Auteur |
Bericht |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Spyker - what's next?
Iemand al een Venator obligatie gekocht....? Hulde voor het doorzettingsvermogen van Victor Muller, maar ik vrees dat hij zo langzamerhand elke geloofwaardigheid verloren heeft. Zou hij investeerders zo gek krijgen?
|
03 maart 2014 7:01 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Spyker - what's next?
Twee zelfs Kreeg er een spijker en een 95 bij
|
03 maart 2014 8:56 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Spyker - what's next?
Een elektrische 9-5 dan wel!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
03 maart 2014 10:36 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Spyker - what's next?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
03 maart 2014 12:06 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Spyker - what's next?
Stel, je bent stinkend rijk en bent in de gelukkige positie alles te kunnen kopen wat je tegenkomt. Dan wil je uiteindelijk alleen nog de bijzondere dingen er tussenuit vissen. Ruim een ton is een koopje en een gokje waard. Heel slim van VM.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 maart 2014 13:05 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Spyker - what's next?
Spyker = all show, no go... Waardeloos dat een ooit zo mooi merk verprutst wordt
_________________________________________ rouge et noir
|
03 maart 2014 13:21 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Spyker - what's next?
Niet helemaal mee eens. Ze zetten eigenlijk de traditie voort met waar ze ooit mee begonnen zijn. Dat blingbling ding van WA.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 maart 2014 13:28 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Spyker - what's next?
Daar heb jij dan weer gelijk in...
_________________________________________ rouge et noir
|
03 maart 2014 14:00 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Spyker - what's next?
kansloze actie
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
03 maart 2014 14:12 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Spyker - what's next?
wees blij dat er ondernemers zijn die de guts hebben om zoiets te proberen! best man had ook obligaties voor de ABNAMRO kunne verkopen…..
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
03 maart 2014 18:47 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Spyker - what's next?
Nee!
_________________________________________ rouge et noir
|
03 maart 2014 18:55 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Spyker - what's next?
24 miljoen om met een nieuw model te starten is heden ten dage echt te weinig geld, dus ook deze actie is kansloos.
Het tijdperk van de "ondernemer met lef" is voor mij voorbij.
Vergelijk het met de start van Mclaren met de productie van auto's. Die hebben er nu meer dan 3000 gebouwd en verkocht, Spyker in totaal 100.
Vergelijk het met Donkervoort, die al sinds 1978 op de markt is en nog steeds bestaat. Waar de man zelf bescheiden blijft, terwijl Victor Muller erbij staat alsof hij de meest succesvolle autoproducent in het luxe segment is.
Nee, de tijd van Spyker is, in deze hoedanigheid, echt voorbij.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
03 maart 2014 22:55 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Spyker - what's next?
Victor Muller is in het verkeerde land geboren; in USA zijn er bosjes met mensen die leiden aan grootheidswaanzin maar ook al was ie Amerikaan geweest dan had het geen succes geworden, hij had alleen minder uitgelachen geworden
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
04 maart 2014 13:11 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Spyker - what's next?
Mwah, je bent meestal niet rijk geworden omdat je dom bent....
|
04 maart 2014 14:19 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Spyker - what's next?
1e 100 zijn gereserveerd voor de bond-holders. Neem aan dat ze daarmee alleen een voorkeursrecht hebben om er een te kopen, niet dat ze in ruil voor hun bond een venator krijgen. Zo'n koopje is het dus niet...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
04 maart 2014 16:19 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Spyker - what's next?
Zoveelste kansloze actie van VM. Geen respect voor deze man. Vraag me af hoeveel mensen hij al gedupeerd heeft.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 maart 2014 20:48 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Spyker - what's next?
_________________________________________ rouge et noir
|
04 maart 2014 20:51 |
|
|
Blauwe Blazer
|
Re: Spyker - what's next?
Voor 20 mio krijg je echt geen nieuwe model op de markt met aansprekend weggedrag en prestaties. Ik zou willen dat Spyker weer een stuk glans krijgt, maar zie dat zo niet gebeuren.
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
Laatst bijgewerkt door Blauwe Blazer op 30 dec 2014 8:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 maart 2014 20:54 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Spyker - what's next?
Is toch een gerestylde Artega? Kan wel voor 20 miljoen, maar is natuurlijk niet echt een topper.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 maart 2014 20:59 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: Spyker - what's next?
Spyker officieel failliet
In de meedogenloze wereld van autoconstructeurs hebben “exoten” - die jaarlijks nauwelijks enkele tientallen wagens bouwen - het bijzonder moeilijk om overeind te blijven. Het nieuws over de faling van de kleine Nederlandse sportwagenbouwer Spyker van vorige week is daarvan het beste bewijs. Het is een triest bericht want de constructeur had steevast mooie projecten op stapel staan. De constructeur ondernam in 2010 zelfs een poging om Saab te redden …
“De rechtbank heeft op vraag van de curator beslist om Spyker op 2 december failliet te verklaren”, dat stond te lezen in het persbericht dat het bedrijf de wereld instuurde. De fabrikant onderstreepte dat de nodige provisies niet tijdig zijn toegekomen om de zaak te redden. Of dit het definitieve einde betekent van dit avontuur is niet zeker. In 1999 bliezen zakenman Victor Muller en ingenieur Martin De Bruijn Spyker – dat in 1925 van de markt verdween – nieuw leven in.
Hoewel ingenieur De Bruijn in 2005 opstapte, heeft Victor Muller geprobeerd om het roemrijke verleden te doen herleven met design van de Italiaanse koetswerkbouwer Zagato en motorisaties van Audi. Ook vandaag toont Muller zich erg strijdvaardig : “De recente evoluties veranderen niets aan de ambities die we koesterden toen we vijftien jaar geleden met Spyker zijn gestart. Als we overleven, wil ik nog steeds fuseren met een producent van elektrische vliegtuigen om samen revolutionaire elektrische auto’s te ontwikkelen.” Wordt vervolgd …
|
30 dec 2014 6:22 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Spyker - what's next?
Hij kijkt kwijlend naar de Tesla S..................ik acht de kans dat Spyker overleeft als nihil. De creativiteit van de heer Muller verdient grote complimenten, alleen de financiële realiteit niet.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
30 dec 2014 22:51 |
|
|