberen." "Dat kan," zegt de verkoper, "we hebben er genoeg. Probeert u deze maar eens uit." De Limburger gaat erop liggen en zegt dan: "Da's hamlappen." Hierop reageert de verkoper geschrokken: "Sorry meneer, maar geen probleem, we hebben er nog meer. Probeert u deze hier maar eens." De Limburger gaat op het aangewezen waterbed liggen en zegt dan: "Da skut nog veel erger."

Een klein oud vrouwtje gaat naar de dokter en zegt: "Dokter, ik heb een probleem met gasvorming, het stoort mij eigenlijk niet, want mijn winden zijn altijd stil en ze ruiken niet. Eigenlijk heb ik sinds ik hier binnen gekomen ben al mistens 20 winden gelaten. Je hebt er niets van gemerkt want ze ruiken niet en zijn altijd stil." De dokter zegt: "Ik begrijp het, neem deze pillen en kom volgende week nog maar eens terug." De week erna komt het vrouwtje terug bij de dokter. "Dokter," zegt ze,"Ik weet niet wat U mij gegeven heeft, maar mijn winden ... ze zijn nog steeds geluidloos, maar ze stinken verschrikkelijk!" De dokter zegt: "Goed zo, nu uw neus weer open is, zullen we eens kijken wat we aan uw gehoor kunnen doen."

"U bent dus goochelaar? Wat doet U zoal?" "Ik zaag meisjes in tweeën." "Hm, hebt U broers of zussen?" "Ja, twee halfzussen."

Een mevrouw houdt haar hondje een koekje voor en zegt: "Wat zeg je dan?" Zegt die hond: "Heb je geen sprits?"

Peter had klachten over zijn gezondheid, dus ging hij naar de dokter. Zoals gewoonlijk keek de assistente eerst naar zijn kaart met geschiedenis en de medicijnen die hij als eens gehad had. Daarna vroeg ze hem wat de reden was waarom hij de dokter wou spreken. Peter zei: "Het ligt nogal persoonlijk en ik zou het dus liever zelf aan de dokter willen vertellen." Waarop de assistente zei: "Als je het mij vertelt, kunnen we de zaak wat sneller afhandelen, omdat ik je klachten dan alvast op je kaart geschreven heb, dus vertel me maar wat je klachten zijn." Peter zei: "Nou goed dan, ik heb een probleem met mijn penis......." Hierop kreeg de assistente een vuurrode kleur en rende ze de kamer uit. Later toen de dokter kwam, vertelde die aan Peter dat hij de assistente behoorlijk overstuur gemaakt had, waarop Peter uitlegde dat hij haar alleen maar verteld had waar ze naar gevraagd had. "Dat weet ik", zei de dokter, "maar de volgende keer kun je haar beter gewoon vertellen dat je een probleem hebt met je oor en wanneer ik binnenkom, zullen we alles op de kaart verbeteren." "Dat is goed", zei Peter. Dus drie dagen later gaat Peter weer naar de dokter, aangezien zijn gezondheid er nog niet veel beter op geworden was. Weer pakt de assistente de kaart en begint met het nagaan van zijn geschiedenis en zijn medicatie. Weer vraagt ze naar de gezondheidsklachten die hij heeft. Peter antwoordt: "Ik heb iets met mijn linker oor." De assistente vraagt: "En wat is er dan precies mis met je linker oor?" Waarop Peter antwoordt: "Ik kan er niet mee pissen!!"

Na 40 jaar trouwe dienst neemt onze ambtenaar afscheid van zijn collega's. "Als ik thuis kom ga ik lekker in mijn gekregen schommelstoel zitten en eens een weekje helemaal niks doen". "En daarna?", vraagt een van zijn collega's. "Dan begin ik, denk ik, maar eens heel voorzichtig met schommelen!"

Komt een klant in een kroeg, vraagt ie aan de barman: "Heb je ook coke?" "Nou", zegt de barman, "Dan moet je effe wachten, dan kan ik het wel wat voor je regelen." "Laat maar," zegt de klant "Doe me dan maar Pepsi."

Een man moet nog een forse nabetaling aan inkomstenbelasting doen, maar bezit geen cent meer. Om zijn wanhoop te accentueren betreedt hij spiernaakt het belastingkantoor en overhandigt de ontvanger zijn bundeltje kleren met de mededeling: "Alstublieft, jullie hebben me nu letterlijk uitgekleed." De ontvanger pakt enkele stickers uit de kast en plakt deze op ogen, kruis en zitvlak van de naakte man. Als deze naar buiten loopt wordt hij aangesproken door een vriend, die hem vraagt: "Maar Karel, wat is er met jou aan de hand?" "Uitgekleed door de belastingdienst. En ze hebben nu ook nog licht, water en gas afgesloten."

De 93 jaar oude Marie heeft nog maar pas haar echtgenoot verloren. Ze is hierdoor erg ontdaan en besluit om haar man te gaan opzoeken in de hemel. Na wat zoeken vindt ze al snel zijn oude pistool van WO I. Het lijkt haar het beste om een kogel door haar hart te schieten, omdat dit toch al zo'n pijn doet. Nu, ze wil niet onvoorzichtig te werk gaan en haar nabestaanden opzadelen met een 'plant', dus besluit ze toch nog maar even om advies in te winnen. Ze belt haar dokter op en vraagt waar haar hart precies zit. "Oh," zegt de dokter, "bij een vrouw is dat juist onder de linker borst." Die avond nog werd ze opgenomen in het ziekenhuis met een schotwond ter hoogte van haar linker knie...

'n Amerikaan en 'n Rus zijn tergelijkertijd op vakantie in Egypte. Bluft de Amerikaan: "Ik durf tegen het Witte Huis te plassen." De Rus kan niet nalaten van te over bluffen: "Ik durf vóór het Kremlin te poepen." Het volgende jaar komen ze elkaar tegen als ze weer op reis zijn. "En?" vraagt de Rus. "Ja," zegt de Amerikaan "ik heb tegen het Witte Huis geplast. Maar t'was maar tegen de zijgevel." "En jij?" vraagt de Amerikaan "Ja, ik heb vóór het Kremlin zitten schijten. Maar ik heb mijn broek niet uitgedaan."

Een man belt in allerijl naar de politie: "Er tikt een bom in mijn winkel! Wat moet ik doen?" Politie: "Geen paniek! We komen onmiddellijk! Zolang ie tikt, hoeft u nergens bang voor te zijn."

Bij het scheren presteert de kapper het om tot drie maal toe zijn klant te snijden. Na de derde keer vraagt de klant met ingehouden woede om het scheermes. "Waarom, meneer?" vraagt de kapper. "Wilt u zich misschien zelf scheren?" "Nee," brengt de man kwaad uit. "Ik wil me kunnen verdedigen."

In een zenuwinrichting is brand uitgebroken. Na het blussen zoeken de verpleegsters de tuin af naar patiënten die er in de drukte vandoor zijn gegaan. Terug in de inrichting vraagt de geneesheer-directeur: "En? Hebben jullie ze alle negen gevonden?" "Negen? We hebben er maar liefst achtentwintig!"

Komt een man bij de bakker, zegt die man: "Mag ik 6 van die witte bolletjes?" Zegt de bakker: "Is goed, moet ik ze inpakken of slikt u ze hier door?"

De arts zegt tegen de echtgenoot: "Uw vrouw lijdt aan een stofwisselingsziekte." "Nu snap ik het," roept deze, "daarom wil ze elke maand een nieuwe japon hebben."

Een man koopt op een rommelmarkt een oude olielamp. Thuisgekomen bekijkt hij het ding eens goed en wrijft erover. Uiteraard komt er een geest uit. De geest kijkt eens om zich heen, bedankt de man voor het vrijlaten en wil weglopen. "Ja, hallo!" zegt de man. "Je gaat me toch niet vertellen dat ik nu geen wens mag doen, he?" "Hoezo?" riep de geest, "Als ik in staat zou zijn om wensen te vervullen, denk je dan dat ik 3000 jaar in die rot-fles was blijven zitten?"

Twee jagers zijn op pad. De één ziet plotseling iets bewegen tussen de gewassen, legt aan en drukt af. Een rauwe kreet en het is stil. Ze gaan kijken en zien een dodelijk getroffen boer liggen. Bij nader onderzoek blijkt het slachtoffer tienduizend gulden op zak te hebben. Wat nu? De ene jager: "Weet je wat, we begraven hem en delen de buit." De schutter kijkt verontwaardigd: "De buit delen? Hoe haal je het in je hoofd! Schiet zelf maar een boer!"

Een oudere, rijke dame komt bij de plastische chirurg. "Kunt u een schoonheidsfoutje bij mij weghalen?" vraagt ze. De arts bekijkt haar aandachtig en schudt dan meewarig het hoofd: "Onthoofden doen we hier helaas niet, mevrouw."

Vertwijfeld rent een man langs de rivier. Hij vraagt aan een hengelaar: "Is mijn vrouw misschien hier voorbij gekomen? Ze is lichtblond en ze draagt een groene jurk!" De hengelaar: "Inderdaad, ongeveer tien minuten geleden." De man opgelucht: "Dan kan ze nog niet ver weg zijn." "Nauwelijks" zegt de hengelaar, "met zo weinig stroming."

Op 16 mei 2004 komt er een man bij het Centrum voor Werk en Inkomen, stapt op een consulent af en zegt: "Ik ben nu al twee jaar werkeloos, ik heb overal gesolliciteerd maar niemand kan mij gebruiken, heeft u hier misschien werk voor mij?" "Nou," zegt de consulent, "we hebben wel wat banen in de zorgsector lijkt u dat wat?" "Nou nee," zegt de man, "dat is echt niets voor mij, al die mensen op die wachtlijsten die maar tegen je aan zeuren." "Goed," zegt de consulent, "we hebben ook nog wat banen bij de politie of in de beveiliging." "Nee," zegt de man, "dat is echt helemaal niets voor mij... ik ben nogal bang uitgevallen." "Goed," zegt de consulent, "ik heb ook nog veel mensen nodig die willen helpen bij de opvang van asielzoekers." "Nou nee," zegt de man, "ook dat trekt me niet zo." De consulent zucht, denkt heel diep na en vraagt: "U bent nu twee jaar werkeloos?" "Ja," zegt de man, vandaag precies twee jaar." "Nou," zegt de consulent opgetogen, "dan komt u wel in aanmerking voor een Melkertbaan. Dat is het enige wat ik nog heb... U hoeft alleen maar dit formulier in te vullen, gaat u maar zitten." De man gaat zitten en begint: 'Naam: A. Melkert'...

Stipt om tien uur verlaat notaris Beels de kaarttafel in zijn stamcafé, waar hij met enkele notabelen zijn wekelijkse kaartavond heeft gehouden: "Mijne heren, ik moet helaas opstappen. U kent mijn principe..." Juist op dat ogenblik rinkelt de telefoon. De waard roept: "Notaris Beels, uw principe belt al!"

Deze morgen reed ik naar het werk en toen ik voor de rode lichten stond deed de vrouw in de wagen naast mij haar raam open. Ik dacht dat ze iets moest vragen en deed mijn raam ook open. Toen vroeg ze:" Heb jij ook een scheet gelaten?"

Een Turk koopt een Mercedes 500SL en rijdt ermee over de snelweg. Plotseling krijgt hij een lekke band. Hij zet de auto aan de kant en begint de band te verwisselen. Opeens remt er met gierende banden een oude Opel Kadet en stopt voor de Mercedes. Een Marokkaan stapt uit, pakt een krick uit zijn kofferbak, slaat de ruit in van de Mercedes en opent de deur. "Wat doe je nou?" vraagt de Turk. Antwoordt de Marokkaan: "Neem jij de banden nou maar, dan pak ik de radio".

Ik zat laatst op m'n gemak een pilsje te drinken, komt er ineens een heuse piraat de kroeg in lopen. Compleet met houten poot, haak aan zijn arm en lapje voor het oog, hees hij zich met veel moeite op de kruk naast mij. We raakten aan de praat en na een paar pilsjes kon ik mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen. "Hoe ben jij nou aan dat houten been gekomen?", vroeg ik. De piraat vertelde een spannend verhaal over een wilde zeetocht, waarbij hij in een storm over boord werd geslagen en door een krokodil van zijn been af werd geholpen. Sindsdien dus het houten been. "En hoe zit het dan met die haak?". De piraat kreeg steeds meer kleur en vertelde over een woeste zeeslag waarbij in een zwaardgevecht met een 2 meter grote zeerover hij zijn hand verloor. "Wat een avond", dacht ik hardop en besloot ook naar zijn oog te vragen. "O, daar heeft een meeuw in gescheten", antwoordde de piraat luchtig. Ik was stomverbaasd, "Hoe kan dat nou, daar verlies je toch geen oog mee". De piraat zuchtte en nam een slok van zijn bier, "Het was de eerste dag met de haak."

Klant: "Wilt u mijn claxon repareren?" Monteur: "Maar ik zie dat u remmen ook kapot zijn, meneer." Klant: "Waarom denkt u dat ik u vraag om mijn claxon te maken?"

Voordat ze gaan samenwonen wil een meisje nog een ding weten van haar vriend. "Je houdt toch echt veel van huisdieren, he?", vraagt ze. "Maak je geen zorgen", zegt hij. "Ik lust alles!"

Een patiënt komt bij zijn huisarts en zegt opgelucht: "de pijn is helemaal weg dokter." De medicus kijkt hem goedkeurend aan en bromt zelfvoldaan: "dan heeft het drankje dat ik u had voorgeschreven toch maar goed geholpen." Antwoord de man geringschattend: "Ik heb me dan ook precies aan de gebruiksaanwijzing gehouden, dokter. Namelijk; fles goed gesloten houden."

Een oud omaatje loopt samen met haar macho zoon over straat. Dan ziet ze een jochie van 5 een blikje op straat weggooien. Ze zegt: "Raap dat nu meteen op!" Waarop het jochie antwoord: "Als ik dat doe dan hebben de straatvegers toch geen werk meer?" Oma weet niets meer te zeggen, maar haar zoon antwoord: "Als je niet uitkijkt gooi ik jou met je gezicht tegen het asfalt omdat anders de dokters geen werk meer hebben!"

Politieke discussie in huiselijke kring: Hij vanachter zijn krantje opkijkend:" Maar je gaat toch niet op een dooie stemmen?" Zij afgepast:"Ho, ho, zo erg is Melkert nou ook weer niet".

Kees komt thuis van zijn rij-examen. "En?," vraagt zijn moeder, "hoe is het gegaan? "Geen idee!" zegt Kees. Moeder: "Hoezo, geen idee. Wat zei de examinator?" Kees: "Niets, ze hebben hem in allerijl naar het ziekenhuis gebracht."

Na de schipbreuk van een groot passagiersschip dreef een lid van het dansorkest weg op zijn basviool, die hij als vlot gebruikte. Toen hij werdt opgepikt door de kustwacht waren zijn eerste woorden: "Wat een geluk dat ik niet naar mijn vader geluisterd heb. Die wilde dat ik blokfluit zou leren spelen!"

De vader van Marianne heeft iets verkeerds gegeten en voelt zich daardoor niet zo goed. Hij heeft een hele week diaree. Op zaterdag is er een verjaardag van een familielid. Aangezien vader zich al iets beter voelt, besluit hij mee te gaan. Maar eenmaal op de verjaardag voelt vader toch weer die druk omhoog komen. Hij denkt dat er alleen lucht uitkomt, maar dat heeft hij mis. Dus hij gaat naar de wc om te kijken wat er te redden valt. Nou, helemaal niks dus. Hij doet z'n onderbroek uit, en spoelt hem in de wasbak uit. Dan rolt hij hem in wc-papier en trekt zijn gewone broek omhoog. Stiekem smokkelt hij het wc-papier met de onderbroek erin de kamer binnen, en doet hem daar in de tas van zijn vrouw. Als ze die avond in de auto op weg naar huis zitten, verteld de vader van Marianne het aan moeder, waar op moeder verbaast zegt: "Maar ik had helemaal geen tas bij me!!"

Laatst vroeg m'n baas nog aan mij: "En Hans, wat heb je met je vakantiegeld gedaan?" "Heb een nieuw T-shirt gekocht" "Oh, en de rest dan?" "Dat heeft m'n moeder bijgelegd!"

Jantje rent in paniek het politiebureau binnen. "Agent, mijn vriendin is al dagen zoek. Hier hebt u een foto van haar want ik wil haar graag terug". De agent werpt een blik op de foto en vraagt laconiek: "Waarom?"

Een boze restaurantbezoeker: "Ober in mijn soep zwemmen vier vliegen. Wat denkt u daarvan?" De onverstoorbare ober: "Ik heb niet veel verstand van sport meneer, maar zou het een estafette kunnen zijn?"

Een man heeft pijn met plassen. Hij is bang dat er iets niet in orde is met zijn prostaat. Hij gaat naar de dokter. Deze trekt een rubber handschoen aan en onderzoekt hem met een vinger in zijn anus. "Nou meneer, ik kan u gerust stellen. Uw prostaat is ontstoken, maar ik schrijf u wat pillen voor en dan is het binnen een week helemaal over." "Ja maar dokter, ik zou graag willen, dat u mij met uw andere hand ook nog eens onderzoekt." "Waarvoor wilt u dat in 's hemelsnaam?" "Ja, ziet u, ik wil altijd graag een second opinion."

Een vrouw komt voor een tweede keer op het spreekuur van een dokter. De arts neemt meteen het woord: "Ja, ik vind het heel vervelend mevrouw, maar ik heb u vorige keer per ongeluk kalmeringspillen voorgeschreven in plaats van een middel tegen diarree. Geheel mijn fout. Maar hoe gaat het er nu eigenlijk mee?" "Nou," zegt de vrouw: "Met die diarree gaat het niet zo best. Het blijft maar lopen. Maar ach, ik maak me er niet meer zo druk om."

Een man zonder benen, die zich in een rolstoel voortbeweegt, zit op een stralende lentedag op de hoek van de straat van het zonnetje te genieten, tot er plots een man verschijnt die zegt: "Hier heb je twintig euro om een paar schoenen te kopen!" De man in de rolstoel is diep gekwetst en rolt zich in volle vaart naar huis. Onderweg treft hij een agent tegen wie hij zijn verhaal doet: "Nou zeg, ik heb geen benen, zit in een rolstoel, komt er een vent die me geld wil geven voor een paar schoenen!" Zegt de agent: "Had hem dan een schop tegen zijn schenen gegeven!" De rolstoelman weet niet wat hij hoort vliegt in zijn wagentje naar huis. Daar vertelt hij alles tegen z'n vrouw. "Eerst is er een vent die me geld wil geven voor een paar nieuwe schoen en dan een agent die zegt dat ik die vent een trap tegen z'n schenen had moeten geven. Waar durven ze?!" Antwoordt zijn vrouw fijntjes: "Ach man, jij bent toch ook veel te snel op je tenen getrapt..."

Een man en een vrouw gaan ter gelegenheid van hun 25-jarig huwelijk op de foto. Fotograaf tegen haar: "Even lachen mevrouw." Haar man: "Doe maar niet, geen mens zou je meer herkennen."

Een vrouw staat van 4-hoog een kleedje uit te kloppen. Komt er een fakir langs. Hij kijkt toevallig omhoog en vraagt belangstellend: "Startproblemen mevrouw?"

Een kersverse weduwe bezoekt het mortuarium om de voorbereidingen te treffen voor de begrafenis van haar overleden echtgenoot. "U heeft uw werk prima gedaan," complimenteert ze de begrafenisondernemer. Met een snik in haar stem voegt ze hieraan toe: "Maar ik heb 1 opmerking." "Zeg gerust wat u op uw hart heeft," zegt de man vriendelijk. "Wel, hij draagt een bruin pak, en ik vond hem er nooit zo goed uitzien in het bruin. Zwart," en ze wijst naar een ander, in zwart pak gestoken lijk, "stond hem veel beter." "Dat is geen probleem, mevrouwtje," zegt de begrafenisondernemer. "Wacht u hiernaast maar even." Twee minuten later vraagt hij haar alweer binnen. De pakken zijn inderdaad gewisseld. Stomverbaasd vraagt de vrouw aan de begrafenisondernemer hoe hij die kleren zo snel aan en uit heeft kunnen krijgen. Dat heb ik ook niet gedaan," antwoordt de man, "ik heb gewoon de hoofden verwisseld."

Een man loopt op 'n avond het cafe in en zegt tegen de barman: "1 biertje, maar ik ben niet bang!" De man krijgt 'n biertje, drinkt hem op en gaat weg zonder te betalen. De volgende dag weer precies het zelfde: "1 biertje, maar ik ben niet bang!" Weer krijgt hij een biertje, drinkt hem op en gaat weer weg zonder te betalen. Dat gaat twee weken zo door. De barman huurt 'n dikke chinees in en weer komt de man het cafe binnen en zegt: "1 biertje, maar ik ben niet bang!" Hij drinkt het biertje op en wil weggaan, staat de chinees voor hem en die zegt "Ik ben ook niet bang!" Zegt die andere man: "Nou, dan pak je toch ook 'n biertje!"

"Wat vindt u eigenlijk van mijn nieuwe schilderij "Ondergang van de Wereld?" vraagt de kunstschilder. "Uitstekend getroffen," meent de kunstcriticus, "het schilderij is werkelijk catastrofaal."

Zegt de beroemde TV-ster: "Veel van mijn collega's hebben opgebeld en gezegd dat ze mijn laatste show hebben gezien. En voor zover ik ze ken, hopen ze dat ook!"

De televisieshow wordt door pers en publiek volkomen gekraakt. De regisseur is diep gekrenkt: "Het idee is van mij afkomstig. Ik heb persoonlijk alle teksten geschreven. Ik heb zelf de artiesten uitgekozen. Ik heb de dansen ontworpen, evenals het decor. Ik ben zelf verantwoordelijk geweest voor de regie, en nauwelijks gaat er een kleinigheid mis of ik krijg de schuld!"

Henk en Jan praten over het huwelijk en hoe ze met hun vrouw omgaan. "Die van mij doet alles wat ik zeg," zegt Henk: "Gisteravond bijvoorbeeld riep ik: Breng snel een ketel heet water. En die haalde ze meteen, zonder protest." "Tjonge, jij bent me een dictator, zeg!" meent Jan. Antwoordt Henk: "Dat moet je anders zien. Ik heb er namelijk een hekel aan om met koud water af te wassen."

Twee vriendinnen zijn aan het babbelen. Zegt de eerste: "Ik denk dat mijn man mij niet meer graag ziet." "Nou zeg, je bent zeker aan het overdrijven? Heb jij daar een bewijs of een reden voor om dat te denken?" "Ja", zegt ze: "Verleden week ben ik van de keldertrap gevallen. Ik denk hij gaat vragen, schat heb je je pijn gedaan? Weet je wat de smeerlap riep? Als je toch in de kelder bent, breng dan even een krat bier mee."

Bij burgerzaken staat de nieuwbakken vader om zijn nieuw geboren zoon aan te melden bij de burgerlijke stand. Voor hem staat een Marokkaanse heer. De ambtenaar zegt tegen de Marokkaan: "Dat kost dan honderd gulden". De man rekent af. De Nederlander is aan de beurt. "Kost het geld om je kind aan te geven voor de burgerlijke stand", vraagt hij. "Niet voor u", zegt de ambtenaar, "Alleen buitenlanders betalen een verwijderingsbijdrage".

Een man komt bij zijn auto en ziet dat zijn zijruit ingeslagen is en zijn autoradio gestolen. Hij gaat naar de garage, laat een nieuwe zijruit inzetten alsmede een nieuwe autoradio. De volgende dag komt hij buiten, gaat naar zijn auto en bemerkt dat zijn zijruit weer ingeslagen is en opnieuw zijn autoradio is gestolen. Woedend gaat hij naar de garage en laat een nieuwe zijruit monteren, maar echter geen nieuwe radio. Als hij 's avonds zijn wagen voor zijn huis parkeert, hangt hij aan zijn zijruit een karton met als opschrift: "Deze wagen bevat geen autoradio". Als hij de volgende morgen buiten komt, komt hij tot de vaststelling dat deze keer zijn auto is gestolen. Op de grond ligt nog echter het karton, waarop de dieven hebben bijgeschreven: "Geen nood, wij zetten er wel zelf een in...."

Een blinde vrouw en een man met één been hebben ruzie. Zegt de man: "En als je nu niet gaat zwijgen krijg je een schop onder je reet!" Zegt de vrouw: "Oh ja? Dat wil ik nog wel eens zien!"

Pim Fortuyn, Wim Kok en Ad Melkert staan voor de troon van God. God kijkt ze aan en zegt: "Voordat jullie de hemel in mogen of een plaats naast mij in mogen nemen, moeten jullie eerst vertellen waar jullie in geloven." Eerst is Kok. Hij kijkt God in de ogen en zegt: "Ik geloof dat politiek onmisbaar voor de democratie is, politiek brengt zoveel mensen zoveel goeds. Ik heb mijn leven gewijd aan het bedrijven ervan om alle mensen te helpen". God kijkt op en biedt Kok een plaats links naast hem aan. Dan is het de beurt aan Ad Melkert. Melkert recht zijn rug en zegt: "Ik geloof dat moed, eer en passie de fundamentele dingen in het leven zijn en ik heb mijn hele loopbaan als politicus deze drie fundamenten geprobeerd na te streven". God, geemotioneerd door Melkert`s speech biedt hem een plaats aan zijn rechterhand aan. Uiteindelijk komt God bij Fortuyn terecht en vraagt ook hem: "Waar gelooft U in, meneer Fortuyn?" "Ik geloof", zegt Fortuyn, "dat u in mijn stoel zit."

Een man loopt over een brug en hoort iemand "Hilfe!, Hilfe!" roepen. Hij kijkt over de brugleuning en roept naar de drenkeling: "Je had beter zwemmen kunnen leren in plaats van Duits."

:wink:

03 aug 2005 22:31
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
pfffff...he he :lol: ...heb je soms vacantie Andre..? :wink:

03 aug 2005 22:47
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Jurgen schreef:
tjezus...je hebt het toch niet allemaal zitten lezen he?? gewoon too much :roll:

03 aug 2005 23:08
Profiel
Westervoort
Bericht 
Moet zeggen...er zaten een paar erg leuke tussen hoor (ook wel een paar met een baard :wink: , maar ala..)

Hilfe, hilfe.. :lol: :lol:

03 aug 2005 23:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jurgen schreef:
Moet zeggen...er zaten een paar erg leuke tussen hoor (ook wel een paar met een baard :wink: , maar ala..)

"Kijk,en dat is jullie derde probleem... jullie komen altijd met een mes naar een schietpartij!!"

:roll: :wink:

04 aug 2005 8:48
Profiel WWW Facebook 
Kozijnenboer
Bericht 
Jurgen schreef:

Yep :lol:

Er zitten 3 mannen in een cafe. Er komt een bloedmooie vrouw binnen met een dure bontjas aan. Zegt de eerste man: "zien jullie die mooie bontjas? Nou, die heeft ze van mij" Zegt de tweede man: " maar zien jullie die prachtige gouden armband, die ze aan heeft? Die heeft ze van mij". Zegt de derde man: "En zien jullie die wallen onder haar ogen?......"

Een man zit lui onderuit gezakt, met een pilsje in z'n hand TV te kijken. Z'n echtgenote is ondertussen bezig een grote stapel strijkgoed weg te werken. "Schat", zegt ze op een gegeven moment, "De buurvrouw zegt dat ik recht heb op ontplooiing, maar wat is nu eigenlijk ontplooiing?" De man denkt even na en zegt dan: "Ontplooiing, schat, is hetzelfde als strijken".

Twee Italianen komen elkaar tegen in de pizzeria. "Luigi," zegt de ene. "Moet je wat weten? Ik heb nu ook mijn eigen zaak." "Prachtig," antwoordt Marcello. "En wat voor zaak is het?" "Ik kom volgende week woensdag voor de rechtbank."

Nederland Betrokken Bij Aanslagen: Het onderzoek naar de daders van de aanslagen in Amerika heeft zich ook naar Nederland uitgestrekt. Agenten van de CIA wilden de familie spreken van de vliegschoolhouder die twee daders zou hebben opgeleid. Toen zij daartoe aanklopten bij het vrachtbedrijf van zijn twee broers in het Noord-Groningse Winsum, troffen ze hen daar niet aan. Op de vraag waar ze zouden kunnen zijn antwoordde de receptioniste "O, die bin laden." Beide broers zijn opgepakt.

Een veldmuisje kijkt verlangend naar een voorbij vliegende vleermuis. "Mama", vraagt het muisje "Als ik later groot ben, mag ik dan ook bij de luchtmacht?"

Twee gloeiwormen komen elkaar tegen in het park. Zegt de een tegen de ander: "Ik denk dat ik naar de oogarts ga!" Vraagt de ander: "Waarom, zie je zo slecht dan?" "Kan je wel zeggen: ik probeerde onlangs een brandende sigaret te kussen!"

Een vrouw vertelde haar vrienden: "Ik heb van mijn man een miljonair gemaakt." "En wat was hij voor je hem trouwde?" vroeg een vriendin. De vrouw antwoordde: "Een multimiljonair."

Op een party vraagt de ene vrouw de ander: "Draag jij je trouwring niet aan de verkeerde vinger?" "Klopt," zegt de ander, "ik ben ook met de verkeerde man getrouwd."

Een dove loopt op straat, komt een bekende tegen en zegt tegen hem: "Weet je wat ik gisteren gehoord heb?" Die bekende knikt van 'nou?' Zegt die dove: "Niets!"

Een bus vol Amerikanen toert door Europa. Vraagt een Amerikaan: "Waar zijn we nu?" "Halfweg tussen Parijs en Marseille, meneer." Zegt die Amerikaan: "Val mij niet lastig met overbodige details. In welk land zijn we?"

Twee houtwormen komen elkaar tegen in een antiek kastje. Vraagt de ene: "En hoe gaat het?" "Ach", zegt de andere: "Ik vreet me er wel doorheen."

Een rechter gaat in de gevangenis enkele gevangenen bezoeken die door hem veroordeeld werden. Hij komt bij een cel waar de gevangene heel droevig zit bij een glas water. "Ik zie dat je jouw leven gebeterd hebt," zegt de rechter, "want nu drink je water in plaats van alcohol. Je weet toch dat ik jou veroordeeld heb omdat je in dronken toestand op jouw schoonmoeder geschoten hebt? Indien je toen ook water zou gedronken hebben in plaats van alcohol, dan zou je zeker niet op uw schoonmoeder hebben geschoten". "Toch wel", antwoordt de gevangene, "maar ik zou er dan wellicht niet naast geschoten hebben".

Ietwat beschonken reed ik met mijn wagen een rotonde verkeerd op .... Het was bijna gelukt, maar een agent stond aan de overkant, ... dus , stoppen ! Waarop de agent zegt, "Meneer, heeft u die pijlen niet gezien ?" Waarop ik antwoorde : "Pijlen? Ik heb zelfs die indianen niet gezien!"

Vrouw komt bij de dokter en geeft hem haar plasje. Zegt die dokter: 'U woont hier lekker dichtbij.' Zegt ze: 'Hoe weet u dat, dokter?' Zegt-ie: 'Je plasje is nog lekker warm.'

De ouders zijn zeer teleurgesteld in de rapportcijfers waarmee hun zoon thuiskomt. "De enige troost die ik uit deze vreselijke cijfers halen kan," klaagt de vader, "is dat ik nu weet dat hij tijdens examens nooit gespiekt heeft."

Een student van een agrarische school zegt tegen een boer: "Uw methoden zijn veel te ouderwets. Het zou me niet verbazen als deze boom u minder dan 10 kilo appels zou opbrengen." "Dat zou mij ook niet verbazen", zegt de boer, "dit is een perenboom."

Fu, Bu en Chu gingen emigreren van China naar de Verenigde Staten. Ze besloten om volledig Amerikaanse burgers te worden en om ook hun namen te veramerikaniseren. Bu noemde zichzelf "Buck". Chu noemde zichzelf "Chuck". En Fu ging maar weer terug naar China.

Twee Schotten verlaten hun stamkroeg na een stevige borrel. Terwijl ze over straat zwalken, roept de ene: 'Wat gek zeg, ik zie alles dubbel!' Waarop de andere Schot zijn portemonnee te voorschijn haalt en zijn vriend een bankbiljet van een pond geeft, met de woorden: 'Hier heb je de twee pond terug die ik van je heb geleend.'

Toen de nieuwe patiënt comfortabel op de divan lag, begon de psychiater zijn therapie-sessie: "Ik weet niet wat uw probleem is," zei de dokter, "dus het zou misschien makkelijk zijn als u bij het begin begint." "Natuurlijk," antwoordde de patiënt, "in den beginne schiep ik de hemel en de aarde...."

De psychiatrische hulpdienst: "Welkom op de telefoonlijn van de psychiatrische hulpdienst. Als je last hebt van obsessies druk dan telkens een 1 in. Als je erg afhankelijk bent, vraag dan iemand om de 2 voor je in te drukken. Als je meerdere persoonlijkheden hebt, druk dan 3, 4, 5 en 6. Als je paranoïde bent, dan weten we wie en wat je bent. Blijf gewoon even hangen zodat we je telefoontje kunnen traceren. Als je schizofreen bent, luister dan goed en een klein stemmetje zal je zeggen welk nummer je moet indrukken. Als je depressief bent, dan maakt het niet uit welk nummer je intoetst. Er zal toch niemand antwoorden. Als je last hebt van wanen en hallucinaties, wees er dan op verdacht dat het ding dat je nu aan de zijkant van je hoofd houdt levend is en op het punt staat om je oor eraf te bijten."

Tijdens een vreselijke wolkbreuk belt een man de Brandweer en zegt: 'Ik sta tot m'n knieën in het water, help me!'. Waarop de centralist zegt: 'Voor een dergelijke kleine overstroming komen we nu niet meteen'. Roept de man weer: 'Oh nee?, maar ik woon op drie-hoog!'

Er komt een man bij de dokter en zegt: "Dokter ik heb nogal last van een stinkende piemel." Waarop die dokter zegt: "Tja, dan moet u hem beter wassen." "Ja," zegt die man "ik was `m wel 5 keer per dag!" De dokter zegt: "Leg je piemel maar op tafel neer, dan ruik ik er even aan" Dus die man legt z`n piemel op tafel en die dokter begint te ruiken. Snift!!! "Jezus," zegt die dokter "Wat stinkt die piemel". Snel geeft die dokter een enorme klap op die piemel. Na 5 minuten is die man bijgekomen en vraagt verwonderd: "Dokter, je moet me toch eens vertellen waarom je zo'n enorme klap op m'n piemel gaf?" "Ooohh," zegt die dokter "Ik vond `m zo ontzettend stinken, dat ik er maar een zwanehals in heb geslagen."

Een zeer voorzichtige handelsreiziger maakte er altijd een gewoonte van om in de hotels waar hij verbleef de nooduitgangen op te zoeken en uit te proberen. Tijdens zo'n inspectie trok hij per ongeluk de deur van een badkamer open, waar een man stond te douchen. 'Oh, sorry' zei de handelsreiziger, 'Ik zocht de nooduitgang en brandtrappen' en deed gauw de deur dicht. Even later kwam de douchende man naakt de gang op rennen achter de handelsreiziger aan. Buiten adem riep hij: 'Waar is de brand, waar is de brand???'

Twee oude vrienden, welvarende zakenlieden, hebben elkaar jaren niet gezien en komen elkaar tegen op het strand van Ibiza. Zegt de één tegen de ander: 'Hoe kom jij hier, Moos?'. Waarop Moos zegt: 'Eigenlijk door een tragedie. Mijn zaak is tot de grond toe afgebrand, en van het half miljoen verzekeringsgeld hou ik hier nu vakantie. Maar wat doe jij hier?' Zegt Bram: 'Nou, wat een toeval. Ik kreeg een geweldige overstroming en van het verzekeringsgeld van twee miljoen hou ik hier nu ook vakantie.' Moos denkt even na, buigt zich naar zijn vriend, en vraagt op zachte toon: 'Hé Bram, hoe maak je een overstroming???'

De brandweercommandant van een middelgrote gemeente werd door een vrouwelijke journalist geïnterviewd over zijn nieuwe beleid om alleen maar getrouwde mannen aan te nemen bij de brandweer. 'Ik denk dat het een goed beleid is', zegt de journaliste tegen de commandant. 'Is het omdat wij vrouwen ze liefde, begrip en kracht kunnen bijstaan in hun moeilijke vak?' 'Nee hoor' zegt de commandant, 'omdat ze gewend zijn achter hun vodden gezeten te worden, bevelen onmiddellijk uit te voeren en niet schrikken als ik tegen ze schreeuw!'

De dokter zit in de kroeg met zijn vriend, de stationschef, een biertje te drinken. 'Gisteren wist ik niet wat ik zag,' zegt hij. 'Die ouwe machinist, Jorissen, is immers op zijn tweeënzestigste nog getrouwd met dat meisje van vierentwintig, dat achter het loket zit. Hij heeft het klaargespeeld een drieling bij haar te verwekken!' 'Ach,' zegt de stationschef. 'Hij stond er altijd bij ons om bekend, dat hij elke vertraging kon inhalen.'

'Wat zou er gebeuren als ik u uw linkeroor afsneed?' vroeg de psychiater aan een patiënt. 'Dan zou ik niet goed meer kunnen horen.' 'En als ik uw rechteroor ook afsneed?' 'Dan zou ik niets meer kunnen zien.' 'Hoezo?' 'Omdat mijn bril dan van mijn neus zou vallen.'

Een man klaagt bij zijn huisarts: 'Steeds als ik een kopje koffie drink, doet mijn rechteroog zeer.' De dokter geeft hem wat pijnstillers mee. Een week later is de patiënt terug en meldt: 'De pijn is geen haar minder geworden als ik koffie drink.' De arts begrijpt hier niets van en stelt voor: 'Drinkt u hier maar eens een kopje koffie, dan kijken we wat er gebeurt.' Nauwelijks had hij de eerste slok genomen of de arts zegt: 'Ik zie het al. Haalt u, voordat u verder drinkt, eerst eens het lepeltje uit het kopje."

Man: 'Dokter, hoe lang heb ik nog te leven?' Dokter: 'Een halve dag meneer!' Man: 'Maar ik kan de rekening vandaag niet betalen!' Dokter: 'Oh, dan krijgt u er nog een dagje bij!'

'Ik vindt het niet hygiënisch, dat dagen van een pruik,' zegt de huidspecialist. 'Hoe het ook wordt ontsmet, het is meestal andermans haar.' 'Maar, beste collega, u draagt toch ook een trui van de wol van een ander schaap.'

Dokter tegen patiënt: 'Als u nog twee jaar doorgaat met dit ongezonde leven bent u binnen een maand dood.'

Dokter de Zwart komt op zijn wekelijkse ronde door het bejaardenhuis meneer van Puffelen tegen en begint een praatje met hem. Van Puffelen zegt hem dat hij de laatste week rare dingen meemaakt. 'Als ik 's nachts naar de WC ga, dan gaat vanzelf het licht aan.' De Zwart is bang dat van Puffelen een beetje seniel wordt, dus hij belt diens zoon op. Zijn vrouw neemt op en hij verteld het verhaal aan haar, waarop zei gilt 'Hé Jan, moet je horen, Pa piest weer in de ijskast!'

Komt een man bij de dokter. Zegt de dokter 'Lang niet gezien.' 'Klopt,' zegt de man, 'ik ben ziek geweest.'

'Waarom komt u niet wat eerder?', vraagt de arts geërgerd aan zijn patiënt, ' Mijn spreekuur is allang voorbij!' 'Spijt me, dokter, maar die rothond beet niet eerder!'

Sommige mensen praten in hun slaap. Professoren echter praten in andermans slaap. Professor: "Heren, ben ik achterin duidelijk te verstaan?" Student: "Jawel, maar we hebben er geen last van, hoor!"

Gijs komt een verfwinkel binnen voor een litertje bruine verf. "Bruin? Da's een ouderwetse kleur," zegt de verkoper... "Tja mijn hond is wit en mijn vrouw wil dat ik hem bruin schilder!" "Uw hond schilderen!" zegt de verkoper, "dat zal uw hondje niet zo leuk vinden!" "Nee," zegt Gijs, "daar kwam ik al achter tijdens het afbranden..."

Er komt een man een bar binnen. Het is er nogal somber en er zit alleen een pianist. Toch wil hij er wat drinken. De man loopt naar de bar. De barman komt naar beneden en vraagt wat de man wil hebben. De man bestelt een pilsje. De man krijgt het pilsje en de barman loopt weer naar boven. De man neemt een slok en zet zijn pilsje op de bar. Meteen komt er vanuit de hoek een aapje aanlopen en gaat zijn ballen in het bier zitten wassen. En loopt daarna weer weg. De man neemt een slok en zet zijn glas weer neer. Meteen komt dat aapje weer aanlopen, begint zijn ballen te wassen in het bier, en vertrekt weer. De man staat er vol verbazing naar te kijken. Er is niemand in de bar, maar de man moet zijn verhaal kwijt: hij moet het aan iemand vertellen. Dan maar aan de pianist, denkt 'ie. Hij loopt naar de pianist en zegt: "He pianist, ken je die aap die z'n ballen wast in m'n bier?" "Nee, die ken ik niet," zegt de pianist, "maar als je 't fluit, kan ik 'm misschien spelen."

Een man moet in de druk cafe even naar de WC. Om te voorkomen dat zijn zojuist getapte pilsje wordt opgedronken, zet hij er een briefje bij. Op het briefje staat: "Ik heb erin gespuugd." Als de man terugkomt van de WC ziet hij dat zijn pilsje er nog staat. Het briefje met "Ik heb erin gespuugd" staat er ook nog. Alleen heeft iemand erbij geschreven: "Ik ook."

Twee mannen hangen aan de toog. Zegt de ene: "Geef toe, onze vrouwen hebben het toch goed, he. Die liggen in hun warme bed, terwijl wij hier dat koude bier staan te drinken!"

Lijfspreuk der zatlappen: Ik drink altijd staande, omdat het gemakkelijker is als ik dronken ben te gaan zitten wanneer ik sta dan te gaan staan wanneer ik zit.

"Jan, wat vind je nu aan mij het mooist; mijn lieve gezichtje of mijn onweerstaanbare lichaam?" "Je gevoel voor humor..."

Een toeriste maakt een wandelingetje langs het water en ziet iemand vissen. Ze blijft staan en wil een praatje maken. De hengelaar zwijgt. Toch geeft ze het niet op en blijft proberen een gesprek op gang te brengen, zonder resultaat. Plotseling haalt de man een grote vis op. "Ach, wat zielig!" roept de vrouw uit. Eindelijk komt er antwoord: "Zo ziet u maar wat er kan gebeuren met iemand die voortdurend zijn mond opendoet!"

De rechter wil van de getuige een duidelijk ja of nee horen. "Dat is onmogelijk," zegt de getuige. "Er zijn dingen die men niet zo eenvoudig met ja of nee kan beantwoorden." "Daarvan wil ik dan wel eens een voorbeeld vernemen." "Welnu, mijnheer de rechter, als ik u vraag: "Slaat u uw vrouw NOG STEEDS zo hard?", zou u daarop met ja of nee antwoorden?"

Een man rijdt met zijn brommer over een landweggetje. Plotseling hapert de brommer en hij komt stil te staan. Hij is bezig zijn brommer te controleren als hij plots een stem hoort zeggen: "Kijk eens naar de bougie". Hij draait zich om en ziet niemand behalve twee paarden in een wei. Na verloop van tijd hoort hij weer de stem: "Kijk eens naar de bougie.". Weer is er niemand te bekennen. Hij zoekt verder en het bleek inderdaad de bougie te zijn. Hij rijdt verder en stopt bij het eerst volgende huis en belt aan. Een boer doet open en de man vraagt of de paarden in de wei van de boer zijn. "Ja", zegt de boer, "hoezo?" "Nou", zegt de man, "ik had pech met de brommer en hoorde een stem, maar zag niemand behalve de twee paarden en eentje bewoog met zijn lippen." "Welke was dat? De witte of de bruine?", vroeg de boer. "De witte", antwoordde de man. "Nou dan heb je geluk gehad, want de bruine heeft geen verstand van brommers."

Een gezagvoerder maakt zijn afscheidsvlucht. "Geachte passagiers, dit is mijn laatste traject en daarom wil ik u iets bijzonders aanbieden. Wij zullen een looping maken! Fasten your seatbelts, please." De boeing-747 maakt een looping, een sensationele belevenis voor de 280 passagiers. Als het toestel zijn omwenteling heeft gemaakt en weer normaal vliegt, steekt een man zijn besmeurde hoofd om de deur van het toilet en roept: "Leuk hoor!"

Een Russische Jood verlaat het land om naar Israël te emigreren. In zijn koffer een aantal schamele bezittingen, maar toch wordt hij aangehouden door de Russische douanebeambte: "Wat is dat?" vraagt hij, wijzend op iets dat in wat oude Pravdaatjes is gewikkeld. "De vraag is niet WAT is dat, maar WIE is dat!", verbetert de jood hem. Hij pakt het uit en toont een borstbeeld van Stalin. Hij legt uit: "In al die jaren dat ik nu in Rusland heb gewoond, heb ik goede en slechte tijden meegemaakt. Dit borstbeeld van jullie meest sprekende leider zal mij in Israël altijd herinneren aan de fijne tijden die ik hier toch heb meegemaakt" "Je bent gewoon gek", zegt de Rus, en gebaart de jood dat hij mag doorlopen. Na een lange vlucht komt hij aan in Israël, het beloofde land. Maar ook hier treft onze vriend een douanebeambte, die dezelfde vraag stelt. Wederom "De vraag is niet WAT is dat, maar WIE is dat!". En de jood legt uit: "Dit is Stalin, de meest gruwelijke Russische leider ooit. Jarenlang ben ik in Rusland vernedert en gepest. En nu wil ik, iedere keer als die haatgevoelens weer opkomen, kunnen spugen op dit beeld". "Je bent helemaal gek", antwoordt ook deze beambte, maar ook hij gebaart dat hij door kan lopen. In Jeruzalem ontmoet hij zijn familie, en zijn neefje vraagt meteen, wijzend op het beeld: "Wie is dat?" Zegt de jood: "De vraag is niet WIE is dat, maar WAT is dat. Dat is vijf kilo goud!"

Een professor in de oogheelkunde doet vergezeld van een paar assistenten zijn rondgang door het ziekenhuis. Bij een van de bedden blijft hij staan en zegt: "Deze patiënt kijkt scheel omdat zijn oogspier te kort is. Wat zouden de heren in dit geval doen?" Antwoordt een van de assistenten: "Ik denk dat ik ook scheel zou kijken professor."

De vrouw schold haar man de huid vol in een restaurant. Ze deed dat op luide toon en eindigde haar requisitoir met: "Van alle verachtelijke mensen in deze wereld ben jij de ergste!" Iedereen in het restaurant zat nu naar hen te kijken. De echtgenoot herstelde zich snel en zei met verheffing van stem: "Je had groot gelijk, lieve. En wat heb je nog meer tegen hem gezegd?"

"Wilt u uw hond bij u houden, meneer?" vroeg de vrouw bits aan de man die in de bus tegenover haar zat, "ik voel een vlo in mijn schoen." "Bello, kom hier," zei de man, "die dame heeft vlooien."

Drie vrouwen zitten bij elkaar op theevisite, zegt de een tegen de ander: "Ik wordt dement! Van de week moest ik pinnen, maar ik wist mijn pincode niet meer!" "Oh", zegt de ander, "vorige week kwamen mijn kleinkinderen op visite maar ik wist hun namen niet meer." "Gelukkig heb ik daar geen last van" zegt de derde en klopt af op de tafel, waarna ze onmiddelijk roept: "Binnen!!"

Een jonge rekruut verloor op het schietterrein zijn geweer. Toen hij hoorde dat hij de prijs van zijn schietdinges zou moeten vergoeden, zei hij: "Hé, nu begrijp ik waarom de kapitein NOOIT een zinkend schip verlaat!"

Burgemeester en wethouders van een plattelandsgemeente stellen voor in het dorp een urinoir te laten plaatsen. Boer Knol, die in de gemeenteraad zit, weet niet wat dit woord betekent, maar hij laat dat niet aan de anderen merken. Als er gestemd wordt blijkt dat iedereen voor is. Ook boer Knol. "Maar," zo zegt hij, "wel op de uitdrukkelijke voorwaarde dat ze dat ding niet op zondag laten spelen".

Een dame beweert steevast als haar leeftijd ter sprake komt dat zij dertig is. Als haar man naar zijn mening hierover wordt gevraagd, zegt hij: "Hoe zou ik kunnen twijfelen aan iets dat ik nu al zo'n twintig jaar hoor?"

Een hele dikke man tegen een hele dunne man: "Als ik jou zie, denk ik altijd dat er in ons land hongersnood heerst." Antwoordt de hele dunne man: "En als ik jou zie, denk ik altijd dat jij daarvan de oorzaak bent."

Tijdens een safari in Afrika heeft een bewoner van de lage landen een voor hem fatale ontmoeting met een leeuw. De daarvan op de hoogte gebrachte weduwe geeft opdracht tot het overvliegen van het stoffelijk overschot naar het vaderland. Bij aankomst op het vliegveld blijft de vrouw de droeve plicht niet bespaard, het lijk te identificeren. Stelt u haar ontzetting voor als men na het openen van de kist niet haar man maar de dode leeuw aantreft. Ze telegrafeert onmiddellijk naar Afrika: "tragische vergissing. Stop. Leeuw in plaats van echtgenoot in kist. Stop." Het antwoord komt per omgaande: "Geen vergissing. Stop. Leeuw in kist. Stop. Man in leeuw."

Een vrijgezel spreekt zijn angst uit: "Voor je het weet ben je getrouwd. Je spreekt een paar woordjes voor het altaar en je zit er voor de rest van je leven aan vast." Daar is een ander het niet mee eens: "Nee hoor, dat hoeft niet. Je mompelt een paar woorden in je slaap en je bent zo weer gescheiden."

Na een hevige ruzie met zijn vrouw zegt Frits berouwvol: "Laten we hetgeen er gebeurd is met de mantel der vergetelheid bedekken. "Vraagt zij hoopvol: "Bedoel je een nerts of een mink?"

Komt van de week de politie bij mij aan. Zegt de agent: "Meneer, u staat dubbel geparkeerd!" Waar op ik zei: "Dat kan niet; ik heb maar een auto!"

In het Afrikaanse oerwoud wandelt een kannibalenmoeder met haar kind. Opeens klinkt er een oorverdovende knal en verderop stort een vliegtuig neer. "Mammie, wat is dat?", vraagt het kleine kannibaaltje geschrokken. "Niks bijzonders, hoor. Er stortte een vliegtuig neer." " Wat is dat een vliegtuig?" "O, dat is net zoiets als een kreeft. De schaal is dik en hard, maar het binnenste smaakt verrukkelijk!"

Een Nederlander is op vakantie aan de West-Afrikaanse kust en ontdekt vlak bij zijn hotel een baai met kristalhelder water, omzoomd door rietkragen. Het is heet en hij heeft trek in een koele duik en hij vraagt aan een autochtoon: "Zitten hier krokodillen?" "Nee meneer, hier zijn geen krokodillen." Na deze geruststellende woorden geeft de Nederlander zich te water. Terwijl hij onbekommerd een paar baantjes door de baai zwemt, kijkt de autochtoon vanaf de kant belangstellend toe. Als de Nederlander het droge weer heeft opgezocht vraagt hij: "Waarom zitten hier eigenlijk geen krokodillen? Die zijn er toch wel in dit land?" Zegt de autochtoon: "Zeker, meneer, maar je vindt nooit een krokodil waar veel haaien voorkomen!"

Kees gaat zijn vader bezoeken in de gevangenis. 'Papa, ik heb een doosje voor je meegebracht waarin drie bromvliegen zitten. Zo zul je je niet eenzaam voelen.' 'Bromvliegen?' vraagt de vader verbaasd. 'Waarom juist bromvliegen?' 'Om in de sfeer te blijven. Die brommen toch ook?!'

Een jongen zit in 't café. Zegt z'n vriend: "Joh, wat zie jij er keurig uit." "Nou", zegt-ie, "Ik heb mijn schoonmoeder begraven." "Gecondoleerd," zegt z'n vriend, "Hoe komt dat zo?" "Nou, ze zat met d'r vinger tussen de deur." "Nou, daar ga je toch niet dood van?" "Nee, maar dat kreng ging zo te keer, toen hebben we d'r maar laten afmaken."

Klant: 'Ik had graag een kamerjas, meneer.' Winkelbediende: 'Goed, maar wat zijn de maten van uw kamer?'

Alie (die nogal uit haar mond rook) dansde innig met met Kees. Verliefd keek ze naar hem op en lispelde: "Goh, wat heb jij toch een mooi gebit. Jammer genoeg heb ik zelf een brug." "Ja, dat zie ik", zei Kees, "en volgens mij hebben ze er onder gescheten ook!"

In het 'oude' Zuid-Afrika zitten twee blanken en een zwarte in een gevangeniscel. Zegt de ene witman tegen de ander: "Hoe lang moet jij hier zitten?" "Een week." "Wat heb je dan op je kerfstok?" "Nou ja, ik was dronken en reed drie negers dood." En wat is jouw straf vraagt de ander. "´t Is toch wat; ik kreeg verdomme 10 dagen omdat ik twee negerinnen verkrachtte en daarna afmaakte" Vol van zelfmedelijden kijken ze naar hun zwarte celgenoot en vragen hem hoe lang hij moet zitten. "Ik heb levenslang omdat het achterlicht van mijn fiets het niet deed!", zegt de neger blij. "Man, hoe kun je daar nou zo vrolijk om zijn?", vroegen beide anderen. "Nou", lachte de neger, "de rechter zei dat ik geluk had gehad dat ze mij ´s ochtend om 10 uur hadden betrapt. Was het 12 uur later geweest dan had ik de doodstraf gehad!"

Gemeente ambtenaar: "Wilt u uw pas laten verlengen?" Klant: "Nee, dank u. Ik vind dit formaat uitstekend."

Een superluxe sportwagen rijdt de markt op waar een beeldschoon meisje op de bus staat te wachten. "Hallo schatje,"zegt de jonge chauffeur. "Ik moet naar het zuiden." " O ja?" antwoordt het meisje. "Kun je dan misschien wat sinaasappels voor me meebrengen?"

Een olifant bekijkt een lange poos een zebra. Dan zegt hij tegen de olifant die naast hem staat: "De modeontwerpers hebben toch gelijk. Strepen maken inderdaad slanker."

Vraagt Adam aan Eva: "Eva, hou je nog wel van me?" "Ja," zegt Eva, "van wie anders?"

Maarten: "ik ben met mijn vrouw getrouwd omdat ze zo hemelsbreed verschilde van andere vrouwen." Karel: "Waar zat het verschil dan in?" Maarten: Zij was de enige die mij wilde hebben."

Een dronken man komt in een snackbar en besteld een broodje hamlappen. "Hoeveel?" vraagt de man achter de toonbank. "Een broodje!" is het antwoord. "Nou meneer, daar kunnen wij geen hele hamlappen voor aansijden hoor...."

Een jongen uit een dorp in de Achterhoek zit met zijn vriendin aan een meertje. Na een tijdje zegt zijn vriendin: "Wat zijn de sterren schitterend vanavond, hè?" Zegt hij: "Ja, dat is waar." Na een tijdje zegt zij: "Wat is de maan helder vanavond, hè?" Zegt hij: "Ja, dat is waar." Zegt zij na een tijdje: "Ik wil nu wel eens iets van jou horen: iets warms, iets zachts." Zegt hij: "Shit".

Een verpleegster moest de nieuwe rekruten een injectie geven. Toen een van de jongens zijn mouw oprolde, zag ze op zijn bovenarm een prachtig naakt meisje. De jongens keken met spanning wat ze zou zeggen en of ze er misschien verlegen van zou worden. Ze vertrok geen spier, pakte de injectiespuit en zei: "Het doet geen zeer, Truusje", en ze priemde de naald erin.

"Een politieagent zegt tegen een automobilist: "Meneer, waarom rijdt u zo hard?" Zegt de automobilist: "Niets bijzonders meneer de agent, ik ben er zo juist achtergekomen dat mijn remmen niet meer werken en daarom rij ik nu zo snel mogelijk naar huis om ongelukken te voorkomen".

Martin troost zijn pas getrouwde vriend: "Bij alle pasgetrouwde stellen vallen er wel eens woorden. Mijn vrouw en ik hebben drie of vier keer heftige woordenwisselingen gehad, voordat we erachter kwamen dat ik me altijd vergiste!"

De dierenarts zegt: "Zo, mevrouwtje, uw poes krijgt jongen." "Maar dat kan niet dokter!" protesteert de oude dame, 'bij mijn Mientje komen geen katers." Op dat ogenblik kruipt er een kater onder de bank vandaan... "Zo," lacht de dierenarts, "en hij dan?" "Doet u toch niet zo onnozel, dokter," zegt de oude dame beledigd, "dat is uitgesloten; hij is haar broertje!"

"Ik wil graag de chef spreken." "Het spijt me, die is afwezig." "Maar ik zag hem net nog door het raam." "Hij u ook."

"Dokter, hoe lang heb ik nog te leven?" "Laat ik 't zo zeggen: als iemand U een cd cadeau gaf, zou dat zonde zijn van het geld!"

"Met wie bent u getrouwd?" "Met een vrouw, meneer de rechter." "Ja, natuurlijk bent u met een vrouw getrouwd!" "Zo natuurlijk is dat niet, meneer de rechter. Mijn zuster, bijvoorbeeld, is met een man getrouwd."

Tot morgen :twisted:

04 aug 2005 9:44
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
...ja...geen twijfel meer mogelijk,,,jij hebt echt vacantie.. :wink: :wink:

04 aug 2005 11:32
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Amaai , dat is een half boek (en dan dat half van ervoor) :shock:

04 aug 2005 14:39
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
WE KENNEN ALLEMAAL WEL DIE KLEINE SYMBOOLTJES GEMAAKT MET DE TOETSEN VAN HET KLAVIER, DE "SMILEYS":

> :-) EEN GLIMLACH
>
> :-( EEN TRIEST GEZICHTJE
>
>
> MAAR KENNEN JULLIE DE "ASSIES" ?
>
>
> (_!_) EEN NORMALE KONT
>
> (__!__) EEN DIKKE KONT .
>
> (!) EEN MAGERE KONT .
>
> (_._) EEN PLATTE KONT .
>
> (_*_) EEN KONT MET RONDEL .
>
> {_!_} EEN "BLUBBER" KONT .
>
> (_o_) EEN KONT MET VEEL KILOMETERS OP DE TELLER ...
>
> (_O_) ENE MET NOG MEER KILOMETERS ...
>
> (_X_) EEN GECENSUREERDE KONT
>
> (_$_) EEN WAARDEVOLLE KONT ..
>
> [_T_] EEN VIERKANTE KONT
>
> (_:_) EEN ZEER BIZARRE KONT .
>
> (_@_) EEN CYBERKONT .
>
> (_?_) EEN MYSTERIEUZE KONT .
>
> (_#_) EEN GEBLESSEERDE KONT .
>
> (__) EEN GESLOTEN KONT
>
> (_%_) EEN KONT MET SPEEN .

>
> ER ZIJN OOK " TITTIES " :
>
> (o)(o) PERFECTE BORSTEN
>
> ( + )( + ) SILICONEN
>
> (*)(*) BORSTEN MET HOOGSTAANDE TEPELS
>
> (@)(@) BORSTEN MET GROTE TEPELS
>
> (oYo) "PUSH-UP" BORSTEN
>
> (^)(^) " KOUD WEER HE ? "- BORSTEN
>
> (o)(O) ONGELIJKE BORSTEN
>
> (:o)(o) BORSTEN GEBETEN DOOR EEN VAMPIER
>
> \o/\o/ DE GROOTMOEDER -BORSTEN
>
> ( - )( - ) BORSTEN PLATGEDRUKT TEGEN DE DOUCHEDEUR
>
> |o||o| ANDROÏDE - BORSTEN
>
> ()() DE BORSTEN VAN KATE MOSS
>
> ( o Y o ) BORSTEN VOOR " PLAYBOY "
>
> . . BORSTEN VAN JUSTINE

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

04 aug 2005 16:02
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Vergelijkende studie economische systemen

Socialisme

Je hebt 2 koeien en je geeft er 1 aan je buurman die géén koeien heeft.

Communisme

Je hebt 2 koeien. De regering neemt ze allebei af en geeft je een beetje melk.

Fascisme

Je hebt 2 koeien. De regering neemt ze allebei af en verkoopt je melk.

Nazisme

Je hebt 2 koeien. De regering neemt ze allebei af en schiet je vervolgens neer.

Bureaucratie

Je hebt 2 koeien. De regering neemt ze af, schiet er ééntje dood, melkt de andere en giet de melk dan weg...

Traditioneel kapitalisme

Je hebt 2 koeien. Je wisselt er één voor een stier, je kweekt een hele kudde koeien, verkoopt die én gaat leven van de rente.

Lernout &Hauspie-kapitalisme

Je hebt 2 koeien. Je verkoopt er 3 aan een dochteronderneming in Korea en gebruikt daarvoor het krediet dat je via je schoonmoeder hebt aangevraagd bij een Brusselse bank. Vervolgens voer je een ruil door met een Amerikaans bedrijf om je 4 koeien op te kopen en aan je terug te schenken, zodat je de belastingen op de 5 koeien kan terugtrekken. De subsidies die Europa je uitbetaalt voor de melk van je 6 koeien investeer je via een stroman in je Koreaanse dochteronderneming. In je jaarrapport geef je 8 koeien aan mét een optie op een 9 de. Je verkoopt 3 koeien om een Amerikaanse kwekerij te kopen en wordt vervolgens op Amerikaanse veemarkt ontmaskerd omdat je eigenlijk niets van koeien weet. Je beweert achteraf dat je niet begrijpt dat je stallen leeg staan en je vliegt achter slot en grendel... .

Amerikaans systeem

Je hebt 2 koeien. Je verkoopt er 1 en dwingt de andere om melk voor 4 te geven. Je bent verbaasd als het beest doodvalt.

Waals systeem

Je hebt 2 koeien. Je gaat in staking omdat je er 3 wilt.

Japans systeem

Je hebt 2 koeien. Je manipuleert hen genetisch zodat ze tien keer kleiner worden dan een normale koe én zodat ze twintig keer méér melk geven.

Duits systeem

Je hebt 2 koeien. Je manipuleert ze genetisch zodat ze 100 worden, maar één keer per maand moeten eten én zichzelf melken.

Brits systeem

Je hebt 2 koeien. Ze zijn alle twee gek.

Italiaans systeem

Je hebt 2 koeien, maar je weet niet juist waar... . En nu ga je spaghetti eten.

Russisch systeem

Je hebt 2 koeien. Je telt ze en ontdekt dat je er 5 hebt. Je telt ze opnieuw en ontdekt dat je er 30 hebt. Je telt ze opnieuw en ontdekt dat het er 17 zijn. Je stopt met tellen en opent je 4 de fles wodka van deze ochtend.

Frans systeem

Je hebt 2 koeien. Ze zijn de belangrijkste koeien ter wereld.

Zwitsers systeem

Je hebt 500 koeien, maar géén enkele is van jou. Je verdient geld door ze voor "onbekende" buitenlander bij te houden.

Hindu systeem

Je hebt 2 koeien en je aanbidt ze.

Vlaams systeem

Je hebt één koe en je trouwt er mee.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

05 aug 2005 10:29
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
:jump: :jump: :jump:

05 aug 2005 10:35
Profiel
Kozijnenboer
Bericht 
Heb je even............?

Op een mooie zomerdag was er eens een houthakker een tak aan het kappen, deze tak hing echter boven een rivier. En zoals je wel kan denken viel zijn bijl in het water. De man begon zo hard te wenen dat God te voorschijn kwam en hem vroeg waarom hij zoveel verdriet had. De houthakker deed zijn relaas van het gebeuren en tot zijn grote verbazing dook God in het water. Een beetje later kwam God terug boven met een gouden bijl in zijn hand; "Is dit uw bijl?" vroeg God hem. De houthakker zei ; "Neen" Onmiddellijk dook God terug in het water en kwam enkele ogenblikken later terug met een zilveren bijl. "Is dit dan uw bijl?" vroeg God. Opnieuw zei de houthakker; "Neen" Bij de derde poging kwam God met een ijzeren bijl terug, en vroeg weerom; "Is dit dan uw bijl?" "Ja" zei de houthakker opgelucht. God die geraakt was door de eerlijkheid van de man gaf hem uiteindelijk de drie bijlen cadeau. De houthakker keerde tevreden terug. Enkele dagen later wandelde de houthakker met zijn vrouw naast de rivier. Plots valt zijn vrouw in het water en de houthakker schreeuwt het uit. Weerom verscheen God ten tonele en hem vroeg wat er mis was. "Mijn vrouw is in het water gevallen!" zei de houthakker. Zonder twijfelen dook God in het water en kwam met Jennifer Lopez in zijn armen uit de rivier. Hij vroeg: "Is dit uw vrouw?" "Ja!!!" brulde de man. God, boos als hij was omdat de man gelogen had zei; "Jij neemt het risico te liegen tegen mij? Ik zal je vervloeken!!!" De houthakker smeekte Hem; "Alsjeblief God, hoe moest ik anders antwoorden? Als ik Neen had gezegd, was U de volgende keer met Catherina Zeta Jones teruggekomen. Indien ik dan weer Neen had gezegd zou u met mijn vrouw zijn teruggekomen en dan had ik ja gezegd. Op dat moment zou U ze mij alledrie, als beloning voor mijn eerlijkheid, gegeven hebben. Ik ben echter maar een arme houthakker en kan geen drie vrouwen onderhouden. Het is enkel om deze reden dat ik reeds de eerste keer 'Ja' heb gezegd! De moraal van dit verhaal? Mannen liegen enkel om eerlijke en begrijpelijke redenen...

Op zijn eerst buitenlandse reis als Minister van Buitenlandse zaken bezoekt Jaap de Hoop Scheffer ter orientatie uiteraard zijn vrienden in Washington en mag daar overnachten in het witte huis. De eerste nacht ontwaakt hij door een ijskoude windvlaag, die hem door merg en been gaat en voor hem verschijnt de geest van George Washington. Jaap denkt: "die het het toen ook niet gemakkelijk, misschien kan hij mij een tip geven" Dus vraagt hij de geest: George, hoe kan ik mijn land het best dienen?" GW antwoordt: "wees altijd open en eerlijk, en geef je mensen het goede voorbeeld, zoals ik dat deed" Volgende nacht weer een windvlaag, nu verschijnt de geest van Thomas Jefferson. Jaap denkt:" nou aan die Washington gisteren, daar had ik ook niet veel aan, laat ik maar eens kijken of deze meer weet" Dus hij vraagt: "Thomas, hoe kan ik mijn land het best dienen?" De geest van Thomas Jefferson: "Kijk naar wat ik deed. Halveer het overheidspersoneel en verlaag met de opbrengsten daarvan de belastingen voor de burgers." Wat denk je, de derde nacht verschijnt de geest van John F. Kennedy. En Jaap, die nog steeds niet precies weet wat hij nou met de nieuwe regeerperiode aan moet vraagt: "John, hoe kan ik mijn land het best dienen?" De geest van JFK: "doe als ik, reis naar Dallas...."

Een student zwoegt met veel moeite op een huiswerkopdracht. De dag voordat hij het stuk moet inleveren, gaat hij naar de universiteitsbibliotheek. Tot zijn opluchting vindt hij daar een oud stuk over hetzelfde onderwerp. De student schrijft het hele stuk over en levert het in. Na een paar weken deelt de docent de beoordeelde stukken uit aan de klas. Bij de student blijft hij even staan. 'Toen ik dit stuk 25 jaar geleden schreef, kreeg ik er een 8 voor. Ik heb altijd gevonden dat het eigenlijk een 10 verdiende.' Hij legt het stuk op de tafel van de student. In de linker bovenhoek staat een vette 10. De docent vervolgt: 'Als je me nog een keertje zoiets flikt, trap ik je van school.'

Een dakloze heeft zich laten onderzoeken en is weer bij de dokter voor de uitslag. "U heeft nog een halve maand te leven meneer". Dakloze: "Waarvan?"

Het gebeurde in de tijd van de kruistochten. Een leeuw zag een ridder die onder een boom geharnast en wel lag te slapen. "Heb jij trek in die vent?", vroeg de leeuw aan zijn leeuwin. "Nee, natuurlijk niet! Je weet toch dat ik een hekel heb aan vlees uit blik!"

'Zegt u mij eens welke spieren in werking zouden komen als ik met u zou boksen,' vraagt de professor aan de medisch student. 'Mijn lachspieren, professor.'

Rij-instructeur: "Ik denk niet dat je al examen kunt doen, de afgelopen vier lessen heb je zeven fietsers omvergereden!" Leerling: "Oh, wat is het maximum dan?"

Een echtpaar uit Amsterdam heeft een moeilijk huwelijk. Dat komt omdat Tante Emma bij ze woont en die is altijd druk, heeft altijd kritiek en wil altijd aandacht. Na zeven moeilijk jaren overlijdt Tante Emma. Na de begrafenis komen ze 's avonds thuis en de man zegt tegen zijn vrouw: "Schat, als ik niet zoveel van je had gehouden, had ik het niet al die jaren uitgehouden met je Tante Emma." "Mijn Tante Emma?" antwoordt de vrouw, "ik dacht dat het jouw Tante Emma was."

Jan en Henk gaan samen wandelen."Stel je toch eens voor," zegt Henk, mijn vrouw droomde vannacht dat ik miljonair was." "Wat een geluk voor je, dat ze dat alleen maar droomde," zegt Jan. "Die van mij verbeeldt zich dat overdag, als ze boodschappen doet."

Jan zit somber voor zich uit te kijken. Louis: "Wel, Jan....wat scheelt er?" Jan: "Ik ben tweemaal gehuwd en het is tweemaal mislukt......De eerste is weggelopen.... en de tweede is gebleven..."

Een toerist vraagt aan een boer: "Hoe is de lucht hier?" "We hebben hier de schoonste en gezondste lucht ter wereld, er bestaat geen plaats op aarde waar de lucht zo gezond is als hier. Sterker nog! Hier gaat niemand meer dood!" "Is dat niet een beetje overdreven?" antwoord de toerist. "Toen ik dit dorp binnenreed was er net een begrafenis aan de gang!" "Ooooh die! Dat was de plaatselijke begrafenisondernemer, de arme drommel is van de honger omgekomen......."

"Kan jou vrouw goed met geld om gaan?" "Ja, nou, en zo vlug dat je het bijna niet kunt zien!"

"Mijn oom is numismaticus". "Numismaticus? Wat wil dat zeggen?" "Dat is een muntenverzamelaar". Stom he? Vroeger zei iedereen gewoon : bedelaar".

Een kerel loopt op krukken de kerk in. Voor het wijwater stopt hij, en doet met zijn handen wat water over zijn linkerbeen en daarna over zijn rechterbeen. Hij blijft even stil staan en gooit opeens zijn krukken weg. Een koorknaap heeft het hele tafereel gade geslagen, en rent zo snel hij kan naar de priester om te vertellen wat hij heeft gezien. De priester luistert met open mond naar het verhaal van de koorknaap en zegt: "Mijn zoon, wat jij net gezien hebt, is een waarachtig Godswonder. Vertel me snel waar deze man nu is" Zegt die koorknaap: "Plat op zijn rug vlakbij het wijwater!"

Opa Mulder is 78 jaar en wil met zijn 74-jarige vriendin trouwen. "Wil je echt op die leeftijd nog trouwen?" vraagt een goede kennis van hem. "En wanneer is het zover?" "Ik weet het niet precies,"zegt Opa Mulder zuchtend. "Haar ouders willen nog geen toestemming geven."

Bram komt bij de huisarts. "Dokter, twee jaar geleden hebt u mij van mijn reumatiek afgeholpen." Arts :'Dat klopt.' Bram :'En toen heeft u gezegd dat ik moest oppassen voor vocht.' Arts :'Dat klopt ook.' Bram : 'Nou zou ik zo graag weer eens willen douchen. Mag dat?'

Een patiënt komt bij de dokter, en de dokter zegt: "Ik heb slecht nieuws voor u: u hebt kanker en Altzheimer", waarop de patiënt zegt: "Oei Altzheimer, gelukkig heb ik geen kanker."

Een pater en een non zijn aan het tennissen. De pater is goed in tennis en slaat daarom bijna altijd raak. Voor de non is het de eerste keer dat ze tennist. Daarom slaat ze vaak mis. Telkens als ze mis slaat roept ze: "potverdrie mis!". Na een tijdje is de pater het zat en geeft de non de opdracht te bidden tot God. De non begint te bidden: "Lieve God, als ik nog een keer vloek wilt gij dan een bliksemschicht uit de hemel op mij neer laten komen zodat ik in een hoopje as verander. De pater en de non hervatten het spel. Na enige tijd roept de non weer: "potverdrie mis!". Op dat moment komt er een bliksemschicht uit de hemel en veranderd de pater in een hoopje as. Hoort de non een bulderende stem uit de hemel: "potverdrie mis!".

Een ruzie tussen buurvrouwen leidt tot een rechtzaak. Geen eenvoudige zaak voor de rechter, die de eerste beklaagde hoort verklaren: "Ten eerste had ik geen melkkannetje geleend, ten tweede was het al kapot toen ik het leende en ten derde was het heel toen ik het terugbracht".

Bram kwam op straat de dokter tegen. "Dokter, u moet eens bij ons thuis komen. Mijn broer is weer ziek." "Je broer is niet ziek, hij verbeeldt zich dat hij ziek is. Dat moet je hem uit zijn hoofd praten." Twee weken later komt Bram de dokter weer tegen. "Nou Bram, hoe is het met je broer?" Gelaten haalt Bram zijn schouders op. "Hij verbeeldt zich dat hij dood is."

"Sergeant, er zit zand in de soep", klaagt een jonge soldaat. "Waar denkt ons mama-kindje dat hij is?", buldert de sergeant, "Lig nou niet te zeuren, je bent hier om je land te dienen!" "Ja, maar toch niet om het op te eten?" meent de soldaat.

Agent tegen een gearresteerde visser: "Heeft u nou werkelijk niet dat bord gezien met 'Prive - Verboden te vissen' er op?" Visser: "Sorry agent, ik lees nooit andermans prive-berichten."

Er komt een man bij de tandarts. Hij begint te kreunen en "Au!" te roepen. Tandarts: "Je ligt nog niet eens in de tandartsstoel." Man: "Weet ik, maar u staat op mijn tenen!" Een gids begeleidt een groep Amerikaanse toeristen die Brussel willen bezichtigen. Eerst bezoeken ze het stadhuis, en een Amerikaan schept op: "Mooi stadhuis, maar bij ons zijn de stadhuizen veel groter." Later bekijken ze een kerk, waar een Amerikaan beweert: "Leuk kerkje, maar die van ons zijn veel groter!" De gids raakt wat ontmoedigd, maar neemt de toeristen toch verder mee de stad in. "Dat is...", begint hij, maar een Amerikaan onderbreekt zijn verhaal en vertelt dat wat het ook is, het bij hun veel groter is. "Dat geloof ik meteen.", zegt de gids spottend, "Dat is namelijk het plaatselijke gekkenhuis."

Twee zakenlieden komen elkaar tegen. De ene vertelt: "Ik heb mijn zaak met weinig middelen opgestart. Ik had namelijk alleen mijn verstand toen ik startte." Zegt de andere: "Dan ben je in jouw geval inderdaad met bijzonder weinig begonnen!"

Een woordvoerder roept alle dubbelgangers van Saddam bij elkaar voor een spoedoverleg. De woordvoerder zegt: "Ik heb voor jullie goed nieuws, maar ook wat slechter nieuws. Laat ik beginnen met het goede nieuws: Saddam leeft. Maar nu het slechte nieuws: hij is zijn rechterarm kwijt!"

Blair, Bush en Balkenende sterven alledrie en komen elkaar tegen in de hel. Bush wil graag weten hoe het met de VS gaat sinds hij dood is en vraagt aan de duivel of hij ff die rode telefoon mag gebruiken. Na een gesprek van zo'n 3 minuten zegt de duivel tegen Bush "dat is dan 3 miljoen dollar" en Bush schrijft een cheque uit. Blair wil ook wel even bellen met Engeland. Na een gesprek van een minuutje of 5 zegt de duivel "dat is dan 2 miljoen pond" Balkenende wil eigenlijk ook wel even weten of alles goed is in Den Haag en vraagt of hij ook even mag bellen. "Jij wel" zegt de duivel met een knipoog. Balkenende, blij dat hij een streepje voor heeft hangt vervolgens drie uur aan de telefoon. Als hij klaar is met bellen vraagt ie "wat zijn de kosten?" "35 cent" zegt de duivel. Balkenende glimlacht bij zoveel voortrekkerij maar hij wil het toch nog even expliciet horen, zodat ook Bush en Blair het weten. "Waarom is het voor Bush en Blair zo schrikbarend duur en voor mij zo goedkoop duivel?" "Kijk eens hier knul" zegt de duivel; "met dat verrekte poldermodel van jullie, dat eeuwige gebrek aan slagvaardigheid, het altijd kiezen van de gulden middenweg, de lange wachtlijsten in de gezondheidszorg, de hebzucht van de middenstand sinds de invoering van de Euro, het tekort aan blauw op straat, de narigheid na de privatisering van de KPN en de NS, het slechte belasting stelsel, de veel te vergaande bureaucratie, het begrotingstekort, het drugs- en prostitutiebeleid en het eeuwige geouwehoer als jullie een nieuw kabinet moeten formeren is Nederland een hel om in te leven. Dus bel jij tegen lokaal tarief".

Een man komt z`n collega tegen en zegt: "Hoe kom je aan al die pleisters op je gezicht?" Nou zegt de ander: "Ik reed laatst op de A2 m`n claxon bleeft hangen terwijl ik achter een groep Hell`s Angels reed....."

In Amerika worden sommige vliegvelden gedeeld door leger en de burgerluchtvaart, met de verkeerstoren in het midden. Op een dag meldt zich een vliegtuig bij de toren met de vraag, "Hoe laat is het?" De verkeerstoren reageert met, "Wie wil dat weten?" Waarop het vliegtuig antwoordt met, "Maakt dat wat uit dan?" "Jazeker wel,"antwoordt de toren, "Voor een burgertoestel is het 3 uur. Is het een toestel van de Luchtmacht dan is het 1500 uur. Is het een toestel van de Marine dan is het 6 slagen. Is het een toestel van de van de Landmacht dan staat de grote wijzer op de twaalf en de kleine op de drie."

Een Amerikaan was twee weken in Ierland wezen vissen zonder iets te vangen. Op de laatste dag van zijn vakantie sloeg hij een kleine zalm aan de haak. "Turlough," merkte hij tegen zijn gids op, "die zalm heeft me meer dan 500 dollar gekost." "Nou, meneer," troostte Turlough, "hebt u dan even geluk gehad dat u er geen twee hebt gevangen?"

Vera hangt aan Piets hals. "Als je me nog een keer zo kust, lieveling," zegt ze, "ben ik voor eeuwig van jou." "Bedankt voor de waarschuwing," zegt Piet.

Twee mannen zitten in een bootje te vissen. De een verliest zijn kunstgebit. De ander wil een geintje uithalen en maakt zijn eigen gebit aan een haakje vast, laat het in het water zakken en haalt het op. "He!", roept hij, "je kunstgebit! Ik heb het opgevist!" De andere man pakt het aan en stopt het in zijn mond. "Het is hem niet", zegt hij, "deze past niet", en hij gooit het overboord.

Er lopen twee politici over straat. Zegt de een tegen de ander: "Zeg, weet jij nog wat ik vorige week over het milieuprobleem gezegd heb?" Na enig nadenken antwoordt de ander: "Helemaal niets, geloof ik." "Ja, dat weet ik wel", zegt de een, "maar hoe heb ik dat geformuleerd?"

Drie oude mannen praten over hun laatste wensen. "Ik ben zeventig," zegt de eerste. "Ik wil op hetzelfde kerkhof als Wim Sonneveld rusten, want ik ben altijd een bewonderaar van hem geweest." "En ik," zegt de tachtigjarige man, "wil graag bij Boutens in de buurt begraven worden, want zijn gedichten vond ik altijd zo mooi. " "Ik wil naast Brigitte Bardot liggen," zegt de negentigjarige. "Domoor," roepen de twee anderen, "Brigitte Bardot leeft toch nog?!" "Ik toch ook," is het laconieke antwoord.

Op hun zilveren bruiloftsdag gaat het echtpaar naar de bioscoop. Na afloop vraagt vrouwlief: "Waarom doe je nooit zo lief tegen me als die mannen in de film tegen hun vrouwen?" "Ben je mal?" roept hij. "Je weet niet half hoeveel ze er voor betaald krijgen!"

Een man gaat naar een Chinees restaurant. Hij bestelt er een whisky. De Chinees serveert de whisky en zegt: "Twee kwartjes." Dat is goedkoop, denkt die man, en hij bestelt een dubbele whisky. De Chinees brengt een dubbele whisky en zegt: "Twee kwartjes." De man snapt er niets van, maar zegt niets en bestelt een rijsttafel. Als hij uitgebreid heeft gegeten, vraagt hij de rekening. De Chinees zegt: "Twee kwartjes." "Twee kwartjes?" zegt de man: "Hoe kan dat nou? Voor al dat eten?" "Tja," zegt de Chinees: "Baassie mijn vrouw naaien; ik baassie naaien."}

Een belastingscontroleur komt de zaken van de rabijn controleren. Hij ziet dat de rabijn nooit inkomsten aangeeft. In de synagoge, ziet hij dat het afdruipend kaarsvet door de rabijn wordt opgevangen in blikken en vraagt: "Wat doe jij met dat afgedruipt kaarsvet?" "Oh", zegt de rabijn, "dat vang ik op en stuur het naar de kaarsenfabrikant met een briefje. Daarop schrijf ik dat hij het mag recycleren, en als hij zich schuldig voelt, mag hij altijd een doos kaarsen opsturen. En de kaarsenfabrikant is een lieve man, en stuurt mij soms een doos kaarsen op" Een beetje later heeft de belastingscontroleur een tweede vraag. "Ik zie dat jij in de keuken al je broodkruimels opvangt in een kartonnen doos. Wat vang jij daar mee aan?" "Oh dat", zegt de rabijn, "dat stuur ik naar de bakker met een briefje. Daarop schrijf ik dat hij de broodkruimels mag gebruiken om een nieuw brood te maken, en als hij zich schuldig voelt hierover, mag hij mij steeds een brood sturen. En de bakker is een vroom man, en stuurt mij soms een brood."De belastingscontroleur begint het spelletje te begrijpen, en besluit een strikvraag te stellen. "Jullie Joden doen toch aan besnijdenis? Wat doen jullie dan met dat afgesneden vlees?" "Oh dat", zegt de rabijn, "dat sturen wij naar de belastingen, en soms sturen die mij een jippie."

Woedend rent een vrouw de wasserij binnen. "Kijk toch eens. Dit heb ik hier laten wassen!" Het winkelmeisje bekijkt het wasgoed van alle kanten en zegt dan: "Ik weet niet wat u bedoelt. Dit servet is toch prachtig wit geworden?" "Servet, servet!" schreeuwt de vrouw, "dit was het laken voor het tweepersoons bed!"

Paniek op het gemeentehuis! Melding van de postkamer: "De bestelformulieren voor de bestelformulieren zijn op!"

Een man komt bij de dokter; Ü moet me helpen. Ik heb steeds het idee dat ik met zijn tweeen ben!" "Ja," zegt de dokter," als u zo door elkaar blijft praten,dan komen we nergens."

Een drukke KLM vlucht was geannuleerd. Een enkele hostess was bezig met het herboeken van een lang rij passagiers. Plotseling duwt een boze passagier zijn weg naar haar desk. He gooit zijn ticket op de desk en zegt, "Ik MOET op deze vlucht zitten en het moet eerste klas zijn." De agente antwoordt, "Sorry meneer, ik zal u met veel plezier helpen, maar ik moet eerst deze mensen helpen, dus als u achteraan wil aanschuiven zal ik u met veel plezier helpen." De passagier was niet onder de indruk. He vroeg zeer luid, zodat de andere passagiers achter hem, hem konden horen, "HEBT U ER ENIG IDEE VAN WIE IK BEN?" Zonder te aarzelen, glimlachte de hostess en nam haar intercom microfoon, "Mag ik uw aandacht alstublieft," begon ze, haar stem weergalmend door de volledige vertrekhal, "We hebben een passagier aan Gate 14 DIE NIET WEET WIE HIJ IS. Als iemand hem kan helpen om zijn identiteit terug te vinden, gelieve naar Gate 14 te komen." Terwijl de mensen in de rij achter hem hysterisch begonnen te lachen, liep de man hoogrood op, staarde naar de hostess en riep "verrek YOU!!!" Zonder te blozen, lachtte ze en zei, "Het spijt me, meneer, maar daar moet je ook voor aanschuiven..."

"Hoe is het met uw dochter? Ze speelt toch viool?" "Jazeker! en hoe! Ze mag straks vier maanden in Amerika studeren." "Is dat niet verschrikkelijk duur?" "Nee hoor, de buren hebben het geld bij elkaar gebracht!"

Een schoolverlaatster solliciteert bij de plaatselijke slager. Na een kort gesprek over koetjes en kalfjes stelt de slager de hamvraag: "Hoeveel grammen gaan er in een pond?" Zonder te aarzelen antwoordt het meisje: "450 gram." Juicht de slager: "Je bent aangenomen!"

Tom was met een mooi meisje verloofd. Ze had een tweelingzusje die als twee druppels water op haar leek. Ze kleedden zich hetzelfde, bewogen hetzelfde, en praatten hetzelfde. "Is dat niet verschrikkelijk moeilijk de een van de ander te onderscheiden?" vroeg een vriend aan Tom. "Och, dat probeer ik ook helemaal niet."

"O nee he ?", roept de architect als hij de nieuwbouw komt inspecteren. "Je hebt de bouwtekening ondersteboven gehouden!" "Verdraaid, nu u het zegt,"antwoordt de uitvoerder, "daarom viel ik steeds in de voortuin als ik het balkon op wilde".

Tandarts: "Waarom gaat u zo tekeer? Ik heb uw gebit nog niet aangeraakt." Patiënt: "Dat weet ik, maar u staat op mijn tenen!"

Een man krijgt een fax, daarop staat: schoonmoeder overleden. Balsemen, begraven of cremeren? De man stuurt een fax terug: neem geen risico, doe maar alledrie!

Een man staat aan de urinoirs naast een andere man. "Zeg," zegt de man, "wilt u even iets doen voor mij?" "Heu, wel ja, wat dan?" vraagt de andere. "Wilt u mijn gulp opendoen a.u.b.?" Die andere kijkt eens raar op, maar denkt, ik zal hem maar helpen, en hij doet die andere zijn gulp open. "Alstublieft meneer," zegt de man weer, "wilt u hem er nu ook uithalen?" Potverdorie, denkt die andere, wat gaat dat hier nog worden. Maar goed, hij doet het toch maar. "Maar, meneer," vraagt de man weer, "wilt u hem nu ook even vasthouden terwijl ik m'n water laat lopen?" Die andere vloekt eens, doet het toch maar, en bekijkt, terwijl hij daar zo staat te wachten, die andere zijn ding eens. Nu ziet hij plots dat die man zijn ding rood en gezwollen is en vol staat met zweren en pukkels. "Zeg," zegt hij, "wat hebt u nu toch aan uw ding, daar moet u eens dringend mee naar de dokter!" "Heb ik gedaan." zegt de ongelukkige. "En wat heeft die dan gezegd?" "Dat ik er af moest blijven!"

Altzheimer en Parkinson zijn net in het spookhuis geweest. Zegt Altzheimer: "Ik kan me niet meer herinneren dat ik zo bang ben geweest!". Parkinson: "Zeg dat wel, ik sta helemaal te trillen!"

Een vrouw gaat naar een bijenhouder en zegt: "Eén van uw bijen heeft mij weer gestoken!" Zegt de bijenhouder: "Wijs maar aan welke, dan zal ik 'm zwaar straffen!!"

Poetin houdt z'n toespraak op een partijcongres; "Binnen 2 maanden zal er geen vlees meer zijn. Wat denken jullie daaraan te zullen doen?" Het blijft doodstil in de zaal totdat 1 man achterin opstaat en roept: "Dan zal ik 12 uur per dag gaan werken." "Geweldig" zegt Poetin, "Zulke mensen kunnen we goed gebruiken. Maar desondanks zal er over 4 maanden geen groente meer zijn. Wat denken jullie daaraan te gaan doen?" Weer blijft het ijzig stil in de zaal, totdat dezelfde man weer opstaat en roept: "Dan zal ik 18 uur per dag werken!" "Formidabel" antwoord Poetin, "Ik wou dat er meer waren zoals u. Maar dat zal niet kunnen voorkomen dat er over een half jaar ook geen brood meer is. Wat denken jullie daaraan te zullen doen?" Wederom blijft de zaal stil totdat -je raad het al- diezelfde man wéér opstaat en heldhaftig roept: "Dan zal ik 24 uur per dag gaan werken!!!" "Meneer, u bent werkelijk een man waar wij op kunnen bouwen. Wat voor werkt doet u eigenlijk?" vraagt Poetin. De man: "Ik ben doodgraver."

De vrolijke professor tegen zijn studenten: "Wie heeft in een gelukkig huwelijk de broek aan?" "Niemand, professor!"

"Zeg Martin,"zegt Harrie,"Je hebt je buurman laatst toch geld geleend? Heb je daar al iets van gehoord?" "Nou en of", zegt Martin, "dagelijks tot na middernacht zelfs. Hij heeft er nl. een radio van gekocht".

Ik zat gisteren op de computer te surfen en wilde een sex-site bezoeken. Ik kreeg geen toegang, maar moest een password invullen. Ik was in een jolige bui, dus ik vulde 'jippie' in. Weet je wat ik als antwoord kreeg? 'jippie' is not long enough!

Patiënt komt bij de dokter. Patiënt: "Dokter, waarom hebt u een koortsthermometer achter uw oor steken?" Dokter: "Huh? shit, in wie zijn hol steekt dan mijn vulpen?"

Er komt een professor bij een universiteit kijken of de studenten wel slim genoeg zijn. Hij vraagt of de slimste student even bij hem wil komen voor een paar vraagjes. Nou dus die jongen komt naar de professor toe. En de professor begint met de eerste vraag: "Hoe noemen we het ding om naar de sterren te kijken?" Waarop de student antwoordt: "Een telescoop." "Goed." zegt professor. "En om naar bacteriën te kijken?" "Een microscoop." "Goed. En nu een lastige: Hoe noemen we het ding om door muren te kijken? Waarop de student antwoordt: "Kan dat dan?" "Ja." zegt de professor. "Waarmee dan?" vraagt de student. "Met een raam, mijn beste jongen, met een raam!"

Een Zwitser die de weg kwijt is stopt bij twee Engelse toeristen om de weg te vragen. 'Sprechen Sie Deutsch?"vraagt hij. De twee mannen geven echter geen kik. Waarop de Zwitser vraagt: "Excusez-moi, parlez vous Français?" De 2 mannen blijven echter voor zich uit staren. "Parlare Italiano?" probeert de Zwitser nog, en "¿Habla usted Español?" Maar de 2 mannen blijven zwijgen, waarop de Zwitser boos wegrijdt. Daarop zegt de ene Engelsman tegen de andere: "Eigenlijk zouden we ook een vreemde taal moeten leren." "En waarom dan wel?" zegt de andere Engelsman, "Die man van daarnet sprak wel vier vreemde talen, en het heeft hem geen sikkepit geholpen!"

Een jonge vrouw, die zich ziek voelde, krijgt van een collega het adres van een zeer goeie dokter. De collega verwittigt haar echter, dat het niet goedkoop zal zijn. De dokter rekent 200 euro bij een eerste bezoek, en 50 euro voor alle volgende visites. De vrouw krijgt echter ineens een goeie inval. Ze gaat met een brede glimlach bij de dokter binnen en zegt: "Zo, hier ben ik weer". De dokter blijft onverstoord en onderzoekt de vrouw uitgebreid. Daarna zegt hij: "Zeer goed. Gewoon de behandeling voortzetten die ik je de laatste keer heb voorgeschreven".

Over het balkon spreken twee buurvrouwen spreken elkaar: "Tjesus, jullie hadden gisteravond een knallende ruzie zeg!" "Nou eigenlijk niet hoor. Mijn man zat voetballen te kijken en ging in discussie met de scheidsrechter...."

Een man ligt in het ziekenhuis rustig de krant te lezen, plotseling begint de man naast hem enorm te hoesten, snel belt de man naar de verpleegster. Verpleegster: "Wat is er aan de hand?" Man: "Volgens mij gaat het niet goed met die man naast mij..." Verpleegster: "Vind u het gek?, die man ligt op sterven!" Man: "Kan hij dan niet op het sterfkamertje?" Verpleegster: "Maar meneer, dit is het sterfkamertje!!"

Jaap en Nelis komen elkaar tegen. "Verrek, die Jaap, jonge jou heb ik lang niet gezien. Enne hoe gaat het met dat wijffie van je?" "Ik zou het je niet kunnen zeggen", meent Jaap, "drie maanden geleden heb ik een verkeerd woord tegen haar gezegd en sindsdien zegt ze geen stom woord mee tegen me..." Waarop Nelis smeekt: "Oh alsjeblieft Jaap, vertel me snel welk woord dat was."

Bij de advocaat: "En hoe had u de scheiding geregeld willen hebben mevrouwtje?" "Nou, ik dacht, ik neem de schuld wel op me en dan neemt mijn man de schulden op zich...."

Drie mannen worden wegens illegaal pokeren bij de rechter gebracht. een Jood, een Katholiek en een Protestant. De Katholiek en de Protestant zeggen beide uit verweer; "Ik zweer bij God dat ik niet gepokerd heb." Waarop de rechter hun vrijspreekt. "Dan moet U mij ook vrijspreken", zegt de Jood; "want alleen kun je niet pokeren!"

Een slager maakt worst. Een vriend kijkt toe: "Nou, als uitkomt wat daar ingaat, dan ga jij ergens in waar je niet zomaar uitkomt..."

Twee boeven hebben een bank beroofd. Als ze thuis komen, zegt de ene boef: "Kom we gaan ons geld tellen dat we gestolen hebben." De andere boef: "Nee dat hoeft niet, we lezen het morgen wel in de krant!"

Bush, Poetin en Sharon hadden weer eens een conferentie over internationaal terrorisme om te zien hoe ze Saddam te grazen konden nemen. Tijdens de gesprekken, klonk opeens een geweldige donderklap en verscheen in een enorme stralenkrans een gezicht aan de hemel dat sprak: "stelletje terroristenjagers, ik heb het helemaal gehad met jullie, jullie zijn zelf de grootste terroristen! Ik ben god en verklaar hierbij dat ik binnen twee weken de wereld zal vernietigen....." Verslagen ijlen de presidenten terug naar hun eigen landen en kondigen elk een presidentiele bekendmaking op televisie af. Eerst komt Bush: "Amerika luister, ik heb goed nieuws en slecht nieuws. God bestaat echt, maar over twee weken vernietigd hij de wereld." Dan Poetin: "Kameraden ik heb twee zeer slechte berichten voor jullie. God bestaat echt, en over twee weken vernietigd hij de wereld." Tenslotte Sharon: "Lieve mensen van Israel, ik heb twee zeer goede berichten voor U. God bestaat echt en er zal nooit een onafhankelijke Palestijnse staat komen!"

Er was een man die ging naar en dure autozaak. Hij vroeg aan de verkoper: "Hoeveel kost die auto?" Zei die verkoper 1 miljoen Euro." Toen zei die man; "Ik heb maar 999.999.99 Euro. Het is maar een 1cent te weinig." Verkoper: "Nou en? Haal toch maar die 1 cent." Dus die man liep op straat op zoek naar 1 cent. Kwam hij een zwerver tegen en vroeg: "Mag ik 1 cent van je?" Toen zei de zwerver: "Waarom?" De man zei: "Dan kan ik een auto kopen." Toen zei die zwerver: "Hier 2 cent! Koop er dan ook gelijk eentje voor mij!"

Een man komt bij een bloemenzaak met het opschrift: 'Zeg het met bloemen'. Hij vraagt de bloemiste om één roos in het pakken. 'Eéntje maar?' vraagt ze verwonderd. 'Ja' antwoordt hij, 'Ik ben een man van weinig woorden'.

Vandaag ben ik opgelicht door Hans Anders. Ik heb daar vanochtend een brillenkoker gekocht. Daar heb ik mijn bril in gedaan. Kijk ik drie uur later, was ie nog niet gaar....

Een man is aan het 't eten en morst een klodder mayonaise op zijn hemd. 'Potverdorie', zegt hij, 'ik zie er uit als een varken.' 'Ja, zegt zijn vrouw, en gemorst hebt je ook al.'

Op weg van het Embassy darttournooi naar hun hotel worden Barney en Co wegens een snelheidsovertreding aangehouden. Vraagt de agent: "Hoe snel mag je in Duitsland rijden?". "Zo hard je kunt" antwoordt Barney. "En in Nederland dan?" , vraagt de agent. "120, agent", zegt Barney. "Oh, en hoe hard denk je dan wel niet in de UK te mogen rijden??" "One huuuuundreeeeeeeed and eightyyyyyyyyyyyy!!!"

De dominee die op een school de Godsdienstlessen voor zijn rekening neemt, is plotseling ziek geworden. Het schoolhoofd heeft besloten om die paar uurtjes in de week zelf maar even te vervangen. Na een week of drie belt de dominee het schoolhoofd op dat hij vanaf morgen weer in staat om zelf de lessen te verzorgen. Het schoolhoofd gaat meteen naar het godsdienstlokaal en schrijft daar met grote koeienletters op het bord: GOD IS GOED, DE DOMINEE IS BETER!

De familie zit aan een grote tafel. Aan het hoofd van de tafel zit grootvader. Grootvader helt naar links. "Kijk uit!" roept moeder. Iedereen rent naar grootvader toe en zetten hem weer recht. Even later helt grootvader weer naar links. "Kijk uit!" roept de kleindochter. Iedereen rent weer naar grootvader toe en zet hem weer recht. Dit gaat zo de hele avond door en op het laatst heeft grootvader een knalrood gezicht. Dan helt grootvader weer naar links en de zoon roept: "Kijk uit!" "Nou ben ik het zat!" roept grootvader, "laat me toch rustig een wind laten!"

Zwalkend beklimt een dronken man de trappen van een kerk. Hij struikelt en valt een paar keer, maar weet uiteindelijk toch bij de imposante deuren te komen en binnen te geraken. Weer valt hij en op handen en voeten kruipt hij langzaam verder, intussen "Oh lieve heer, help me, help me toch" mompelend. Dan bereikt hij het biechthokje en met wat zijn allerlaatste krachten lijken te zijn, verdwijnt hij naar binnen. Vlak naast hem wacht meneer pastoor op de biecht die zonder twijfel komen gaat. Hij hoort echter alleen een hoop gekreun en gesteun, vervolgens een lange, diepe zucht en dan niets meer. Na enige minuten besluit de pastoor de stilte te doorbreken en vraagt: "Kan ik je helpen, mijn zoon?" Klinkt het naast hem: "Tja, dat ligt er beetje aan, of u daar soms nog toiletpapier hebt liggen of niet..."

Na meer dan een uur in de wachtkamer op zijn beurt te hebben gewacht, mag Van Putten eindelijk de spreekkamer van zijn huisarts binnen gaan om zijn klachten te spuien. Van Putten is nog niet halverwege of de telefoon onderbreekt zijn stroom van medische gebreken en hij moet weer van voren af aan beginne. Van Putter hervat zijn verhaal met hernieuwde energie, maar ook nu weer is de druk ratelende telefoon spelbreker. Dit herhaalt zich nog vier keer. Ten einde raad staat Van Putten op en loopt naar de deur. Op de vraag van de dokter, die juist voor de zoveelste maal de hoorn van het toestel neemt, wat hij gaat doen, antwoord Van Putten: "U opbellen dokter".

De bus is stampvol. Bij een halte stapt een vrouw in met een baby. Ze kijkt even rond en vraagt dan aan een meneer of hij het kind zolang op schoot wil nemen. "Waarom vraagt u dat uitgerekend aan mij?" wil hij weten. "Omdat u de enige bent met een regenjas aan," is het antwoord.

Een dominee en een pastoor botsen met hun auto's op elkaar. De dominee stapt worden uit en buldert: 'U mag van geluk spreken dat ik dominee ben, anders vloekt ik u stijf!' Waarop de inmiddels eveneens uit zijn auto gestapte pastoor de concurrerende geestelijke vernietigende blikken toewerpt en sist: 'Een u mag blij wezen dat het vrijdag is, anders vrat ik u op!'

Een man van zestig wil met een meisje van twintig trouwen. "Denk er wel aan, "Waarschuwt een vriend, "dat als jij tachtig bent zij veertig is." " En wat dan nog?" is het antwoord. "Als het eenmaal zo ver is, kijk ik wel weer naar een jonger vrouwtje uit."

"Hebt u iets te lezen waarin geen mooie vrouwen, sex en moord voorkomen?"vraagt een reiziger bij een stationskiosk. Antwoordt de kioskhouder: "Wat zou u denken van het spoorboekje?"

Een dronken automobilist rijdt met een snelheid van honderd kilometer per uur door het centrum van de stad. Een politieagent dwingt hem tot stoppen en zegt: "U bent wat kwijtgeraakt, meneer." "Wat dan?"vraagt de man verbaasd. "Uw rijbewijs!" antwoordt de agent.

Een verwoede hengelaar komt opgetogen thuis. Hij vertelt trots tegen zijn vrouw: "Vandaag heb ik toch een kanjer van een snoek aan de haak gehad. Je raadt nooit hoe groot." Antwoordt zijn eega geringschattend: "De helft?"

"Ach ober," zegt de keurige dame in het restaurant, "wat een enige figuurtjes staan er in de boter." "Dank u, mevrouw," antwoordt de ober, "dat heb ik helemaal zelf gedaan met mijn zakkammetje."

Op de snelweg van Rotterdam naar Utrecht wordt een man aangehouden omdat hij veel te hard rijdt. Als de man aan de kant staat en een bekeuring van 150 euri krijgt vraagt de man aan de politieagent: "Mag ik jippie tegen een politieagent zeggen?" Hierop antwoordt de politieagent: "Nee, dat is strafbaar." Dan vraagt de man aan de politieagent: "Mag ik dan wel politieagent zeggen tegen een jippie?" Hierop antwoordt de politieagent: "Ja, dat is niet strafbaar." Hierop zegt de man: "Oké; dag politieagent!"

Vandaag is de ijscoman opgepakt door de politie. Hij was in het openbaar bolletjes aan het verkopen.

Komt een jongetje uit school en vraagt aan zijn moeder of hij nou Jood of Marokkaans is. Nou zegt de moeder jij bent Jood want ik ben het ook en bij de Joden is de vrouw bepalend. Nog twijfelend vraagt het jongetje het 's-avonds ook aan zijn vader. Deze twijfelt ook geen seconde en zegt dat hij Marokkaan is want hij is dat ook en mannen zijn bepalend. "Maar waarom wil je dat nu eigenlijk opeens weten?"vraagt vader. Nou pa vanmiddag was ik in een winkel en ik wist niet of ik nou moest afdingen of dat ik het moest pikken."

Twee Nederlandse toeristen zijn in Kenia van hun route afgeweken en door kannibalen gevangen genomen. Als ze voor de hoofdman geleid worden en voor hun leven vrezen, zegt deze glimlachend tegen hen: "U hoeft niet bang te zijn dat u in de soeppan terecht komt! Wij hebben ontwikkelingshulp gehad en zijn nu een geciviliseerd land!" Beiden halen verlicht adem, dan voegt de hoofdman eraan toe: "We grillen nu alleen nog maar."

Wordt vervolgd .................. :wink:

06 aug 2005 12:43
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
...ik begin zo'n vaag vermoeden te krijgen dat ik weet wat jij op jouw laatste verjaardag voor 'n boek heb gekregen.. 8) :wink:

06 aug 2005 13:15
Profiel
Kozijnenboer
Bericht 
Beste Jurgen,als je mijn postings er op nakijkt zul je zien dat het nooit meer dan 3 zinnen zijn,ben nl niet zo'n tiepmiep.

Deze moppen komen van de grote vriend Afbeelding :wink:

Er staan nu nog ongeveer 45 lijsten op jullie te wachten.......... :twisted:

06 aug 2005 16:17
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 3202 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 129  Volgende